jarhu sanoi:
Mitäs porukka valittanu Electron toimimattomuudesta? Minä käytän Nordean ja Osuuspankin Electroa ainoana rahana, eli en käytä käteistä kun se vain on mahdollista. Ainoastaan yhden kerran varmistuskeskus ollut jumissa kun olen jo neljä-viisi vuotta Electroa käyttänyt. Ja varmistustiedon jumiminen on johtunut yleensä vioista kuten masiinan johto irti seinästä tai viilaajien kädettömyyden takia masiina on mennyt jumiin tai siirtotie kaupasta on olemattoman kapea.
Henkilökohtaisesti valitan sen takia että olen sellaisessa paikassa duunissa jossa parikin järjestelmää käytössä joissa visa electron käy maksuvälineenä.
Tuossa on muuten virhe...? Kerrot että vain yhden kerran on jumissa kohdallasi mutta heti perään puhut että
yleensä....jne elikkä monikossa siitä että miksi ei ole järjestelmä toiminut. Ja mistä voit tietää että se johtuu siitä että johto on irti seinästä? Ja epäilen että kädettömiä myyjiä ei paljoakaan ole kassoilla ;) ja mistäpä tiedät taas millainen järjestelmä siellä kaupassa on?
Itse voin kertoa että johto seinästä ei tosiaan voi olla irti ainakaan meillä kun samoilla koneilla pääsee vaikka pakkiselle mutta varmistusjärjestelmä ei vastaa. Samoin meillä kaikkilla firmassa on kädet. Ja verkkoyhteys on ison pääyhtymän kautta että linjaa kyllä riittää. Eniten on juuri ollut ongelmia Sammon ja osuuspankin korteilla. Pari vuotta sitten myös oli muutamia tapauksia joissa oli pankki veloittanut electron ostot jopa kolmeenkin kertaan vaikka meidän järjestelmässä oli vain yksi veloitus.
Sitten jos joudutaan jostain syystä perumaan joku electron osto niin sehän vasta vie aikaa että pankin järjestelmä vastaa siihen.
Mutta kun ollaan pankin niin varmennuksesta kuin esim. yhtiömme luottonhoidon puolelta kyselty että mikä on vikana kun electron ei toimi niin tulee aina sama vastaus pankin järjestelmä jumissa.
Pankkihan alkuun oli jo jakanut jonkun 200 000 tuhatta korttia asiakkailleen ennenkuin alkoi miettiä itse systeemiä. Samoin korttihan oli aluksi suunattu sellaisille joilla oli maksuhäiriöitä tai muuten epäselvyyksiä tuloissa ja maksuissa. Mutta sitten kortti yleistyi kaikille. Samoin korttien saaminen esim. bensiiniautomaatteihin sopiviksi ei ole ihan pikkujuttu. Ilmeisti joillakin asemilla jo se käy automaatteihin mutta ei läheskään kaikille. Ja siinäkin on todella pirun suuri homma jos Suomessa on joku 20 ukkoa jotka niitä päivittävät toimimaan.
Jos tavallinen pankkikortti on magneettinauhastaan vioittunut niin sen pystyy näppäilemään järjestelmään mutta electronia ei pysty. Ja ainakin itse duunissa näen arviolta jonkun 10 kortti per pvä joista nauha on rikki.