Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Itse joudun lukemaan vielä torstainakin, mutta illan otan vapaaksi ja yritän miettiä ihan muita asioita. Ihan totta kyllä tuo rentoutumisjuttu...parempi olisi olla kokonaan viimeinen päivä (tai pari päivääkin jos on varaa) lukematta. Aivot toimivat paremmin sitten koetilanteessa. Silti, perjantainakin tulee olemaan mooonta tyyppiä koesalien ulkopuolella Galenokset käsissä. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
oulun pääsykokeet

no olikos kukaan eilen oulussa logopedian ja enkun kokeissa? logopedia oli vähän kakkosvaihtoehto, luin kuitenkin melko paljon ja kaikki turhaan kun yksikään kysymys ei ollu mulle oikee.. muistiin vedin täysin lukion tietojen pohjalta kun en ollu lukenu siitä pääsykoekirjas.
enkussa oli nyt viime vuotta helpommat luetun ymmärtäminen ja essee ja kielioppi oli ihanainen aukkotehtävä, jossa on kiva yrittää keksiä oikee sana ite..
ton luetun ymmärtämisen kans meinaa aina kärsivällisyys loppua kun se on niin pitkä.. nyt oli 12 sivua..

no niin, huomenna olisi sitten Kuopiossa farmasia koulun pääsykokeet, onko muita tulossa?
Itse tuskin pääsen sisälle koska en ehdi loppuun asti tuota Ihmisen fysiologia ja anatomia opusta ja kemiasta olen vasta 2 kirjaa ehtinyt selailla läpi..

ylikuntoilija sanoi:
Näin ystävällisenä vinkkinä, muista antaa aivoillesi breikki ennen koetta. Torstaina kannattaa ottaa iisisti. Itsellänikin on lukeminen pahasti vaiheessa, iskin viime viikonloppuna aallonpohjaan. Puolen kirjan tiedoilla pääsee kuitenkin pidemmälle kuin nukkumalla kokeessa koko kirja pääkopassa. Tsemppiä viimeisille päiville! :thumbs:

Lääketieteen pääsykoe lähestyy jo viikon lopussa, mutta muillekin voimia viimeiseen puristukseen :)

Hipalle erityisesti tsemppiä. Normaaliahan tuo on, että ahdistaa ja paniikki iskee, mutta niin se tekee 99%:lla hakijoista. Jaksat vaan nyt uskoa itseesi! Sen verran fiksulta nimittäin vaikutat, että en usko sen lukemisen määrään tyssäävään. Lippu korkealle ja pääsykokeeseen, mars.

Kiitos kannustavista sanoistasi :) Onnea omaankin kokeeseesi!

Kaikkia kauppikseen pyrkiviä varmaan vituttaa kun sanon että pyrin hankenille (sinne huomattavasti helpompi päästä)! Nojoo.. voin kuitenkin puolustuksekseni sanoa että pyrin elämässäni eteenpäin siitä kohtaa missä aita on matalin. Eli oon käyny kaikki koulut suomeks ja oon suomenkielinen, mutta osallistuin sellaseen homonvaikeeseen kielikokeeseen ja kaikkien yllätykseks pääsin läpi. Se on kaks vuotta voimassa, ja se oikeuttaa suomenkieliset pyrkimään hankenille. Alotan nyt lukemaan pääsykokeeseen tosissani. Meillä koe 13. kesäkuuta. Totuus on, että vaikka hankenille on tosi helppo päästä sisään ni taitaa olla liian myöhäistä alkaa lukemaan ku on 2 viikkoo aikaa mut yritetään. Ja vielä pari pientä faktaa eli: kuulemma 86% jotka osallistuu kokeeseen pääsee sisään (ei siis 86% ilmoittautuneista vaan niistä jotka todella tulee kokeeseen). N. 900 ilmoittautuu ja niistä non 200 pääsee sisään. Mun pitää kuulua 100 parhaan joukkoon koska mul on B:n paperit lukiosta. Ainiin ja semmonen lisäys että ketoosi tilassa vartalo, eli tiukka dietti samaan aikaan päällä..

Viimeisen päivän fysiikan kertaaminen käynnissä. Ihmisen fysiologia tuli luettua kolmessa päivässä, joten sitä pitää vielä vähän kerrata kun fysiikalta ehdin. Tajusin juuri että en tarkistanut missään vaiheessa ehtikö hakemukseni ajoissa perillä :david: joten huomenna sitten nähdään onko nimeä edes listassa :hyper:

Mistähän johtuu että aina pakkista selatessa kun tämä "virallinen pääsykoethread" osuu silmään tuntuu pisto sydämmessä ja alkaa orastava ihan kuin olis jotain tekemättä fiilis painaa päälle ? =)

Kovasti tsemppiä kaikille tämän kevään pääsykokeeseen osallistuville!! Itse sain ylemmän korkeakoulututkinnon opintoni loppuun eilen kello 16.38 (vuotta aiottua nopeammin) ja voi jestas että on hyvä mieli! :)

Kutsu käy sitten Tampereen yliopiston OKL:n pääsykokeisiin.

Luettavana kaksi kirjaa, yhteensä 600 sivua. Aikaa 2,5 viikkoa. Tiukaksi käy aika, mutta olen hyvin valmistautunut. Asenne kohdallaan.

Teen tänään duunin jälkeen lukusuunnitelmat ja sitten alkaakin tosilukemiset. Pelottaa silti ihan hirveästi miten käy. Onneksi Tampereen pääsykokeet on kohtuuhelpot verrattuna Helsinkiin.

JES! Nyt on lääkiksen pääsykokeet ohi, ja samalla on ohi yo-kirjotuksista asti jatkunut pänttääminen. Hivenen huojentunut olo. Pari viikkoo lommaa ja sit vahtiin muksuja leikkikentälle :D Ja ilmakin on mitä parhain...

N.D. sanoi:
Itse sain ylemmän korkeakoulututkinnon opintoni loppuun eilen kello 16.38 (vuotta aiottua nopeammin) ja voi jestas että on hyvä mieli! :)

Oikein paljon onnea! :thumbs: Itselläni puuttuu gradusta vielä pari pahaista sivua, mutta toivottavasti viimeistään juhannuksena pääsen minäkin tuulettamaan :rock:

Nyt on sekin sitten ohi. Vähän jäi sellanen fiilis että ens vuonna uudestaan. Fysiikan osuus meni kyllä huomattavasti paremmin mitä odotin, eikä tullut mitään vaikeuksia ennen vikaa tehtävää, jossa menin niin sanotusti lukkoon. Aineistokoe meni osittain arvalla, joka oli kyllä odotettavissa.. :(

Joo lääkiksen koe oli niin helppo, että rajat nousee pilviin...Itse menen vielä koekiintiössä ja koska Helsinki (vaikein ja paras :) ) on tähtäimessä niin tiukkaa tekee, vaikka koe menikin ihan ok.

Yritän unohtaa koko kokeen. Kaikkein ärsyttävintä on hirveä tehtävien pohdinta jälkikäteen. Viime vuonna onnistuin vakuuttamaan itseni, etten pääse sisään kun mogailin niin paljon ja olin puolivälissä sisäänpäässeiden listaa. Eli parempi vaan olla miettimättä ja iloita/murehtia sitten kun tulokset tulevat heinäkuussa.

Photsku sanoi:
JES! Nyt on lääkiksen pääsykokeet ohi, ja samalla on ohi yo-kirjotuksista asti jatkunut pänttääminen. Hivenen huojentunut olo. Pari viikkoo lommaa ja sit vahtiin muksuja leikkikentälle :D Ja ilmakin on mitä parhain...

Mistä löytäisi vanhoja lääkiksen pääsykokeita? :david:

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tutustua.

Ohi on, tyytyväinen olen ottaen huomioon lukemiseni määrän. Helpolta tuntui koe, tosin. Mokasin helpon perusfyssan tehtävän, ironista, joten siihen taitaa kömmähtää. Ensimmäinen yritys ja inttiin vuodeksi joka tapauksessa, joten ensi kerralla viimeistään sisään :) Enkä fyssaa IB:llä lukenutkaan.

Niin, ja odotan alkupisteitäni. Nolla komeili tänään aulan taululla, mutta eihän sen noin pitäisi olla.

Ja noista kokeista vielä, että taitavat ainakin Helsingissä maksaa jos opintotoimistolta niitä haluaa..

Onnea nyt ainakin Kinaasille, heinäkuussa sitten nähdään miten kävi. Toivottavasti sinulla tällä kertaa onnistaa!

No joo, just saavuin kotiin Kuopion Farmasian pääsykokeista :zzzz: Ei nyt varsinaisesti ykkösvaihtoehtona ollut tuo paikka, mutta kun tuli luettua ihmisen fysiologia ja anatomia niin samalla kävin farmasian pääsykokeissa. Aineistokoe oli aika outo, koska luulin aineiston sivuavan jotakin elimistöön liittyvää: paskat! Jotakin hömppää sairaanhoidon moraalista ja etiikasta ;) IFA:han liittyvä kysymys oli maksan toiminta elimistössä (tjsp). Ikävä kyllä tämä oli niitä viimeisiä asioita joita ehdin lukea ja nekin vielä plarailemalla läpi.
Kemian koe oli minulle todella vaativa, ehkä osaksi sen takia että en koskaan lukiossa käynyt loppuun 3. kurssia. 1. ja 2. kurssin kirjat ehdein juuri ja juuri selailla läpi. Sain 15 tehtävästä pari oikein :lol2: Fysiikan koe olikin mun mielestä todella helppo vaikka en sitäkään juuri osannut.. liekö syy siinä että ehdein lukea fysiikan 5. kurssin kirjasta vain lämpöoppi ja termodynamiikka -osion.
Onnea kaikille jotka sinne ovat hilkulla päästä. Itse siis en pääse juuri tuon kemian kokeen takia, enkä sinne enää varmaan haekaan ensi keväänä.
:piis:

ylikuntoilija sanoi:
Onnea nyt ainakin Kinaasille, heinäkuussa sitten nähdään miten kävi. Toivottavasti sinulla tällä kertaa onnistaa!

Jep, samat takaisin. Toivottasti tiedät, ettei yhden fyssantehtävän epäonnistuminen vielä ratkaise mitään. Kukaan ei vedä täysiä pisteitä...

Joo oli kyllä lääkiksen koe tosiaan helpohko verrattuna viime vuoden kokeeseen. Koe oli kyl siinä mielessä mun mielestä onnistunu, että mittas tosi laajasti osaamista. Oli kyllä täysin päinvastanen viime vuoden kokeeseen verrattuna. Kävin oikeita vastauksia kattomassa ja sain vissiin kaikki laskut oikein laskettua ja parista bilsan tehtävästä jäi puuttumaan jonkun verran juttuja. Tampereelle hain ja uskon kyllä vakaasti, että tänä vuonna sisään menee, vaikka rajat varmana nousee. Viime vuonna hain Helsinkiin ja jäi kolme tehtävää kokonaan tekemättä ja tyräilin muutenkin aika paljon, silti olis pisteiden perusteella päässy Tampereelle. Nyt meni niin vitusti paremmin, että jos ei nyt mee niin perseenhelvetti! Onkos muut käyny kattomassa oikeita vastauksia? Oikeissa vastauksissa on PAKKO olla virhe siinä lineaarisen absorptiokertoimen määrittämisessä. Esiliina 1 ja esiliina 2 -tehtävä. Ite sain jotain yheksällä alkavaa ja toisesta jonkun kaheksalla alkavan luvun. Vastauksissa oli jotain ihan muuta. Laskin vielä himassa uudestaan. Sehän saa suoraan u=-ln(I/I(o))/x ja I/I(o) on esim. sen 8,4% läpäisseen kohalla 0,084...

Kinaasi sanoi:
Jep, samat takaisin. Toivottasti tiedät, ettei yhden fyssantehtävän epäonnistuminen vielä ratkaise mitään. Kukaan ei vedä täysiä pisteitä...

En ole toivoani heittänyt, kunhan jäi kaivelemaan. Tosin hymy suupielessä, kun piti sitten olla juuri perusfysiikkaa, joka töksähti, kun muuten kerta sujui :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom