Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
1986 sanoi:
Joo, ei tullut mulle pääsykoekutsuja mistään OKL:stä. Pitää kattoa ens keväänä uudestaan, mikä on tilanne. Jos sitä sitte...

Neljällä pisteellä ei pääsykokeisiin taida päästä koskaan. Lisäpisteitä saa intistä/sivarista (1p), koulunkäyntiavustajan tai opettajan työstä 4-7kk 1p tai yli 8kk 2p, minkä tahansa alan approsta 2p ja jos lukee toisen appron tai cumun 1p.

Eli jos teet duunia ja/tai appron niin sulla olisi tilanne jo aika hyvä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hippa sanoi:
Neljällä pisteellä ei pääsykokeisiin taida päästä koskaan. Lisäpisteitä saa intistä/sivarista (1p), koulunkäyntiavustajan tai opettajan työstä 4-7kk 1p tai yli 8kk 2p, minkä tahansa alan approsta 2p ja jos lukee toisen appron tai cumun 1p.

Eli jos teet duunia ja/tai appron niin sulla olisi tilanne jo aika hyvä :)
Jep. Ajattelin, että vois (yrittää) korottaa matikkaa ja äidinkieltä nyt intin aikana. Sitten siitä intistä tulee se yks piste. Vois sitten yrittää ens keväänä uudelleen. Ja jos ei vielä tärppää, niin vois seuraavan lukuvuoden tehdä kouluavustajan hommia ja (jos mahdollista/jaksaa) kasvatustieteen/psykologian appron... Mutta, senpä näkee sitten. :)

Jyväskylän yliopistoon hakijoille:

Liikuntatieteet halutuimpia
JOKA SEITSEMÄS HAKIJA PÄÄSEE JYVÄSKYLÄN YLIOPISTOON

Jyväskylän yliopiston noin 1700 uutta opiskelupaikkaa tavoittelee yli 12 000 hakijaa eli jokaista paikkaa on hakenut edellisvuosien tapaan keskimäärin seitsemän hakijaa. Tämän kevään ylioppilaita oli 34 % hakijoista. Kaikkiaan 438 hakijaa on valittu yliopistoon suoraan todistusten perusteella ja nämä matemaattis-luonnontieteiden ja informaatioteknologian tiedekuntaan valitut ovat jo saaneet tiedon opiskelupaikasta.

Kovin hakupaine on kirjallisuuden alalla, jolle otetaan joka 24. hakija. Kilpailu on kovaa varhaiserityisopetuksen ja liikuntabiologian opinnoissa, joihin pääsee vain yksi kahdestakymmenestä hakijasta. Kilpailtuja ovat myös liikunnan aineenopettajakoulutus ja journalistiikka, joihin otetaan joka 17. hakija sekä luokanopettajan koulutus ja liikunnan yhteiskuntatieteet, joihin opiskelupaikan saa joka 16. halukas. Vaikeasti tavoitettaviin aloihin kuuluvat myös biologian, luokanopettajien ja lastentarhanopettajien koulutukset, joissa järjestetään valtakunnallinen yhteisvalinta.

Suomen ainoa liikunta- ja terveystieteiden tiedekunta on Jyväskylän yliopiston kestosuosikki, ja tänä vuonna sen suosio kasvoi entisestään 15 %. Myös yhteiskuntatieteiden tiedekunta lisäsi suosiotaan 6 % erityisesti psykologian ja valtio-opin hakijalisäyksen ansiosta. Viimevuotista vähemmän tavoitellaan taloustieteitä sekä joitain matemaattis-luonnontieteellisiä ja humanistisia aineita.

jhulmi sanoi:
Liikuntatieteet halutuimpia
JOKA SEITSEMÄS HAKIJA PÄÄSEE JYVÄSKYLÄN YLIOPISTOON

Kilpailu on kovaa varhaiserityisopetuksen ja liikuntabiologian opinnoissa, joihin pääsee vain yksi kahdestakymmenestä hakijasta.

Suomen ainoa liikunta- ja terveystieteiden tiedekunta on Jyväskylän yliopiston kestosuosikki, ja tänä vuonna sen suosio kasvoi entisestään 15 %.

Joo kovaa on kamppailu sisäänpääsystä. Teknillisen pääsykokeet eivät menneet ihan nappiin ja nyt satsataan sitten loppuaika kesäkuusta liikuntatieteelliseen. Tänään napsahti kutsukirje postilaatikkoon ja sain lisäinfoa liikuntatesteistä. Aika mielenkiintoselta kuulostavat, varsinkin kiekonheitto ja pelitestit.

Täytyy käydä kokeilemassa noita kaikkia testilajeja ennen varsinaista kisapäivää, ettei ihan kylmilteen sinne lähde. Ainoa, mistä odotan saavani täydet pojot, on luistelu. :)

Porkkanaraastin: Saitko kutsua ja paljonko tuli pisteitä? Pisterajat oli vissiin 27p tänä vuonna.

1986 sanoi:
Jep. Ajattelin, että vois (yrittää) korottaa matikkaa ja äidinkieltä nyt intin aikana. Sitten siitä intistä tulee se yks piste. Vois sitten yrittää ens keväänä uudelleen. Ja jos ei vielä tärppää, niin vois seuraavan lukuvuoden tehdä kouluavustajan hommia ja (jos mahdollista/jaksaa) kasvatustieteen/psykologian appron... Mutta, senpä näkee sitten. :)

Mä uskon, että sun on helpompi suorittaa appro. Siitä saat 2 pistettä pienemmällä vaivalla ja ne hyväksyluetaan, kun pääsee sisään.

Yo-arvosanojen korotus on paljon vaikeampi homma, ainakin omasta mielestäni. Tottakai saat tehdä mitä haluat :)

Jyväskylän avoimella yliopistolla on etäapproja eli kaikki opiskelu tapahtuu etätyöskentelynä eikä ole tenttejä. Siellä on myös verkkokursseja, jotka on kivoja ja helppoja suorittaa.

Itse tein ekan approni siellä ja oli kiva juttu. Tosin omalla kohdalla homma venähti vähän :)

Viitsiskö tyypit kertoo et minkälainen on ammattikorkean tietojenkäsittelyn pääsykoe. Siis ne joilla on esim niistä jo kokemusta tai muuten vaan tietoa. Kyllähän mä tiedän että on logiikka tehtäviä ja matemaattisia, mutta pikkusen tarkempaa tietoo jos sais ni voi valmistautua henkisesti paremmin.

Pehvanssi sanoi:
Viitsiskö tyypit kertoo et minkälainen on ammattikorkean tietojenkäsittelyn pääsykoe. Siis ne joilla on esim niistä jo kokemusta tai muuten vaan tietoa. Kyllähän mä tiedän että on logiikka tehtäviä ja matemaattisia, mutta pikkusen tarkempaa tietoo jos sais ni voi valmistautua henkisesti paremmin.

Persoonallisuustestejä, logiikkatehtäviä ja ryhmätilanne. Olin Helian pääsykokeissa vuonna 2000. Ryhmätilanteessa piti kertoa annetusta aiheesta muiden kanssa. Jokaiselle annettiin oma aihe ja siitä piti pitää pieni puhe ja lyhyt keskustelu.

Logiikkatehtävissä oli jotain lukujonoja ja niiden jatkamista. Muuta en muista :)

Pahoittelut lievästä :offtopic: meiningistä mutta jostain syystä tää ei anna mun lähettää y-viestiä tai mailia (sanoo että mulla ei oo oikeuksia siihen) joten kerron tässä asiani.

Gabriel: Mulla on sama tilanne nyt kuin sulla, eli Jklään tuli kutsu kokeisiin pari päivää sitten. Katsoin profiilistasi että asut Helsingissä kuten mäkin. Olisi motivoivampaa harjoitella yhdessä jonkun kanssa kuin yksin, varsinkin jotain noita erikoisempia lajeja kuten telinevoimistelua.Eli jos huvittaisi treenailla noita koelajeja yhdessä niin yhteydenottoa vaan niin sovitaan tarkemmin.

ukkis_1(at)hotmail.com

Ylihuomenna koetta väsäämään. Ne kuspiät antaa salijaon vasta huomenna ja jotain se kansliatyyppi sanoi että ovat eri puolilla kaupunkia. Saas nyt nähdä löytääkö maalaispoika ees koesalia... :jahas:

Hoku sanoi:
Ylihuomenna koetta väsäämään. Ne kuspiät antaa salijaon vasta huomenna ja jotain se kansliatyyppi sanoi että ovat eri puolilla kaupunkia. Saas nyt nähdä löytääkö maalaispoika ees koesalia... :jahas:

Jaa? Törmäsin ite siihen just ku ilmottauduin tenttiin. Kyllä se salijako jo löytyy:
http://www.valt.helsinki.fi/tiedekunta/opiskelu/valinnat/salijako_ti.htm

Tsemppiä tenttiin :thumbs:

Edit: TÄRKEIN meinas unohtua! Muista katsoa millaisia fuksitypyköitä siellä kokeessa on, ja sitten kerrot meille muillekin. :D

Antzu sanoi:
Jaa? Törmäsin ite siihen just ku ilmottauduin tenttiin. Kyllä se salijako jo löytyy:
http://www.valt.helsinki.fi/tiedekunta/opiskelu/valinnat/salijako_ti.htm

Tsemppiä tenttiin :thumbs:

Edit: TÄRKEIN meinas unohtua! Muista katsoa millaisia fuksitypyköitä siellä kokeessa on, ja sitten kerrot meille muillekin. :D

Jees kiitoksia näistä. Onko toi sitten sama jotta mihin noista saleista menen kun neljä vaihtoehtoa näkyi yleiseen v. oppiin olevan. Vai oonko tyhmä tai jotain enkä ole tajunnut? :david:

Joo naiskauneus ois tietty plussaa. Vitut mä teille kerro mitään niistä neideistä, kun tommoset karskit kakskymppiset vie vaan parhaat opiskelijattaret päältä ja mä saan jäädä(taas) runkkaamaan. :D

Joopa...tänään tuli suruviesti jyväskylästä: tarjolla oli ei oota. Muutamasta pisteestä jäi vaille, mut samapa tuo. Ens vuonna sit uudestaan.

Hoku sanoi:
Jees kiitoksia näistä. Onko toi sitten sama jotta mihin noista saleista menen kun neljä vaihtoehtoa näkyi yleiseen v. oppiin olevan. Vai oonko tyhmä tai jotain enkä ole tajunnut? :david:

Joo selkis, eli nuo nimet kuvaa sukunimiä ja niiden alkukirjaimia, ja niiden mukaan mennään. Mä Fabianinkatu 33, 2 krs, sali 1. Toivottavasti... :hyper:

Eli ei muuta ku rahkat, myslit ja jukurat naamaan, tupakka, autoon ja kokeeseen. :rock:

Pehvanssi sanoi:

Huomenna olis tarkotus mennä tietojenkäsittelyn kokeeseen ja Laureansivuilla on seuraavaa. "Valintakokeessa mitataan soveltuvuutta alalle, loogisen ajattelun ja ongelmanratkaisun taitoa sekä uuden tiedon omaksumista."

Kaverilta kyselin vähän ja tota ryhmätilannetta ei kuulemma ollut. Matikka, fysiikka/kemia, looginen ajattelu ja tiedon omaksuminen muistaakseni oli.

Myöhään laitoin, mutta ei voi mitään.

Gabriel sanoi:
Täytyy käydä kokeilemassa noita kaikkia testilajeja ennen varsinaista kisapäivää, ettei ihan kylmilteen sinne lähde. Ainoa, mistä odotan saavani täydet pojot, on luistelu. :)

Et pääse kyllä noissa pääsykokeissa kiekkoa heittämään. Tämä on 99% lupaus. Kiekkoa on heitetty pääsykokeissa varmaan joskus 80-luvulla viimeksi.

Wanha tätikin repäisi tänä kevänä ja päätti lähteä lukemaan itselleen ihan oikeaa ammattia, n*x vuoden humanistihörhöilyn jälkeen. Yksi pääsykoe takana, toinen (ja tärkeämpi) edessä ensi viikolla. :eek:

nimim. tuleva sosiaali- tai kirjastotäti (toivottavasti) :)

Oli tänään Tampereella viimeinen pääsykoe sekin psykologiaan, ei mennyt varmaan hirvittävän hyvin, mutta tulipa nähtyä paljon hyvännäkösiä tytteleitä, että on ainakin motivaatiota lukea itsensä sisälle ensi vuodeksi :rock:

Perkele, ku on hirveä jännitys. Toissayönä näin ekan pääsykoepainajaisen. En meinannut päästä kokeeseen ollenkaan!

Äsken sain sydärin, että olen unohtanut ilmoittautua kokeeseen, mutta kyllähän mä ilmoittauduin heti, kun sain sen kirjeen.

Nyt pitäisi vielä tehdä muistiinpanoja 80 sivusta ja lukea sitä helpompaa kirjaa. Olen aikatauluista jäljessä, mutta kuitenkin homma on suht hallussa ja paljon paremmin kuin vuosi sitten :)

Sitten vaan pitäisi jankata mielessäni, että homma menee hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom