Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä kans luetaan...mitä nyt treeneiltä, töiltä ja muilta projekteilta (pakkiksen lukemiselta) ehtii. Kauppakorkean pääsärikirjoista olen lukenut 3 ½ eli 1 ½ kirjaa lukematta. Pääsykokeet juhannusviikolla! Melko kiire tulee, en todellakaan ehdi lukea kaikkia kirjoja kahteen kertaan läpi :(

Kaiken lisäksi painiskelen hankalien päätöksien kanssa...opiskelemaanko vaiko työelämään? Töihin olisi jatkoa tiedossa ja jatkamalla vakituinen työpaikka irtoaisi lähitulevaisuudessa (kuulemma). Toisaalta sitten lisäopinnoista ei ole koskaan haittaa ja nuori kun olen, niin nyt jos koskaan kannattaisi kuluttaa vielä koulun penkkejä, ettei sitten myöhemmässä vaiheessa elämää kaduta, kun ei saavuttanut kaikkia tavoitteitaan opiskelurintamalla!

Olen siis päättänyt lukea ja käydä katsomassa pääsykokeet. Toivottavasti työpaikalla joustavat ja antavat minulle vielä vähän lisää harkinta-aikaa töitten jatkamisen suhteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
HITB sanoi:
Huh. Musta matematiikka ja kansantalous on vaikeimmat. :) En vaan tajua niitä laskuja siitä, olis varmaa pitäny käydä se pitkä matematiikka. :(

Joo no sitte ymmärrän, että se matikka ei niin hyvin uppoo. Ja kansantalous tuntuu siks mulle kans helpolta, ku kävin koulussa kansantalouden kurssin, jota oli pitämässä HKKK:n kaks opiskelijaa :D

Kinaasi sanoi:
Noita vaihtamishaluisia ei sitten löydykään kovin helposti Helsingistä. :)
Siis oliko sulla oikeasti suunnitelmissa, että vaihdat sitten jonkun kanssa paikkoja? :D

edit. Tsemppiä kuitenkin pääsykokeisiin, eiköhän se natsaa, kun oot kuitenkin jo lukenut asioita jonkun verran.

jänkäkoira sanoi:
Siis oliko sulla oikeasti suunnitelmissa, että vaihdat sitten jonkun kanssa paikkoja? :D

edit. Tsemppiä kuitenkin pääsykokeisiin, eiköhän se natsaa, kun oot kuitenkin jo lukenut asioita jonkun verran.

Ei tod. ollut suunnitelmissa kun Kuopioon hain. Käytännössä koko elämän stadissa asuneena päätös osoittautui sitten melko huonoksi...ja nyt ollaan hakemassa uudestaan. No, jos onnistuu pääsärit niin aloitan tokan vuoden Helsingissä.

Yritin kyllä viime syksynä etsiä noita vaihdokkeja mutta eipä tullu vastauksia. Yllättäen.

fitnesspimu sanoi:
Täällä kans luetaan...mitä nyt treeneiltä, töiltä ja muilta projekteilta (pakkiksen lukemiselta) ehtii. Kauppakorkean pääsärikirjoista olen lukenut 3 ½ eli 1 ½ kirjaa lukematta. Pääsykokeet juhannusviikolla! Melko kiire tulee, en todellakaan ehdi lukea kaikkia kirjoja kahteen kertaan läpi :(

Kaiken lisäksi painiskelen hankalien päätöksien kanssa...opiskelemaanko vaiko työelämään? Töihin olisi jatkoa tiedossa ja jatkamalla vakituinen työpaikka irtoaisi lähitulevaisuudessa (kuulemma). Toisaalta sitten lisäopinnoista ei ole koskaan haittaa ja nuori kun olen, niin nyt jos koskaan kannattaisi kuluttaa vielä koulun penkkejä, ettei sitten myöhemmässä vaiheessa elämää kaduta, kun ei saavuttanut kaikkia tavoitteitaan opiskelurintamalla!

Olen siis päättänyt lukea ja käydä katsomassa pääsykokeet. Toivottavasti työpaikalla joustavat ja antavat minulle vielä vähän lisää harkinta-aikaa töitten jatkamisen suhteen.

Älä unohda sitä mahdollisuutta, että voit opiskella ja tehdä työtä samaan aikaan :) Valmistuminen ehkä viivästyy, mutta ottamalla mahdollisen opiskelupaikan vastaan voitat myös lisää aikaa.

Mulla oli tarkoitus, et haen ens keväänä tonne Jyväskylän yo:hon lukemaan liikuntatieteitä, mutta nyt opon kanssa juteltuani haenkin jo tänä vuonna...eli tässä on nyt vähän yli kuukaus aikaa lukea jotain kirjoja ja kenties parantaa liikunnallisia kykyjä. Voi olla että ei ole mitään toivoa päästä sisään, mutta yritys on tärkein :piis:

Tromm sanoi:
Ainakin kun viime vuoden koetta kattelin tuossa niin ei se mitenkään mahdottomalta näyttänyt. Se luetun ymmärtäminen tulee mulle olemaan tuskallisin, riippuu niin paljon siitäkin mikä on aiheena. Toivottavasti on tuuria ja sattuis joku mulle tutumpi aihepiiri.
Muissa osioissa uskon pärjääväni hyvin. En vaan tajua miksen oo hakenut englantiin jo aiemmin. Oon oikeestaan vaan haaskannut aikaa yrittämällä päästä sisälle laitoksiin joihin ei oikeasti ole toivoakaan.

Mä olin siellä viime vuoden kokeessa ja ainut oikeastaan helppo osio oli kielioppi, luetun ymmärtäminen tuntuu tosi vaikeelta kun piti esim selittää omin sanoin sanoja joita ei ole ikinä nähnytkään ja essee aiheet on jotenkin aina tosi monimutkaisia.. ettei ole tyyliin kerropa vaikka frankensteinin(tämän vuoden yksi kirja) teema.. sehän oliskin oikeestaan liian helppoa.
mullekin tuo englanti on ollut jotenkin aina itsestäänselvyys,sehän on ollut aina aine missä on ollut tosi hyvä,ihan ällä tuli enkusta lukematta.. tänä vuonna huolettaa se, että viime vuonna oli edellisvuotta alhaisempi pisteraja millä pääsi sisään, joten tänä vuonna se tietysti taas nousee..
juuh motivaation puute on vähän päällä mutta tässä samalla luen myös samalla logopediaa(mikä on hieman outoa koska olen jännittäjä ja pääsykokees on puhumista..)

Eihän tässä muuten mitään paineita olisi, jos voisi ensikerralla yrittää uudestaan, mutta toi saatanan armeija estää aika tehokkaasti lukemiset ensi vuoden pääsykokeisiin, kun alkaa tammikuussa ja loppuu vissiin kesä-tai heinäkuussa. Eli jos nyt en pääse sisään, on edessä vielä kaksi "turhaa" vuotta kotona jumittamista. Tahtoo pois! :itku:

Originally posted by Gabriel
Jyväskylään pyrin lukemaan liikuntatieteitä, biomekaniikkaa.
Ootko jo saanu kutsun liikuntatesteihin? Kun/jos kutsu käy niin viitsisitkö infota lajeja jälkeenpäin sekä muita seikkoja. Lähinnä noi testin lajit kiinnostaa sekä se seikka että vaikuttaako, jos hakee bilsan puolelle eikä esim. pedagogiikalle, liikuntatesti enemmän kuin kirjallinen.

KeskiNormaali sanoi:
Ootko jo saanu kutsun liikuntatesteihin? Kun/jos kutsu käy niin viitsisitkö infota lajeja jälkeenpäin sekä muita seikkoja. Lähinnä noi testin lajit kiinnostaa sekä se seikka että vaikuttaako, jos hakee bilsan puolelle eikä esim. pedagogiikalle, liikuntatesti enemmän kuin kirjallinen.

http://www.jyu.fi/liikunta/liiterval.htm#hakeminen
Tuolta kelaa pätkä alaspäin sivua ja näet taulukon, missä on kertoimet testeille ja kokeille riippuen koulutushaarasta. Näyttäisi tosiaan olevan aikamoinen ero, pedagogiikassa liikuntatestien maksimipisteet 140, biomekaniikassa vain 40p. :eek:

Kutsua ei ole vielä tullut, sillä hakupaperitkin ovat vielä kotona, vasta 12. päivä toukokuuta täytyy olla paprut perillä. Kutsu testeihin tulee 3. kesäkuuta jos on tullakseen.

Lajitestit tulee olemaan aikamoista rullaamista - niissä katsotaan pelkkää tekniikkaa ja jokaisen suoritus ei muutamaa kymmentä sekuntia kauempaa kestä. Lajeina siis mm. uinti, hiihto rullasuksilla, jne. :david:

Kirjottelen tänne sitten kun alkaa tapahtua. ;)

Hoku sanoi:
Eihän tässä muuten mitään paineita olisi, jos voisi ensikerralla yrittää uudestaan, mutta toi saatanan armeija estää aika tehokkaasti lukemiset ensi vuoden pääsykokeisiin, kun alkaa tammikuussa ja loppuu vissiin kesä-tai heinäkuussa. Eli jos nyt en pääse sisään, on edessä vielä kaksi "turhaa" vuotta kotona jumittamista. Tahtoo pois! :itku:

Jep, joku tasa-arvovaltuutettu vois puuttua tohon. Naispuoleisillahan tuollaista ongelmaa ei ole, ellei sitä itse vapaaehtoisesti hanki.

Ps. oon itekin ton Berndtsonin kirjan kahlaillu läpi. Tsemppiä lukemiseen ja pääsykokeeseen. :thumbs:

Hippa sanoi:
Älä unohda sitä mahdollisuutta, että voit opiskella ja tehdä työtä samaan aikaan :) Valmistuminen ehkä viivästyy, mutta ottamalla mahdollisen opiskelupaikan vastaan voitat myös lisää aikaa.

Jep, tuohan ei ole mahdoton yhtälö, mutta töitten jatkaminen vaatisi taas vaihteeksi vuodeksi siirtymistä toiseen toimipaikkaan. Koulu ja työpaikka olisivat siis eri paikkakunnilla. Olen jo udellut valmiiksi yliopistolta etteivät he kovin helposti myönnä vuoden välivuotta töitten takia, varsinkaan heti opiskelujen alkuvaiheessa. :(

plastique sanoi:
Mä olin siellä viime vuoden kokeessa ja ainut oikeastaan helppo osio oli kielioppi, luetun ymmärtäminen tuntuu tosi vaikeelta kun piti esim selittää omin sanoin sanoja joita ei ole ikinä nähnytkään ja essee aiheet on jotenkin aina tosi monimutkaisia.. ettei ole tyyliin kerropa vaikka frankensteinin(tämän vuoden yksi kirja) teema.. sehän oliskin oikeestaan liian helppoa.
mullekin tuo englanti on ollut jotenkin aina itsestäänselvyys,sehän on ollut aina aine missä on ollut tosi hyvä,ihan ällä tuli enkusta lukematta.. tänä vuonna huolettaa se, että viime vuonna oli edellisvuotta alhaisempi pisteraja millä pääsi sisään, joten tänä vuonna se tietysti taas nousee..
juuh motivaation puute on vähän päällä mutta tässä samalla luen myös samalla logopediaa(mikä on hieman outoa koska olen jännittäjä ja pääsykokees on puhumista..)

Mistäs olet noin hyvän englannin pohjan hankkinut? :) Oletko ollut vaihto-oppilaana, toinen vanhemmista tai joku sukulaisista englanninkielinen? Todellinen anglofiili.

fitnesspimu sanoi:
Jep, tuohan ei ole mahdoton yhtälö, mutta töitten jatkaminen vaatisi taas vaihteeksi vuodeksi siirtymistä toiseen toimipaikkaan. Koulu ja työpaikka olisivat siis eri paikkakunnilla. Olen jo udellut valmiiksi yliopistolta etteivät he kovin helposti myönnä vuoden välivuotta töitten takia, varsinkaan heti opiskelujen alkuvaiheessa. :(

Ei tarvi anoa välivuotta. Ilmoittautuu läsnäolevaksi ja opiskelee sen verran ku kerkee (tai sitten ei opiskele ollenkaan). Ei ne siellä ehdi jokaisen opiskelijan tekemisiä valvomaan.

Obko se 7 vuoden valmistumisraja jo käytössä?

Toukokuun alussa Maanpuolustuskorkeakoulun pääsykokeet. Yhtään kirjaa en ole vielä lukenut, valtava paniikki. ;)

Ei ole mitään 7 vuoden rajoituksia, ja vaikka tulisikin joskus niin systeemin tuntien ei niillä olisi mitään vaikutusta. Sehän on jo suoraan sanottu, että nätisti pyytämällä lisäaikaa irtoaa.

Antzu sanoi:
Jep, joku tasa-arvovaltuutettu vois puuttua tohon. Naispuoleisillahan tuollaista ongelmaa ei ole, ellei sitä itse vapaaehtoisesti hanki.

Ps. oon itekin ton Berndtsonin kirjan kahlaillu läpi. Tsemppiä lukemiseen ja pääsykokeeseen. :thumbs:

Todellakin saisi puuttua. No, jos innostun oikein tosta politiikasta niin mä hoidan homman jonkun vuoden päästä sitten, muistakaa vaan äänestää allekirjoittanutta. ;)

Mitäs muuten tykkäsit kirjasta? Mä olen laiskuuttani lukenut vasta sinne yli puoleen väliin, ja tosiaan ne alun sata sivua oli sellaista pölötystä ettei paremmasta väliä. Ihan mielenkiintoista tosin on ollut sen jälkeen ainakin toi sosialisaatio.

Minä hain OKL:än Kajaaniin, Rovaniemelle ja Savonlinnaan. En ole edes lukenut vielä kokeisiin. En kyllä välttämättä edes pääse mihinkään niistä, kun siinä on se esivalinta. Saa nähdä. :jahas:

Sitten hain Oulun yliopistoon yleiseen historiaan... Sen kokeisiin olen jo lukenut jonkun verran. :hyper:

Sitten hain AMK-haussa liiketaloutta lukemaan niin, että ykkösenä oli Kajaanin AMK, toisena Oulun Raahen yksikkö, kolmosena Rovaniemi ja neljäntenä Oulun AMK.

Katellaan, mihin pääsöö vae pääsöökö mihinkään. :D

Tsemppiä vain lukuihin! :thumbs:

Antzu sanoi:

Joihinkin paikkoihin taas saa lisäpisteitä, jos on intti suoritettuna. Esim. OKL.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom