Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
short 'n' fat sanoi:
Et pääse kyllä noissa pääsykokeissa kiekkoa heittämään. Tämä on 99% lupaus. Kiekkoa on heitetty pääsykokeissa varmaan joskus 80-luvulla viimeksi.

Tämähän on mielenkiintoista, juuri kokeilin tässä viikonloppuna kiekonheittoa... Mitä muuta minun tulisi tietää testeistä? :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gabriel sanoi:
Tämähän on mielenkiintoista, juuri kokeilin tässä viikonloppuna kiekonheittoa... Mitä muuta minun tulisi tietää testeistä? :eek:

Perusliikunnan tärpit: 10-loikka, aitajuoksu ja kuulantyöntö. Jos testataan jotain muuta lajia niin syön hatullisen paskaa. Veikkaisin tälle vuodelle parivaljakkoa aitajuoksu-10-loikka.

Noniin, nyt on kevään tärkein pääsykoe ohi. Eli kauppakorkean kokeissa olin tänään, fiilikset ihan hyvät ja voisin kuvitella pääseväni sisään. Mites muilla on kyseiset kokeet menny ?

Itse tulin kanssa sieltä vähän aikaa sitten. En osaa tarkasti vielä sanoa miten meni, tuntui siltä että meni hyvin (niin kuin aina :D)) mutta heinäkuussahan sen saa vasta tietää... Viime vuoden tietojen mukaan 8 vastausta saa mennä väärin että pääsen sinne minne haluan. Kansantalous tuntui helpoimmalta, eikä hallintokaan hirveältä tuntunut. Laskenta tökki kun ei kaavat ollu muistissa kunnolla ja markkinoinnissa piti muistaa tieteilijöitä ja niiden teorioita... mut saa nähä, ihan hyvä fiilis jäi loppujen lopuks. Eikä se maailmaa kaada vaikkei tänä vuonna pääsiskää, mä pääsen alottamaa vasta kahen vuoden päästä ni kerkee hakee pari kertaa jos tarttee.

Markkinointi, hallinto ja laskis meni ihan hyvin, mutta matikka ei natsannu oikein. Markkinointi oli sikahelppo kun vaan oli lukenut, samoin hallinto. Laskiksessa ei ollu pahojakaan ja kansis oli vaikee verrattuna viimevuotiseen, mutta kyllä sekin skulas jotenkin. Matikka meni vituiks kun en jostain kumman syystä saanu helppoa LP-ongelmaa ratkaistua :curs: Saas nähdä miten noi rajat menee nyt kun on yhteisvalinta, mutta luottavaisella mielellä lähdetään :)

Joo haaveeksi taitaa jäädä kauppakorkea tänä vuonna. Olin tehnyt muutaman helvetin tyhmän virheen (eka laitoin oikean vaihtoehdon, mutta vaihdoin toiseen, kun aloin kelailemaan jotain omaa). :curs: Nyt tekis mieli vetää pää täyteen.

Kauppatieteiden pääsykokeet takana. Täällä kovasti odotellaan oikeita vastauksia nettiin, mutta ei niitä tunnu kuuluvan, vaikka lupasivat kello 16.00 jälkeen.

Kävin yliopistollakin, mutta siellä oli vain oikeitten vastauksien rivi. Voi kun muistaisi ulkoa ne kysymykset :rolleyes: Onko kenelläkään tietoa tuleeko varsinaiset kysymykset nettiin nähtäväksi? Ois hiukka helpompi arvioida kuinka meni...

Markkinoinnin ja organisaatiokäyttäytymisen jutut muistu kivasti mieleen, mutta kansantalous todellakin tuntui vaikeammalta kuin 04. En ole aikaisemmin käynyt pääsykokeissa, mutta tein harjoituksena aikaisempien vuosien pääsykokeita.

Itse kävin kanssa tuskailemassa. Mitä nyt laskin et 28-28.5 raakapistettä tohon sit viel viime vuoden yo:sta 1 pojo. Stadi oli ykkösenä ja pidän vieläkin toivoa yllä ja mahdollisuuksia hypoteettisellä tasolla kohtuullisina.

Viime vuonnahan raja oli kaipa 29 raakapojoa. Nyt kyllä toivon ja jopa realistisesti odotan, että rajat voisivat laskea haastavan kokeen myötä.

Lappeenrannassa kävin kauppakorkeen kokeen tekemässä. 18,5 pointsia vissiin tulossa, jos muistin omat vastaukset oikein. Siihen vielä lisäpisteet ensisijaisuudesta ja tän vuoden yo-tutkinnosta eli yhteensä 22,5.
Vähän yllätyin, kun katoin noita vastauksia. Muutama "varma" kohta olikin kussut totaalisesti. Vastasin kaikkiin muihin paitsi matikan kysymyksiin. Jälkeenpäin ajatellen ois ehkä kannattanut avata sekin kirja. :rolleyes:
Edellisinä vuosina noilla pisteillä ois vielä päässyt lappeenrantaan, mutta nyt ei tiedä, kun on se perkeleen yhteisvalinta. Täytyy toivoa alhaisia rajoja.

F.F.O.S. sanoi:
Vähän yllätyin, kun katoin noita vastauksia. Muutama "varma" kohta olikin kussut totaalisesti. Vastasin kaikkiin muihin paitsi matikan kysymyksiin. Jälkeenpäin ajatellen ois ehkä kannattanut avata sekin kirja. :rolleyes:

Mäkin jätin matikan kirjan kokonaan lukematta, enkä siis vastannut niihin ollenkaan! Tätä strategiaa käyttäessä ei auta möhliä muita osioita, mutta niinpä taisi käydä kansantalouden osalta...

mä ainakin olen vedellyt siitä osiosta niin iloisesti miinuspisteitä, että taitaapi olla turha toivo odotella myöntävää päätöstä minun osaltani yliopistoon.

Mä en viitti kattoo noita vastauksia ku ei muista tarkkaa mitä laitto, tulee vaa semmoi olo et kaikki kusi!!! Laittoko kukaan muu merkille kuinka paljon hyvännäköisiä kauniimman sukupuolen edustajia paikalla oli?? Tampereella ainenkin :kuola: ... eli terveisiä vain jos tunnistat itsesi :whip: . Tuli otettua riskejä ja arvattua pari kohtaa perseessä olleen kutinan perusteella ehkä liikaa, pitää toivoa että osui oikeaan. Osaako joku selittää lyhyesti ja ytimekkäästi millä perustein yliopistoon valitaan? Siis mistä saa mahdollisia lisäpisteitä jne. kun kaikki ei selvinnyt yhteisvalintaoppaasta? Vai otetaanko huomioon pelkkä koe tai kirjoitukset ja koe??

F.F.O.S. sanoi:

Sama mulla. Markkinoinnissa kusi kolme kohtaa ja kansiksessa kans pari, niin siihen se sitten kaatuikin. Matikkaa kannattaa kyllä kans katella. Jotkut tehtävät aivan yksinkertaisia. Esim se yks tehtävä, missä piti paretooptimaaliset pisteet vain katsoa. Eli käytännössä piirretään vain ne pisteet koordinaatistoon ja katotaan vastaus.

mantelikala sanoi:
Mä en viitti kattoo noita vastauksia ku ei muista tarkkaa mitä laitto, tulee vaa semmoi olo et kaikki kusi!!! Laittoko kukaan muu merkille kuinka paljon hyvännäköisiä kauniimman sukupuolen edustajia paikalla oli?? Tampereella ainenkin :kuola:

Joo Helsingissä oli sama juttu. Tuli semmone fiilis, et tänne on pakko päästä jo pelkästää noiden tyttöjen takia. :D

HITB sanoi:
Joo Helsingissä oli sama juttu. Tuli semmone fiilis, et tänne on pakko päästä jo pelkästää noiden tyttöjen takia. :D

Turussa huomasin heti myös saman jutun ;) Se vähän rentouttikin oloa siinä ennen koetta kun matkalla vielä kädet tärisi, mutta paikan päällä oli niin paljon katseltavaa ettei muistanut jännätä koetta :)

mantelikala sanoi:
Mä en viitti kattoo noita vastauksia ku ei muista tarkkaa mitä laitto, tulee vaa semmoi olo et kaikki kusi!!! Laittoko kukaan muu merkille kuinka paljon hyvännäköisiä kauniimman sukupuolen edustajia paikalla oli?? Tampereella ainenkin :kuola: ... eli terveisiä vain jos tunnistat itsesi :whip: . Tuli otettua riskejä ja arvattua pari kohtaa perseessä olleen kutinan perusteella ehkä liikaa, pitää toivoa että osui oikeaan. Osaako joku selittää lyhyesti ja ytimekkäästi millä perustein yliopistoon valitaan? Siis mistä saa mahdollisia lisäpisteitä jne. kun kaikki ei selvinnyt yhteisvalintaoppaasta? Vai otetaanko huomioon pelkkä koe tai kirjoitukset ja koe??

Heh, mä innostuin kanssa ehkä vähän liikaa, kun huomasin, että vääristä lähtee vaan 0,5 pistettä. Siinä sitten muutama tuli vedettyä oikeen huolella perstuntumalla. :) Aika monessa tehtävässä sai rajattua ne kaksi todennäköistä vastausta, joista sitten piti yrittää lotota se oikea.

Lisäpisteitähän tulee siitä järjestyksestä mihin yliopistoihin on hakenut( 1. 2p., 2. 1p. ja 3. 0p.) ja tän kevään ylioppilaat saa 2p., viime vuoden yhden. Yliopistoihin otetaan tietty prosentti hakijoista sisään yhteispisteiden perusteella ja toiset pelkän kokeen perusteella. Esim. Lappeenrantaan taidetaan ottaa 60%/40%.

Olihan siellä lappeenrannassakin muutama herkullinen tapaus, mutta valitettavan monet tuli kokeeseen poikaystäväviensä kanssa. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom