Virallinen auringonotto thread!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
Eilen olin pari tuntia pihalla hihattomalla ja heti olkapäät kärähti. Ei pahasti, mutta punottaa kuitenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä on joku reilu viikon aina päivisin joku 4h tullu luettua pääsykokeisiin ulkona pelkillä shortseilla ja kyllähän tuolla aika äkkiä tullu "väriä pintaan."

Toistaiseksi ei ole, kuin pari kertaa vähän alaselässä tai olkapäissä punoittanut. Tommosta 20 kertoimella varustettua tököttiä olen aina heittäny.

Täytyy kyllä kiittää onnea, että on saanut semmosen ihon, että ei ihan heti pala/ruskettuu hyvin.

Eräs sukulainen (ei tosin ihan lähisukulainen) kuoli ihasyöpään tuossa pari vuotta sitten. Se asui lähes koko ikänsä Los Anglesissa, missä ilmeisesti tuli otettua aurinkoa aika paljon elämän aikana ja sitten myöhemmin kostautui. Että kannattaa tosiaan rasvailla itteään, eikä kärventää vain sitä ihoa. :)

Sunnuntaista eiliseen maalla ja päivisin auringossa töitä tehden ilman paitaa n. 5h/päivä.

Tänään sitten 3 tuntia rannalla tenttiin lukien ja silmäkarkista nauttien.

Rasvan kerroin 12 ja ei ole palanut, rusketusta tullut ihan ok. Ajattelin hankkia tänä kesänä oikein kunnon rusketuksen. Lomaakin on tuossa kohta.

Itse alan tuntea koska iho palaa. Vähän kihelmöi ja iho alkaa kuumottamaan enemmän kuin normaalisti auringossa. Silloin parempi suosiolla siirtyä sisälle.

Ärsyttävästi pukannu töitä päivät, tänään otin 2 tunnin ajan iloa irti ja öljysin itteni et tarttus muka paremmin aurinko. Ehkä tarttuki, tai sit vaa luulen niin..

Rusketus on nättii, en oo ees viel palanu vaa tuli heti rusketus!

Nostetaas tämä ketju ylös kun alkaa tuo aurinko taas porottamaan kunnolla.
Mikähän olisi paras(ja halvin) suojavoide tällä hetkellä? Töissä tulee oltua auringossa paljon ja naama meinaa kärvähtää tuola auringossa. Silti olisi hyvä jos rusketustakin tarttuisi.

Nostetaas tämä ketju ylös kun alkaa tuo aurinko taas porottamaan kunnolla.
Mikähän olisi paras(ja halvin) suojavoide tällä hetkellä? Töissä tulee oltua auringossa paljon ja naama meinaa kärvähtää tuola auringossa. Silti olisi hyvä jos rusketustakin tarttuisi.

Tuohan nyt riippuu monesta asiasta.Apteekista saa varmasti parhaimmat ja kaupasta halvimmat :)
Itse käytän nivean tuotteita ruokakaupasta.Ulkomailla kerroin 12-15 ja suomessa riittää 6.

Muistan lukeneeni jostain(En tietenkään pistä päätäni pantiksi asian laidasta):
-Ihosyövät ovat lisääntyneet aurinkovoiteiden käyttöjen myötä.
-Australiassa niillä ihmisillä, jotka ovat vähiten auringossa, on eniten ihosyöpää.

Syömällä runsaasti d-vitamiinia pystyy parantamaan auringonsietoa. Tämän olen todennut(ja olen kuullut monen muunkin) ihan käytännössä.

Tän kesän tavote on vetää ihan yyber rusketus. Kesä on mennyt täysin nappiin jos on hyvä väri viel talvellaki.

Hellurei, mites tää tredi on missattu kokonaan? No, arskaa tulee otettua, vaikka tänä kesänä sitä ei vielä ole tapahtunut melkein juurikaan. Tosin eipä kesä virallisesti ole alkanutkaan. :D Isoa suojakerrointa käytän (vähintään 20) vaikka helposti ruskettuva ihotyyppi onkin -en tod. halua polttaa itseäni ja rusketustahan tuo iso suojakerroin ei haittaa.

Edit: Heinä-elokuussa kun on jo mahtirusketus on suojakerroinkin kympin pintaan. :)

Rusketusta ja aurinkoa tulee sen verran mitä nyt osuu kun ulkosalla on ja siellä ois tarkotus paljon aikaa viettää. Auringon ottamista en tajua oikein ollenkaan, kuka jaksaa maata nyhjöttää jossaa auringossa ja vieläpä kun muutenkin on liian kuuma... Voiteita en oo ikinä käyttänyt, nahka kun ei pala juuri millään eikä varsinkaan jos tekee jotaan/on liikkeessä.

itsellä ny hyvä rusketus. mut ai että ku nahka palo ku työt alko 3viikkoa sitten katolla en ollu aikasemmin ottanut aurinkoa ni palo naama ja niska ja kädet. ny parin viikon jälkeen en oo enää palanut ja rasvaa pitää käyttää. rusketus vaan syvenee. kaikki höpöttää et ookko nä käyny ulkomailla

Prkle, aika hiljasta tänää lähtee ottaa arskaa kun on duunia :) Kai sitä kuuden jälkeenki viel värii sais..
Ostin citymarketista tollasta aurinkosuojaa missä on caroteeni uutetta kyljessä vähän, pitäs antaa tasainen ja hyvä väri :D Samaa rusketusta edistävää tavaraa mitä noissa aurinkokapseleissa ja porkkanassa..Jotkut tutut käyttää oliiviöljyä ja ne on ollu kyllä aika nekruja joka kesä.
Sama ongelma itellä että tylsistyn aurinkoa ottaessa helposti jos on yssikseen.. Elävänä luonteena jaksa paria tuntia istua paikallaan..

tämä kesä on kyllä pohjoisen suhteen ollu ihan persiistä! kokonaiset 5 päivää olen ollut ulkona niin että aurinko on paistanut ja topilla tarjennut.. onneksi rusketun helposti enkä pala joten väriä on noista 5 päivästä tullut jo jonkin verran. ens viikolla lähdenkin sunny beachille joten pohjarusketus on kyllä tarpeen!

miten muuten eikö tuon auringonsietokyvyn pitäis olla edes vähän ulkonäköön riippuva? olen vaaleanhiuksinen (aika vaalean ruskeat luonnostaan) ja sinisilmäinen ja ihokin luonnostaan vaalea. silti en pala juuri mitenkään, viime vuonna olin rodoksella tappohelteissä kesällä ilman pohjarusketusta, suojakertoimina aamulla 8 iholle ja päivä pihalla ja rannalla löhötessä eikä mitään punoitusta missän. mielestäni olen aiemmin palanut helpommin, voiko tuo muuttua iän mukaan?

ja vielä: Kemijärvi ti-ke yö, lämpötila: 2 astetta, Ma-Ti korkein lämpötila 10 astetta, sadetta 10mm. ihana tämä suomen kesä!! :itku:

Ai ai ai kun on ollut tänään Joensuussa kiva auringonottokeli. Pilvetöntä ja kova tuuli, ettei tuu järkyttävän kuuma. Vielä kun keksisi miten voisi mukavasti lukea ja ottaa samalla etupuolelle aurinkoa niin olisi aika kova. Ei mitään radioita jaksa kuunnella.

Helpottaako rusketuksen saamista noi babyoilit sun muut öljyt mitä jengi heittää iholle?

Vois olla megakuuma elokuu, huoh :( Kerenny saada rusketusta yhtään!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom