Vipuvarsilaitteet, tykkäättekö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Mitäs mieltä porukat on vipuvarsilaitteista? Käytettekö mielellänne sellaisia? Itse käyttäisin, mutta harmittavan harvalla salilla sellaisia ovat.

Etenkin selälle ne sopii mielestäni jopa taljoja paremmin, menee perille kuin tauti! Ihmetyttää ettei niitä tuon enempää ole, ei ne hinnaltakaan näytä perus taljoja enempää maksavan...

Tuettu kulmasoutu on helkutin hyvä. Olkapääpunnerrus vipuvarsikoneella on myös makea. Valitettavasti näitä ei mun käyttämiltä saleilta löydy, mutta aina vieraalla salilla käydessä tulee vipuvarsivehkeillä työstettyä.

Edit. Vapaat painot on tietysti ykkösjuttu, mutta masiinoista melkeinpä ennemmin vipuvarsikoneet kuin jotain taljasysteemejä.

En tykkää niin ollenkaan. Ovat jotenki niin luonnottoman olosia ainaki ne mitä mää oon kokeillu. Liikeradat ei passaa ollenkaan mulle.

Jotain vipuvarsihauis-laitteita en oikein ymmärrä..
Jotku laitteet kyl tuonu hyvän pumpin jos on laitteen liikerata mulle sopinu, tiedä sitten onko miten kehittävää kuitenkaan ollut.

Itsekin tykkään tehdä nimenomaan selälle taljojen tilalla vipuvarsilaitteilla. Tuntuma on paljon lähempänä vapaita painoja kuin taljoilla. Omalta salilta löytyy tuo ylhäältä vedettävä malli sekä myötä- että vastaotteella tehtävä. Niitä vuorottelen leuanvedon kanssa selkäreeneissä.

Vähän ennen kesää uusiutui salille jossa käyn melkein kaikki laitteet.Ja tuli paljon juuri näitä vipuvarsi koneita.Erityisesti takaolkapäätreeni on saanut uutta potkua näillä laitteilla.
Myös ojentajille on mielestäni aika hyvän tuntoinen laite,siinä istutaan kädet levyyn tuettuina ja runnotaan alaspäin,tekee gutaa.Vastaavasta hauislaitteesta en oikein pidä.

Olkapää reeneissä tulee yleensä tehtyä sellasella vipuvarsi-pystypunnerrus-laitteella. Saan sillä paljon paremman tuntuman kun esim. smithissä tehdessä ja ei käy nivelten päälle. Joskus myös selkätreeneissä tulee tehtyä vipuvarsi-pulloveria.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Niissä mitä olen käyttänyt, niin ei ole ollut sopivia säätöjä saatavilla 190 cm ukolle. Olis kyllä mielenkiintoista kokeilla, mutta kun omalta salilta ei yhtään löydy. Sit ne on usein niin metkan näköisiä vehkeitä, että saa itsensä solmuun niihin ennen kuin minkääntasoista reeniä. Lisäks ei kehtaa mennä opettelemaan kieli poskella uusia vehkeitä.

Selälle on löytynyt toimivia vipuvarsijuitsuja, soutulaitteita varsinkin, ylätaljavipuvarsikoneet vai miksi niitä sanois, ei toimi allekirjoittaneelle niin hyvin kuin ylätalja eteen leveehköllä myötäotteella + perään kapeahkolla vastaotteella. Det pumper so snyggt.

Jotain vipuvarsihauis-laitteita en oikein ymmärrä..

Mulla lähti hauiksissa voimat aivan uuteen kasvuun kun muutin salille jossa on sellainen tosi hyvä vipuvarsikone hauiksille, siinä tehdään yks käsi kerrallaan (voi toki tehdä myös molemmilla) ikäänkuin scotissa, eli olkavarsi tuettuna, ja siinä kun olin pari kuukautta tehny, ja menin tekeen tavallista scottia käsipainoilla, ni toistoja tuli aivan hurjasti enemmän ku ennen. Tätä ennen olin junnannu varmaan vuoden samoilla painoilla :eek:
Että kyllä ne ilmeisesti ainakin joillekki passaa jopa hauisten tekoon :D
Muutenki noi vipuvarsikoneet on mun suosikkeja, erityisesti pystypunnerrus sekä selkäliikkeet. Tietty mukana treenissä vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä jne..

Olkapää reeneissä tulee yleensä tehtyä sellasella vipuvarsi-pystypunnerrus-laitteella. Saan sillä paljon paremman tuntuman kun esim. smithissä tehdessä ja ei käy nivelten päälle. Joskus myös selkätreeneissä tulee tehtyä vipuvarsi-pulloveria.

Samat kokemukset. Itse tykännyt selkä, rinta ja olkapääkoneista. Myös hauista pari kertaa hyvällä laitteella kokeillut. Mielestäni monesti taljoja paremmat nämä vipuvarsikoneet.

Serkulla meni monta viikkoa kuntouttaessaan vasenta selkä lihasta kun teki kovan 3 toiston sarjan jossain hammer koneessa..
Samaa käytti marko savolainen videollaan.

Mutta en tiedä tyylistä, saihan joku pelle takareiden poikki ylä taljassa:D
Kuka lie ollu?

Tuettu soutulaite selälle on ainoa, mistä olen pitänyt. Muuten noi tuntuu todella huonoilta liikeradoiltaan. Jotkut olkapäille tarkoitetut vipuvarsikoneet on silkkaa myrkkyä meikan olkapäille.

Rinta- ja selkävekottimet menee tosi hyvin perille, mutta esim. pystypunnerrusta simuloiva laite tuntuu todella luonnottomalta. Otetta ei saa tarpeeksi leveäksi ja liikerata on jotain ihan ihmeellistä.

Vähäsen tuntuvat minustakin luonnottomilta, ja tämän takia ajaudun aina kuin automaattisesti taljan, vapaiden painojen ja tankojen luokse. Lisäksi tykkään tehdä ilman tukia, jolloin keskikropan ja useammat muut pikkulihaksetkin aktivoituvat.:rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom