Vinopenkissä paukkuu oikea olkapää, aih!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MrT.
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Tere!
Mulla paukkuu vinopenkkiä tehdessä oikee olkapää. Teenkö jotain väärin vai onko mussa joku "valuvirhe".
Ainakin se tekee nannaa, eli sattuu sikasesti. Oon kuullu, että "no pain, no gain" mutta hei... : )

Originally posted by MrT.
Tere!
Mulla paukkuu vinopenkkiä tehdessä oikee olkapää. Teenkö jotain väärin vai onko mussa joku "valuvirhe".
Ainakin se tekee nannaa, eli sattuu sikasesti. Oon kuullu, että "no pain, no gain" mutta hei... : )

Vähän sama vika sekä vinopenkissä & penkissä alkaa olkapäät vihoittelemaan, mutta siihen löyty yksinkertainen lääke eli kunnollinen lämmittely ja tarpeeksi päälle. Esim. penkkipäivinä soutelen verkkatakki päällä alkulämmöt ja sitten pidän pitkähihaista päällä penkki/vinopenkki sarjojen ajan vipareissa yms. touhuissa ei ole olkapäät vihoitelleet joten sitten voi vaatetusta vähentää...
Kokeileppas ...tuntu itestä ensin uskomattomalta kun kokeneet usutti mutta enää en tee koskaan penkkiä ilman pitkähihaista ja kunnon lämmittelyä

Sinänsä jos nivelet naksaa tai paukkaa niin ei se mitään haitanne jos siihen ei liity kipua ...kyykyssä polvi paukkaa niin että kuuluu, mutta ei se satu ollenkaan ...

Itselläni on kanssa vastaava ongelma mutta mulla naksuu ja paukkuu melkeenpä kaikki mahdolliset nivelet esim olkapäistä kuluu aina ilkeän kuuloisia rusahduksia jos vaikka pyörittelee käsiä ympäri mutta se ei kuitenkaan koskaan satu vaikka ne pahasti paukkuukin :confused: Onko jollain muulla "äänekkäät"
nivelet ja mistä moinen mahtaa johtua?

En viitsinyt aloittaa uutta threadia kun ajattelin että tämä sopii tähän aiheeseen jatkoksi :)

Mullakin tahtoo olkapäät paukkua jos niitä pyörittelee. Sekä penkkiä tehdessä oikea olkapää joskus paukkuu ja tuntuu että se olisi väärässä kohti, siis koko olkapää. En tiedä onko vain mielikuvistusta, mutta siltä se tuntuu.

Mulla on semmoiset subluksoituvat olkapäät eli olkaluun "pallo" melkein irtoaa kuopasta tietyissä tilanteissa. Vaivasi kuulostaa tutulta. Kokeilepa piruuttasi istuma-asennossa peilin edessä kädet ristissä "kammeta" polvella kevyesti olkapäitä eteenpäin. Jos peilistä näkyy kuoppa olkapään etuosassa, on sinullakin ilm. löysät olkapäät.

Originally posted by MrT.
Tere!
Moro!
Ensimmäisenä tulee mieleeni, että pidätkö lapaluut tiukasti yhdessä tehdessäsi vinopenkkiä? Jos itse teen liian kapealla penkillä vinoa, siis etten saa pidettyä lapaluita yhdessä alkaa olkapäihin sattumaan. Millanen on penkin kulma? Kiinteissä vinopenkeissä on melko yleisesti (siis mun mielestä) liian jyrkkä kulma - rasittuu olkapäät liiaksi. Samoin smithissä tehty vinopenkki yleensä vääntää olkapäitä päin pers**tä jos penkki on hiukankin väärässä paikassa.
Itse suosin vinopenkkiä vapaalla tangolla ja penkki sellaseen 30-40 asteen kulmaan. Kannattaa ainakin kokeilla.

Kiitos ! ! !

Rekisteröidyin eilen tänne sivuille ekaa kertaa ja heitin kysymyksen ilmoille. Sain paljon hyviä vinkkejä ja kiitos siitä teille. Täytyy ottaa syyniin noi vinkit ja kalastaa sieltä se mikä/mitkä auttaa. Helmee : )

Jep, kyllä mullakin nivelet paukkuu, erityisesti nilkat. Olkapäätkin ovat ruvenneet naksahtelemaan nyt enemmän, en tiedä sitten tuleeko niihin vain kiinnitettyä nykyään enemmän huomiota.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Re: Re: Vinopenkissä paukkuu oikea olkapää, aih!

Originally posted by jpm
Moro!
Ensimmäisenä tulee mieleeni, että pidätkö lapaluut tiukasti yhdessä tehdessäsi vinopenkkiä? Jos itse teen liian kapealla penkillä vinoa, siis etten saa pidettyä lapaluita yhdessä alkaa olkapäihin sattumaan. Millanen on penkin kulma? Kiinteissä vinopenkeissä on melko yleisesti (siis mun mielestä) liian jyrkkä kulma - rasittuu olkapäät liiaksi. Samoin smithissä tehty vinopenkki yleensä vääntää olkapäitä päin pers**tä jos penkki on hiukankin väärässä paikassa.
Itse suosin vinopenkkiä vapaalla tangolla ja penkki sellaseen 30-40 asteen kulmaan. Kannattaa ainakin kokeilla.

ei saatana totahan täytyy kokeilla oonko mä tehny vinopenkin aina väärin... mihin kohtaan kannattais tanko laskea vinopenkissä? dorian yates laskee blood and gutsissa aika ylös..., on muuten saatanan hyvä treeni video, kovaa treeniä eikä mitään paskan jauhamista :evil:

Itse lasken myös aika ylös sen tangon vinopenkissä. Elikkä sellaset 2-3 sormen mittaa nännistä ylöspäin. Kannattaa tunnustella miltä se tuntuu ja sitä mukaa etsiskellä se itselle paras paikka.

Itsekin vinopenkkasin tänään käsipainojen kanssa sillä tapaa, että vasen olkapää(?) petti ensimmäistä kertaa alta. En ole oikeastaan varma, onko kyse olkapäästä vaiko jostain käsivarren yläosan hommasta, joten kertokaapa te joilla on olkapäiden kanssa ollut ongelmia, kuulostaako seuraava tapahtumasarja tutulta: Siinä vaiheessa kun aloin laskea painoja yläasennosta alaspäin, kuului vasemmasta olkapäästä(?) pieni rusaus, jonka jälkeen käsipaino tulikin aika vauhdikkaasti alas. Eli vasemmasta kädestä lähti lähes täysin voimat. Suurempia kiputiloja tapahtumaan ei liittynyt, mitä nyt hieman arka tuo vasemman olkapään seutu tai käsivarren yläosa oli ja on edelleen.

Lämmittelystä tai sen puutteesta tämä tuskin johtuu, koska olin aiemmin tehnyt jo penkkiä.

Nyt kun pari tuntia haaverin jälkeen kokeilin käsipainoilla pystypunnerrusta, ei vasen olkapää ainakaan ollut moksiskaan. Joten mahtoiko olla olkapää, joka petti alta, vaiko joku muu?

mul on käynny pystypunnerruksessa saman lailla eli käsi ja painot tuli alas aika rytinällä oli vähän arka ja voimaton käsi jonki aikaa mut viikon päästä ku kokeilin nii iha normaalilta tuntu.. en kyl tiiä mitä siel kädes/olkapääs tapahtu:jahas:

Kannattaa muistaa ettei vinopenassa ja pystypunnerruksessa käsipainoilla tehdessä käytä liian alhaalla käsiä, ei tee hyvää olkapäille.

Kiertäjäkalvosin liikkeet ja viparit kevyillä käsipainoilla hakemalla lihakset lämpimiksi auttoi omalla kohdalla samoihin vaivoihin. Venyttelyt vielä päälle.
Nämä siis ennen varsinaista reeniä.

Kiertäjäkalvosin liikkeet ja viparit kevyillä käsipainoilla hakemalla lihakset lämpimiksi auttoi omalla kohdalla samoihin vaivoihin. Venyttelyt vielä päälle.
Nämä siis ennen varsinaista reeniä.

Mitähän nämä Kiertäjäkalvosin liikkeet tarkalleen ottaen tarkoittaa? Itelläkin toi oikee olkapää huutaa vinopenkissä ja varsinkin jos tekee käsipainoilla. Olis mukava pystyä tekemään taas kunnolla vinoa =)

Kiitoksia vinkeistä, mutta edellisen postaajan tavoin kaipaisin hieman täsmennystä kiertäjäkalvosinliikkeisiin.

Kaveri arveli, että tuo voimien häviäminen kädestä selittyisi sillä, että nivel kävi hetken aikaa poissa paikoiltaan, mutta palasi takaisin. Mene ja tiedä, eipä ole asiantuntemusta kommentoimaan tuohon juurikaan. Kuulostaa ainakin ihan uskottavalta. :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom