Vinopena normipenkin sijaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Egee 87
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
37
En löytäny söörtsillä varsinaista ketjua aiheesta joten ajattelin kysästä et oisko tämmösessä systeemissä mitään järkee? Oon reenannu normipenan ekana ja sen jälkeen vinopenan kässäreillä tai tangolla. Mitä jos yläpenan pistäis ykkösliikkeeksi ja lopettais normipenkin hinkkaamisen joksikin aikaa? Laskeeko normipenkin tulokset miten paljon? Pitäis ainakin massaa tulla rintalihasten yläosaan tuolla vinopenalla. Kokemuksia?

Kehoilumielessä vinopenkki on vähintäänkin yhtä hyvä vaihtoehto, kuin normipenkki, IMO. Varsinkin jos teet myös tasapenkkiä käsipainoilla, tai ojentajapäivänä kapeata/lattiapenkkiä jne, niin ei penkkitulos paljoa laske. Päinvastoin, voi jopa nousta, jos et ole vielä kovin aktiivisesti sitä hyvää ykköstä tavoitellut.

Vinopenkki on todella hyvä liike rinnalle, tehdään se sitten tangolla tai käsipainoilla. Itse olen innostunut paljon vinopenkistä viimeisen vuoden aikana. Sarjapainotkin ovat tangolla tehtynä n.25kg isommat kuin normipenkissä. Aika outoa, koska suuremmalla osalla porukasta tuntuu olevan juuri päinvastoin. Ehkä olen vain tehnyt sitä sitten enemmän, mutta ainakin hyvin on rinta kasvanut ylhäältä. Teet vaikka jokatoinen viikko normaalia ja toinen vinoa. Ja vinoa vielä niin, että joka toinen kerta tangolla ja toinen käsipainoilla. Tangolla hieman lyhyempiä sarjoja ja käsipainoilla pitempiä hyvällä tuntumalla.

Kannattaa niitä vaihdella. Ite tulee tehtyä niitä vähän vuorotellen. Tälläkin hetkellä teen rinnan pääliikkeenä vinopenkin, enkä tee normaalipenkkiä ollenkaan. Vaihtelu virkistää!

insect sanoi:
Vinopenkki on todella hyvä liike rinnalle, tehdään se sitten tangolla tai käsipainoilla. Itse olen innostunut paljon vinopenkistä viimeisen vuoden aikana. Sarjapainotkin ovat tangolla tehtynä n.25kg isommat kuin normipenkissä. Aika outoa, koska suuremmalla osalla porukasta tuntuu olevan juuri päinvastoin. Ehkä olen vain tehnyt sitä sitten enemmän, mutta ainakin hyvin on rinta kasvanut ylhäältä. Teet vaikka jokatoinen viikko normaalia ja toinen vinoa. Ja vinoa vielä niin, että joka toinen kerta tangolla ja toinen käsipainoilla. Tangolla hieman lyhyempiä sarjoja ja käsipainoilla pitempiä hyvällä tuntumalla.

Mullaki vinopenkissä isommat painot ku tasapenkissä mutta nyt olen tehnyt penkin ekana liikkeenä ja pidän siitä enempi ku vinopenkistä, koska tuntuma ainakin on parempi ja saa lihat kipeeksi paremmin

insect sanoi:
Teet vaikka jokatoinen viikko normaalia ja toinen vinoa. Ja vinoa vielä niin, että joka toinen kerta tangolla ja toinen käsipainoilla.

Tämä on kai sitä paljon puhuttua vaihtelua, mutta mulle tuon tyyppinen liikkeiden vaihtaminen viikoittain vaikeuttaa kyseisissä liikkeissä sarjapainojen kasvattamista. Eikö sarjapainojen kasvatus kuitenkin ole pitkällä tähtäimellä "se" juttu, jolla saadaan kehitystä aikaiseksi ? Oon tehnyt jo pitkään tasapenkkiä tangolla pääliikkeenä rinnalle ja muutama viikko sitten vaihdoin pääliikkeeksi vinopenkin tangolla ja tasapenkin teen käsipainoilla. Vinopenkistä tangolla en osaa vielä oikein sanoa mitään, mutta tasapenkki kässäreillä on tuntunut todella hyvältä liikkeeltä. Jatkan tähän tyyliin ainakin jonnekin loppukesään asti.

Tulikin tossa jo edellä, että kannattaa vaihdella. Vinopenkki on omasta mielestä paras massaliike rinnalle ja tangolla tehtynä tuo hyvin voimaakin rintaan. Olen myös havainnut, että olkapäät ovat paljon tyytyväisempiä vinopenkkiin normipenkin asemesta.
Tuskinpa se normipenkin tulos paljoa ehtii laskea jos teet jonkin aikaa vinopenkkiä tangolla ykkösliikkeenä.

coke- sanoi:
Tulikin tossa jo edellä, että kannattaa vaihdella. Vinopenkki on omasta mielestä paras massaliike rinnalle ja tangolla tehtynä tuo hyvin voimaakin rintaan. Olen myös havainnut, että olkapäät ovat paljon tyytyväisempiä vinopenkkiin normipenkin asemesta.
Tuskinpa se normipenkin tulos paljoa ehtii laskea jos teet jonkin aikaa vinopenkkiä tangolla ykkösliikkeenä.

Joo, lähinnä itelläki tuli mieleen et pitäskö tehä vinopenaa ku alkaa olkapäät oleen paskana. Kyllähän ne toki vinopenassakin kärsii mutta sarjapainot on naurettavat verrattuna normipenkkiin. Vetäis tuota vinopenaa ja kasvattais sarjapainoja ja sitte jossaki vaihees ottais taas tasapenkin pääliikkeeks.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vinopenkissä lienee oleellista penkin kaltevuus, eli ottaako olkapäihin vai rintalihaksiin? Mikä on mielestänne rintalihaksia ajatellen optimaalisin kallistuskulma?

Ja käsipainoilla tehdessä tulisiko liikkeen pysyä kohtisuoraan ylös(kuten tangolla tehdessä käy), vai kiertyä rinnan päälle?

coke- sanoi:
Olen myös havainnut, että olkapäät ovat paljon tyytyväisempiä vinopenkkiin normipenkin asemesta.

Mulla taas on toisinpäin eli olkapäät ei tahdo tykätä tuosta vinopenkistä tangolla. Rintareenissä teen ekana penkin ja sit vinopenkin kässäreillä vaihdellen penkin kulmaa. Eli kannattaa kokeilla mikä sopii parhaiten, yksilöitä kun olemme.

BoneA sanoi:
Mikä on mielestänne rintalihaksia ajatellen optimaalisin kallistuskulma?

Mulla ainakin loiva kulma ehdottomasti. Sanoisin, että ehkä joku 30 asteen kulma (no en ole matikkanero). Yleensä sellasessa säädettävässä penkissä kun laitan ensimmäiseen pykälään, niin siinä on ainakin mulle sopiva kulma. Sellaset kiinteät, valmiit vinopenkit ovat ainakin meikäläiselle järjestään liian jyrkässä kulmassa, eikä niitä piruja voi edes säätää. Ottaa vähän liian hyvin olkapäihin jos on kovin jyrkässä kulmassa penkki.

S0874 sanoi:
Mulla ainakin loiva kulma ehdottomasti. Sanoisin, että ehkä joku 30 asteen kulma (no en ole matikkanero). Yleensä sellasessa säädettävässä penkissä kun laitan ensimmäiseen pykälään, niin siinä on ainakin mulle sopiva kulma. Sellaset kiinteät, valmiit vinopenkit ovat ainakin meikäläiselle järjestään liian jyrkässä kulmassa, eikä niitä piruja voi edes säätää. Ottaa vähän liian hyvin olkapäihin jos on kovin jyrkässä kulmassa penkki.

Samaa mieltä. Itsellä etuolkapäät rasittuvat enemmän kuin ylärinta kovin jyrkässä vinopenassa. Melko loivalla kulmalla teen nyt. Tosin vasta aloitin vinopenkin tekemisen, kun huomasin orastavien "penkkitissien" ilmaantumisen... :nolo:

Kuinka leveä ote vinopenkissä on? Entä laitetaanko lavat yhteen kuten normipenkissä? Entä selän kaari? :nolo:

Tomppa85 sanoi:
Kuinka leveä ote vinopenkissä on? Entä laitetaanko lavat yhteen kuten normipenkissä? Entä selän kaari? :nolo:

No en oo mikään asiantuntija, mutta vastaan silti.

Itse käytän samanlaista tai toisinaan vähän kapeempaa otetta kun normipenassa.

Lavat yhteen joo, tai siis miten ne nyt hyvin saa asettumaan.

Mielestäni PIENI kaari on jees, mutta ei mennä holtittomuuksiin.

Monesti tulee käytettyä kohtuupieniä painoja, että saa haettua sitä kuuluisaa tuntumaa. Toisinaan sitten isommat painot ja enemmän runttaustyylillä, mutta ei niin että on suunnilleen koko yläkroppa kipeenä vinopenkkitreenin jälkeen, kuten joskus on käynyt :lol2:

Monella näkee vinopenkissä sellaisia kaaria, että sama olisi tehdä tasapenkkiä.

Heh, kiitoksia vaan. Olen älytöntä kaarta yrittänyt vältellä. Lavat tahtovat mennä yhteen melkein itsestään, toisin kuin normaalipenkissä...Ihme juttu. Pikku painoilla mennään. Eli joku 60% normaalipenkin sarjapainoista. Tosin olen vasta aloittanutkin...

Ite väännän vinopenkkiä selkeesti kapeemmalla otteella ku normipenkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom