Vinkkejä kiitos :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja capello
  • Aloitettu Aloitettu
heh, parhaat naurut ehkä pitkään aikaan tästä topicista.

En tiedä mitä lihaserottuvuus tarkoittaa chimneylle, mutta 1000 kalorilla voit olla varma, että yhtään lihasta ei kroppaasi jää kun tuolla pistät menemään. Luuerottuvuus onkin sitten toinen asia, eikä kuulu tänne foorumille mielestäni mitenkään.

Samoilla linjoilla menen kun Angelokin eli lihaserottuvuutta ei kyllä saa jos järjestelmällisesti syö alle 1000kcal ja treenaa samalla lujaa (kokemusta on) vaan siinä polttaa ennemmin lihakset veke ja päälle jää rasvaa (josta kroppa ei päästä irti koska se luulee olevansa nälkäkuoleman partaalla (säästöliekki päällä) ja pitää siitä kiinni jotta selviää kunnes taas annetaan TARPEEKSI ruokaa) sekä nahkaa.Enpä nyt tiedä onko kovinkaan kaunista kenenkään mielestä....Lihaserottuvuutta saa ainoastaan syömällä tarpeeksi,treenaamalla lujaa ja syömällä tarpeeksi!Peruskulutus (mitä kulutat vaikka makaisit vain sängyssä) minkä voi useammallakin netissä olevalla laskurilla laskea kertoo sen,paljonko hlö tarvitsee MINIMISSÄÄN kaloreita elintoimintojen ylläpitoon.Siihen lisäksi kaikki muu kulutus joten lähemmäs 2000kcal on useimpien naisten kulutus päivää kohden.Kyllä nälkäkuolemakaloreilla laihtuu mutta kumpi painaa vaakakupissa enemmän; terveys vaiko ulkonäkö?:eek::david:

Hyvä neelah, yhdyn ajatuksiin!
En syö alle 1000kcal päivässä, syön tonnin vähän päälle mutten yli 1500.. mä täytyn tosi vähästä eikä mulla ole aikaa eikä rahaa laittaa kauheisiin ruokamääriin (tässä elämäntilanteessa). Heidi Mäkinen on aina noissa rasvoissa eikä vain tuossa kilpailutilanteessa, Heidin livenä nähtyäni.

Jos olet sitä mieltä että pärjäät lopun elämääs alle 1500kcal syömällä niin onnea matkaan,tosin vaan varottelisin että sun elimistö kärsii siitä.Ei välttämättä tänään,eikä huomenna tai ylihuomennakaan mutta ennen pitkää.Pahimmassa tapauksessa aiheutat sillä jotain peruuttamatonta haittaa itselles.Liikaa ei tarvitse syödä eikä kannatakaan,ei siinäkään ole mitään järkeä (ähkyyn ahtamisella siis) mutta en mä kyllä liian vähääkään söis,varsinkaan kun esim.mä en jaksais niillä määrillä treenata läheskään sitä mitä treenaan nyt.Sun kroppas tottuu vähillä kaloreilla elelyyn,ihan yhtä lailla kun korkeammilla kaloreillakin elämiseen,se on tapa-ja opettelukysymys.Kannattaa miettiä niitä konkreettisia asioita,kuten mm.miten sun aineenvaihdunta (mahan toiminta) pelaa,näyttääkö iho kuulaalta vai korpulta,onko tukka kiiltävä ja paksu vai näyttääkö sekin epämääräisen kulahtaneelta.Pienet asiat voi jo näyttää sen,onko sun ravitsemuspuoles kunnossa. Mutta,jokainen taaplatkoon tyylillään ja tehkööt mitä lystää...

Btw,tuli vielä mieleen,että jos haet sellaista vatsaa,missä lihakset erottuvat (eli rasva % pieni) niin et sitä kyllä saa,jos et anna kropalles tarpeeks energiaa jotta se jaksaa rakentaa lihaksia.Lihaksia kun ei saa kehitettyä suuremmiks ilman tarpeellisia kaloreita.Jos lihot yli+1500kcal niin oot säästöliekillä mikä tarkoittaa että sun pitäis saada aineenvaihdunta ensin korjattua kuntoon.:rolleyes:

Miten saisi tälläisen vatsan/kropan kuin kuvan nro 2:lla?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=37211&d=1189254441

Tavoitteena siis saada hänen rasvaprosenttinsa, lihaserottuvuutensa mutta silti pysyä noin hoikkana, mahdoton yhtälö? :D

Heidi ei menestynyt kyseisessä kilpailussa, eli viime vuoden fitnessmallikisassa. Finaaliin kyllä pääsi, mutta ei ainakaan viiden parhaimman joukkoon sijoittunut. Kyllä ne olivat isommat tytöt, jotka kärkisijat veivät. Sehän ei tietysti tarkoita, etteikö hän voisi olla kauneusihanteesi, mutta kyllä tuomareiden mielipiteetkin jotain kertovat...

Hyviä kommentteja on mimmeiltä tullut. Angelon juttuun minäkin yhdyn ja Tähtityttöön myös. ;) Oikeasti tuntuu pirun turhauttavalta lukea tällaista, mutta silti kommentoin.

Mulla oli aikoinaan kaiken anorektisen ihannoinnin lisäksi päähänpinttymä joistakin vartaloista. Halusin esim. Calista Flockhartin näköiseksi keinolla, millä syvällä. Taustalla oli enemmän laihuuden ihannointia kuin juuri kyseisen neidin (nykyisen rouvan?) vartalon havittelemista. Harmi vain, en saanut Ally McBeal-vartaloa, vaikka tikkulaiha olinkin. Mikä on pointtini? Ihan vain se, että et saa tämän Heidin vartaloa. Kahta tarkalleen samanlaista vartaloa ei ole, johan ihmiset ovat luustoltaankin erilaisia.

Toisekseen, mitä järkeä on syödä noin 1500 kcal - laihduitpa tai et. Lihaksia sillä et tule saamaan ja tuloksena on vain "laiha-läski". Ei ole tarkoitus loukata, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että laihduttamalla lihaksetonta vartaloa ei ainakaan ole toivoa timmistä kropasta.

Itse olen katsonut parhaaksi hyväksyä oman kroppani sellaisena kuin se on. Se ei ole huippumallin kroppa, eikä supertreenatun bodarin kroppa, mutta siitä on pikkuhiljaa kehittymässä lihaksikas nuoren naisen vartalo, joka on minun haaveeni. Katsoessani nykyään laihojen mallien kuvia ihmettelen suuresti, miksi joskus olen sellaisesta haaveillut. Eivät ne mallit ole kauniita, eivätkä onnellisen näköisiä. Kuvanmuokkauksesta huolimatta monien silmien takaa näkyy väsymys ja uupumus. Ehkä se on heidän työtään, ymmärrän osaksi, mutta onko oikeasti mitään tavoittelemisen arvoista syödä alle 1500 kcal ja olla siitä ylpeä? Eikö ole paljon arvokkaampaa olla terve, treenaava ja kroppaansa tyytyväinen? Sitä paitsi, kumpi on loppujen lopuksi tehnyt enemmän töitä: itseään säästöliekillä kiduttanut vai itselleen kunnon lihakset treenannut? Ehkä hiukan kärjistettyä, mutta ihailen paljon enemmän salilla treenaavia naisia kuin vähän syöviä mallitipuja.

Monet puhuivat täällä lisäksi siitä, ettei säästöliekillä ja niukkakalorisilla ruokavalioilla pitemmän päälle pärjää. Yhdyn tähän täysin. Kannattaa leikkiä terveydellään: itselleni tuli miinuskalorikokeiluista elinikäinen "vamma". Lannerangassa on osteopenia eli luusto on alkanut heikentyä. Mikäli en pidä nyt ruokavaliotani riittävän monipuolisena (tietenkin paljon kalsiumia ja D-vitaaminia lääkkeen lisäksi), kehittyy osteopenia osteoporoosiksi. Kalsiumia olen aina syönyt melko paljon, mutta jo ihan se jumalaton säästöliekki on saanut tämän aikaiseksi. Laihuus vai terveys? Terveys nykyään, olisi kannattanut tajuta jo aikaisemmin. :(

Taidan olla täysin jäävi osallistumaan tähän keskusteluun. Onhan esim. Nicole S. seksikkään näköinen näköinen, mutta oma kauneusihanteeni on siellä toisessa (ehkä jopa epäterveellisessä) ääripäässä. Mieluummin treenaan itseni hengiltä ja mätän ruokaa kuin hevonen, kuin että jäisin pieneksi ja heiveröiseksi. Ehkä molemmat kauneusihanteet ovat tavallaan pakkomielteisiä (tosin omasta mielestäni en vahingoita itseäni, toisin kuin joku anorektikko).

Mutta tosiaan: riippumatta siitä että mihin koulukuntaan kuuluu, kyllä ihminen tarvitsee joka päivä tietyn määrän kaloreita pysyäkseen hengissä. Miten tuollaisilla 1500 kalorin syömisillä pystyy tekemään ajatustyötä tai opiskelemaan, jos samalla liikkuu 12h viikossa?? Uskon että joku tähtönen pysyy noilla kaloreilla hengissä, koska esiintyminen ei vaadi mitään kovia ponnisteluja. Mutta jos minun pitäisi arjesta selvitä tuollaisella kitudieetillä niin olisin jatkuvasti helvetin pahalla tuulella...

Niinpä!Jos mietin vaikka omaa liikuntaa ja syömistä niin hulluks mä tulisin noin pienillä kaloreilla!Mun keskimääränen kulutus (liikunta mukaan laskettuna) on n.2500kcal joten sen syömällä mä en mene suuntaan enkä toiseen,ja näin mulla on joka päivä!(urheilutausta,joten oon tottunut tohon määrään) Mutta kyllä mä silloin sairaina aikoina vedin melkeen saman määrän liikuntaa ja kärvistelin alle 1000kcal:lla,ja en todellakaan omistanu kiinteetä (hirvee sana..) ja lihaksikasta kroppaa....:jahas:

Jotenkin tuntuu,että moni ei ymmärrä sitä,että jos aineenvaihdunta on sössitty sekasin niin sillon on mahdollista "lihoa" HETKELLISESTI jos syö normaalia enemmän KOSKA aineenvaihdunta panttaa kaiken minkä saa.Vasta sitten,kun se on taas tottunut siihen,että jei,mä saankin ruokaa se alkaa pelaamaan mitä suurimmalla todennäkösyydellä normaalisti.Mutta se vie aikaa,useimmiten muutamasta kuukaudesta jopa vuoteen joten siinä vaaditaan myös pitkäjänteisyyttä.Ja kaikki nyt voi terveellä järjellä miettiä,kuinka terveellistä on elimistölle,jos aineenvaihdunta on täysin sekasin ja pysyy sellasena pitkän aikaa.....:down:

Mun työkaveri on sellainen 167 cm ja painaa jotain 49 kiloa, tosi laiha (syö kuitenkin hyvin, sillon vaan sellaset ruikkugeenit). Mun duunarit on keksineet sille lempinimen "luuranko". Vähä minä läksytin niitä kun kuulin tuosta, hyi miten ilkeesti sanottu.

Mun työkaveri on sellainen 167 cm ja painaa jotain 49 kiloa, tosi laiha (syö kuitenkin hyvin, sillon vaan sellaset ruikkugeenit). Mun duunarit on keksineet sille lempinimen "luuranko". Vähä minä läksytin niitä kun kuulin tuosta, hyi miten ilkeesti sanottu.

Tossa vielä pari kuukautta sitten yks työkaveri päivittäin aina kun nähtiin, nimitteli mua luurangoksi. Ja mä en ole edes niiiiiin pieni vaikka xs-kokoa oonkin. Jotain 164cmx53kg.
Eipä se kamalan kivaa kuultavaa ole.

Mua sanotaan aina vain pieneksi. :rolleyes: Ennen olin 49 kg/162,5 cm ja nykyään 53-54 kg/162,5 cm. Vaatekoko sama, vaikkakin nykyään syön enemmän hiilareita ja hormonitoiminta on normaalimpaa, joten siksipä on turvotusta kehossa, kuten kuuluukin. Olen paljon onnellisempi painavampana, näytän jäntevämmältä, en pullukammalta. Nooh, silloin 49-kiloisena olin pitkäjalkainen hontelo ja posket olivat lommossa. Hyih.

minäpäs nyt vähän herättelen tätä keskustelua henkiin ja kysyn, että onko tämmöinen http://weheartit.com/entry/8756933 muutos ihan realistinen tavoite vai onkohan tässä jouduttu kituttamaan jollain 1000 kcal per päivä? vai onko tässä peräti lihaksistakin suurin osa laihdutettu pois? http://-fitspo.tumblr.com/post/6341907138 tämmöinen olisi tavoite, mutta voiko se onnistua muka 1700 kcal per päivä "dietillä"? tietääkseni en edes kuluta sitä määrää! :wtf:
btw, olen melkein yhtä heikossa hapessa kuin ekan kuvan pulskempi puolisko.

^ Minä olen itse henk.kohtaisesti tehnyt tuollaisen muutoksen, ainakin kutakuinkin, mutta en parissa kuukaudessa. Mahdoton sanoa tarkasti, kun tuossa ei ole tarkkoja mittoja, lihasmassatietoja jne. Voin kertoa miten sen tein, pahoittelut jaarittelevasta tyylistäni :rolleyes: :)

Vuosi sitten olin sellaisessa jamassa, että liikuin aktiivisesti, kävin jumpissa, spinningissä, lenkkeilin ja rullaluistelin silloin tällöin. Olin hyvässä kunnossa, koska olen aina liikkunut ja harrastanut erilaisia liikuntamuotoja. Elämäntapa siis. Kuitenkin salitouhut oli jäänyt nuoruuden innostuksen jälkeen ja tosiaan vaihtunut noihin jumppajuttuihin. Kävin pääasiassa bodypumpissa, spinningissä, body-tunneilla, coressa, kiertoharjoittelussa jne. Söin hyvällä ruokahalulla paljon ja liikuin paljon. Kroppa oli sporttinen ja näkyi, että lihaksiakin jonkinverran on, mutta rasvakerros oli tasaisesti jakautunut kroppaan. Rasvaprosentti oli n. 24 ja mitat oli 169 / 61-62 kg.

Sitten innostuin seuraamaan Jutan ja Bull:n rakentamaa GoFatGo-ohjelmaa. Lähdin mukaan kokeilumielessä viime vuoden elokuussa, vaikken tuntenut itseäni mitenkään lihavaksi, halusin vain hieman skarpata siinä mitä söin ja aloitella taas punttiharrastusta. Tavoitteenani oli saada lihaksikkaampi ja timmimpi kroppa. Laihduin kolmessa viikossa tuonne 57 kg hujakoille ja näytin kieltämättä aika karsealta. Lopetin dieetin ennen sen päättymistä, koska naamani oli tosi luihun näköinen ja olin ihan "kuivan kesän orava". Rasvaprossa pieneni, mutta lihaksia se kulutti. Kaloreita sain sellaiset 1300-1400 kcal päivässä ja liikuin kuten käskettiin ja vähän enemmänkin. Siinä samalla käynnistin kunnollisen punttitreenin ja palkkasin PT:n tekemään minulle fiksun saliohjelman.

Aloitin tuon dieettikokeilun jälkeen ns. massakauden, syyskuussa 2010. Rupesin syömään n. 2300-2500 kcal ja tekemään 4 kertaa viikossa 3-jakoisella ohjelmalla punttia. Halusin lihaksia. Samalla tuli myös rasvaa. Molempia, kuten pitääkin. Homma toimi tosi hyvin ja olin tyytyväinen tilanteeseeni lihasten osalta nyt keväällä 2011. Olin päättänyt jo etukäteen, että toukokuussa vetäsen rasvaprosentin pienentämisdieetin eli ruokavalio katsottiin kuntoon PT:n kanssa ja liikuntaohjelmaan tehtiin muutoksia. Puntti vaihtui ylläpitävään punttiin 3 krt / viikko ja aerobista lisättiin. Treenasin 6 päivänä viikossa ja kevyen viikon pidin 4 viikon välein. Rasvaprosentti oli 21,3 kun aloitin ja 6 viikon päästä 16.4. Lihaksia ei ollut kulunut yhtään! En ollut mikään kuiva, mutta selkeästi tavoitteeni mukainen. Homma sujui kuin oppikirjasta. Tein tasan niin kuin käskettiin, niin miksipä ei olisi toiminut. Asiassa helpotti se, että olin tottunut jo aiemmin syömään säännöllisesti, enkä ollut kituutttanut aineenvaihduntaani tukkoon. Mun peruskulutus, ilman mitään aktiivisuutta ja liikuntaa on 1400 kcal.

Uskon, että tuossa kuvassa olevalla tytöllä ainakin BMI on pienempi kuin itselläni, mutta minulla on hieman enemmän lihaksia. Ehkä se tekee sen että meidän rasvaprosentti on kutakuinkin samalla tasolla. Söin 1850 kcal, 6 kertaa päivässä, niin, että sain rasvaa 0,8 g/painokilo, proteiinia 2,5 g ja loput hiilareista. Söin puuroa, ruisleipää, paistijauhelihaa, kanaa, kalaa, raejuustoa, rahkaa, marjoja, ruokaisia salaatteja, perunaa, pastaa, öljyä jne. ihan perusjuttuja, mutta en herkkuja, enkä mitään ylimääräisiä kastikkeita tms. Tein rahkasta aina kaikki kastikkeet. Laihduin suunnitelman mukaisesti sillä -500 kcal / päivässä, tai en niinkään laihtunut vaan tiivistyin. Eli rasvaprosentti pieneni, lihakset säilyi ja paino meni vain hitusesti alaspäin. Eli painoin dieetin alussa n. 61, lopussa n. 57,5 kg. Samat luvut kuin Jutan ja Bullin dieetissä, mutta huomattavasti järkevämmin tehtynä. Eli lihaksia ylläpitävällä dieetillä sain parhaan tuloksen, vaikka se kestikin n. 6 viikkoa. Pitkäjänteisyys palkitaan. Jos haluaa saada lihaserottuvuutta ja näyttää sporttiselta, dieetti kannattaa tehdä lihaksia säästävästi. Nopea pudotus vie sekä lihakset että rasvat, joten rasvaprossa ei pienene.

Ei varmasti tarvitse alleviivata mitä ajattelen kitudieeteistä :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom