Vinkkejä kiitos :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja capello
  • Aloitettu Aloitettu
OT, mutta noista geeneistä.. itse vaikka tekisin töitä kroppani eteen, pääsen samanlaiseen kuntoon kun siskoni joka ei tee mitään! hänellä ihan oikeasti muhkeat reiden ja pakarat, kädet hyvännäköset ja jopa vatsalihakset näkyy.. välillä vähemmän, välillä enemmän.. :wtf:
Onhan se harrastanu pienestä asti tanssia, mutta oli sillä tossa monien vuosien taukokin harrastamisesta. Nyt käy taas salilla jumpissa jne. ja mä yritän hiellä ja tuskalla ansaita lihaksia kroppaani ja dieetillä saaha ne vatsat ym. lihakset esille :D että tosiaan geeneillä ON väliä, vaikka olis samasta perheestäkin. Ja kyllä mä syön vähemmän herkkuja/juon alkoholia kuin rakas siskoni :)

Vaikuttaisko siskosten ikäero? Toisaalta, lihasmuisti säilyy pitkään. Mutta tuon avatarkuvan perusteella säkin näytät olevan tosi hyvässä kunnossa.

IMO, jos puhutaan nyt ihan tavisliikkujista, jotka haluaa timmin kropan, geenien merkitystä painotetaan usein liikaa. Maailmaan ja jopa Suomen perjalkaisiin mahtuu aika vähän niitä friikkejä, jotka voivat syödä mitä tahansa, mutta sunnuntaikävelyt pitävät silti kropan kondiksessa vielä 25-ikävuoden jälkeen. Ei sen saavuttaminen toisaalta mitään ydinfysiikkaa ole. Kaikki hyvä on vaan niin hyvää ja netissä istuu helposti sen ajan mikä olisi pitänyt viettää salilla tai lenkkipolulla.

Mutta tuossa Anu Kiiverin linkissähän on ketjun aloittajalle ihan valmis ruoka- ja liikuntaohjelma. En tosin tiedä miksei hän syönyt tuon ohjelman aikana kunnon lounasta.

meitä on neljä siskosta, ja iisa on vain puolitoista vuotta minua nuorempi, niin pieni ikäero fyysisesti ajatellen etten usko sen vaikuttavan. Moona, minua 3v nuorempi, on harrastanut nuorempana muutaman vuoden voimistelua ja tauon jälkeen pelannut korista, on pienestä asti ollut meistä rotevin.
Todennäköisin syy että iisa pysyy helpommin timmimpänä on hänen pitkä tanssitaustansa, kun mulla ei nuoruusvuosilta juuri mitään ole takana, muuta ko koirienkanssa lenkkeilyä + yläasteen spinningit ja puntit :)

Niin ja kiitos kovasti kehuista, itse en kyllä itseäni pidä minään erityisen hyvä runkoisena.. itseasiassa stressi ja kriittisyys vaan kasvaa tässä koko ajan..

Kyll mä uskosin et geeneissäkin on vaikutusta siihen minkälainen sun kroppa tulee oleen. nimittäin minä ja mun sisko ollaan urheilullisesti ihan erilaisia.ja kun meitä vertaa vanhempiin niin mä olen äiteen päin ja sisko isään. ikä eroo meillä on 4w.mä oon vähä hyllyvämpi ja muodokkampi, vaikee saada ylimmääräset pois.
Sisko on poikavartaloinen ja tosi helposti saa ylimmäräset pois. sisko on lapsesta asti harrastanu eri liikunta juttuja. mä taas olen jättäny kaikki väliin mutta liikkunut paikasta A paikkaan B, aina kävellen tai pyörällä. Oli keli tai kilometri määrä mikä tahansa, sisko on tyytynyt auto kyytiin mielummin.
Kuntosalilla mä joudun tekee tuplasti töitä, siskon ei tarvi ku kattoo niit punttei nii voimat kasvaa ja kiinteytyy.

varmastikin geenit vaikuttaa...
esim. minä olen ihan lapsesta(jolloin olinkion aika pyöreä) asti inhonnut liikuntaa ja vuotta vanhempi siskoni taas harrastanut hiihtoa ja tykännyt liikkumiseata. siskoni on 170 ja minä tällainen pätkis. asia on kuitenkin niin että hän on perinyt isäni raskaat luut ja minä taas äitini hieman hennommat...oikeastaan molemmat siskoni ovat jotenkin raskaampaa tekoa kuin minä.
mulla on kuitenkin sellanen käsitys että lihasta tulee aika helposti(tämän olen perinyt isältäni ja varmasti lihas erottuu lyhyessä varressa helpommin), mutta niin tulee kyllä sitä ylimääräistä läskiäkin.

Anu Kiiveri on kyllä mielestäni todella upeassa kunnossa.
itse tykkään että reidet ovat timmit ja naiselliset, ei siis mitkään tikut vaan hieman voimakkaat ja peppu sellainen muodokas, piukka ja pyöreä, ei missään tapauksessa lättänä tai liian pienikään. tiukka vatsa ja kampea uuma...siinä mun ihanne :thumbs: ...toisaalta esim. Kylie Minoguella on mielestäni kadehdittava kroppa.

varmastikin geenit vaikuttaa...
esim. minä olen ihan lapsesta(jolloin olinkion aika pyöreä) asti inhonnut liikuntaa ja vuotta vanhempi siskoni taas harrastanut hiihtoa ja tykännyt liikkumiseata. siskoni on 170 ja minä tällainen pätkis. asia on kuitenkin niin että hän on perinyt isäni raskaat luut ja minä taas äitini hieman hennommat...oikeastaan molemmat siskoni ovat jotenkin raskaampaa tekoa kuin minä.
mulla on kuitenkin sellanen käsitys että lihasta tulee aika helposti(tämän olen perinyt isältäni ja varmasti lihas erottuu lyhyessä varressa helpommin), mutta niin tulee kyllä sitä ylimääräistä läskiäkin.

Lihasta ei ihan helpolla kyllä tule, mutta hoikassa varressa se erottuu tottakai paremmin, ja muistelisin että häiriöketjuun kirjottelit. Taidat siis olla hoikassa kunnossa, eli eiköhän tässä liene selitys.
En ole kuullutkaan, että lyhyillä erottuisi paremmin, ainakaan itsestäni en ole huomannut mitään erikoista ;)

Lihasta ei ihan helpolla kyllä tule, mutta hoikassa varressa se erottuu tottakai paremmin, ja muistelisin että häiriöketjuun kirjottelit. Taidat siis olla hoikassa kunnossa, eli eiköhän tässä liene selitys.
En ole kuullutkaan, että lyhyillä erottuisi paremmin, ainakaan itsestäni en ole huomannut mitään erikoista ;)

ainakin muodot näkyy paremmin lyhyillä ja lyhyessä varressa +5kg huomaa helpommin kuin esim jos on 180cm. miksei siis lihaskin? en nyt tarkota että se lihas piirtyis paremmin esiin vaan että helpommin alkaa näkyä se lihaksen kasvu.

ja musta on ylipäätään ihme että mulla on jotain lihasta treenin määrään ja siihen nähden miten surkeasti olen syönyt/syön.
kyllä mun käsityksen mukaan ne geenit vaikuttaa siihen lihaksen kasvuun...esimerkiksi muistaakseni tummaihoisille tulee helpommin lihasmassaa.

Juu-u. Itse olen edelleen sitä mieltä, että mitä tulee painon hallintaan ja lihaskuntoon, niin geeneillä on *huomattavasti* vähemmän merkitystä kuin *elämäntavoilla*. Se on vaan helppo sanoa, että "kyllä mäkin näyttäisin tuolta, mutta kun mun geenit on tälläset".

Eri tietenkin, jos puhutaan eri pituisista ja ikäisistä ihmisistä. Saati sitten eri rotuisista. Mutta ylipäätään itsensä vertaaminen muihin on äärimmäisen turhaa. Oli geenit mitkä tahansa, niin rasvattoman ja lihaksikkaan kropan saavat kaikki, mutta erittäin harva helposti.

Kylie Minoguesta tuli mieleen. Näin eilen dokkarin hänen (ja muiden tähtien kuten Britneyn ja Christinan) body doublesta. Hänet valittiin tietenkin sillä perusteella, että hän on noin samaa kokoa, 158/44. Oli kuitenkin menossa tekemään rasvaimun takareisiinsä. Olis se rankkaa tehdä työtä puhtaasti ulkonäöllään.

Miten saisi tälläisen vatsan/kropan kuin kuvan nro 2:lla?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=37211&d=1189254441

Tavoitteena siis saada hänen rasvaprosenttinsa, lihaserottuvuutensa mutta silti pysyä noin hoikkana, mahdoton yhtälö? :D

no, mun mielestä tuohon ei mitään ihmetreenaamista kyllä tarvita, kunhan tiputtaa rasvat tarpeeksi alas fiksusti niin varmasti vastaavan kropan saisi. minun makuun tyttö on kyllä ihan liian laiha, mutta jos tykkäät ja sulla on edes kohtalainen lihasmäärä kropassasi eikä hirveästi läskiä niin järkevällä dieetillä vain eteenpäin.. samalla tietenki sopivasti aerobista ja salitreeniä. jos sitä lihasta ei vielä löydy niin sitä ensin hankkimaan tietenkin :whip:

Tuohon kroppaan ei kyllä voi syödä kovinkaan paljon? ja hiilarit mahd. alas? Itse oon ruumiinrakeenteeltani samanlainen mutta hänen rasvoihinsa haluaisin päästä

Kyllähän sitä syödä voi, kunhan myös kuluttaakin. Ei se niin mene, ei ainakaan lineaarisesti, että mitä pienempi/hoikempi on, sitä vähemmän pitää syödä. Naurettavaa miten joillakin on se käsitys, että pysyäkseen hoikkana, pitäisi olla jotenkin jatkuvalla dietillä. ??? Itselläni ylläpitokalorit oli 65 kiloisena 3000 kcal, hoikistelin sitten 2500 kaloreilla ja nyt 57 kiloisena taas ylläpitokalorit tuonne 3000. Jos hoikistelisin vaikka 52 kiloon, se luultavasti jo vaikuttaisi lihaskadon takia niin, että ylläpito laskisi jonnekin vajaaseen 3000, mutta ei kuitenkaan mitenkään huomattavasti.

Hiilareitten kanssa pitää mennä ihan omien henk.koht. ominaisuuksien mukaan, joillekin toimii enemmän hiilareita ja toisille vähemmän, suurin osa taitaa olla siinä välimaastossa.

Mulla oli ennen koko ajan mietintää omasta kulutuksestani ja ajattelin, että aaapuva syön ihan liikaa.
Tosiasia on, että nyt kun olen alkanut syödä paremmin, alkaa kroppa pikkuhiljaa käyttää enemmän energiaa. Jos ja kun liikkuu paljon, on kropassa myös usein paljon lihasta, joka kuluttaa enemmän kuin rasva. On tainnut Taskuamatsonikin joskus minua tästä vähän "rökittää". :D Siispä enää en pidä yhtään ihmeellisenä kuluttavani päälle 2000 kcal päivässä. Kalorilaskuri antaa lukemaksi noin 1650 kcal peruskulutuksena, mutta eihän se ota huomioon kehoni koostumusta. Todennäköisesti oikeat lukemat ovat siellä 1850 kcal + liikunta, koska olen punttaava mimmi. Kannattaa muistaa, että liian suuri vaje heittää vain säästöliekin päälle. Nim. Kokemusta on.

Musta toi syöminen on kyllä yksilöllistä. Mä makaisin ähkyssä jos söisin 3000kcal/pvä ja taatusti lihoisin. Kerran mulle tehtiin ravinto-ohjelma joka sisälsi 1500-2000kcal/pvä riippuen liikunnasta, mutta se ei sopinut mulle. Painoni alkoi salakavalasti nousta jopa kuuteenkymppiin ja vyötäröstä ei lähtenyt senttejä. Nykyisin mittani ovat 166/49, olen saanut jopa 6kg ja 7cm vyötäröstä pois kun olen vähentänyt radikaalisti kaloreita (ja hiilareita) ja se on pysynytkin siinä. En halua enää niitä kiloja ja senttejä takaisin mitä tuli yli tonnin SYÖMISELLÄ. Ja en voi mitenkään uskoa että kaikki tuon kuvan likat söisivät saman verran. Ainoa joka on FIT ja tarpeeksi kuivassa kunnossa on juuri tuo nro 2. Musta noi muut (anteeksi jos loukkaan tällä joitain) näyttävät lihavilta tai ei-niin-fiteiltä (isot vyötärönympärykset, löysää jne), takuulla syövät ja paljon.

Aha, taas tällainen tapaus :rolleyes: JOS SINÄ KERRAN OLET PÄÄTTÄNYT ETTÄ SINULLE SOPII VAIN ALLE 1000 KALORIN SYÖMISET, NIIN EI KAI SE SITTEN MUU AUTA KUIN TEHDÄ NIIN. Täältä et koskaan ikinä tule saamaan kannatusta tuollaisella ajatustavalle. Miksi yleensä täällä neuvoja kyselet, jos kerran olet jo päättänyt miten asiat hoituu??

Guerlainnille :5: Tosi hienoa :) Oon sun päiväkirjaas tuolla toisella foorumilla lukenut, hyvältä vaikuttaa! Tsemppiä reeniin ja elämään muutenkin :)

Ja en voi mitenkään uskoa että kaikki tuon kuvan likat söisivät saman verran. Ainoa joka on FIT ja tarpeeksi kuivassa kunnossa on juuri tuo nro 2. Musta noi muut (anteeksi jos loukkaan tällä joitain) näyttävät lihavilta tai ei-niin-fiteiltä (isot vyötärönympärykset, löysää jne), takuulla syövät ja paljon.

Anteeksi, mutta mitä helvettiä? :lol2:

En mä tietenkään ole varma mistään, siksi kysyn. Huolestututtavaa se tässä on, että vain minisyömisillä olen saanut haluttavia tuloksia, jos haluaisin samanlaisen mahan kuin nro 2, en sitten varmaan saisi syödä ollenkaan?

Suositut

Back
Ylös Bottom