Vinkkejä kiitos :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja capello
  • Aloitettu Aloitettu
Hei punttimimmit, kaipaisin teiltä viisaammilta vähän neuvoja :)

Oon 21-vuotias nainen, mitat 167/56. Oon lenkkeillyt ja käynyt puntilla nyt vuoden verran ja kroppa on ihan suht kuosissa, vaikka eihän sitä koskaan oo itseensä täysin tyytyväinen :D Unelmoin urheilullisesta ja hoikasta vartalosta, josta näkee että "wou, toi taitaa urheilla"! Tällä hetkellä oon enemmänkin sellanen "tavallinen pulliainen". Yksi kuva kertoo ihannevartalostani enemmän kuin tuhat sanaa;

nicole-scherzinger-album-cover.jpg

Kysymys kuuluu siis, millaisella tyylillä (sarjojen pituudet/ palautusajat) kannattaa treenata, kun tavoitellaan tällaista kroppaa? Haluan siis kroppaan naisellista muotoa, mutta samalla haluan näyttää hoikalta ja timmiltä. Pyllyyn ja vatsaan haluan kiinnittää erityishuomiota. Ehdotuksia, kuinka paljon aerobista ja salireeniä per viikko? :hyper:

Tällä hetkellä käyn salilla 3-4 * viikossa ja aerobiset on jääny vähemmälle, kun oon ollut töiden jälkeen sen verta poikki (töissä koko ajan liikkeellä). Alan kuitenkin taas opiskelut enskuussa, joten työt ei rajoita enää liikkumista.

Kuvassa oleva nainen on todella laiha, joten sarjojen tulee olla pitkiä, 15 toistoa, sellaisella vastuksella että jaksat ne pari tehdä juuri ja juuri. Esim. koko kroppa 2-3 kertaa viikossa läpi puntilla lienee oikein hyvä.

Lisäksi aerobista se 2-3 kertaa viikko, minkäs tyyppisiä treenejä muuten teet?

Ruokavaliohan on se kaikista tärkein asia, ja siitä löydät hyviä vinkkejä mm. ruokavalio -osiosta (tuota mitä söit tänään eilen ketjua kannattaa lukea varauksella, siellä kaikki esimerkit eivät TODELLA ole hyviä).

Loppuun vielä sanoisin että minun silmääni tuo kuvan nainen ei näytä siltä että hän juurikaan urheilisi, sillä minkäännäköistä habaa en erota.

joo, ei ole kyllä pasteamasi kuva mikään "wou, toi taitaa urheilla kuva". Ennemminkin... "wou, syökö toi koskaan mitään- kuva"...

jotenki kävi kans mielessä et urheileeko tuo? musta tuntuu et toi vaan kävelee rappusia hissin sijasta ja syö bagelin päiväs.. yrjöö sen sit tunnin päästä. ei tarkoitus ollut tietenkää masentaa tällä tekstillä.. :)

Joo tosiaan on tosta chiksistä urheilut kaukana. Tai jos sen laji on joku sellanen missä ei käytetä käsiä ollenkaan, sen verran tikut ne kyllä on...

Samaa mieltä Tähtitytön, ipana|:n, claricen ja Pepelun kanssa! Ei tuo minunkaan mielestäni näytä miltään sporttimimmiltä. Jos kuitenkin tavoitteenasi on tuo capello, anna mennä, ei haittaa mun menoa! :D

PS.Ei ole tarkoitus loukata tai masentaa! Halusin vain kertoa oman mielipiteeni. :)

Erikoista ajatella, että esim. tuon tytön käsivarret olisivat kenenkään "tavoite". Minusta (mm.) käsissä ei ole lihasta lainkaan. Voi toki olla, että silmä on tässä ajan kanssa treenaillessa ja treenattuja kanssaihmisiä ihaillessa sen verran kehittynyt, että nähdään asioita todella eri tavalla? Mut ei se mitään, ihan vasta omat frendit dissas Oxygen-lehdestä joka toisen mimmin "hyi yök, kato ton kädet on kuin miehellä". Omaan silmään monet tytöt kuvissa oli oikein nättejä ja urheilullisia.

Taisi mennä jo aiheen viereen, eihän tässä topicissa käsitellä mun tavoitteita, vaan capellon. Onnea sille tielle!

minulle tuli ekana mieleen, että tuollainen kroppa saavutetaan kovilla tanssitreeneillä :) .

tuon nicolen taustahan on tanssissa eikä hän kyllä näytäkään siltä, että olisi kummemmin punttia nostellut. samoin oma kroppani oli tuollainen tosi laiheliini, kun harrastin tanssia aktiivisesti. minulla oli vähintään 1 rankka tanssitunti illassa kuutena päivänä viikossa ja osa tunneista oli itse asiassa 1,5-tuntisia. puntilla en käynyt niinä vuosina kertaakaan. tuohon lisäksi oli aika tiukka ruokavalio.

Ite kyllä mielelläni tuollaisen kropan ottaisi, tosin pieni muotoisesti muhkumpana. Ei vaan taida näillä geeneillä onnistua :D En ainakaan uskalla laihduttaa itseäni tuohon kuntoon, koska sitten mulla näkyisi lihaksia, ja sitä mie en haluu. (nytkin näkyy ehkä vähän vaikka olen tällainen syöttöporsas...)

Kuvasta tosiaan ei kauheasti erotu muuta kuin nätti kuva, nätti tyttö ja litteä maha.. ko. naista en tiedä, mutta luulen tietäväni minkätyyppisestä kropasta on kyse. Ja eiköhän siihen avaimena ole tosiaan (jokseenkin puhtaan ruokavalion lisäksi) monipuolinen, runsas aerobinen liikunta. Tanssi täyttänee em. kriteerit...

Mulle todellakin kelpais ab. tollanen kroppa :hyper:
just hyvä, koska en edes halua mitään hyperurheilian kroppaa, sillä en mikään sellanen tod. oo.
mutta kyllä tosta kuvasta huomaa että kehosta on pidetty huolta ja se on just se mitä mäkin haen mun olemukseen, se riittää mulle.

kertoisiko joku vähän konkreettisemmin tosta ruokapuolesta?...eikai tommosen saavuttamiseks mitään hirveitä kitudiettejä tarvi vetää?

Veikkaisin että ihan normaalilla puhtaalla ruokavaliolla ja säännöllisellä ja monipuolisella liikunnalla tuollaisen saa. Loppu sitten onkin geeneistä kiinni...

kertoisiko joku vähän konkreettisemmin tosta ruokapuolesta?...eikai tommosen saavuttamiseks mitään hirveitä kitudiettejä tarvi vetää?
Ei todellakaan täydy kitudieettejä vetää, mutta suurimman osan ihmisistä täytyy kyllä kiinnittää tarkasti huomiota syömisiinsä. Osalla sitten on luonnostaan sellainen aineenvaihdunta, että kroppa pysyy tuollaisessa kunnossa helposti. Muiden on tehtävä työtä sen eteen, ja helppoa se ei ole. Mistään liiallisesta kituuttamisesta ei kuitenkaan ole pätkääkään hyötyä.

Siitä voit olla varma, että sun nykyruokavaliolla ei tuollaiseen tulokseen pääse. Säännöllinen ruokailu, tarkkaan valitut ravintorikkaat ruoka-aineet, energiamäärän tarkkailu ja liikunta --> siitä on hyvä lähteä.

Itellä ainakin kituuttaminen aiheuttaa turvotusta. Sitten jos pitemmän (esim. viikko :D ) kituutuskauden jälkeen ahmii vaikkapa kokonaisen sipsipussin tai fiksummin oikeaa ruokaa syö tarvittavasti, niin jo on seuraavana päivänä huomattavasti sutjakampi ulkonäkö ja olotila.

Tuollaisessa olotilassa PYSYMISEEN (sitten kun siihen on päässyt) on samat keinot kuin missä muussa olotilassa tahansa pysymiseen. Syö kulutuksen mukaan ja liikkuu tarpeeksi. Kulutus tuskin kellään liikkuvalla on alle 2000 kcal, ja siihen jo saa syödä vaikka kuinka paljon, ilman että tarttee kituutella.

Ite kyllä mielelläni tuollaisen kropan ottaisi, tosin pieni muotoisesti muhkumpana. Ei vaan taida näillä geeneillä onnistua :D En ainakaan uskalla laihduttaa itseäni tuohon kuntoon, koska sitten mulla näkyisi lihaksia, ja sitä mie en haluu. (nytkin näkyy ehkä vähän vaikka olen tällainen syöttöporsas...)

Samaa mieltä...toiset tykkää muhkummasta;)

Itse olin tanssijakroppainen vielä neljä vuotta sitten.Pituutta sen 160 painoa varmaan 43kg.Olin luonnostani tosi hoikka ja tykkäsinkin siitä olomuodosta teinityttönä, mutta kun tuli naisen ikään(nojoo 20+) alkoi katsomaan kateellisena muotoja!Ja niitä sitten lähdin hakemaan salilta.Eka puolitoista vuotta oli sellasta lähetäjä-loitontaja-treeniä:D Sitten kun pääsin kunnolla jyvälle, niin kovaa treeniä sekoitettuna aerobisella.Pääpaino kumminkin salilla ehdottomasti.Syömiset on aina ollut ihan kohdallaan.En hifistele mutta perusruokavalio on puuroa,kanaa,leipää,munia sun muita simppeleitä mössöjä.Lisäproteiinia ja kaloreita aloitin hakemaan proteiinijauhoista,joilla saikin kaloreita vähän ylemmäs ilman mitää ähkyä oloa.Syömiset on vieläkin aika samanmoiset mutta määrät on vain vähän kasvanut.En kyllä voi myöntää että paljon söisin vieläkään verattuna moniin täällä,mutta minä jaksan ja kehityn,se riittää.

Lopputulos:Minulla on voimaa,pakaraa ja habaa!!:rock: Rasvaa ei ole tullut vaikka vaaka näyttää sen 5kg enemmän.Tämäkin vei kyllä sen melkein neljä vuotta että tähän pisteeseen pääsi.Silti tämä on jokapäiväistä opettelua ja kehitystä,niin siinä treenissä kuin syömisissäkin.

Tsemppiä thredin aloittajalle.Muista että maltti on valttia;)

Tässä pari parempaa kuvaa Nicolesta. (Yritin valita mahdollisimman vähän photoshopattuja.)

Geenit tulevat aika hyvin ilmi varsinkin takapuolesta. Mutta on hän kolmekymppiseksi(kin) erittäin hyvässä kunnossa. Joskus luin haastattelusta kuinka hän on siitä huolimatta mehupaastolla aina muutamia päiviä ennen kuvausta.

Yleensähän nää Hallivuudin tytsyt kertovat lehdissä harrastavansa vaihtelevaa aerobista. Eli ei aina samaa hölkkää ja spinnausta vaan mahdollisimman paljon eri variaatioita. Niiden lisäksi circuit-harjoittelua pari kertaa viikossa vähän pienemmillä painoilla ja 15 toistoilla.

Tosin mä tekisin silti kunnon painoilla. Kun ei ne lihakset onneksi liian isoiksi yhtäkkiä kasva. Eikä varmasti mene neljää vuotta (vrt. ylempi postaus), jos tietää heti mitä tekee ja *etenkin miten syö*.

Nicole_Scherzinger_NX1QV.jpg

nicoletalan1.jpg

Kuvat ilman poseerausta ja photoshoppia tuo esiin sen, että ihan tavan ihmisiä ne h0t julkkiksetkin ovat. (noitten kuvien perusteella kyllä pidän mieluummin oman kropan ku vaihdan tuohon :D )

Kiitti kommenteista! Meillä kaikilla on omat ulkonäkömieltymykset ja ymmärrän, että täällä punttimimmien foorumilla mieltymykset kallistuu enemmän sinne lihaksikkaan naisen puolelle ja mun postaama kuva ei näytä jonkun silmissä miltään. Ja okei, myönnän, ettei se ole ehkä mikään "wou, toi varmaan urheilee!" -kuva, mut kyllä ko. nainen mun mielestä silti liikunnalliselta näyttää... sen huomaa ainakin noista Tirpan postaamista kuvista :) Tosi on kyl sekin, että Nicolella on varmaan aika hyvät geenit salaisuutenaan... litteä vatsa ja muhkumpi takapuoli (kun taas mulla nuo tuppaa menemään vähän toisinpäin :rolleyes:). En tiedä onko mun edes geenieni puolesta mahdollista saavuttaa TAI VARSINKAAN YLLÄPITÄÄ tollasta ulkomuotoa ilman hampaitten kiristelyä...

Myös Anu Kiiverin ruumiinrakenne miellyttää omaa silmääni...

anu.16.jpg

Tykkään siis hoikasta ja kiinteästä, naisellisesta kropasta, josta kuitenkin jollain tavalla näkyy se liikunnallisuus. Ja sellasen haluisin itsellekin. Em. julkkikset harrastaa molemmat tanssia, mutta onko tuollaista kroppaa silti mahdollista saada "ei tanssiva"kin nainen?

Suositut

Back
Ylös Bottom