Vinkkejä 16-vuotiaalle treenaajalle lihaksen kasvatukseen ja voimatasojen nousuun.

Liittynyt
9.3.2021
Viestejä
13
Moro!

Oon 16-vuotias ja oon nyt käyny vähän yli vuoden salilla ja pitäs lihasta saada kasvatettua enemmän. Pituus on 186 ja paino 62,5 kg.
Viime vuonna sain laihdutettua joku 30 kg kun silloin aloitus paino oli joku 95 kiloa, joten tällä hetkellä olen vähän semmoinen laihaläskin tyyppinen, ja nyt pitäs lihasta saada kasvamaan.
Olisiko mitään vinkkejä olis antaa esim. Syömisten ja treenaamisten kanssa että sais vähän sitä kesäkroppaa?
Tällä hetkellä syön jotenkin tällä tavalla, ruokamääristä ei oikeastaan ole hirveästi tietoa mutta niissäkin saa vinkkejä annella :D

Aamupala : 70g puuro + mustikoita+ puolikas banaani ja raejuustoa

Lounas: Kanaa ~200g ja riisiä ~100g, vaihtelee useasti mutta yleensä tämä.

Välipala: banaani tai omena, joskus rahkaa

Salin jälkeen protskujuoma

Päivällinen: vaihtelee paljon mitä ikinä mamma kokkailee, mutta yleensä kanaa ja riisiä tai makaroonia ja jauhelihaa.

Iltapala: rahkaa 250g tai leivät kinkulla, juustolla ja kurkulla

Vinkkejä saa annella että pitääkö ruokamääriä nostella yms.
Kaloreista en ole varma että paljon tulee päivässä, ja en niitä kyllä yleensä laske.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ota tavaksi kalorien laskenta, ihminen on luonnostaan äärimmäisen huono arvioimaan ruuan määrää mutta numerot ei valehtele. Ruokahalukin voi valehdella, treenaava ihminen saattaa joutua syömään enemmän kuin mitä mieli tekee. Kun syö rutiininomaisesti samoja annoksia päivästä toiseen niin sitten ei tarvitse niin usein kytätä. Lihas kasvaa kun käy salilla sen treenaamassa paskaksi ja syö tarpeeksi. Samaa sitten vaan uudestaan monta kertaa.
 
Oot tainnut kysyä jo muutamia kertoja saman kysymyksen ja yksinkertainen vastaus edelleen on, syö niin paljon kuin napa vetää. Jos haluat kasvaa niin ruoka on se taikavoima. Ei ole oikotietä onneen ja kuten yllä jo mainittiin niin, joskus treenaava joutuu syömään enemmän mitä mieli tekisi.

Muistan hyvin vielä ensimmäisen bulkkikauden vuosia sitten. En jättänyt ikinä aamupalaa välistä, kouluruokalassa vetäsin aina itseni lähes ähkyyn, heti koulusta kotiin tultua menin jääkaapille. Ruoka aikaan oltiin aina kotona, ryyppyreissuillekkin saatoin ottaa evästä mukaan.
 
Lisää ainakin rasvan määrää. Ei tule juuri nimeksikään nyt. Kalanmaksaöljyä ja kylmäpuristettua rypsiä sekä munia joukkoon reilusti.
 
Onks munia hyvä vedellä vaikkapa iltapalalla?
Ei väliä mihin aikaan. Keho kyllä käyttää ne hyväkseen oli aika mikä tahansa. Itse syön aamulla, päivällä ja illalla. 3-5 munaa päivässä. Munissa on kaikkia mahdollisia vitamiineja ja kivennäisaineita C vitamiinia lukuunottamatta. Todellinen superfood. Syö munat kokonaisena. Keltuaisessa on ravintoainekset. Rypsiä ja kalanmaksaöljyä otan joka aterian päälle yksi ruokalusikka. Eli 15g.
 
Back
Ylös Bottom