vikaa kädessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Makkevon
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tässä viime lauantaina kun olin kotona katselin televisiota, niin yhtä äkkiä tohon hauikseen tuli vähän niinkuin suonenveto, mutta se jatku ja jatku vaa. vähän ajan päästä se helpotti, mutta aina alkoi sattumaan kun pisti käden suoraan. ja seuravana päivänä kun sidoin kengän nauhoja kiinni, ni taas sama juttu! onks kellään ollut samanlaisia ongelmia? isoveli puhui et se voi olla venähtänyt jänne tai tulehdus. pitäis varmaan mennä kyl lääkäriin :david:

-Juo runsaasti vettä päivittäin.
-huolehdi venyttelystä.
-älä altista lihaksia vedolla/kylmälle.
-Huolehdi mm.magnesiumin riittävästä saannista

Kyse on ihan normaalista ilmiöstä, älä huolestu.

P.S. jos päässä alkaa nykimään, sitten lääkäriin.

mulle on nyt lähiaikoina käyny pari kertaa silleen, että kun käden kääntää koukkuun, niin yhtäkkiä forkku rupeaa kramppaamaan, eikä kättä meinaa saada vähään aikaan suoraksi... :david:

Magnesium ja venyttelyt oli minulla lääke nähin ongelmiin. Eli ostakaa niitä magnesiunappeja ja viikossa parissa poistuu todennäkösesti kyseiset ongelmat.

Timba79 sanoi:
Magnesium ja venyttelyt oli minulla lääke nähin ongelmiin. Eli ostakaa niitä magnesiunappeja ja viikossa parissa poistuu todennäkösesti kyseiset ongelmat.
Magnesium-lisällä minäkin sain "normaalit", lähes päivittäiset suonenvedot jaloistani loppumaan, (pahimmat saivat melkein kyyneleet silmiin).
Mutta mikä auttaisi "ponnistus-suonenvetoihin", ts. esim prässissä muutaman toiston jälkeen rupeavat varpaat vetämään kurttuun kun pohkeissa/jalanpohjissa vetää suonta... Lämmittelen ennen treeniä ja venyttelen päälle, mutta kun sekään ei tunnu riittävän...

Lisätemppuja ?
Vihjeitä otan vastaan, ja tiedosta oon erittäin kiitollinen !
:worship:

Tikari sanoi:
Mutta mikä auttaisi "ponnistus-suonenvetoihin", ts. esim prässissä muutaman toiston jälkeen rupeavat varpaat vetämään kurttuun kun pohkeissa/jalanpohjissa vetää suonta... Lämmittelen ennen treeniä ja venyttelen päälle, mutta kun sekään ei tunnu riittävän...

Lisätemppuja ?
Vihjeitä otan vastaan, ja tiedosta oon erittäin kiitollinen !
:worship:

Mulla oli tota samaa vikaa joskus pohkeita tehdessä, sattu jalkapohjiin niin perekeleesti ja siihe auttoi hieronta, aika ja venyttely ja taas venyttely. Että vois olla sama juttu. Toisaalta tulee väkisin mieleen, et minkälaiset kengät sul on?? eihän ne purista liikaa tai oo muutenkaan "huonon" tuntuset??

Timba79 sanoi:
Mulla oli tota samaa vikaa joskus pohkeita tehdessä, sattu jalkapohjiin niin perekeleesti ja siihe auttoi hieronta, aika ja venyttely ja taas venyttely. Että vois olla sama juttu. Toisaalta tulee väkisin mieleen, et minkälaiset kengät sul on?? eihän ne purista liikaa tai oo muutenkaan "huonon" tuntuset??

Mun käsittääkseni se vaan johtuu ns. hapoille menevistä jalkapohjan pikkulihoista. Tuttu tunne nimittäin. :whip:

Wildemar sanoi:
Mun käsittääkseni se vaan johtuu ns. hapoille menevistä jalkapohjan pikkulihoista. Tuttu tunne nimittäin. :whip:

Voipi olla joo ja selityksenä siihen että se meni ohi oli ehkä niiden vahvistuminen, vaikka tuskin venyttelyt ja hieronnat pahaakaan teki. Mutta järkevämmältä tämä vahvistuminen kyllä kuulostaa näin mutupohjalta.

Timba79 sanoi:
Mulla on yleensä semmoiset aerobic-kengät, eikä ne mun mielestä purista. Voisi olla kyllä paremmin istuvatkin. Prässissä joskus tuntuu että jalka liukuu kengässä eteenpäin, jolloin varpaat ruttaantuu kärkeen. Eilen sain vasempaan jalkaan/jalkaterään karmeen krampin takareisivimputtimessa. Vaikka kuinka venytin varpaat seinäävasten, ei auttanut kuin hetkeksi. Heti kun vähän koitti jatkaa, kramppasi uudelleen.
Ehkä tarvitsee vain venyttää vielä enemmän.

Makkevon sanoi:
Tässä viime lauantaina kun olin kotona katselin televisiota, niin yhtä äkkiä tohon hauikseen tuli vähän niinkuin suonenveto, mutta se jatku ja jatku vaa. vähän ajan päästä se helpotti, mutta aina alkoi sattumaan kun pisti käden suoraan. ja seuravana päivänä kun sidoin kengän nauhoja kiinni, ni taas sama juttu! onks kellään ollut samanlaisia ongelmia? isoveli puhui et se voi olla venähtänyt jänne tai tulehdus. pitäis varmaan mennä kyl lääkäriin :david:

Jos kipu tuntuu kiristyksentapaisena kättä suoristettaessa, voi kyseessä olla hermotulehdus. Itse juuri olen parantunut kyseisestä vammasta. Käden ollessa koukussa kipua ei tuntunut. Taukoa tuli 3 viikkoa.
Mene lääkäriin tai fysioterapeutille äläkä treenaa/venyttele. Mulla auttoi kortisonitablettikuuri.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ootteko testanneet sellaista jalkapohjien hieromavärkkiä? Eli puinen rulla jossa on nystyjä ja sitä rullaillaan jalkojen alla. Tekee muuten gutaa jalkapohjille...

puntti-jone sanoi:
Jos kipu tuntuu kiristyksentapaisena kättä suoristettaessa, voi kyseessä olla hermotulehdus. Itse juuri olen parantunut kyseisestä vammasta. Käden ollessa koukussa kipua ei tuntunut. Taukoa tuli 3 viikkoa.
Mene lääkäriin tai fysioterapeutille äläkä treenaa/venyttele. Mulla auttoi kortisonitablettikuuri.

joo sillon ku käden pistää suoraksi ni se sattuu. mutta nyt kun en ole 4 päivään treenannut ni se alko helpottaan. eli taukoa salista ni se paranee? :wall:

Makkevon sanoi:
joo sillon ku käden pistää suoraksi ni se sattuu. mutta nyt kun en ole 4 päivään treenannut ni se alko helpottaan. eli taukoa salista ni se paranee? :wall:

Jos alkaa jo helpottamaan, niin pidä vähän taukoa ja kylmäpakkausta tietysti käteen säännöllisesti. Ja aloita treenikiertosi siten ettet eka treenissä treenaa selkää/hauista.

Tikari sanoi:
Mulla on yleensä semmoiset aerobic-kengät, eikä ne mun mielestä purista. Voisi olla kyllä paremmin istuvatkin. Prässissä joskus tuntuu että jalka liukuu kengässä eteenpäin, jolloin varpaat ruttaantuu kärkeen. Eilen sain vasempaan jalkaan/jalkaterään karmeen krampin takareisivimputtimessa. Vaikka kuinka venytin varpaat seinäävasten, ei auttanut kuin hetkeksi. Heti kun vähän koitti jatkaa, kramppasi uudelleen.
Ehkä tarvitsee vain venyttää vielä enemmän.

Sandaalit on haukuttu maan rakoon punttikenkinä. Mutta mulla Merrelin urheilusandaalit toimii parhaiten ja kun selän takia ei pysty kovaan kyykkäämään niin ei oo haittaa siinäkään. Prässissä ne toimii hyvin eikä purista mistään suunnasta. Mutta hieroja vois olla kans kova sana tähän juttuun, tai ainakin se ehkä osais kertoa mistä voi johtua moinen...

Paljonkos magnesiumia tämmöisen maukka perusbodarin pitäs päivässä saada? :david:
Mulla olis tuossa 350mg-tabuja ja pakkauksessa sanotaan (tietenkin) ettei määrää saa ylittää...

Pexi87 sanoi:
Paljonkos magnesiumia tämmöisen maukka perusbodarin pitäs päivässä saada? :david:
Mulla olis tuossa 350mg-tabuja ja pakkauksessa sanotaan (tietenkin) ettei määrää saa ylittää...

Kyllä mulle riitti ainakin se ohjeen mukanen annostus ja tais olla just saman vahvusia ne meikäläisenkin napit. Kokeile sitä ja jos ei auta niin ota tuplana, ei varmasti tapa se annostus vielä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom