Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaveri on rommimiehiä, ostin sille lahjaksi pullon Ron Zacapa Centenario 23 anosia. Arvosti. Oli se hyvää munki mielestä, vaikka tykkäänki lähinnä viskeistä, jos värikkäistä alkoholeista puhutaan. Hinta alkossa taitaa olla viidenkympin luokkaa, en muista tarkasti.

Ron Zacapa XO, parhaita rommeja.

ron-zacapa-xo.jpg

Mistä löytyisi hyviä konjakkilaseja? Tsekkasin Kodin1:n valikoimat akselilla Riedel - Iiittala - halpis, eikä pätevää lasia löytynyt. Mulle pitäisi olla joku vähän järeämpi kuin nämä höyhenenkevyet.

Glencairn-viskilasit voisivat olla soppelit käyttöön. Vaikea vaan löytää mistään lähempää kuin jenkeistä.

Mistä löytyisi hyviä konjakkilaseja? Tsekkasin Kodin1:n valikoimat akselilla Riedel - Iiittala - halpis, eikä pätevää lasia löytynyt. Mulle pitäisi olla joku vähän järeämpi kuin nämä höyhenenkevyet.

Glencairn-viskilasit voisivat olla soppelit käyttöön. Vaikea vaan löytää mistään lähempää kuin jenkeistä.

http://kauppa.chezmarius.fi/naytatuote.php?lTuoteTunniste=205

Tuolta tilasin, ei valittamista.

Kiitti vinkeistä Marde, Stringbet, Uakari. Pitää käydä stokkalla ja tilata jos ei löydy lähempää.

Ihmettelen että esim. suomalaiset ns. design-lasitalot eivät tee ollenkaan seksikkäitä aromilaseja. Luulisi että fiinien väkevien kuluttajakunta olisi sellaista, jolle kannattaisi hienoja laseja myydä. Muutenkin esim. Iittalan lasitarjonta on silkkaa paskaa käteen á 10 mk. Ei mitään mielenkiintoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tän malliset sitten hajoaa ihan pirun helposti, ainakin mun käsissäni. Ookoo, mun käyttöympäristöni on useimmiten kotioloista eroava, mutta silti. Jos hajoamisen unohtaa, niin sitten oikein kelpo lasi konjakin tai miksei muunkin paremman alkoholin nauttimiseen.

Itsellä Riedelin viini, viski ja konjakki lasit tippunut monet kerrat lattialle ja aina säilynyt ehkänä. Vaikka ne tuntuvat siroilta käsissä, on ne silti osoittautunut todella kestäviksi.

Itsellä Riedelin viini, viski ja konjakki lasit tippunut monet kerrat lattialle ja aina säilynyt ehkänä. Vaikka ne tuntuvat siroilta käsissä, on ne silti osoittautunut todella kestäviksi.

Mä olen eri mieltä. Yksi valkkarilasi kaatui puiselle keittiötasolle --> jalasta poikki. Vielä parempaa kävi kun tiputin/nakkasin kevyesti jää palan punaviinilasiin, josta oli tarkoitus nauttia siideriä. Jääpala meni läpi lasista. Siis lasiin tuli melkein pyöreä reikä. Mulla taitaa olla kuva tuosta lasista jossain.

katso liitettä 70331

Riedelin laseista en tiedä, kun niitä ei kukaan täysipäinen hommaa ravintolakäyttöön, mutta noi samanlaiset, mistä puhuin, ei tarvitse suunnilleen kuin kaataa pöydällä jotain sopivaa vasten, niin halkeavat reunasta. Kaikki, jotka lattialle asti ovat tippuneet, ovat olleet ihan tuhannen päreinä, vaikka olis jalallakin kerennyt ottamaan hieman vastaan.

edit. kirjoittaessa en huomannut, mutta ylläkin siis samansuuntaista havaintoa.

Caol Ila:ta maistelen. Ostin kuukausi sitten pullon hetken mielijohteesta, ja täytyypä sanoa, että pitkästä aikaa todella mieleinen juoma, kohtuu matalasta hinnastaan huolimatta.

Caol Ila:ta maistelen. Ostin kuukausi sitten pullon hetken mielijohteesta, ja täytyypä sanoa, että pitkästä aikaa todella mieleinen juoma, kohtuu matalasta hinnastaan huolimatta.
Oli alkoon tullessaan vuonna 2005 ehdottomasti paras Islay single malt hinta/laatusuhteeltaan. Jos en ihan väärin muista, maksoi silloin 33 €. Sen jälkeen hinnat on muuttunu, ja Caol Ilan hinta on noussut suhteessa kilpailijoihin. Nythän tuo menee samaan hintaluokkaan Taliskerin kanssa, joka on myös hyvää tavaraa, vaikkei oikealta saarelta olekaan :)

Maistoin eilen Ardbegin Alligatoria. Miellyttävä nuotiosavun haju ja maku, ei marjanpoimijoille.

Stokkalla oli glencairn-laseja 4.90€/kpl. Kiitos vinkistä.

En ole muuten koskaan oppinut juomaan viskejä, savun maku on mulle nou-nou ja ainoa viski mikä menee alas on bulkki-Jameson. Mikä olisi seuraava askel ylöspäin Jamesonista, jos haluaisi lähteä etsimään jotain pikkuisen parempaa?

Nykyisellään Bowmoren 12-vuotias on varmaan hyvin lähellä kärkeä, jos hintalaatusuhteesta puhutaan. Hinta oli muistaakseni juurikin jotain reippaan kolmenkympin luokkaa, ja ihan asiallinen Islay-tuotos kyseessä.

edit. tohon ylläolevaan liittyen, niin tuossahan voisi maistaa vaikka iäkkäämpiä (12- ja 18-vuotiaat) Jamesoneita, tai esimerkiksi Bushmillsin 10- tai 16-vuotiasta single maltia. Tuo "parempi" on vaan vähän vaikea speksi, kun pitäs ensin hieman tietää, että mitä sillä tarkoitetaan :)

Nykyisellään Bowmoren 12-vuotias on varmaan hyvin lähellä kärkeä, jos hintalaatusuhteesta puhutaan. Hinta oli muistaakseni juurikin jotain reippaan kolmenkympin luokkaa, ja ihan asiallinen Islay-tuotos kyseessä.
Näytti Bowmorekin 40 € maksavan, ja hilut päälle. Makuasioitahan nämä on, mutta mun mielestä ihan järkevää on ostaa näitä 40-45 euron pullojakin alkosta välillä eikä aina sitä Lagavulinia, jos suht aktiivisesti naukkailee. Tästä tulikin mieleen, että pitää vissiin käydä joku päivä kaupassa ja ostaa esim. Caol Ila pitkästä aikaa. Tällä hetkellä ei oo yhtään alle 100 euron pulloa kaapissa, ja noita ei raski juoda.

Hinta/laatusuhteesta vielä sen verran, että jos haluaa mahdollisimman huonon hinta/laatusuhteen alkon viskeistä, kannattaa lyödä rahat kiinni Chivas Regalin 12-vuotiaaseen. Maksaa noin 43 €, eli samalla rahalla saa aika hyviä single maltteja. Chivas Regalia ei varmasti osta muut kuin keski-ikäiset patut, jotka ei oo koskaan maistanu hyvää single malttia ja kuvittelee, että pakko sen kusenmakuisen litkun on olla helvetin hyvää, koska se on niin kallista.

Näytti Bowmorekin 40 € maksavan, ja hilut päälle.
Oolrait, mulla on varmaan jäänyt toi hinta päähän erään viinatukun hinnastosta. Jotenkin oletin, ettei se alkossa paljoa poikkeaisi.

Hinta/laatusuhteesta vielä sen verran, että jos haluaa mahdollisimman huonon hinta/laatusuhteen alkon viskeistä, kannattaa lyödä rahat kiinni Chivas Regalin 12-vuotiaaseen. Maksaa noin 43 €, eli samalla rahalla saa aika hyviä single maltteja. Chivas Regalia ei varmasti osta muut kuin keski-ikäiset patut, jotka ei oo koskaan maistanu hyvää single malttia ja kuvittelee, että pakko sen kusenmakuisen litkun on olla helvetin hyvää, koska se on niin kallista.
Tuo on kyllä varmaan totta. Koitettiin kaverin kanssa tuhota tuon 18-vuotiasta isoveljeä, ja sekin tökki aika railakkaasti vastaan, vaikka pieni makuhermojen puudutus oli jo valmiiksi alla. Tiedä sitten, miksi tuo on vieläkin tietyn porukan suosiossa. Oliskohan ollut vahva brändi aikanaan, kun muistelen, että tuota tunnuttiin kantavan aika usein laivoilta tms., kun olin pieni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom