Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jotain 70 egen luokkaa taitaa alkossa olla, missäs tuohon hintaan oli? hyväähän se kyllä on, luultavasti kadut pian että ostit vain yhden.
Italiassa. Jos maku miellyttää, niin täytyy ostaa seuraavaksi Suomeen tultaessa laukku täyteen :D

Jos en aivan väärin muista, niin 76€ tai 78€ on 0.7l Lagavulin 16yo Alkossa. Singaporen lentokenttä on yksi kustannustehokkaimmista paikoista "perusviskien" hankkimiseen. Esim 1l Laphroaig 10yo maksaa S$57 eli tämän päivän kurssilla 31,70€ :)

Edit: mutta muualta täältä ei voikaan ostaa viinaksia. 0.7l Lappari maksaa lähikaupassa S$228! 30% pienempi pullo ja 4x hinta!
Eipä ole täälläkään kallis tuo Laphroaig 10yo. 0.7l pullo maksaa 24.3€. On se Suomen alkoholiverotus vaan hieno asia :jahas:

Saako noita taxfree viinaksi ostaa Singaporen kentältä myös maahan tullessa? Eipä ole koskaan siellä lentokentällä tullut edes katsottua viinojen hintoja, koska ajattelin että ovat kuitenkin vain vähän halvempia kun muualla maassa. Täytyykin sitten ensi kerralla ostaa viskiä jo tulomatkalla jos se kentältä onnistuu :)

Saako noita taxfree viinaksi ostaa Singaporen kentältä myös maahan tullessa? Eipä ole koskaan siellä lentokentällä tullut edes katsottua viinojen hintoja, koska ajattelin että ovat kuitenkin vain vähän halvempia kun muualla maassa. Täytyykin sitten ensi kerralla ostaa viskiä jo tulomatkalla jos se kentältä onnistuu :)

Kyllä myös maahan tullessa voit tehdä taxfree ostokset. Singaporen kenttä onkin siitä erikoinen, että voit maahan tullessa ennen passin tarkastusta käydä pyörimässä kentän kaupoissa + passin tarkastuksen jälkeen voit tehdä taxfree ostoksia ainakin kahdessa viinaputiikissa (näin ainakin T2:ssa). Sehän täällä onkin vitsinä, että lentokentällä viina puoli ilmaista, mutta muualla saarella aivan vitullisen kallista!

Pistäisitkö yhteystietoja?

Sorry olin reissussa ja lomilla. Jos tarviit tiedot niin voin laittaa privana mutta ei niistä ole mitään hyötyä kun kyseessä ulkomainen firma ja niiltähän ei saa ostettua Suomeen. Itse vaan joskus liityin heidän uutispostitus listalle ja sen takia tuo tuli mulle.

Sorry olin reissussa ja lomilla. Jos tarviit tiedot niin voin laittaa privana mutta ei niistä ole mitään hyötyä kun kyseessä ulkomainen firma ja niiltähän ei saa ostettua Suomeen. Itse vaan joskus liityin heidän uutispostitus listalle ja sen takia tuo tuli mulle.

ah ok..

Kävin Alkosta putelin vähän parempaa rommia eli Appleton Estate 12yo:ta, hinta ei tosin ollut kallis, kun 30e iso puteli. Varovasti vasta maistelin, mutta ihan mielenkiintoiselta vaikutti. Säilytys tammitynnyrissä kyllä vie raaka-aineesta huolimatta viinoja samaan suuntaan, tulee sitä kuivuutta ja tasapainoa vaikka alkutisle vielä makea olisikin. Konjakkimaisuutta löytyy paljon, tosin tummissa rommeissa hedelmäisyys ja makeus on hyökkäävämpi heti alussa, ja jälkimaku on hieman kepeämpi. Parempaa kuin VS-ikäinen konjakki, kuitenkin :)

Appleton-Estate-12-Yr-Jamaica-Rum.jpg

Tällä hetkellä oon tutustunu jonkun verran viskeihin, ja sitä kautta myös konjakkiin.

Pikkupullo Meukun VSOP:ia kohta maisteltu ja tykkään kovin. Litran pullo Meukun XO:ta myös odottaa avaamistaan, jonka varmaan avaan tänään. Caol Ila 12y meni kanssa yks kaunis ilta muutaman kaverin kanssa.

Yks kaunis lauantai-ilta tuli maisteltua tällästä herkkua:

ImageGen.ashx

http://www.singlemaltwhiskyshop.com/store/japanese-whisky/hakushu/hakushu-18-years-old.aspx

Tykkäsin!

Tuo 12-vuotias Caol Ila on henkilökohtainen suosikkini. Hyvä hintalaatusuhde. Konjakeista vastaava suosikkini on Hennessy Privilège V.S.O.P. Tänään voisi jalkatreenin jälkeen ottaa parit Caol Ilat ja kiihkeästi höykkyyttää lähiömammaa. Hyvää Ukon juhlaa!

laphroaig-10-years-old-single-malt-scotch-225x300.jpg

Tuo vakiona baarissa.

Nyt tosin Jameson kaadossa.

Tiesittehän muuten, että Jenna Jameson otti "taiteilijanimensä" ko. viskistä.

Jenna oli mm. Titanicin naispääroolissa.

Muutenkin hän on esiintynyt vaikeissa luonnerooleissa.

Juokaa nyt ihmiset jotain muutakin kuin tuota iänikuista Laphroaigin kymppiä :)

Eihän kukaan ole juonut tätä Ardbegiä:

blasda.png

Tää meinaan herätti mielenkiinnon, jos ei ole samanlainen savu- ja turvepommi kuin muut, mitä oon maistanut.

Juokaa nyt ihmiset jotain muutakin kuin tuota iänikuista Laphroaigin kymppiä :)

Se Laphroaigin kymppi nyt vaan on sekä absoluuttiselta laadultaan ihan hyvä, niin hinta-laatu suhteeltaan aivan loistava.

Itse ostin just pullon Johnnie Walkerin double blackia. Ensivaikutelmaltaan ihan ok. Palaan asiaan kun pääsen maistelemaan tuota hieman enemmän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se Laphroaigin kymppi nyt vaan on sekä absoluuttiselta laadultaan ihan hyvä, niin hinta-laatu suhteeltaan aivan loistava.
Hyvä tuotehan se on, en sillä. Minusta se on vaan niin "nähty", ts. sitä on joka paikassa myynnissä, ja jokainen Islay-viskin juoja ottaa neljä kertaa viidestä juuri tuota. Siellä on monia muitakin ihan vastaavia ja vähintäänkin kelvollisia tuotteita.

Hinta-laatu-suhteeltaan se on myöskin jokseenkin kallis pullon hintaa ja normiravintolan kateprosenttia ajatellen, etten sillä perusteella ole koskaan osannut sitä kenellekään suositella.

Mulle oli esimerkiksi Bowmoren 12-vuotias ihan virkistävää vaihtelua viimeksi. Ei merkittävää eroa mun suuhuni Lappariin verrattuna, mutta vaihtelua joka tapauksessa.

Hinta-laatu-suhteeltaan se on myöskin jokseenkin kallis pullon hintaa ja normiravintolan kateprosenttia ajatellen, etten sillä perusteella ole koskaan osannut sitä kenellekään suositella.

Joo, ravintolassa toi on kyllä laatuunsa nähden hintava, kun se ravintolan kate tuppaa olemaan euromääräisesti sama pullon hinnasta riippumatta.

Mulle oli esimerkiksi Bowmoren 12-vuotias ihan virkistävää vaihtelua viimeksi. Ei merkittävää eroa mun suuhuni Lappariin verrattuna, mutta vaihtelua joka tapauksessa.

Yhtään en muista miltä tuo maistuu. Pitää ilmeisesti joku ilta käydä jossain maistelemassa.

Alkon hinta-laatu-suhteesta jos puhutaan, niin kyllä se kirkkain palkinto taitaa 12yo Bowmorelle osua. 0.7l leka viimeksi Alkossa asioidessa oli alle 40€, kun 10yo Laphroaig on muistaakseni jossain 50€ tietämillä. Ei sillä että tuolla erolla juuri mitää merkitystä olisi. Tuohon 40-50€ hintahaarukkaan osuu aika monta suunmyötäistä skottia :) Vaikka yleensä Islay:n tisleiden puoleen käännynkin, niin vaimolta synttärilahjaksi saatu Balvenien Double Wood (12yo, Speyside) oli erittäin positiivinen yllätys. Joutuu toistekin hankkimaan...

edit: taidanpa seuraavaksi Balvenieksi hommata 21yo PortWood:n

Viimeksi muokattu:
PERKELE! Hennessyn X.O putelin korkki oli sitten hapertunut ihan täysin ja koko puteli meni piloille. Avatessa jäi puolet korkista käteen, ja se oli ihan mössönä koko korkki. Voi vitun vittu, ihan olin kaks paukkua siitä ottanut. Voi saatana että vituttaa.

Juo vitutukseen pois se. Heti. Huomenna ei vituta, on vain krapula :)

Ongelma on siinä että ei sitä oikein voi edes juoda, korkin rippeet on siis siinä kaulassa kiinni, eikä sitä saa millään kalastettua ylös (tiputtamatta korkkia konjakin sekaan, jolloin se menisi pillun päreiksi ja konjakki jomakelvottomaksi). Ainoa vaihtoehto olis pistää pullo korkin alapuolelta päreiksi ja kiskasta kerralla pois, mutten taida jaksaa.

Eikö sitä korkkia voi painaa alas pulloon ja esim suodattaa konua sitten vaikka suodatinpaperin läpi tai siivilän läpi?

Eikö sitä korkkia voi painaa alas pulloon ja esim suodattaa konua sitten vaikka suodatinpaperin läpi tai siivilän läpi?

Todellakin! Eihän se juoma todellakaan ole pilalla jos korkki hajoaa. Pitää olla melko amatööri, jossei saa konjakista korkin paloja siivilöityä pois :D

edit: ite oon taas korkkiruuvin kanssa sen verran amatööri, että joudun useinkin teesiivilän läpi laskemaan viinit lasiin :D Tosin nykyään omaan tulotasoon sopivan hintaisissa viineissä alkaa olemaan lähes poikkeuksetta synteettiset korkit, joka helpottaa amatöörin työskentelyä...

Viimeksi muokattu:
Todellakin! Eihän se juoma todellakaan ole pilalla jos korkki hajoaa. Pitää olla melko amatööri, jossei saa konjakista korkin paloja siivilöityä pois :D

edit: ite oon taas korkkiruuvin kanssa sen verran amatööri, että joudun useinkin teesiivilän läpi laskemaan viinit lasiin :D Tosin nykyään omaan tulotasoon sopivan hintaisissa viineissä alkaa olemaan lähes poikkeuksetta synteettiset korkit, joka helpottaa amatöörin työskentelyä...
Voihan niitä tietysti siivilöidäkin sähläämisen jälkeen, ei siinä mitään. Kannattaa tosin ostaa kunnon korkinavaaja, jos vähänkään enempää joutuu availemaan. Tommosta käytetään pitkälti "ammattilaispiireissä" eli rahvaanomaisemmin tarjoilijoiden keskuudessa:

Pulltaps%20noir.jpg

Tuohon kun tottuu, niin eipä millään hirveällä ritsalla tee mieli leikkiä.

Ja jokainenhan osaa säilyttää viinipullonsa oikein, niin korkki ei kuiva, eikä siten murene avatessa? :)

Kilchomanilta oli tullu uus tuote, Kilchoman 100% Islay Inaugural Release 2011. Tossa tuo 100% viittaa siihen, että viski on tislattu ja kypsytetty Islayn saarella ja lisäksi viljakin on Islayn saarella kasvatettu, toisin kuin aiemmissa Kilchomanin viskeissä. Myynnissä ainakin whisky exchangessa, missä 1 kpl/asiakas rajotus. Saattaa mennä kaupaksi, aika suosittuja on ollu aiemmat versiot ja eiköhän tuo 100% Islayn tuote vielä lisää arvoa ainakin vakavasti viskiharrastuksensa ottavien keskuudessa. Ehkä pitää käydä tiedustelemassa, onko ilmestyny paikalliseen ravintolaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom