Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minkähänlainen herkku on 18 vuotias Lappari? Lapparin kymppi on kyllä niin huippu perustuote, kuin olla ja voi, jotta sikäli himottaisi ostaa. Nyt vaan männäviikolla huomasin, jotta oli tullut Joensuun Prisman viinakaupan hyllyyn tuokin myyntiin.

Sain tuossa taas tuliaisia. Nuo eivät kaikki varmaan ihan laatujuoman kriteereitä täytä mutta laitetaan nyt kaikki kuvaan.
Odotaan tuon Balvenien sekä bowmoren aukaisua. Kumpikin ovat olleet varsin hyviä tähän asti. Tuo Signatory on Caol ila 1999

Liitteet

• juomat 2.webp
    juomat 2.webp
    164,7 KB · Katsottu: 884
Aijai, vanha kunnon unkarilainen pommipullo, vieläpä kaksin kappalein...

Jep aina mulla baarikaapissa. Ja on erittäin toimiva vatsavaivoihin. Meillä aina otetaan tuota pikku napsu esim ennen joulumässyä jne . Sekä myös tarjotaan aina uusille tutuille:evil:
Alkaa olla sellainen perinnejuoma meillä.

Aijai, vanha kunnon unkarilainen pommipullo, vieläpä kaksin kappalein...

Jep aina mulla baarikaapissa. Ja on erittäin toimiva vatsavaivoihin. Meillä aina otetaan tuota pikku napsu esim ennen joulumässyä jne . Sekä myös tarjotaan aina uusille tutuille:evil:
Alkaa olla sellainen perinnejuoma meillä.
Vaiha jägeriin. Enemmän yrttejä -> parempi lääke. Nautintoaineena myös aika paljon miellyttävämmän makuinen.

Vaiha jägeriin. Enemmän yrttejä -> parempi lääke. Nautintoaineena myös aika paljon miellyttävämmän makuinen.
Yrteistä en tiedä, mutta mä voisin heittää vanhan kunnon Avernan tässä kohtaa. Jägerista on kaikki juoneet itsensä pihalle.

edit. Unicum on kyllä sellaista myrkkyä, ettei mitään rajaa.. Nuorempana juotu romanialainen luumupontikka on niitä harvoja juomia, jotka vei voiton..

edit2. join muuten Ardbegin supernovaakin eilen. Aika hurja tuote.

Millä tavoin hurja, siis hyvässä vaiko pahassa?

Mun makuun ainakin heti kerrasta parasta viskiä mitä pulloon on laitetettu, sekä 2009 että 2010 versiot. Saatavuus tuossa lienee suurin ongelma tällä hetkellä, onneksi kuiten löytyy kaapista korkaamattomana odottamassa hetkeä oikeaa.

Yrteistä en tiedä, mutta mä voisin heittää vanhan kunnon Avernan tässä kohtaa. Jägerista on kaikki juoneet itsensä pihalle.

edit. Unicum on kyllä sellaista myrkkyä, ettei mitään rajaa.. Nuorempana juotu romanialainen luumupontikka on niitä harvoja juomia, jotka vei voiton..
Averna on paskaa. Tähän mielipiteeseen ei mitenkään vaikuta se, että kaveri teki vuosia jägerille hommia. :)

edit2. join muuten Ardbegin supernovaakin eilen. Aika hurja tuote.
2009 vai 2010 versiota? Oma 2010 pullo on vielä hyllyssä aukasematta, 2009 versiota oon juonu pari lasia. Oli niin hyvää, että piti hommata oma pullo, kun 2010 versio tuli myyntiin. Perus harrastaja ( = esim. minä) noissa tuskin eroja havaitsee, ainakaan suuria.

edit. Näköjään kohtalotoveri löytyy. :)

Leoko ja Max131:
Unicum on mun ja lähi tuttavien herkkua. Voi tietenkin vaikuttaa että unkarissa on asuttu useampi vuosi. Ja jekulla en ole huomannut mitään vaikutusta vatsan toimintaan ja siihen on kyllästynyt. Fernetkään ei tehoa niinkuin unicum. Tuo unicumin juonti on vähän sama kun ukki sanoin pontikkaa juodessa että marjamehun nauttijat on sitten erikseen.
Romanialainen luumupontikka eli unkarin palinka http://fi.wikipedia.org/wiki/Pálinka oli tosiaan hirveetä myrkkyä. Eräissä peijaisissa oli sitä 2kpl 1,5 pulloja ja niistä ei noin 20 miehen voimin vajunut kuin puolet. Ja siitäkin suurimman osan joi sellainen jänkäjoonas joka oli itse koko ikänsä poltellut pontikkaa noilla saloilla.
Tuossa viellä faktaa unicumista http://fi.wikipedia.org/wiki/Unicum Joskushan unicum oli Suomessa kielletty kun se muka sisälsi ooppiumia.
Jekulla ei ole mainintaa että olis "lääke" http://fi.wikipedia.org/wiki/Jägermeister

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millä tavoin hurja, siis hyvässä vaiko pahassa?
Savuisuudessaan ja maun voimakkuudessaan. En ole savun suurin ystävä, mutta toi piti ihan periaatteesta maistaa, kun sattui kerran silmään.

Averna on paskaa. Tähän mielipiteeseen ei mitenkään vaikuta se, että kaveri teki vuosia jägerille hommia. :)
Puristettua limeä vähän joukkoon, niin pesee jägerin sata nolla. Harmi, että ton saatavuus on ihan hanurista Jägeriin verrattuna. Pitää varmaan laivalta ostaa, kun kerran sinne lähtee parin päivän päästä.

2009 vai 2010 versiota? Oma 2010 pullo on vielä hyllyssä aukasematta, 2009 versiota oon juonu pari lasia. Oli niin hyvää, että piti hommata oma pullo, kun 2010 versio tuli myyntiin. Perus harrastaja ( = esim. minä) noissa tuskin eroja havaitsee, ainakaan suuria.
En tiedä tähän hätään. Voihan tuota käydä kohta kysymässä, kun mesta on tossa korttelin päässä ja työmatkan varrella. Olisko niissä jotain mainittavaa eroa?

Edit. sen luumuponun juominen oli kyllä melkoista säätämistä. Sitä makua ei meinaan saanut peitettyä yhtään millään. Koitettiin blandata sitä ihan kaikella mahdollisella, mitä vaan mieleen tulee, mutta se sama helvetillinen maku puski läpi ihan kaikesta. Paikalliset joi sitä kuulemma kuuman veden ja sokerin kanssa, mutta ei siitäkään tullut mitään muuta kuin paskan maku suuhun ja hiki. Huh. Olishan sitä hyvä olla himassa, niin vois vittuillessaan tarjota alkumaljoja ja katsella kuinka naamat vääntyy..

En tiedä tähän hätään. Voihan tuota käydä kohta kysymässä, kun mesta on tossa korttelin päässä ja työmatkan varrella. Olisko niissä jotain mainittavaa eroa?
Kuten aiemmin totesin, niin perus harrastaja, kuten minä, ei varmaankaan havaitse eroja. Esim. tuolla on vertailtu 2009 ja 2010 versioita:
http://www.whiskynotes.be/2010/ardbeg/ardbeg-supernova-2010-edition/

Eli 2010 vähän hedelmäisempi jne. Vähän veikkaan, että niin pieniä on nuo erot, että huomaamatta jää. Supernovassa kuitenkin se savu on niin hallitseva elementti.

Vahva veikkaus on, että olet maistanut 2010 versiota, koska 2009 versio on mahettu juoda loppuun aika monessa ravintolassa.

Kertokaahan pakkiksen viininjuojat, että mikä olis hyvä täyteläinen, suhteellisen kuiva punaviini jonka sais alkosta alle 20 eurolla? Tuparilahjaks ostaisin, ja tiedän että kyseinen tyyppi pitää tuon tapasista viineistä, mutta saa toki ehdottaa muutakin punaviiniä, jos on joku aivan ehdoton ykkönen tässä hintaluokassa.

Kertokaahan pakkiksen viininjuojat, että mikä olis hyvä täyteläinen, suhteellisen kuiva punaviini jonka sais alkosta alle 20 eurolla? Tuparilahjaks ostaisin, ja tiedän että kyseinen tyyppi pitää tuon tapasista viineistä, mutta saa toki ehdottaa muutakin punaviiniä, jos on joku aivan ehdoton ykkönen tässä hintaluokassa.

http://www.alko.fi/tuotteet/fi/482107

Kuala Lumpurissa, the whiskey bar nimisessä ravitsemusliikkeessä, tuli viikonloppuna maisteltua hyvä setti erilaisia Islay viskejä. Paikan viski menusta löytyi yksittäisten juomien lisäksi maistelu settejä, joissa jokaisessa eri teema. Kaverin kanssa valitsimme Islay teeman, johon sisältyi 7 eri viskiä ja taster notesit kaverina.

Settiin kuului:
Lagavulin 16yo
Laproaigh 10yo
Caol ila 12yo
Bunnahabhain (en muista minkä ikäistä)
Bowmore 12yo
Bruichladdich 10yo
McClelland’s Islay muistaakseni oli viimeinen.

Eipä ole ennen tullut vertailtua viskejä tuolla tavalla ja täytyy myöntää että positiivinen kokemus jäi. Erot huomaa selvästi vertailemalla ja taster notesien avulla maistelemalla.

Samalla istunnolla "maisteltiin" myös muiden tarjoamana pullo Grey Goose vodkaa. On muuten, ainakin viskin maistelun jälkeen, kuin maitoa jois. Huonelämmintä ja maistui suussa vain makealle parhaudelle!

Samalla istunnolla "maisteltiin" myös muiden tarjoamana pullo Grey Goose vodkaa. On muuten, ainakin viskin maistelun jälkeen, kuin maitoa jois. Huonelämmintä ja maistui suussa vain makealle parhaudelle!

Saakohan tätä yhtään mistään? Valittiin Alkon listoille vuonna 2005, mutta on jo poistunut valikoimasta. SuperAlkonkaan sivuilla ei tuotetta näkynyt.

Saakohan tätä yhtään mistään? Valittiin Alkon listoille vuonna 2005, mutta on jo poistunut valikoimasta. SuperAlkonkaan sivuilla ei tuotetta näkynyt.
Jaa'a, ei lienee hirveästi apua, mutta menee varmaan ravintolahommiksi. Tokkopa kuuluu kylläkään kovin monen mestan valikoimaan, meille nyt on jostain muutama pullo jäänyt pyörimään.

Yksi vaihtoehto on selata näitä ulkomaisia tilaussivustoja, jos tärppäis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom