Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis Glenlivetin 18 yo on ihan älyttömän hyvää. Ja kyllä 12 yo hakkaa aika monet viskit. Taliskerin 10 yo on kans yksi suosikeista ja Lappro tietty. Cragganmoren 18 yo yllätti kyllä erittäin positiivisesti... Oli ihan sairaan hyvää.:kuola::kuola::kuola:

Japsiviskeistä löytyy tosiaan vähän erilaisia makuja, paljon floraalisuutta ja muita hienolta kuulostavia juttuja. Esim. Yamazakin 12 vuotias single malt on tutustumisen arvoinen, voittanut pari kansainvälistä palkintoa eikä hinta ole mikään älytön. Turvepommeja ei kannata japaniasta etsiä.

Tuollainen 12v yamazaki single malt tarttui mukaan viimeisimmältä tukholman reissulta, oli ihan kohtuullisen hintainen laivalla. Muutaman testikerran jälkeen vaikuttaa varsin laaadukkaalta. Mukavan pehmeä maku.

. Seuraavaksi marssin taas ostamaan Lapparia pullon kesäjuhlille, sitten ois tulossa yhden vedonlyönnin päätteeksi kaverilta Lagavulin 16 pullo. Kuulemma on hyvettä?

No sen Lagavulinin kun maistat niin et vähään aikaan sit muuta haluakkaan...on se vaan niin hyvää

Varo kuiten Lagavulinin ensi maiston pettävyyttä, ei ollut ainakaan omaan makuun parhaimmillaan silloin. Jo viikon jälkeen oli kuiten jo heti eri maku uudelleen maistaessa. Taisi joku nimetä sen pahaksi kaulaksi täällä, hyvin kuvaava nimitys kyllä.

Eilen maistiaiset Glenfiddichin uutuudesta Snow phoenixista. Eipä ollut sen enempää omaan makuun kuin muutkaan Glenin viskeistä. Aivan liikaa makeutta omaan makuun eikä juuri minkäälaista jälkimakua jättänyt suuhun. Ei todellakaan ollut hintalaatu suhde kohillaan tuossa.

Nam :) Ehta lemppari <3

254219_10150196869719550_744309549_7107137_6977930_n.jpg

Eilen maistiaiset Glenfiddichin uutuudesta Snow phoenixista. Eipä ollut sen enempää omaan makuun kuin muutkaan Glenin viskeistä. Aivan liikaa makeutta omaan makuun eikä juuri minkäälaista jälkimakua jättänyt suuhun. Ei todellakaan ollut hintalaatu suhde kohillaan tuossa.

Muutama vuosi sitten litran lekan verran tuli imutettua 15yo Glenua. Kerran olen tainnut maistaa jtn hitusen wanhempaa, ehkä 18yo. Eipähän nuo mitään erikoisia olleet, ja muistaakseni maksavat vielä ihan kivasti, ainakin Suomessa. Alkon hyllyvalikoimastakin löytyy useampi suunmyötäisempi Skotti, ja vieläpä pienemmällä rahalla :)

Eipä tuo ikä ole nuita Glenuja muuttanut mun makuun sopivammaksi koskaan. Taitaa olla 30v vanhin tuossa paikallisessa jota on tullut maistettua, mutta ei vaan ole mun juttu niin ei ole. Tuo Snow phoenix piti ihan vaan sillä maistaa, kun jostain olin lukevinani taikka kuulevinani, että se ois iloinen poikkeus nuihin, muttei se sen kummempi sitten ollutkaan. Ja tosiaan 27 ekua taisi olla maistiaisen hintakin, joten ei kohdannut hinta ja laatu ainakaan mun makuun.

No, Ardbegien ym. savu/turve pommien ystävänä ei ehkä kannattaisikaan Glenuilta kummepia odottaa, mutta kokeillahan aina toki pitää, edes siksi, että saapi haukkua :)

edit. huudellaan nyt tännekkin mitä lasissa tällä hetkellä samoin kuin olut ketjuunkin, eli Bruidladdichin Peat. Kaikin puolin kelpo Islayn tuotos, suosittelen.

Eipä tuo ikä ole nuita Glenuja muuttanut mun makuun sopivammaksi koskaan. Taitaa olla 30v vanhin tuossa paikallisessa jota on tullut maistettua, mutta ei vaan ole mun juttu niin ei ole. Tuo Snow phoenix piti ihan vaan sillä maistaa, kun jostain olin lukevinani taikka kuulevinani, että se ois iloinen poikkeus nuihin, muttei se sen kummempi sitten ollutkaan. Ja tosiaan 27 ekua taisi olla maistiaisen hintakin, joten ei kohdannut hinta ja laatu ainakaan mun makuun.

No, Ardbegien ym. savu/turve pommien ystävänä ei ehkä kannattaisikaan Glenuilta kummepia odottaa, mutta kokeillahan aina toki pitää, edes siksi, että saapi haukkua :)
Ei uppoa Glenit täälläkään. Jossain tilapäisessä mielenhäiriössä noita on tullut muutama napattua mukaan (18 v) viimeisen parin vuoden aikana kun olen lentokettien läpi juossut ja tuonnehan nuo ovat maistamisen jälkeen jäänyt kaappiin homehtumaan. Jos kokeilis kokiksen kanssa noita :) Muistelisin että Glenin Solera Reserve olis ollut ihan ok, mutta sen viime maistiaisista taitaa olla 6-7 vuotta.

Sain tuossa taannoin täydennettyä kovasti vajaan kaapin ja nyt löytyy taas mm. 18 yo Taliskeria, Lagan Distiller's Editionia, Ardbegin Uigeadail ja uutena tuttavuutena Caol Ila:n 12 yo Provenance (Douglas Laing). Dietin painaessa päällä ei viitsi kaljaa niin kamalasti kiskoa, joten satunnainen (vai jatkuva) suun napsaminen on hoidettava tislatulla tavaralla :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei se pahasta ole suuta kostuttaa jos se oikeen kuivaa. Suotavaa tai jopa miltei suositeltavaahan moinen on :D

Oli muuten niin hyvä neuvo, että otimpa heti toisenkin naukullisen Peattia. On muuten tässä Peatissakin sama kuin esim. Lagavulinissa, ei ollut parhaimmillaan heti aukaistua, mutta nyt jo pari viikkoa myöhemmin heti maistuvampaa ja tuoksussakin ihan selkeä ero.

Ei uppoa Glenit täälläkään. Jossain tilapäisessä mielenhäiriössä noita on tullut muutama napattua mukaan (18 v) viimeisen parin vuoden aikana kun olen lentokettien läpi juossut ja tuonnehan nuo ovat maistamisen jälkeen jäänyt kaappiin homehtumaan. Jos kokeilis kokiksen kanssa noita

Itellekin tarttui tuo 15yo Glenu lentokentän läpi juostessa hetkellisessä mielenhäiriössä mukaan. Puolen vuoden ulkomaanreissun viimeisinä viikkoina se sitten piti imutella DR Pepperin ja A&W Root Beerin kanssa :)

Nykyään harvoin tarttuu matkaan muita kuin Islay:n tisleitä, poikkeuksena Balvenie Double Wood.

Unohdin mainita, että ostin kans 12 y Glenfiddichiä ja täytyy sanoa, että vähän halppisviskin makua löytyy. Ei oikee säväytä mihinkään suuntaan. Kyllä tällä tosin kännit vetää paremman puuttesta, eikä tota Laphroaigia viitti ihan turhaan lipittää ;D

Glenfiddich%2012yo%20-%20DH17.jpg

Erittäin helposti juotavaa ja hedelmäistä tuo perus 12 yo Glenfiddich. Toisaalta myös niin tylsän makuinen, että tuli oma pullo juotua loppujen lopuksi alas kolan kanssa.

Kaverilta sain pullon Glenfiddichin 12 yo Caoran Reserveä, ja siinä oli kyllä ihan eri tavalla luonnetta.

Tuli tuossa äsken kaupasta mukaan Lagavulin 16yo. Tekisi mieli heti se korkata mutta kai sitä tarvitsee vielä hetken malttaa, kun on aika paljon avonaisiakin viskejä kotona. Monihan tuota Lagavulinia on kehunut, toivottovasti on hintansa väärtti.
Mitäs tuo muuten Suomessa kustantaa? Oletettavasti paljon enemmän kun tuon 41€ mitä siitä maksoin.

Miulla olis kanssa Lagavulin tuossa hyllyssä odottamassa. Enpä taida malttaa tätä iltaa pitemmälle. Sen verran houkuttelevasti tuijottaa. Mitä tuohon Glenfiddichiin tulee, niin mie join pääsiäisenä lekkerin tuota 12 vuotiasta ja mie kyllä tykkäsin siitä tosissaan. Ostan varmasti toistekkin. Ja kyllä tuosta Termiksen kuvasta tuli semmonen inspiraatio, jotta ensi perjantaille täytyy käydä ostamassa ehdottomasti Lapparia pullo.

Tuli tuossa äsken kaupasta mukaan Lagavulin 16yo. Tekisi mieli heti se korkata mutta kai sitä tarvitsee vielä hetken malttaa, kun on aika paljon avonaisiakin viskejä kotona. Monihan tuota Lagavulinia on kehunut, toivottovasti on hintansa väärtti.
Mitäs tuo muuten Suomessa kustantaa? Oletettavasti paljon enemmän kun tuon 41€ mitä siitä maksoin.

jotain 70 egen luokkaa taitaa alkossa olla, missäs tuohon hintaan oli? hyväähän se kyllä on, luultavasti kadut pian että ostit vain yhden.

Jos en aivan väärin muista, niin 76€ tai 78€ on 0.7l Lagavulin 16yo Alkossa. Singaporen lentokenttä on yksi kustannustehokkaimmista paikoista "perusviskien" hankkimiseen. Esim 1l Laphroaig 10yo maksaa S$57 eli tämän päivän kurssilla 31,70€ :)

Edit: mutta muualta täältä ei voikaan ostaa viinaksia. 0.7l Lappari maksaa lähikaupassa S$228! 30% pienempi pullo ja 4x hinta!

Mites shampanjat? pitäs viedä lahjaksi frendille, mutta tästä aiheesta ei ole tietoa. Suosituksia? saako tuota hedaritavaraa ~50&euro; hintaluokassa? Haluaisin siis ihan oikeasti shampanjaa enkä esim cavaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom