Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täytyypä lähteä hakemaan Virosta juomia. On niin pirun kalliita suomessa, varsinkin nuo viskit. Ei tarvitse montaa pulloa ostaa niin säästää sen reissun kulut.

Tietty ne laivareissut voi olla aika raskaita, mutta se on asia erikseen.

Mitkäs halvemmat konjakit alkon valikoimasta on hyviä?

louis royer on mun uus suosikki, vielä kun se on sen verran vahvaa että huoleti voi laittaa 1/4 osan vettä sekaan jolloin siinä vielä korostuu monet maut. Suosittelen jokaiselle ainakin yhtä pulloa hyllyyn.
Maksoi muistaakseni alkossa 35 ekua.
http://www.thedrinkshop.com/products/nlpdetail.php?prodid=3753
louis-royer-force-53.png

Kuvan pullo nähtävästi 5 cl:n pullo Alkon versio 10* isompi

ardbegUigeadail2.jpg

Kävin tilaamassa alkosta tällasen kaveriksi tuolle Supernovalle. Ei voinut vastustaa kiusausta, ku hoksasin että saahan tätä perusalkoonki ku viittii selata tilauslistaa. Ei vain oo vielä saapunut.

ardbegUigeadail2.jpg

Kävin tilaamassa alkosta tällasen kaveriksi tuolle Supernovalle. Ei voinut vastustaa kiusausta, ku hoksasin että saahan tätä perusalkoonki ku viittii selata tilauslistaa. Ei vain oo vielä saapunut.

Eli siis keltanokalle voitteko kertoa mitä eroa on normi Ardbegillä, Supernova-versiolla ja Uigeadail-versiolla? Jos ette kerro niin uhkaan googlata tiedon itse!!

No lonkalta maku, tuoksu, mahdollisesti tekstuuri ja väri, eri valmistusmenetelmät joilla eri ominaisuudet saadaan aikaan, mahdollisesti ikä eli tynnyrissä vietetty aika. En muuten mistään saanu kaivettua tietoa että minkä ikästä Supernova on. En oo vielä Supernovaa korkannu, sen pitäisi olla about turpeisimpia viskejä ever, myöskään Uigedailia en oo maistanu. Ja tietysti valmistusmäärät Supernovan kohdalla joka on limited edition. Esim. Supernova 2009 hinta oli ilmestyessään 87 puntaa briteissä, nyt se on about 127 puntaa. Arvo kasvaa ku pullot vähenee.

No lonkalta maku, tuoksu, mahdollisesti tekstuuri ja väri, eri valmistusmenetelmät joilla eri ominaisuudet saadaan aikaan, mahdollisesti ikä eli tynnyrissä vietetty aika. En muuten mistään saanu kaivettua tietoa että minkä ikästä Supernova on. En oo vielä Supernovaa korkannu, sen pitäisi olla about turpeisimpia viskejä ever, myöskään Uigedailia en oo maistanu. Ja tietysti valmistusmäärät Supernovan kohdalla joka on limited edition. Esim. Supernova 2009 hinta oli ilmestyessään 87 puntaa briteissä, nyt se on about 127 puntaa. Arvo kasvaa ku pullot vähenee.

Nii justiisa. Okei noissa riittää sitten pelivaraa kun normitavara alkaa kyllästyttää.

Kellään tietoa Johnny walker blue label:ista, tyydyttääkö se viskin naukkailian tarpeet vai onko se vain kalliiksi brändättyä kuravettä? Kesäpäivien iloksi ja sikareitten kaveriksi pitäisi saada jotain herkkua, mutta kannattaako panostaa premiumiin vai pysyä lapparissa.

Edit; Tosin toki olisi myöskin hieman halvempi gold label.

Kellään tietoa Johnny walker blue label:ista, tyydyttääkö se viskin naukkailian tarpeet vai onko se vain kalliiksi brändättyä kuravettä? Kesäpäivien iloksi ja sikareitten kaveriksi pitäisi saada jotain herkkua, mutta kannattaako panostaa premiumiin vai pysyä lapparissa.

Edit; Tosin toki olisi myöskin hieman halvempi gold label.
Ite ostasin samalla rahalla jotain aika hyvää single malttia. Oon maistanu blue labelia ja ei se blendediksi todellakaan huonoa ole, mutta aika ylihintaista mielestäni verrattuna hyviin single maltteihin.

Ite ostasin samalla rahalla jotain aika hyvää single malttia. Oon maistanu blue labelia ja ei se blendediksi todellakaan huonoa ole, mutta aika ylihintaista mielestäni verrattuna hyviin single maltteihin.

Täällä sama homma: Kerran maistanut lasillisen blue labelia. maistuu mielestäni ihan normi blended-viskille. Käyttäisin itse rahani johonkin Single malttiin sen sijaan

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin virossa, 5 litraa viskiä mukaan... Lähti ehkä vähän lapasesta. Siinä vaan kun vertasi niitä hintoja Alkon hintoihin, niin ei voinut olla ostamatta! Nyt kelpaa juoda välillä muutakin kun pelkkää blendiä, nam.

Kävin virossa, 5 litraa viskiä mukaan... Lähti ehkä vähän lapasesta. Siinä vaan kun vertasi niitä hintoja Alkon hintoihin, niin ei voinut olla ostamatta! Nyt kelpaa juoda välillä muutakin kun pelkkää blendiä, nam.

No mitä sieltä lähti mukaan. Kesällä näillä näkymin kuljetaan tallinan kautta joten tullessa voisi pysähtyä siellä jos vaan valikoima on kohtuulinen. Netin mukaan tallinassa ei ole mitään erikoisuuksia tai edes kovinkaan halpaa single maltit. Tietenkin halvempaa kuin alkossa mutta kalliimpaa kuin esim saksassa.

Ite join vasta Blue Labelia ja olin pettyny. Esim Gold Label hakkaa tuon ihan millon vaan. Mutta kyllä single malt on aina single malt. Cragganmore oli muuten iloinen yllätys:kuola::kuola::kuola:

No mitä sieltä lähti mukaan. Kesällä näillä näkymin kuljetaan tallinan kautta joten tullessa voisi pysähtyä siellä jos vaan valikoima on kohtuulinen. Netin mukaan tallinassa ei ole mitään erikoisuuksia tai edes kovinkaan halpaa single maltit. Tietenkin halvempaa kuin alkossa mutta kalliimpaa kuin esim saksassa.

En uskalla sanoa kun kuitenkin dissaatte, pirun viskieliitti... Pitäkää tunkkinne!

Oho, tossa olisi jo hinta kohillaan. :D Bileviskiksi (kavereille tarjottavaksi) ostin Grantsia litran ja sitten jotain skottikamaa minkä nimeä en nyt muista, myös litran.

Eilen avasin 12yo Famous Grousen, mun sivistymättömään makuun tosi jees!

Kesällä näillä näkymin kuljetaan tallinan kautta joten tullessa voisi pysähtyä siellä jos vaan valikoima on kohtuulinen. Netin mukaan tallinassa ei ole mitään erikoisuuksia tai edes kovinkaan halpaa single maltit. Tietenkin halvempaa kuin alkossa mutta kalliimpaa kuin esim saksassa.

Pari viikkoa sitten oltiin pidennetty viikonloppu Tallinnassa... En kyllä suosittele kaupunkia viskinystäville! Sigle maltit oli todella kiven alla! Tokihan joka kaupassa joku peruspullo oli, mutta hinnat suht korkeita... En ainakaan onnistunu löytämään sataman tai vanhankaupungin alueelta mitään kauppaa missä ois ollu yhtän paremmat valikoimat! Vodkaa ja olutta sitten kyllä joka lähtöön...

Laivalta tarttu sitte mukaan Lagavulin Distillers Edition!

Eilen avasin 12yo Famous Grousen, mun sivistymättömään makuun tosi jees!

Ei millään pahalla, mutta hyi saatana, vieläki ottaa päähän että menin joskus -07 kyseistä litkua skoteissa ostamaan. Käy heti paikalla ostamassa vaikka puteli Laphroaigia että pääset oikean viskin makuun :)

edit.

Sivuhuomautuksena sanottakoon, että Ardbegin Uigedail korkattu.

Ei millään pahalla, mutta hyi saatana, vieläki ottaa päähän että menin joskus -07 kyseistä litkua skoteissa ostamaan. Käy heti paikalla ostamassa vaikka puteli Laphroaigia että pääset oikean viskin makuun :)

Oon mä tuota juonut, en digannut mutta en kyllä muista yhtään miksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom