Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mulla on kolme kategoriaa: jallu, Jameson ja skottiviskit. Köyhänä joutuu usein tyytymään kahteen ensimmäiseen.

Joo viskeistä paras eli Laphroaigin perus 10 vuotias maksaa vain hieman yli 50 euroa. Nykyisin pystyisin kyllä nautiskelemaan myös jotain Bushmillsin Black Bushia tai vaikkapa The Famous Grouse Smoky Blackiä. Nuorempana ei sekoitukset tulleet kuuloonkaan.

Mikähän olisi sellainen hyvä viski, alle 50€? Vai saako hyvää edes alle 50€ :whistle: Tullamore Dew alkaa olemaan loppumaisillaan.

Blendeissä Compass Boxin tuotteet ovat olleen erittäin laadukkaita.

Kolmen laadukkaan single maltin blendi Monkey Shoulder.

Irkuista Green Spot Single Pot Still ja Redbreast 12.

Single malt -skoteista (sherrykypsytetty) Glenfarclas 10 (mielestäni heittämällä parempi kuin 15-, 25- ja 40-vuotiaat).
Lisäksi Auchentoshan 12, Glenmorangie Original 10.

Oletan, että Tullamore on mielestäsi hyvää. Jos liikut lentokentillä tai laivoilla, poimi Tullan rommiviimeistelty.

Muiden ehdottama Laphroaig ei oikein osu Tullamoren aromimaailman kanssa yksiin.

Macallan Amber?

Muiden ehdottama Laphroaig ei oikein osu Tullamoren aromimaailman kanssa yksiin.

Kyllä mä ainakin diggaan molempia, molemmat löytyy vakiona lähes aina viskihyllystä. Molemmille vaan on omat paikkansa ja aikansa. Toki mä olenkin ensisijaisesti islayn ystävä ja tullamore edustaa hyllyssä ei-savuista hintalaatu/arkiviskiä.

Kyllä mä ainakin diggaan molempia

Tämä on erittäin helppo ymmärtää.

Haukka kuitenkin esitti referenssiprofiilin. Sen perusteella on hassua ehdottaa täysin erilaista tuotetta riippumatta siitä, kuinka hyvä se sinun (tai meidän) mielestä on. :)

Edit:
Vain ajatteletko, että jos joku tykkäilee talvesta, myös kesäihmiset alkavat tykkäillä pimeästä ja lumesta?

Viimeksi muokattu:

Haukka kuitenkin esitti referenssiprofiilin. Sen perusteella on hassua ehdottaa täysin erilaista tuotetta riippumatta siitä, kuinka hyvä se sinun (tai meidän) mielestä on. :)

Edit:
Vain ajatteletko, että jos joku tykkäilee talvesta, myös kesäihmiset alkavat tykkäillä pimeästä ja lumesta?
En ajatellut vissiin ihan loppuun mitä tarkoitit :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Edit:

Niin mitään mainintaa siitä, halutaanko referenssin kaltaista vai jopa jotain täysin muuta, ei ollut.

Niin mitään mainintaa siitä, halutaanko referenssin kaltaista vai jopa jotain täysin muuta, ei ollut.

Aivan oikein. Mutta käännetään asia toisin päin: Sinä haluaisit apua vastaavaan ongelmaan. Mikä olisi lähestymiskulmasi?

Jotenkin mun on helppo olettaa (ja siltä osin olla täysin väärässä), että mainittu tuote olisi jollain tavalla merkityksellinen. Muutenhan voisi vain todeta, että aiemmat ovat loppumassa, tai pyytää vain suositusta tietyn hintaluokan tuotteeseen. Olenko vielä enemmän kujalla kuin luulen olevani? :)

Edit:
Ja toisaalta, turhaa me tätä arvotaan, Haukka haluteessaan kertoo, mitä tarkoitti.

Sarjassa oli pari aiemmin maistamatonta.

viski2.png

Annappa Octosta kommentit, ei tohtinut vielä tilata alkosesta, kun kuiten yli 200e plo. Tuon jo mieluusti maistaa ravintellissa testiksi, ennen kuin kaappiinsa hommaa. Jos vielä on aiemmista octoista kokemusta, niin niihin vertailusta erityistä plussaa.

Tallinkilla ~120€.

8.1 on maistettuna, mutta eipä nyt ihan hetkeen näy syytä avata tuota kun hyllyssä on muutama avattu.

Annappa Octosta kommentit, ei tohtinut vielä tilata alkosesta, kun kuiten yli 200e plo. Tuon jo mieluusti maistaa ravintellissa testiksi, ennen kuin kaappiinsa hommaa. Jos vielä on aiemmista octoista kokemusta, niin niihin vertailusta erityistä plussaa.
Yhtä octamorea itse ravintelissa maistanut, en edes muista mikä oli. Vaikka olen suuri islayn ja savuviskin fani, niin toi oli kyllä enemmän vain hauska kokemus, omaa pulloa en ostaisi. Jos olis saman hintainen esim. laphroaigin 10yo kanssa, niin voisin omaankin hyllyyn ottaa, mutten tuolla hinnalla. Viskiin tottumattomalle kaverille annoin kanssa maistiaisen, reaktio oli melko koominen ''ohhoh'' :ROFLMAO:

Octomoren .2-tuotteet ovat aina jossakin viinitynnyrissä viimeisteltyjä, joten vertaaminen tai rinnastaminen .1, .3 tai .4 tuotteisiin on erittäin vaikeaa. Yksinkertaisemmatkin vertailut vaikkapa 1.1, 2.1, 3.1 (Scottish barley & bourbon) jne. ovat haastavia, koska ne kaikki ovat tyystin erimakuisia.

.2 on travel & retail, joten rafloista ei löydy, ainoastaan lentokentiltä ja laivoilta.

Alla perusteet haastaviin ja erimakuisiin maistelukokemuksiin. Tuotteissa samaa ikä 5 YO, erittäin turvesavuinen mallas, osin vilja, osin tynnyrikypsytys ja n. 60 prossan vahvuus, silti kaikki täysin toisistaan poikkeavia tuotteita.
octo.JPG

Tuli ostettua nyt tuo Tullamore Dew XO Rum Cask Finish. Hyvin erilainen kuin se perus-Tullamore. Oikeastaan ehkä aika pliisu. En oikein saanut siitä mitään irti. Täytyy maistaa ens viikonloppuna sitä uudestaan.

Back
Ylös Bottom