• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

Japi

R.O.C.K
VIP
* Useampaa leikattua konjakkia, About puolet pöydällä olevasta kamasta on vodkaa.
Konjake oli eräs tuotteen nimiehdokkaista 1930-luvulla. Tykästyin kovasti.

Erityishuomioina on helppo toimittaa, että nollan tähden tuote, jossa "konjakkia" oli vain väriksi, oli tässä kattauksessa oikein erinomainen (joskin peruste [ehkä sokeri] maun hyvyyteen jäi vaikeasti hahmotettavaksi), ja että Extrat lyhyine tynnyrikypsytyksineen olivat suorastaan huikeita.

Japi

R.O.C.K
VIP
Extrat on hyviä, itse tykkään ehkä eniten tammen mausta, se on niistä pehmein.

-kake-

urpo
VIP
Mulla on kolme kategoriaa: jallu, Jameson ja skottiviskit. Köyhänä joutuu usein tyytymään kahteen ensimmäiseen.

NHB

Joo viskeistä paras eli Laphroaigin perus 10 vuotias maksaa vain hieman yli 50 euroa. Nykyisin pystyisin kyllä nautiskelemaan myös jotain Bushmillsin Black Bushia tai vaikkapa The Famous Grouse Smoky Blackiä. Nuorempana ei sekoitukset tulleet kuuloonkaan.

Mikähän olisi sellainen hyvä viski, alle 50€? Vai saako hyvää edes alle 50€ :whistle: Tullamore Dew alkaa olemaan loppumaisillaan.
Blendeissä Compass Boxin tuotteet ovat olleen erittäin laadukkaita.

Kolmen laadukkaan single maltin blendi Monkey Shoulder.

Irkuista Green Spot Single Pot Still ja Redbreast 12.

Single malt -skoteista (sherrykypsytetty) Glenfarclas 10 (mielestäni heittämällä parempi kuin 15-, 25- ja 40-vuotiaat).
Lisäksi Auchentoshan 12, Glenmorangie Original 10.

Oletan, että Tullamore on mielestäsi hyvää. Jos liikut lentokentillä tai laivoilla, poimi Tullan rommiviimeistelty.

Muiden ehdottama Laphroaig ei oikein osu Tullamoren aromimaailman kanssa yksiin.

Macallan Amber?

Muiden ehdottama Laphroaig ei oikein osu Tullamoren aromimaailman kanssa yksiin.
Kyllä mä ainakin diggaan molempia, molemmat löytyy vakiona lähes aina viskihyllystä. Molemmille vaan on omat paikkansa ja aikansa. Toki mä olenkin ensisijaisesti islayn ystävä ja tullamore edustaa hyllyssä ei-savuista hintalaatu/arkiviskiä.

Kyllä mä ainakin diggaan molempia
Tämä on erittäin helppo ymmärtää.

Haukka kuitenkin esitti referenssiprofiilin. Sen perusteella on hassua ehdottaa täysin erilaista tuotetta riippumatta siitä, kuinka hyvä se sinun (tai meidän) mielestä on. :)

Edit:
Vain ajatteletko, että jos joku tykkäilee talvesta, myös kesäihmiset alkavat tykkäillä pimeästä ja lumesta?

Viimeksi muokattu: