Viinalakko (paljon juovien thread)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En liity lakkoilijoihin, prkl!
Viimeksi tullu oltua ilman TIPPAAKAAN alkomahoolia yli viikon vuonna 2002 kisadietin aikana:) Kalja ja punkkuhan kuuluu miltei päivittäin "ruokavalioon", kokin marinointihan on tärkeintä ruuan laitossa! Humalointiakin tulee harrasteltua aina tarpeen mukaan, eli riittävästi.

nim. viikot eurooppalainen ja viikonloput suomalainen juomakulttuuri...

[jeesustelu]
Taitaa olla mini-intervention paikka jos ei 6pv mene helposti tipatta.. Ei sillä, vaikka nyt päivittäiskäyttö pysyisi kohtuukäyttönä, mutta esim. elämäntilannemuutokset tai stressi/masennus saattaa viedä mopon äkkiä käsistä.

Alkoholi ei tosiaankaan ole mikään vaaraton litku. Tällä hetkellä yli joka kolmas keski-ikäinen kuolee alkoholin haittoihin. Alkoholista on tulossa (ellei jo tänä vuonna ole) työikäisten yleisin kuolinsyy.
[/jeesustelu]

Kuin myös liityn lakkoilijoihin. On se kumma toi morkkis-juttu kun se tulee vaikkei olis sen ihmeemmin mokaillukaan.

Samaa ihmetelly. Viime syksystä kesään asti tuli kerran vkossa vedettyä aina kunnon nollauskännit. Juhannuksena tuli mokailtua sitten oikeestikin ja oli pakko ottaa puolikas diapami sen 2 päivän putken jälkeen, että pystyi edes nukkumaan. Kelasin, että vittu sekoan tai saan jonku oikean masennuksen tätä menoa.

Tuskan jälkeen olen dokannut kerran ja silloinkin pysyi käsissä ottaminen. 9 kaljaa ja baarissa parit. Aikaisemmin normaali alottelusetti on ollut esim. 0.7 viina ja kaljat. :D

Itelläkin päällä kolme lakkoa jotka ovat alkoholi, tupakka ja kahvi. Syynä ihan yksinkertaisesti se, että olen ollut noille kaikille aivan uskomattoman perso aina. Joka viikonloppuinen kännien vetäminen saa siis jäädä, kahvia ei tarvitse juoda litroittain päivässä ja tupakkaa ei tarvitse hakea uutta askia päivittäin.

Tämän reilun kolmen viikon sisällä olen huomannut että 1. hauskaa voi pitää selvinpäin oikeasti. 2.talous on parantunut huomattavasti. 3.Olo on helvetin hyvä, treeni kulkee ja maanantaisin ei vituta lähellekään niin pahasti.

Taitaakin olla ensimmäiset suurajot selvinpäin noin 8 vuoteen. Ja helvetin hieno olo silti.

Siihen että hauskaa voi pitää ilman viinaa on paskapuhetta. Siis siellä baarissa. Kyllä selvinpäin on niin ahdistunut ja ulkopuolinen olo että mielummin ottais selkäänsä kuin joutus känniläisten "hyviä" juttuja kuuntelemaan.

Ryyppääminen vaan ottaa niin paljon enemmän kuin antaa. Krapulointia se 3-4 päivää jolloin treenit ja ruokapuoli kusee täysin, rahaa menee läjäpäin kun sitä ei muutenkaan ole ylimääräistä, toilailuriski nousee taivaisiin eikä se kait kovin terveellistäkään ole.

Mutta aina välillä se ryyppääminen on vaan ni vitun kivaa että ei sitä kokonaan voi poiskaan jättää. Hauskimmat ja parhaat tarinat/muistot liittyy aina ryyppyreissuihin, ikävä kyllä myös huonoimmat ;)

Hehe, tuo ylläoleva teksti osui kyllä niin naulan kantaan kun voi :D (paitsi krapulaa mulla 0-2 päivää)

Tavallaan offtopiccia tämä mutta menköön nyt. Olen koko kesän eli about 4 kuukautta juonut joka perjantai sekä lauantai (8 kertaa kuukaudessa). Olen ollut kesätöissä, joten kerrankin ei ole ollut rahasta puute. Mutta tänä kesänä olen tuntenut jo jonkunlaista riippuvuutta alkoholiin. Nytkin yksin juon kämpillä ja en edes tiedä onko kukaan kaveri lähössä pubiin (kaikki Jyväskylän ralleissa), mutta haluan silti ottaa (jotenkin unohtaa työviikon kun se on samaa kakkaa koko viikon eli työ->kotia->koneella surffailua->unta->takasin työhön).

Kesän loputtua ja koulun alettua lakkoilen sen verran että palaan normaaliin juomiseen eli 1-4 päivää kuukaudessa.

Kaikki tuki ja propsit Hupelle päätöksestä, mutta tämä varmaan tarkoittaa että me ei nähdä enää koskaan :D

btw..jos Huppe lopetat kokonaan juomisen niin saanko sun viinakaapin sisällön? Älä vaan kaada menemään ilmoittamatta..
Jooh, eipä tuota ole enää mitään syytä tavata ja jos tapaisi ei se olisi mukavaa :D
Enhän minä niitä pois kaada, monen tonnin viinoja! :eek: ;)
Juodaan yhdessä pois kun lakko päättyy :D

Viimeksi ollut täysin selvä viikonloppu viime huhtikuussa, mutta viikolla ma-pe pystyn olemaan täysin selvänä juomatta pulloakaan. Tosin se taas aiheuttaa sen että perjantaisin duuniviikon päätteeksi on melkein pakko vetää resetti, mutta onneksi se 1 kerta viikossa riittää. Tarkoituksena on kuitenkin pudottaa vielä ensi kesään mennessä (onhan mulla kai aikaa vielä?;)) joku 5 kiloa niin jos sais laskettua alkoholin kulutusta vaikka siten että joka toinen viikonloppu olis täysin selvinpäin niin se luultavasti olisi aika bueno :)

Vaikka yhdessä threadissä sanoin, et oon sitte juomatta kun saan 200kg penkistä,nyt joudun pyörtämään sanani..
Viimeksi oon ryypänny heinäkuun 6 päivä.. eli n.1,5kk sitten.. :rock:
Olen aika ylpeä itsestäni..:D
Katotaan kauanko selkäranka kestää ryyppäämättä.. :rolleyes:
Tänäänki oli kovilla kun työkaverit lähti iltavuoron jälkeen :kippis1: ja pyyteli mukaan... kiitos, mutta ei kiitos:)

Mä en juo usein, mä juon paljon silloin kun juon.
En ymmärrä "parin" juomista, se on mun mielestä sama kun kaataisi sen juoman viemäriin, miks vitussa juoda alkoholia jos ei tahdo humalaan???
Suomalaisia haukutaan kun juodaan humalahakuisesti, no perkele, eikös viinaa juoda tullakseen humalaan? Jos mulla on vaan jano niin juon vettä.
Ugh.

Ja kyllä, kirjoitin tämän humalassa.

En ymmärrä "parin" juomista, se on mun mielestä sama kun kaataisi sen juoman viemäriin, miks vitussa juoda alkoholia jos ei tahdo humalaan???
Suomalaisia haukutaan kun juodaan humalahakuisesti, no perkele, eikös viinaa juoda tullakseen humalaan? Jos mulla on vaan jano niin juon vettä.
Ugh.

Ja kyllä, kirjoitin tämän humalassa.

samaa mieltä. en oo koskaan ymmärtänyt maistelemista. silloin kun juodaan niin juodaan ja kunnolla. joskus olen mallin vuoksi juonut yhden toisen mieliksi kun en ole jaksanut kuunnella sitä tyrkyttämistä. alkoholia juodaan juuri sen takia että känniin tullaan, kaikki muu on hifistelyä ja teeskentelyä.

Itsestäni on erittäin miellyttävää istua ja syödä hyvää ruokaa ja juoda lasillinen viiniä ruoan kanssa, myös 1-2 olutta saunareissulla on sitä jotain. Harvemmin todellakin tulee otettua känniin asti, viimeksi viikko sitten ja sitä ennen varmaankin puolisen vuotta sitten. Itsellä ongelmana on nuo viikkobisset, joka ikinen ilta menee se 1-3 olutta ja vkl pe-la sitten ainakin 6-päkin verran. Toistaiseksi on nyt tarkoitus lakkoilla kokonaan (ihan vain katsoakseni tuleeko vieroitusoireita ja onko helppo olla juomatta). Sitten talven pimentyessä joutuu varmaankin taas viiniä tissuttelemaan mutta toivottavasti vain pari lasia viikonloppuisin. Kännit on tarkoitus vähentää 2 kertaan/vuosi. Juhannus voisi olla toinen ja toinen sitten "tilaisuuden tullen".

En mäkään mitään yhtä-kahta kaljaa jaksa maistella. Ei ole kiinnostusta siihen. Siitä saa joo sellasen kivan rentoutuneen tunteen mutta niinhän 10 kaljastakin saa siinä ekojen jälkeen, sitten sitä on mukava juoda vielä muutamat, tulee "syvemmät olot". Säännöstelen vaan omaa käyttöä että tulee päihdyttyä se max kerran kuussa paitsi festareilla/ulkomaille/ruotsiin lähettäessä. Krapulan koin niin että se häiritsi joskus 2-3 vuotta sitten.

Voi jotkun juomat olla ihan ok ja ymmärrän jos joku lipittää viiniä mutta en kyllä itse saa niistä juurikaan mitään makukiksejä. Ehkä sitten joskus.

Viinin maistelu = Etanolia per oral

Ja mitä nyt oon baarissa ollut sen muutaman kerran niin ehkä mulla on käynyt huono mäihä paikan suhteen.
-paska musa, jotain 90-luvun hittejä. Pahimmillaan 80-luvun iki-ihania tai suomipaskaa. Baareilla on varmaan joku yhteinen "baarilevy" jota ne soittaa koko ajan. Viikonloppusin on vaan äänenvoimakkuus suuremmalla?
-rööki haisee
-kaikki ihmiset humalassa, tanssii ihan innoissaan sen PASKAN musiikin tahtiin

Kuka helvetti nauttii ton musiikin tahtiin tanssimisesta. Haloo, ihmiset. Ei tollasessa selvinpäin nyt ainakaan jaksa, kännissä ne muutamat kerratkin on ollut helvetin kuivaa.

En mäkään mitään yhtä-kahta kaljaa jaksa maistella. Ei ole kiinnostusta siihen. Siitä saa joo sellasen kivan rentoutuneen tunteen mutta niinhän 10 kaljastakin saa siinä ekojen jälkeen, sitten sitä on mukava juoda vielä muutamat, tulee "syvemmät olot". Säännöstelen vaan omaa käyttöä että tulee päihdyttyä se max kerran kuussa paitsi festareilla/ulkomaille/ruotsiin lähettäessä. Krapulan koin niin että se häiritsi joskus 2-3 vuotta sitten.

Voi jotkun juomat olla ihan ok ja ymmärrän jos joku lipittää viiniä mutta en kyllä itse saa niistä juurikaan mitään makukiksejä. Ehkä sitten joskus.

Viinin maistelu = Etanolia per oral

Ja mitä nyt oon baarissa ollut sen muutaman kerran niin ehkä mulla on käynyt huono mäihä paikan suhteen.
-paska musa, jotain 90-luvun hittejä. Pahimmillaan 80-luvun iki-ihania tai suomipaskaa. Baareilla on varmaan joku yhteinen "baarilevy" jota ne soittaa koko ajan. Viikonloppusin on vaan äänenvoimakkuus suuremmalla?
-rööki haisee
-kaikki ihmiset humalassa, tanssii ihan innoissaan sen PASKAN musiikin tahtiin

Kuka helvetti nauttii ton musiikin tahtiin tanssimisesta. Haloo, ihmiset. Ei tollasessa selvinpäin nyt ainakaan jaksa, kännissä ne muutamat kerratkin on ollut helvetin kuivaa.

Tylsä mies :/ Siinä asiassa olet oikeassa, että ihan turhaa ottaa parit! Itse juon viinaa vain humalahakuisesti. Eihän mikää alkoholijuoma ole niin hyvää, että sitä maistelis...

No, ei raaka kossu kovin hyvää ole. Mutta mm. viskiä, giniä, tequilaa ja erikoisoluita tulee maisteltua suhteellisen usein. Yleensä ½-2 annosta kerralla.

Baareista en itsekään hirveästi välitä. Myöhemmin illalla niissä musiikki rupeaa olemaan sillä tasolla, että keskustelusta ei tule mitään, musiikki on paskaa ja istumapaikkoja et löydä. Mutta kaikkein eniten vituttaa baareissa jonotus ja poislähdön vaikeus. Jonota vähintään 5 minuuttia saadaksesi juoman -> syvältä. Ja pois lähtö. Olet humalassa -> et voi ajaa -> bussi tai taksi. Ja taas on odotettava ja jonotettava. ja ne matkatkin ovat niin saatanan perseestä. Kävelykin houkuttelee enemmän. Hmm... täytyykin tehdä tästä lähin niin.
Harmittaa myös tuo useamman ottamisen yhteydessä se, että seuraava puoli päivää heräämisen jälkeen menee haaskuuseen.

Tuli otettua taas viime lauantaina "liikaa", vaikken paljon edes juonut. (kts. avatar :D)
Nyt alkoi viinalakko, saas nähdä kauan kestää. Kestänyt tänään jo 6 päivää, viimeksi näin kauan juomatta 2003 tammikuussa kun olin sairaana, siis ettei TIPPAAKAAN.
Miten jollain voi olla noin suuria vaikeuksia olla kuutta päivää dokaamatta? Sä siis tissuttelet duunipäivinäkin?

Huppe tää paviaani on messis! Maanantaina alkaa lakko. Jos pystytään olemaan 10080 minuutia (vko) juomatta, ni lähetään yhessä eatzin terassille fostersille! Ootsä messis? :D

melkei joka vkl tullee otettua ainaki yhtenä päivänä,monesti kumpanaki. lomilla tulee otettua sitte 3-5päivän reissuja, tissuttelua en itekkää ymmärrä. Nytte ku koulut alko taas nii ajattelin juua paljon harvemmin ja aina vain yhtenä iltana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom