Viikon matkalle, mitä mukaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karimos
  • Aloitettu Aloitettu
Tosiaan olen menossa ulkomaanmatkalle nyt parin viikon päästä ja voisin kaivata neuvoja ruuan suhteen.
Eli kolme ruokailua tulee siellä syötyä, kaikki varmasti proteiinipitoisia. Mutta kannattaako hankkia vaikka proteiinipatukoita matkaan mukaan? Miten itse olette menetelleet? Moni ajattelee, että se on vain viikko ja loma on lomaa, mutta varmasti lihaskatabolia on suurta. Ja patukat ym. jauhot menevät siis elintarvikkeina skannereiden läpi? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Patukat on varmasti hyvä ratkaisu jos tuntuu että on pakko jotain proteiinipitoista saada mukaan. Mulla oli tonnikalaa ja sardiinia ku kävin ulkomailla :)

ISO KYLLÄ patukoille. Kävin itse puolentoista viikon lomalla Miamissa, ja siellähän ei ollut oikeastaan mitään muuta kuin valkoista leipää ja hampurilaisia. Varasin lennolle pari patukkaa, ne meni heti. Otti päähän kun en tajunnut niitä varata enempää. Jauhoista en tiedä miten menee läpi, patukat toki menee...

Sekin vielä siihen, että kun yleensä lomalla syödään päivässä noin 3-4 krt päivä (isoja annoksia, niillä sitten "jaksaa"), mikä on huomattavasti vähemmän kuin syöt täällä normaalisti (luulisin näin). Eli varaisin ainakin yhden patukan per päivä...

Riippuu tietysti ihan paikasta, mutta tuskin saat mistään normaali kamaa; ehrmannia tai ruisleipää.

Menevätkö tuna, sardiinipurkit turvatarkaskusten läpi, vai pitääkö heittää ruumaan? Kun niissä on nestettä ja niistä voisi kätevästi tehdä jonkun weponin....:david:

Jaa a, paha mennä sanomaan. Ainakin itse muistan et joskus roudasin jotain säilykepurkkeja käsilaukussa mut lentokoneeseen mentäessä piti kyllä ruumaan ne viskata. muutenkin ainakin kahdesti ne tarkastettiin et mitä oikein raahasin siellä kassissa

Saahan noita proteiineja nyt muualtaki ku Suomesta, ihan turha niitä on lähteä täältä raahailemaan. Lyön toisen kivekseni vetoa, että kun menet paikalliseen lähikauppaan niin löydät sieltä ainakin tonnikalaa. Viikossa ei nyt mitään lihaskatabolioita ehdi tapahtua missään merkittävissä määrin olit millanen massamonsteri tahansa.

Aivan helvetin valtava goatse-persereijän näyttäminen sille, joka edes miettii viikon lomareissun ajalle jotain hikisiä proteiinipatukoita. Ei siinä viikossa kerkiä oikeasti tapahtua yhtään mitään negatiivista. Lepo ja relaaminen tekee vain hyvää ja kotiin tullessa on entistä parempi motivaatio treenata ja syödä niinkuin kuuluu. Loma on lomaa. Ja varsinkin viikon lomaa en lähtis edes etäisesti nakertamaan miettimällä oikein syömistä tai treenaamista.

Kyllä se on parempi istua hotellihuoneessa tunaa vedellen (välillä voi tehdä etunojapunnerruksia), kuin että sortuis LOMAilemaan.

Eiköhän se olisi parempi vaan pysyä kotona, ettei vaan katabolia pääse iskemään. Ulkomailla, kuulemma, on vielä lisäksi niitä ulkomaalaisia, sekin voi aiheuttaa kataboliaa. Ruokaakaan ei siellä ulkomailla saa varmaan mistään, saati että niillä mokomilla olisi mitään kauppoja tai vastaavia, nehän on ulkomaalaisia kauppoja jos sitten olisikin ja ulkomaalainen proteiini ei varmaankaan sovi Suomalaiselle.
Viikossa tekee tunnetusti tyhjäksi kaiken treenin mitä ikinä on koskaan treenannut, lisäksi menee ainakin saman verran miinukselle mitä oli alunperin treenivuosia.

PS. Viikon matkalla hyvää mieltä, rentoa asennetta, käteistä ja ehkä parit vaihtovaatteet. Jos oikeasti stressi meinaa iskeä kataboliasta, niin prodepatukoita puolimatkalaukullista mukaan, koska stressihän on tunnetusti katabolista. Pidä hauskaa matkalla, lepää, syö hyvin (ulkomaalaista ruokaa, yäk), niin treenikin kulkee ihan toisella tavalla kun palaat.

Kiitos tosiaan hyvistä vastauksista! Tuli sitä sitten ostettua muutama patukka ja kilo heraa. Patukat mun budjetilla vähän kalliita. Niillä mennään ja kanaa, lammasta, kalaa ym. sitten lounaaks ja päivälliseks. Nam!
Ja sitruunalle; lomalle lähtö ei ollut oma ehdotus, mutta samalla tässä tapauksessa ainut vaihtoehto. Treenit menee 5x5 dual factorilla ja deloading-vaihe menos, et yhen treenin kun siel saan viel vedettyy ni hyvä olis. En tiedä miten siel noit levypainoi on, mut voihan sit laittaa vaik hiekkasäkkejä päälle :). Eiköhän siitä selvitä.

Kannattaa sitten huomioida, että mitä maahan saa tuoda.
Australiaan esim. ehdottomasti omat eväät matkaan ;)

Kiva ketju lukea :) olen itsekin menossa "matkalle" lähden englanttiin maananatina ja olen miettinyt mitä pitää ottaa mukaan. Jauhot menee muuten turvatarkastuksen läpi. Päätin ostaa mukaan jengi patukoita, heraa ja kaseiini. Sieltäkin varmaan löytyy kaikenlaista protskua ja sellaista... mutta ku ei jaksa etsiä kun tulee sinne.

patukoita ja protskujauhoja minäkin reissuille aina otan ja hyvin menee turvatarkastuksesta läpi. Viimeksi tosin halusi nähdä ne, koska luuli ilmeisesti olevan nestettä. Mutta kun sanoin, että protskua niin ok.

Vitamiinit kannattaa ottaa aina ja sitten maitohappobakteeri tabut jos menee välimeren valtioihin, ainakin mulla menee heti pakki sekasin jos syö jotain täkäläistä. Patukoita kannattaa ottaa loota mukaan, ainakin mannertenvälisillä lennoilla ihan must, vaikka ei ne nykyään enään niin kauaa kestä..

Ite olin tuossa joulukuussa 3,5 viikkoa reissun päällä Intiassa. Otin mukaan patukoita ja heraa, menivät läpi noo problem. Paikan päällä olisin kuitenkin saanut ostettua ja ostinkin ihan näitä jenkki heroja ja pysty treenaamaan Gold's Gymillä. Kyllä sieltä löytyy paikkoja treenata ja paikkoja josta ostaa jauhoa, jos vaan viitsii vähän etsiä, tuskin olet menossa Intiasta vielä perä kylämpään paikkaan... :jahas:

Kauhee ressi jostain lomailusta... ite söin thaikuissa katukeittiöstä niiin hyvää mättöä ja varmasti oli proteiinit sun muut hivenaineet. Yhdessä paikassa sai 99-baht.(2e) syödä niin paljon kuin jaksoi, tosin piti itse grillata kaikki lihat, mutta mikä sen hauskempaa. Treenaamassa kävin kerran Muay Thai salilla ku sellane osu eteen.

Aivan helvetin valtava goatse-persereijän näyttäminen sille, joka edes miettii viikon lomareissun ajalle jotain hikisiä proteiinipatukoita.
Itse olen menossa tossa keväämmällä viikoksi Las Vegasiin ja en voi edes kuvitella lentomatkoja ilman muutamia proteiinipatukoita. Varmaan tulee otettua mukaan pikkupussillinen proteiinijauhojakin... eli sitä Goatsea vaan tännepäin :)

Aion käydä tuon viikon aikana ainakin pari kertaa treenaamassakin. Pitäähän sitä nyt Golds Gymillä päästä käymään... Ei se minun kohdallani ole kyse siitä että pelkäisin viikossa takapakkia tulevan tms. vaan olen niin tottunut noiuhin päivittäisiin jauhoihin, että tuntuisi oudolle jos ei saisi sheikata jauhoja vähintään kerran päivässä :) Ja patukat lentokoneeseen ihan vaan matkaevääksi. Hyviä ja ravitsevia. Eipä tarvi vetää mitään sämpylöitä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom