Viikon matkalle, mitä mukaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karimos
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä vaan että porukka huolehtii näistä asioista lomallakin. Viime reissulla en mitään lisäravinteita ottanut mukaan, mutta lihapitoisilla aterioilla elettiin kaikki päivät. Kahtena päivänä viikosta kävin todella hienolla salilla vetämässä koko kropan treeniä. Kuitenkin 5 päivää totaalilepoa eli täyttä luksusta ainakin itelleni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän muistakin maista/paikoista löydy prodepatukoita, itse en lähtisi raahaamaan mukaan. Mutta eiköhän sitä ihan normiruoallakin pärjää, ottaa ravintolassa/ tai syö kämpillä kanaa/pihviä tms. Komppaisin aiempia vastauksia, jos viikko vaan kyseessä niin ehkäpä tekis vaan hyvää vähän relata.

Itse tulee yleensä otettua prodepatukoita mukaan koska tietää, että menee hermot jos ei saa ruokaa ja ei reissulla jaksa hirveesti kiukutella. Mutta ei nyt minnekään viikon matkalle kannata mitään prodepusseja ruveta roudaamaan. Nauti matkasta, maisemista, käy erilaisista mestoissa syömässä ja fiilistele!! Täällä alaskassa sitten ehtii miettimään niitä prodeasioita ihan tarpeeksi.

Proteiinit kannattaa pakata kondoomeihin (30-50 g/kondoomi) ja niellä. Näin ne ovat määränpäässä valmiinkokoisissa annospakkauksissa ja toisaalta jos joku kondoomi menee rikki niin ei siitäkään suurta vaaraa ole.

Loppuun vielä niksipirkka. Jos olet poikamies ja menossa thaimaaseen tai vastaavaan paikkaan kannattaa kondoomit proteiinikuljetuksen käytön jälkeen pestä ja kuivata. Näin vältyt lomamatkalla ostamasta sekä proteiinipatukat että kondoomit paikallisista kaupoista ;)

Eli tuli sitten tosiaan matka tehtyä. Mukaan otin kolme prodepatukkaa ja pussin heraa. Prodepatukat menivät kaikki ekan lentomatkan aikana ja lentoruot söin tuplana, kun viereinen henkilö ei tykänny :D
Lounaalla ja päivällisellä söin lähinnä kanaa, punaista lihaa ja kalaa. Aamupala koostui munakkaasta ja neljästä munanvalkuisesta. Kyllä välillä rupes maistuu puulta, ku muut veteli suklaakuorrutteisia lettuja ja kroisantteja cappuccinon kera. Lounaan ja päivällisen välissä oli pakko vetää kebabbia ja ranskalaisia, kun ei muutakaan ollu tarjolla; meinas kuolla nälkään. En löytäny basaareista yhtään lisärvinnekauppaa ja ruokakaupan öljytonnikalat maistu helvetin pahalta. Muuten lomamatka meni hyvin, kerran tuli salilaki käytyy, mut vitutti ku siel oli pelkkiii laitteit ja mujn treeniohjelma koostuu pelkist vapail painpoil tehdyist liikkeist. Ja drinkkei tuli maiseltuu melkein joka päivä (1-4 kpl) mut kännnei ei kertaakaan. Ruokajumana oli vesi, ei viinei. Tosin sokerilimsoi tuli vedettyy sit ihan kunnol.

Viikon jälkeen pikkasen pöhöttyny olo, mut tuskin mitään eroa huomaa. Ja treenipainoihin ei ainakaan viel vaikuttanu.
Vinkkinä muille: unohtakaa se sali viikoks tai kaheks, jos meette matkal. Korkeintaan voitte ottaa noit prodepatukoit laatikollisen mukaan vihatunteiden välttämiseksi.:D

Eli tuli sitten tosiaan matka tehtyä. Mukaan otin kolme prodepatukkaa ja pussin heraa. Prodepatukat menivät kaikki ekan lentomatkan aikana ja lentoruot söin tuplana, kun viereinen henkilö ei tykänny :D
Lounaalla ja päivällisellä söin lähinnä kanaa, punaista lihaa ja kalaa. Aamupala koostui munakkaasta ja neljästä munanvalkuisesta. Kyllä välillä rupes maistuu puulta, ku muut veteli suklaakuorrutteisia lettuja ja kroisantteja cappuccinon kera. Lounaan ja päivällisen välissä oli pakko vetää kebabbia ja ranskalaisia, kun ei muutakaan ollu tarjolla; meinas kuolla nälkään. En löytäny basaareista yhtään lisärvinnekauppaa ja ruokakaupan öljytonnikalat maistu helvetin pahalta. Muuten lomamatka meni hyvin, kerran tuli salilaki käytyy, mut vitutti ku siel oli pelkkiii laitteit ja mujn treeniohjelma koostuu pelkist vapail painpoil tehdyist liikkeist. Ja drinkkei tuli maiseltuu melkein joka päivä (1-4 kpl) mut kännnei ei kertaakaan. Ruokajumana oli vesi, ei viinei. Tosin sokerilimsoi tuli vedettyy sit ihan kunnol.

Viikon jälkeen pikkasen pöhöttyny olo, mut tuskin mitään eroa huomaa. Ja treenipainoihin ei ainakaan viel vaikuttanu.
Vinkkinä muille: unohtakaa se sali viikoks tai kaheks, jos meette matkal. Korkeintaan voitte ottaa noit prodepatukoit laatikollisen mukaan vihatunteiden välttämiseksi.:D

Minun korvaani tuo ei kyllä lomalta kuullostanut.
Lähinnä sekopäiseltä stressaamiselta proteiinistä ja sapuskoista.

Mutta mikäs minä olen arvostelemaan, kukin tyylillään.

Voi jee mitä touhua.Mä käyn ulkomailla sen 1-2 krt vuoteen ja en todellakan treenaa siellä saatika hifistele minkään protskun kans.

Nytkin viime marraskuussa tuli juotua joka vkonloppu ja canaryan reissun yhteydessä 10pvän ränni.Pari pvää meni välillä ilman mitään ruokia :) Sen jälkeen en ole kyllä viinaa juonutkaan ja olen panostanut taas salihommaan ja urheiluun,mitkä ovat minulle elämäntapoja.Treenit kulkee ennätystahtia ja homma on hauskaa.

Tollaset tauot omiin arkirutiineihin on vain ja ainoastaan hyvästä aina välillä.Se on ihan paskapuhetta että ne lihat katoais johonkin reissun aikana.Lihaspaineet häviää ja aurinko pöhöttää kehoa,joten siitä tulee yleinen harhakäsitys "apua,olin viikon ulkomailla niin hävis kaikki lihakset ja lihoin varmasti ainakin 5kg"Ja jos muutamna gramma häviääkin lihaa,niin äkkiä ne on takas.Kokemusta on :)

Mutta sen verran ymmärrystä ketjun aloittajalle,että muistan itsekin ensimmäisen ulkomaanreissuni.Hirvee hätä oli treeneistä ja ruokailuista.Taispa tulla tehtyä punnerruksia hotellin lattiallakin ja ravintolassa piti valita muka protkupitoisia ruokia,hah.Näin sitä vanhetessa oppii...

Se on vähän mistä tykkää. Ite ainakin aion lomalla treenata aina edes jotenkuten. Lomaa on kuitenkin vain se n.kuukausi vuodessa eli joku 8% ajasta. Muu aika menee töissä ja se tarkoittaa illalla väsyneitä treenejä. Lomalla energiaa riittää ja se pitäis osata käyttää hyväksi:pano:

Eli jos matkalle aikoo lähteä on mielestäni tyhmää jättää treenaamatta eli ottaa selvää millasta safkaa mukaan, ja jokatapauksessa ainakin zma:t, fisut, vitskut ja mielellään bcaa-happoja ja mukaan ellei paikan päällä ole lisäravinnekauppoja. Niitä sitten aina ennen ja jälkeen nukkumaanmenon. Se on kyllä tyhmä ajattelutapa etteikö se olisi LOMAa jos reenaa viikon aikana vaikka 4 kertaa.
Mitää ylikuntoa kun on mahdoton saada kun lomalla ei stressaa ja saa nukkua kunnolla plus ravintoasiat kunnossa.

Ja tähän jos joku sanoo "jää mielummin kotiin", jätä väliin, tykkään matkailusta. Viikon tauon voi pitää rankimpana viikkona duunissa.

En löytäny basaareista yhtään lisärvinnekauppaa ja ruokakaupan öljytonnikalat maistu helvetin pahalta. Muuten lomamatka meni hyvin, kerran tuli salilaki käytyy, mut vitutti ku siel oli pelkkiii laitteit ja mujn treeniohjelma koostuu pelkist vapail painpoil tehdyist liikkeist. Ja drinkkei tuli maiseltuu melkein joka päivä (1-4 kpl) mut kännnei ei kertaakaan. Ruokajumana oli vesi, ei viinei.

Kyllä se on nyt menny viikon loma pilalle!! :lol2:

Eihän se edes 2 viikon loma ilman mitään treeniä ketään tapa, jos nyt panikoi ni vetää vaikka sit ennen lomalle lähtöä todella kovat treenit niin kelpaa huilia. Jos ite lähtisin lomalle 1-2 viikoks niin viimenen asia varmaan olisi se kuntosalin löytäminen paikan päällä tai lisäravinteet. Tottakai ravitsemuksesta (vitamiinit yms.) kannattaa huolehtia mutta se että pelkää että ne parin vuoden aika treenatut lihakset tai tulokset mihinkään lähtisi on jo vähintäänkin naurettavaa.

Eiköhän se eniten ole lomasta kiinni tuleeko treenattua. Poikain kesken hulivililoma = 0 treeniä ja syömiset miten sattuu. Koko reissun aikana ei niin selvää hetkeä olekkaan että salilla hengissä selviäisi. Perheen kanssa lomalla = treenit maun mukaan, mukavia hetkiä omaa aikaa.

Tosin etelässä käyn yleensä enemmän lenkillä kuin salilla, on se vaan niin nastaa juosta keskellä talvea helteistä rantabulevardia...

Tottakai ravitsemuksesta (vitamiinit yms.) kannattaa huolehtia mutta se että pelkää että ne parin vuoden aika treenatut lihakset tai tulokset mihinkään lähtisi on jo vähintäänkin naurettavaa.

Ei kai siitä nyt olekaan kyse että kukaan pelkäisi mitään lihaskatoa. Lähinnä kyse on omasta mukavuudesta. Itselläni on paljon parempi olo kun pääsee jokusen kerran treenaamaan lomaillessakin. Ymmärrän toki että kaikki eivät halua treenata lomallaan, minä kuitenkin haluan. Valitettavaa jos joku ei puolestaan pysty ymmärtämään sitä, että vaikka haluankin treenata myös lomalla, en siitä kuitenkaan mitään stressiä revi. Treenaaminen on minulle paljon mieluisampaa puuhaa kuin esimerkiksi rannalla makaaminen ja auringon ottaminen. Miksi siis en voisi lomallani tehdä sitä mistä nautin?

Sama juttu syömisten kanssa. Ymmärrän kyllä että joku haluaa syödä lomallaan ihan jotain muuta, mutta itse haluan sisällyttää syömisiini myös proteiinit. Kai siitä on vuosien myötä tullut tapa, josta on vaikea luopua edes lomamatkalla. Itse nautin paljon enemmän loamstani jos saan ottaa proteiinipatukan tai sheikin silloin tällöin. Ei niistäkään tietenkään tarvitse mitää erityistä stresiä ottaa.

Eiköhän muistakin maista/paikoista löydy prodepatukoita, itse en lähtisi raahaamaan mukaan. Mutta eiköhän sitä ihan normiruoallakin pärjää, ottaa ravintolassa/ tai syö kämpillä kanaa/pihviä tms. Komppaisin aiempia vastauksia, jos viikko vaan kyseessä niin ehkäpä tekis vaan hyvää vähän relata.

Olen ollut tilapäisesti Manchesterissa nyt 4 viikkoa ja pitää ikävästi myöntää ettei kunnon prodepatukoita löytyy... onneksi otin mukaan 4 laatikkoa Star Bar patukoita, on muuten hyvä patukka! :)

Raahasin mukaan protskua, hiilareita yms ihan varmuuden vuoksi ettei olis heti pitänyt menää etsimään lisäravinteita... turvatarkastaja lentokentällä oli kyllä erittäin kiinnostunut paketeista, mutta meni loppujen lopuksi läpi ;)

Reenaan aina lomalla, jos on mahdollista. Jos pitää kahdesta hotellista valita, niin valitsen hotellin jossa on punttis. Ihme ininää porukalla, tällä foorumilla suurinosa harrastaa reenaamista. Tykkään reenaamisesta, miksi en reenaisi lomalla? Päivä on mukava aloittaa reenaillen, kyllä siellä kerkeää muutakin tehdä.

Otan aina prodepatukoita mukaan, vain ituhippi selviää 10 tunnin lennoista ilman niitä?!

Kerran näin yhden tyypin joka Golffasi lomalla! Vittu mikä urpo, kuka nyt lomalla harrastaa?

Saako prodejauheen ottaa ihan käsimatkatavarana matkustamoon mukaan? Sen verran tulee matkakassi täyteen varmaam että prodea ei sinne välttämättä saa. Jos siis aion edes ottaa sitä mukaan...

Tsekkaas Finavian sivuilta http://www.finavia.fi/lentomatkustajille/turvaasiat

Finavia sanoi:
Käsimatkatavaroita pakattaessa huomioitava lisäksi:
Nestemäiset tuotteet voit kuljettaa matkustamossa korkeintaan 100 ml:n kokoisissa pakkauksissa, jotka kuljetetaan enintään yksilitraisessa, uudelleensuljettavassa ja läpinäkyvässä pakkauksessa, kuten muovipussissa.
Nesteitä ovat mm. hammastahnat, hiusgeelit, voiteet, juomat, siirapit, hajuvedet, partavaahdot ja aerosolit.

Jos on oikeasti niin uusavuton, ettei löydä kohdemaassa vartissa patukoita tai prodejauhoa, niin on parempi jäädä kotiin. Lennolle otan aina mukaan muutaman patukan ja ostan jonkun salaatin kentältä, koska ruoka on koneessa sen verran surkeeta, ettei sitä oikein nappaa syödä.

Jotkut sankarit ottamassa täällä Yhdysvaltoihinkin mukaan protskua ja patukkaa. :D Yhdysvalloissa löytyy lähes joka kentältä GNC ja lisäksi jokaisessa lähikaupassa myydään prodepatukoita puoleen hintaan siitä mitä Suomessa. Lisäksi ensimmäinen Wallgreens, CVS tai Rite-Aid joka tulee vastaan myy miljoonaa erilaista jauhoa... Jos ei mitenkään kestä etukäteen stressiä, niin tilaa vaikka jenkkiläisestä nettikaupasta jauhot hotellille.

Minnepäin oot menossa?

Prodepatukat ja/tai jauheet on varmasti hyvä valinta. Mä kyllä ite jättäsin ne himaan ja nauttisin täysillä paikallisen maan keittiöstä:). Monissa maissa saa hyviä pikkujuttuja kaduilta. Niissä ei aina tosin oo prodee...ite oon vetäny kinkeis skorpionii ym. Mä oon ymmärtäny et tollaset pikkuötökät kuten heinäsirkat ym on aika hyviä prodenlähteitä. Jos ötökät kiinnostaa, kandee kattoo tää: http://www.manataka.org/page160.html Tossa ötököitä hehkutetaan erinomasina proden lähteinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom