Vihreät poliitikot, älyvapauden riemuvoitto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ruotsissa ainakin maalämpöpumput tuottavat monta TWh lämpöä taloihin (verrattuna käytettyyn sähköön) ja aurinkokeräimet pystyät Suomenkin mittakaavassa tuottamaan merkittävän osan lämpimän käyttöveden energiantarpeesta vuositasolla (pakkasilmoillakin pinta kuumenee pariin sataan asteeseen).

Biokaasun tuotanto on täällä vielä aivan lapsenkengissään, tuulivoimaa on naurettavan vähän ja aurinkoenergiaa on varmaan koko maassa saman verran kuin ruotsalaisessa keskikokoisessa kaupungissa.

Energiansäästöteknologiassa taajuusmuuntimet, matalaenergiatalotekniikka, tasavirtarunkoverkko yms. ovat potentiaalisia vientikohteita. Kyllä täällä osaamista on, mutta niin on myös muissa maissa ja esim. tuulivoiman kohdalla Tanskassa ollaan muuta maailmaa edellä ja se tuo Tanskalle 6 miljardin vientitulot vuodessa.
Energiansäästöteknologian osalta me ollaan kyllä ihan samoilla linjoilla. Hyviä juttuja, joihin tulee panostaa ilman muuta.

Tuulivoimasta sen verran, että Tanskalla noi tuuliolot on muutamaa kertaluokkaa paremmat kuin Suomessa. Vaikka näitä tuulipuistoja Suomessakin parhaillaan pykätään pystyyn niin en usko, että ikinä Suomessa päästään Tanskan tasolle. Ei vain sijainti ole sellainen.

Aurinkovoimaa taas nykyisellään tosiaan käytetään lähinnä kesämökki tarpeisiin. Tosin vuodenajat luovat tietyt puitteet senkin hyödyntämismahdollisuuksille. Maalämpöhän on siis myös aurinkovoimaa. Tekniikan tulisi kehittyä huomattavasti ennen kuin voitaisiin aurikovoimaa TEHOKKAASTI hyödyntää. Ja toistaiseksi se on melko kallis ratkaisu.

Mun mielestä pitäis ilman muuta käyttää ydinvoimaa niin paljon kuin mahdollista sillä aikaa kun noita muita vaihtoehtoja kehitellään toteutettavalle tasolle.

Ja olet varmasti tietoinen siitä, että Vihreiden kannattajat ovat ylivoimaisesti koulutetuinta porukkaa ja esim. valtiotieteilijöiden ja yhteiskuntatieteilijöiden joukosta tulee todella paljon vihreitä. Esim. sosiologeja jotka ovat aktiivisia Vihreissä tunnen älyttömän määrän.

Juuri näitä humanisteja varmasti löytyy. Heillä lienee myös suurin riski jäädä vihreiksi.

Myös toimittajista suuri osa on paperilla hyvinkin koulutettuja, ja silti heidän ajattelumaailmansa on hyvinkin vihervasemmistolainen. Ei se koulutus itsessään kesää tee.

Meinaatko että Persujen kannattajat on sitten politiikasta kiinnostuneiden puolue? Vai mikä sitten on? :wtf:

En osaa sanoa persuista. Mistä keksit heidät tähän vetää?

Käytännössä kaikki analyytikot uskovat Vihreiden kasvuun tulevaisuudessa ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että Kokoomus ja Vihreät ovat ainoat nuorison kannalta vahvat puolueet.

Nyt tarvittaisiin kyllä hiukan lähteitä. Nuorena ihmiset ovat juuri naiiveimmillaan, ja mielipiteet vähän joka suuntaan hyvinkin jyrkkiä ja sinisilmäisiä.

Edit: sinällään virheitä arvoja vastaan minulla ei ole mitään, päinvastoin. Linkolan ekofasismi kuulostaa itse asiassa järkevämmältä kuin nykyvihreiden tosiallisesti punainen maailmanhalaus, ja vihreät ovat Sinnemäen ja muiden pilipalijulkkisten johdolla ottamassa entistä tiukemmin Vasemmistoliiton paikkaa ns. poliittisella kentällä. Vihreys on minusta saasteetonta teknologiaa ja muuta vastaavaa, ei tätä nykyremmin "globaalia sosiaalista oikeudenmukaisuutta".

Ei oikeastaan. Olen tätä samaista blogia kommentoinut lyhyesti tässä samassa threadissä pari viikkoa sitten. Olis ihan kiva jos keskustelijat lukisi myös muiden postauksia, niin ei tarttis samoja asioita toistaa aina uudelleen ja uudelleen. Mutta mä lupasin tässä esitettyihin väitteisiin ottaa jossain vaiheessa kantaa tarkemminkin, ja sen teen sitten kun löydän aikaa. Luultavasti menee ensi viikolle.

Myös toimittajista suuri osa on paperilla hyvinkin koulutettuja, ja silti heidän ajattelumaailmansa on hyvinkin vihervasemmistolainen. Ei se koulutus itsessään kesää tee.
Heh, niin mainio kommentti että pakkohan tämä on lainata. Ihan on allekirjoituskamaa.

Crusader, taidat olla vielä selkeästi koulutetumpi? :)

Nuorena ihmiset ovat juuri naiiveimmillaan, ja mielipiteet vähän joka suuntaan hyvinkin jyrkkiä ja sinisilmäisiä.
Tuossahan tuo tulikin.

Suomessa pitäisi energiapolitiikalla toteuttaa samaan aikaan kahta, täysin erisuuntaista tavoitetta.

i) Raskas teollisuus tarvitsee suuriin tuotantolaitoksiin suurella tehon tarpeella mahdollisimman paljon halpaa ja puhdasta energiaa.

ii) Raskaasti hajautunut yhdyskuntarakenne tarvitsee paljon kilowattitunteja mutta vähän tehoa.

Nämä voidaan ja pitää toteuttaa selkeästi erilaisilla ratkaisuilla. Suuri pistekuorma tarvitsee ISON laitoksen. Hajautunut infrastruktuuri tarvitsee paljon pientä tuotantoa keveyllä toteutuksella.

Heh, niin mainio kommentti että pakkohan tämä on lainata. Ihan on allekirjoituskamaa.

Crusader, taidat olla vielä selkeästi koulutetumpi? :)

Kuten sanoin, ei se koulutus mikään itseisarvo ole. Mieluummin vaikka amikseen/töihin kuin lukemaan pseudotieteitä yliopistoon.

Tuossahan tuo tulikin.

Jep. Osa tosin jää haihattelijoiksi loppuiäkseen...

Juuri näitä humanisteja varmasti löytyy. Heillä lienee myös suurin riski jäädä vihreiksi.

Luuletko sä ihan tosissasi, että sosiologit, valtiotieteilijät tai yhteiskuntatieteilijät on humanisteja? :D :david:

En osaa sanoa persuista. Mistä keksit heidät tähän vetää?
Persut on tällä palstalla hyvin vahvasti edustettuina. Kerro mulle nyt, missä puolueessa on kannattajien joukossa enemmän politiikkaa seuraavaa jengiä kuin Vihreissä?

Nyt tarvittaisiin kyllä hiukan lähteitä. Nuorena ihmiset ovat juuri naiiveimmillaan, ja mielipiteet vähän joka suuntaan hyvinkin jyrkkiä ja sinisilmäisiä.
No jos katsot vaikka kaupunkeja, joissa on paljon nuoria opiskelijoita niin eurovaaleissa Vihreät oli TOISEKSI suurin puolue Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Kertooko jotain tulevaisuudesta? Kokoomus oli noissa kaikissa suurin.

Edit: sinällään virheitä arvoja vastaan minulla ei ole mitään, päinvastoin. Linkolan ekofasismi kuulostaa itse asiassa järkevämmältä kuin nykyvihreiden tosiallisesti punainen maailmanhalaus, ja vihreät ovat Sinnemäen ja muiden pilipalijulkkisten johdolla ottamassa entistä tiukemmin Vasemmistoliiton paikkaa ns. poliittisella kentällä. Vihreys on minusta saasteetonta teknologiaa ja muuta vastaavaa, ei tätä nykyremmin "globaalia sosiaalista oikeudenmukaisuutta".
Sinnemäki on kyllä poliittisen paikkansa ansainnut. Se, että sinä et ole hänen toimiaan seurannut Ultra Bran jälkeen ei muuta miksikään sitä, että Sinnemäki ei olisi puolueen johdossa, jos hän ei olisi tehnyt täyspäiväisesti politiikkaa. Vai voitko sanoa asioita, joissa Sinnemäki olisi toiminut kehnosti?

Mä oon muuten itsekin sitä mieltä, että Suomessa on asiat niin hyvin, että meillä on velvollisuus auttaa myös muualla asuvia. Ei välttämättä ottamalla niitä kaikkia tänne vaan toimimalla sen eteen, ettei tänne tarvitsisi tulla pakolaisia alun perinkään.

Musta Sinnemäki sopii vihuriaiseen puolueeseen mahtavasti. Antaa puolueelle juuri sellaiset kasvot, jotka puolueeseen kuuluukin. Sitä ulosantia katellessa tekis mieli yrittää vetää ranteet auki juomapillillä.

Mä oon muuten itsekin sitä mieltä, että Suomessa on asiat niin hyvin, että meillä on velvollisuus auttaa myös muualla asuvia.

Varmaan verrattuna johonkin Afrikan kusiaispesään meillä menee vallan hyvin. Meillä ei ole mitään velvollisuutta auttaa, jos meillä ei ole siihen varaa. Ja jos joudumme itse ottamaan lainaa, ni tajuat itsekin, ettei sillon sitä varaa ole.

joo..suomessa asiat on hyvin:rolleyes:voidaan pelastaa puolen maailmaa:jahas:
nostetaan veroja tai valtio ottaa lisää lainaa että saadaan pelastettua somalit.
kokoomus ja vihreät:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuten sanoin, ei se koulutus mikään itseisarvo ole. Mieluummin vaikka amikseen/töihin kuin lukemaan pseudotieteitä yliopistoon.
Vähän :offtopic:, mutta kerrotko tarkemmin, minkälaisia "pseudotieteitä" Suomen yliopistoissa opiskellaan?

Mä olen aina luullut, että ammattikoulukin kouluttaa ihmisiä johonkin? Olisin myös kiinnostunut kuulemaan, että mistähän yliopistoista niitä pseudotieteitä löytyy? En ole Turussa, Hesassa, Joensuussa tai Jyväskylässä nähnyt esimerkiksi Astrologista tiedekuntaa.

Luuletko sä ihan tosissasi, että sosiologit, valtiotieteilijät tai yhteiskuntatieteilijät on humanisteja? :D :david:

Samaa paskaa eri paketissa. Eivät ehkä humanisteja, mutta (usein) "humanisteja".

Persut on tällä palstalla hyvin vahvasti edustettuina. Kerro mulle nyt, missä puolueessa on kannattajien joukossa enemmän politiikkaa seuraavaa jengiä kuin Vihreissä?

Taidat itse asiassa haluta, että sanon jonkin puolueen, jotta pääsisit teilaamaan sen ikäänkuin vastavetona. Toisin kuin sinä, en ole minkään puolueen jäsen, vaikkakin Kokoomuksen pitkäaikainen äänestäjä.

No jos katsot vaikka kaupunkeja, joissa on paljon nuoria opiskelijoita niin eurovaaleissa Vihreät oli TOISEKSI suurin puolue Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Kertooko jotain tulevaisuudesta? Kokoomus oli noissa kaikissa suurin.

...ja keskiverto nuori opiskelija ei tiedä, eikä ole kiinnostunut, paskaakaan siitä mitä tässä maassa tapahtuu. Tähän vielä uutispimento esim. juuri vihreitten maahanmuuttoagendan ja nykyisen maahanmuuttopolitiikan osalta, niin se on valitettavan hyvää kasvualustaa vihreiden kaltaisille aatteille.

Sinnemäki on kyllä poliittisen paikkansa ansainnut. Se, että sinä et ole hänen toimiaan seurannut Ultra Bran jälkeen ei muuta miksikään sitä, että Sinnemäki ei olisi puolueen johdossa, jos hän ei olisi tehnyt täyspäiväisesti politiikkaa. Vai voitko sanoa asioita, joissa Sinnemäki olisi toiminut kehnosti?

En ole erityisen aktiivisesti seurannut, mutta yleensä Sinnemäen kommentit julkisuudessa ovat jotain muita kuin täyspäisiä.

Mä oon muuten itsekin sitä mieltä, että Suomessa on asiat niin hyvin, että meillä on velvollisuus auttaa myös muualla asuvia. Ei välttämättä ottamalla niitä kaikkia tänne vaan toimimalla sen eteen, ettei tänne tarvitsisi tulla pakolaisia alun perinkään.

Noinhan se on, ja mitä olen teikäläisen juttuja seurannut, voisin allekirjoittaa mielipiteistäsi muutenkin ehkä jopa valtaosan. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Vihreät on puolueena hippilauma, jonka opeilla hyvinvointivaltio saataisiin romutettua parissa vuosikymmenessä.

Mä olen aina luullut, että ammattikoulukin kouluttaa ihmisiä johonkin?

Tämä on aivan totta. Hyvin näkyy oppi jääneen päähän. Missä opiskelet/opiskelit?

Olisin myös kiinnostunut kuulemaan, että mistähän yliopistoista niitä pseudotieteitä löytyy? En ole Turussa, Hesassa, Joensuussa tai Jyväskylässä nähnyt esimerkiksi Astrologista tiedekuntaa.

Suomen yliopistoissa on niin paljon pilipalilaitoksia, joissa näitä naistutkimuksia, sosiaalityön tutkimuksia, taideaineita sun muita teologioita opetetaan, että en todellakaan ala niitä tässä edes luettelemaan.

^ Yhteiskuntatieteilijät ja humanistit oppivat yleensä ajattelemaan asioista laajemmin ja yhteiskunnallista tietoa löytyy. Ne on nämä matemaattisten alojen opiskelijat ja insinöörit, jotka yleensä vain heittelee stereotypioita tyyliin vihreet on hippejä, kun ei oikeen kunnolliseen analysointiin pystytä.

^ Yhteiskuntatieteilijät ja humanistit oppivat yleensä ajattelemaan asioista laajemmin ja yhteiskunnallista tietoa löytyy. Ne on nämä matemaattisten alojen opiskelijat ja insinöörit, jotka yleensä vain heittelee stereotypioita tyyliin vihreet on hippejä, kun ei oikeen kunnolliseen analysointiin pystytä.
No olikohan tuo kenties stereotypia? Kyllä kyky kriittiseen ajatteluun on vaatimuksena myös matemaattis-luonnontieteellisillä aloilla, jos siis yliopistokoulutuksesta puhutaan. Muutenkin on aika typerää niputtaa ihmisiä sen mukaan, millä alalla työskentelee tai opiskelee.

Onko Crusaderilla muuten mitään kokemusta noiden tieteenalojen tutkimuksesta tai koulutuksesta, jotka leimaat pilipaliksi? Tiedätkö edes, mitä siellä tehdään?

Onko Crusaderilla muuten mitään kokemusta noiden tieteenalojen tutkimuksesta tai koulutuksesta, jotka leimaat pilipaliksi? Tiedätkö edes, mitä siellä tehdään?

Wanha kunnon et-voi-tietää-ellet-itse-tee. Jep, eipä ole tullut opiskeltua niitä aloja mitä pidän pilipalialoina.

Esim. naistutkimuksen nimi kertoo jo kaiken tarvittavan alasta. Voisi olla varmaan ihan mukava harrastus asiasta kiinnostuneille, mutta ei tuollaiseen pitäisi yhteiskunnan varoja haaskata.

No olikohan tuo kenties stereotypia? Kyllä kyky kriittiseen ajatteluun on vaatimuksena myös matemaattis-luonnontieteellisillä aloilla, jos siis yliopistokoulutuksesta puhutaan. Muutenkin on aika typerää niputtaa ihmisiä sen mukaan, millä alalla työskentelee tai opiskelee.

No oli se steretypia, anteex. Sitä vaan, että matemaattiset alat ovat yleensä kapealaisempia ja asiantuntijuus liittyy tiukemmin omaan alaan. Samaten lahjakkuus voi olla erilaista ja ihminen voi olla lahjakas matemaattisella alalla, muttei humanistisella alalla. Ja mututuntumalla sanoisinkin, että matemaattinen ihminen ei useinkaan ole mikään suuri yhteiskunnallinen ajattelija. Ainakin, mitä on näiden alojen ihmisten kanssa jutellut. Ja jos on yhteiskunnallista asioista kiinnostunut, niin ei ehkä rupeee teekkariksi ja tästä se ero varmaan syntyy. Joskus tietysti on monilahjakkuus ja sehän on sitten kivaa.

Mutta ammattikoululaisille lisää arvoa:puntti:

Edit:pientä lisäystä

Wanha kunnon et-voi-tietää-ellet-itse-tee. Jep, eipä ole tullut opiskeltua niitä aloja mitä pidän pilipalialoina.

Esim. naistutkimuksen nimi kertoo jo kaiken tarvittavan alasta. Voisi olla varmaan ihan mukava harrastus asiasta kiinnostuneille, mutta ei tuollaiseen pitäisi yhteiskunnan varoja haaskata.
Ei ollut pointtina, että et voi tietää ellet itse tee. Mutta kun vaikuttaa siltä, että et tosiaankaan tiedä yhtään, mitä siellä edes tutkitaan ja millä keinoilla.

Mä voin ainakin sanoa, että "Tytöstä naiseksi 4 ov" -kurssi ei mussa ainakaan hirveesti herätä mitään tuntemuksia suuresta tieteestä.

Suositut

Back
Ylös Bottom