Vieläkin päin persettä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Lähetettyäni n. kuukausi sitten tänne kysymyksiä koskien reenausta ja ravintoa. Murskaavasta ja lähinnä negatiivis-sävytteisestä kritiikistä johtuen, menin itseeni ja laitoin palikoita uusiksi. Tavoitteet edelleen samat: lihasta lisää ja rasvat samassa(11%).

Reeni.

ma: hartiat&olkapäät (Sarjat 4x8, 2-3 eri liikettä per lihasryhmä)

ti: hauis&ojentaja ( ---------- '' ----------) TAI JALAT

ke hauis&ojentaja ( -------- '' -----------) TAI JALAT

to: vatsat

pe: rinta&selkä ( sarjat edelleen samat.)

la: huili

su : vatsat

Elikkä "ongelma" on tuo tiistai-keskiviikko. Nyt olen tehnyt hauis&ojentajan tiistaina, joten se ei enää tunnun perjantain rinta&selkäreenissä. Mielipiteitä?

Tiedetään tiedetään.."ei selkää ja rintaa samana päivänä"...mutta mulla toimii ja hyvin jaksaa tehdä? Onko kukaan samaa mieltä, että voisikin toimia????:rolleyes:

Kuukauden verran olen nyt tuota mainittua ohjelmaa vetänyt ja hyvältä tuntuu, painoja on voinut nostaa pikkuhiljaa ja latu edessäpäin näyttää selvältä.

Ruoan suhteen pidän huolta,että proteiinia tulee seuraavasti: 2xprotskurinkki,1x 250g kanaa, 1x400g raejuustoa.muuten ruokaympyrään kuuluu päivästä riippuen helvetisti vihannesta, hieman leipää, öljyt, puuro sekä runsas maidon juonti. Aerobista liikuntaa 4krt viikkoon ja

Eihän tää nyt voi olla niin päin persettä!Eihän..?

...
Fabien sanoi:
Elikkä "ongelma" on tuo tiistai-keskiviikko. Nyt olen tehnyt hauis&ojentajan tiistaina, joten se ei enää tunnun perjantain rinta&selkäreenissä. Mielipiteitä?
En näe tässä mitään ongelmaa, jos ohjelma toimii.
Tiedetään tiedetään.."ei selkää ja rintaa samana päivänä"...mutta mulla toimii ja hyvin jaksaa tehdä? Onko kukaan samaa mieltä, että voisikin toimia????:rolleyes:
Nyt omaan ohjelmaani kuuluu rinta-selkäpäivä, mutta vain yläselän osalta. Suurin ongelma rinnan ja selän yhdistämisessä on, useiden raskaiden massaliikkeiden määrä. Eli, jos tekee samalla treenikerralla penkkipunnerrusta, maastavetoa ja leuanvetoja, ei useimmilla riitä energiaa ja tahtoa vetää noita kaikkia täysitehoisesti läpi.
Kuukauden verran olen nyt tuota mainittua ohjelmaa vetänyt ja hyvältä tuntuu, painoja on voinut nostaa pikkuhiljaa ja latu edessäpäin näyttää selvältä.
Hyvä.
Ruoan suhteen pidän huolta,että proteiinia tulee seuraavasti: 2xprotskurinkki,1x 250g kanaa, 1x400g raejuustoa.muuten ruokaympyrään kuuluu päivästä riippuen helvetisti vihannesta, hieman leipää, öljyt, puuro sekä runsas maidon juonti. Aerobista liikuntaa 4krt viikkoon ja
Ruokapuoli näyttää olevan kunnossa, jos saat tarpeeksi kaloreita kasvuun. Aerobista treeniä kyllä vähentäisin tuosta.

Fabien sanoi:

Enpä nyt tiedä, toiset sanoo että rinta+selkä nimenomaan toimii mainiosti.

Mullakin näin on, mutta selkätreeni käsittää vain ylätaljaa+kulmasoutua vaihtelevalla variaatiolla.

Jos Mave kuuluisi selkätreeniin, en sitä samana päivänä penkin kanssa ehkä tekisi.

Eli lähinnä siitä miten raskaita, isoja liikkeitä kuuluu ohjelmaan. Kyllä mä yhteen vaiheeseen tein MAVE:a mainiosti jalkapäivänä, kun jalat treenasin koneella, enkä tehnyt kyykkyä. Sittemmin jalat tehnyt kyykyllä, niin on taas mave jäänyt, herra ties miten kauan sitten viimeksi vedin maasta..ei hyvä.

Hyvä niin. Olen kateellinen. :kippis1:

Ruoan suhteen pidän huolta,että proteiinia tulee seuraavasti: 2xprotskurinkki,1x 250g kanaa, 1x400g raejuustoa.muuten ruokaympyrään kuuluu päivästä riippuen helvetisti vihannesta, hieman leipää, öljyt, puuro sekä runsas maidon juonti.

Maito on miesten juoma.

Eiköhän tosta protskua tule, mutta syö muutenkin riittävästi, että kasvaa. Tämän kun itsekin oppisi.

Fabien sanoi:
Tiedetään tiedetään.."ei selkää ja rintaa samana päivänä"...mutta mulla toimii ja hyvin jaksaa tehdä? Onko kukaan samaa mieltä, että voisikin toimia????

Miksei vois toimia? Mullakin toimii selkä+rintatreeni oikein hyvin. En näe mitään syytä muutella, jos kerran toimii. Jaksaminen riippuu aika pitkälle siitä, millasia liikkeitä sun treeniin kuuluu.

Minusta tulisi tasapuolisemmaksi tehdä 1. rinta+olkapää ja 2. selkä+hartiat, mutta käyhän se noinkin.

Miten työ aina jaksatte tahkota näistä ohjelmista. Kauheen kriittisiä oote ja ilmeisen orjallisesti niitä vieläpä noudatatte. Itsellä alkais vaan ahdistamaan tuollainen tiettyjen liikkeiden ja toistojen orjallinen noudattaminen viikosta ja kuukaudesta toiseen. Kannattaisko vähän heittää randomilla välillä :wall:

Tape sanoi:
Miten työ aina jaksatte tahkota näistä ohjelmista. Kauheen kriittisiä oote ja ilmeisen orjallisesti niitä vieläpä noudatatte. Itsellä alkais vaan ahdistamaan tuollainen tiettyjen liikkeiden ja toistojen orjallinen noudattaminen viikosta ja kuukaudesta toiseen. Kannattaisko vähän heittää randomilla välillä :wall:

Tottakai kannattaa joskus vähän improvisoida. Ellei jokin liike maistu jonain päivänä, vaihdan sen toiseen liikkeeseen joka käsittelee samaa lihasta. Mutta jos joka päivä menee salille ja ihmettelee että mitä tänään jaksais tehdä, niin innostus kaatuu parin kuukauden sisällä. Mutta ehkä et kuitenkaan ihan näin radikaalisesti ajatellu :thumbs:

RAIDin sanoin : Niinpä

Fabien sanoi:
Eihän tää nyt voi olla niin päin persettä!Eihän..?

Jotain ilmeisesti on kuitenkin päin persettä kun kerran pitää kysyä?

:offtopic: olenkohan ainoa joka tekee 2-jakoista?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MrMikey sanoi:
Toistot kannattaa pitää välillä 4-6

massatreenissähän ne toistot pitäisi olla >6

D.Yates sanoi:
:offtopic: olenkohan ainoa joka tekee 2-jakoista?

Et, minä vaihdoin 5-jakosesat 2-jakoseen joskus pari kuukautta sitten ihan vaihtelun ja mielenkiinnon vuoksi. Aika raskasta se on, mutta ihan hyvältä on tähän asti tuntunut tehdä. Jatkan ainakin toistaiseksi...

Timba79 sanoi:
Aika raskasta se on, mutta ihan hyvältä on tähän asti tuntunut tehdä. Jatkan ainakin toistaiseksi...

Riippuu mihin on tottunut. Tein viimeksi pelkän rinta-ojentaja-päivän ja treenin jälkeen oli vähän hölmistynyt 'siinäkö se nyt oli' -olo.

D.Yates sanoi:
Riippuu mihin on tottunut. Tein viimeksi pelkän rinta-ojentaja-päivän ja treenin jälkeen oli vähän hölmistynyt 'siinäkö se nyt oli' -olo.

No kyllähän 5-jakosella tuli vedettyä kovaa, mutta todellakin on ero tehdä joku olkapäät ja ojentajat kun vaikkapa etureisi-rinta-olka-ojentajat-vatsat yhdessä treenissä. Tunti menee suurinpiirtein minuutin palautuksilla minulla.

Dobermann sanoi:
:rolleyes:
Suurimmalla osalla 8-15 toiston sarjat toimivat paremmin massaa haettaessa kuin 4-6, että :anssi: sinnepäin.

Minä muuten olen huomannut että en kuulu tähän joukkoon. Raskailla painoilla, lyhyillä sarjoilla ja suurilla määrillä sarjoja saan kunnolla tuntumaa ja paikat oikeasti kasvamaan. Toisaalta taas noi 10 toiston sarjat näyttää nostavan mulla ihan kivasti voimatasoja.. outoa.

Kuulostaa vähän epätasapainoiselta tehdä yhtenä päivänä r+s, yhtenä jalat, joista molemmista tulee melko kovat treenit, mutta sitten erottaa eri päiville sellaiset pikkulihasryhmät kuin käsivarret ja olkapäät/hartiat. Aivan hyvin voisi käsivarret ja olkapäät yhdistää, tai vähintään laittaa ne vatsatreenit molempiin mukaan. Vatsan erottaminen on perusteltua vain, jos niitä ei oikeasti jaksa tehdä muun treenin kanssa. Käsivarsien tai olkapäiden kanssa jaksaa varmasti.

Arvo Paperi sanoi:
Kuulostaa vähän epätasapainoiselta tehdä yhtenä päivänä r+s, yhtenä jalat, joista molemmista tulee melko kovat treenit, mutta sitten erottaa eri päiville sellaiset pikkulihasryhmät kuin käsivarret ja olkapäät/hartiat. Aivan hyvin voisi käsivarret ja olkapäät yhdistää, tai vähintään laittaa ne vatsatreenit molempiin mukaan. Vatsan erottaminen on perusteltua vain, jos niitä ei oikeasti jaksa tehdä muun treenin kanssa. Käsivarsien tai olkapäiden kanssa jaksaa varmasti.

Samaa mieltä. Ja varmasti jaksaa vatsat tehdä vaikkapa käsivarsien kanssa jos jaksaa vetää rinnan ja selän samassa reenissä. Tai sitten jossaki mättää ja pahasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom