VHH nykytietämyksen valossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Uwish
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Blondi-kysymys: onko jossain jo summeerattu mitkä on pahimmat perus-mokat mitä tämän kanssa voi tehdä?

Blondi-kysymys: onko jossain jo summeerattu mitkä on pahimmat perus-mokat mitä tämän kanssa voi tehdä?

Syödä yli kulutuksen, niin lihoo? :D

Rasvaprosentin pudottaminen.

Nomut.. ei tommosta voi kertoo jos ei tiedä mitään sun reeneistä, kaloreista, painosta jne jne. Jos sanon, että "Syö välipäivinä 80g hiilaria" niin se on ihan perustelematon neuvo eikä sulle mitään hyötyä..

Niin vilu: bodaustreeniä, mutta nyt pitäisi vaan saada rasvaprosenttia alaspäin. Kulutus reenipäivinä 2800 ja välipäivinä 2300. Paino 83.5.
E: reenipäivinä kalorit 2200. Välipäivänä vähän vähemmän

Niin vilu: bodaustreeniä, mutta nyt pitäisi vaan saada rasvaprosenttia alaspäin. Kulutus reenipäivinä 2800 ja välipäivinä 2300. Paino 83.5.
E: reenipäivinä kalorit 2200. Välipäivänä vähän vähemmän

No ei tommosesta voi lähtee arpoon juuri mitään. Proteiinia se pari grammaa/painokilo, rasvaa gramma/kilo ja loput sitten hiilareille. Joku 70% hiilareista otat reeninjälkeisellä aterialla.

Nonii nyt oon vielä enemmän pihalla.. Eikö proteiinia kannattais ottaa joku 3g/kilo ettei lihaksia lähtis? Tuollahan tulis näin. 664kcal proteiinista, 584kcal rasvasta =1248kcal niin pitäiskö muka ottaa 1000kcal hiilareista? Eipä olis kauheen vhh ruokavalio :D

Aika paljon jengiä nyt edelleen kiinnostaa vhh, eli kansankielessä

. Spoileritagit sen takia, että vihaan tota sanaa, enkä halua nähdä sitä joka kerta kun avaan ketjun.

Koitetaan saada kaikki vhh keskustelu ja kysymykset tänne, koska porukka kyselee niitä nykyään aivan sekaisissa ketjuissa. Uusia topicceja availlaan ja kysymykset lentelee mm. Ketoosidieetti, Q&A Mikelle, VHH-safkat ym ketjuihin, joihin ne nyt ei oikein kuulu. Ketoosidieetti ketjussakin ollaan aivan hukassa, kun neuvojat puhuvat ketoosidieetistä ja kysyjät jostain 100g/d hiilaria dieetistään.

Mulla nyt ei ole paljo mitään sanottavaa, kaikki tietää suunnilleen mitä VHH tarkoittaa ja kysymyksiä saa heitellä, niin vastaillaan sitten. Tarkoitus oli tosiaan vain keskittää nämä kaikki ko. ruokavalioon kuuluvat keskustelut tänne.

ps. koittakaa välttää viimeiseen asti sanaa

. Tuon sanan käyttöoikeus on vaan läskeillä keski-ikäisillä.

Karppaus on kivaa, olen läski
painoindeksin mukaan
.

Paras tapa saada pakkikselle nää kaikki kysymykset oikeeseen paikkaan ja oikeisiin ketjuihin olis tehä semmonen helvetin ärsyttävä ponnahdusikkuna tai erillinen ruutu missä näkyis kaikki stickyt. Tietenkin asetuksista mahdollisuus poistaa tuo ikkuna käytöstä olisi jees. Jossain foorumeilla nähny tollasen en tiiä onko mahdollista tässä formaatissa.

No mihin ketjuun postaan kysymyksen sitten?

Nonii nyt oon vielä enemmän pihalla.. Eikö proteiinia kannattais ottaa joku 3g/kilo ettei lihaksia lähtis? Tuollahan tulis näin. 664kcal proteiinista, 584kcal rasvasta =1248kcal niin pitäiskö muka ottaa 1000kcal hiilareista? Eipä olis kauheen vhh ruokavalio :D

Riippuu miten sä VHHn käsität ;) Treenin jälkeen hiilareita on melkeinpä pakko ottaa. Lisäksi 1000 kcal hiilareita = 250 grammaa, joten kovaa treenaavalle VHHta noudattavalle tämä on todennäköisesti parempi määrä hiilareita kuin sohvaperunan 20g.

Hiilareita toki itse laskin määräksi 100g/pvä. Ajattelinkin vain miten välipäivinä. Proteiinia otin semmoinen 3g/kilo.
Rasvaa taisi olla 30% päivän kaloreista. Kalorit noin 600 miinuksilla. Saakohan lähtemään rasvaa mahdollisimman lihaystävällisesti? :D

Kokeile, niin saat tietää :) Kyllä toi mun mielestäni ihan toimivalta vaikuttaa. Välipäivinä voit varmaan syödä proteiinia saman verran, mutta vähentää hiilareita ja ottaa hiukan lisää rasvaa, ettei jää liian isoille miinuksille?

Joo koittamallahan se selviää. Kiitti teille :)

Hiilareita toki itse laskin määräksi 100g/pvä. Ajattelinkin vain miten välipäivinä. Proteiinia otin semmoinen 3g/kilo.
Rasvaa taisi olla 30% päivän kaloreista. Kalorit noin 600 miinuksilla. Saakohan lähtemään rasvaa mahdollisimman lihaystävällisesti? :D

Ei, dietin jatkuessa pitempään edes runsas proteiinimäärä ei suojele lihaksia.
Varsinkin penkki ja ojentajaliikkeet kärsivät kun itse kokeilin VHH-ta.

Pudotin noin 30kg kahden VHH-dietin aikana ja molemilla kerroilla lihasmassaa lähti liikaa.
Lopputuloksena laiha läski jolla nahat roikkuvat.

Nyt normaali miinuskalori-dietillä paljon paremmat tulokset, voimatasot pysyvät ja ulkonäössäkin huomaa että lihas ei pala dietillä.
Kun harjoituspainot pysyvät samoina hiilihyraattien täyttäessä lihassolut glykogeenillä niin ei voikkaan menettää lihasta, sarjapainot ja lihasmassa korreloivat suorassa suhteessa.

Pudotin noin 30kg kahden VHH-dietin aikana ja molemilla kerroilla lihasmassaa lähti liikaa.

Kun harjoituspainot pysyvät samoina hiilihyraattien täyttäessä lihassolut glykogeenillä niin ei voikkaan menettää lihasta, sarjapainot ja lihasmassa korreloivat suorassa suhteessa.

Joopajoo. glykogeenit takaavatkin niiden harjoituspainojen samana pysymisen... On myös suositeltavaa vähän katsoo toisto ja sarjamääriä uusiksi dieetillä.

hiilihydraattien syömättömyyshän vaikuttaa juurikin siten, että lihakset palaa ja nahka alkaa roikkumaan. :face:

Ei, dietin jatkuessa pitempään edes runsas proteiinimäärä ei suojele lihaksia.
Varsinkin penkki ja ojentajaliikkeet kärsivät kun itse kokeilin VHH-ta.

Nyt normaali miinuskalori-dietillä paljon paremmat tulokset, voimatasot pysyvät ja ulkonäössäkin huomaa että lihas ei pala dietillä.

Samaa mieltä. Parin kuukauden ajan kokeilin VHH-dieettiä mutta totesin, ettei se sovi kovaa treenavalle. Treenipainot laskivat helvetisti, lihasta lähti selkeästi eikä reeneissä tullut enää edes minkäänlaista pumppia. Paino toki tippui nopeasti mutta liikaa lähti lihaksista.

Sanoisin kuitenkin, että VHH:ta voi soveltaa tietyissä rajoissa mutta hiilareita on pakko olla jonkin verran, jotta pystyy treenaamaan edes kohtuullisesti.

Edit. Sen verran vielä tuosta kovaa treenaamisesta, että treenaan siis ihan helvetin kovaa enkä mitään näennäisen kovaa treeniä. Esim. pelkän käsitreenin jälkeen koko ukko on loppupäivän ihan poikki. Hiilarittomuus ei silloin vaan tunnu toimivan.

Vhh:ssa kannattaa miettiä sitäkin että mikä on kenellekkin vhh. Verrattaessa 100kg bodaria 80kg bodariin niin hiilihydraattien määrät saattavat vaihdella hyvinkin paljon.

Tosin Archeyn voimatreenithän koostuvat muutenkin 20 toiston penkkisarjoista niin onko mikään ihme että vhh:lla ei treenit kulje?

VHH sopii pirun hyvin dietille ja bulkillekin. Toki alkuun saattaa mennä puolisen vuotta, että kroppa tottuu meininkiin (minulla meni) ja rupeaa palautumaan entiseen tahtiin.
Parin kuukauden kokeilu on vaan liian lyhyt aika testiksi. Sama on kun huutelevat täällä, jotta ei ole patti kasvanut vaikka olen jo kaksi kuukautta tehnyt hauiskääntöä niin maan perusteellisesti ja joka päivä.
Pitäisi nyt olla edes jonkinmoiset tiedot asiasta ennen kuin alkaa itsestään lihasta kadottamaan :).

Hiilet pitää lihat kropassa. Ai saamari, että on mielenkiintoisesti todistettu kertakaikkiaan! Ne vähät hiilet pitää kundit ajoittaa oikein, siinä se salaisuus piilee ;). Ei tämä vhh, niin rakettitiedettä ole, mutta
ei siitä' tiedosta näköjään haittaakaan olisi. Ei tietoa tiedon vuoksi vaan siksi, että ei nääs tee tyhmyyksiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom