Vetoremmit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kysäisisin vetoremmien käytöstä, ostin siis tämmöiset kun sormet eivät kestä millään mavea :( 100kg sarjaa nostan ja selän puolesta menisi pitkästi enempikin, painot vasta nousu vaiheessa ;) mutta nää nakkisormet... elikkäs hieman apuja miten nämä vetoremmit tulee pyöräyttää käteen. ja merkkinähän oli FAST remmit.

Kiitos jos tyhmälle jaksaa selittää :D

JunttiPussi sanoi:
Kysäisisin vetoremmien käytöstä, ostin siis tämmöiset kun sormet eivät kestä millään mavea :( 100kg sarjaa nostan ja selän puolesta menisi pitkästi enempikin, painot vasta nousu vaiheessa ;) mutta nää nakkisormet... elikkäs hieman apuja miten nämä vetoremmit tulee pyöräyttää käteen. ja merkkinähän oli FAST remmit.

Kiitos jos tyhmälle jaksaa selittää :D

Netissä on kyllä suhteellisen vaikea neuvoa, joten kannattaisi ehkä kysyä salilla joltakin neuvoa. Itselleni kaveri opetti ja saman tien homma toimi.

Siis laitat ne ranteen ympäri siten, että se pitkä lenkki menee peukalon ja etusormen välistä. Sitten käärit sitä lenkkiä tangon ympäri ja alat pyörittää tankoa aina puristaen sitä molemmin käsin. Tällöin siteet kiristyvät ihan itsestään.
Maailman paskin selitys, joten vähän linkkiä tueksi:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=41707&highlight=vetoremmit

Yksi vinkki aloittelijalle :) Jätä ne remmit pois, koita mavessakin vaikka sitten myötä/vastaotetta. Mä oon käyttäny remmejä koko treeniurani ja oon niinsanotusti riippuvainen niistä kun näpit eivät pidä, ja olen erikseen joutunut harjoituttamaan näppejä paljon. Mitä pidemmälle ilman remmejä sen parempi.

Muuten jää tällaiseksi kynänäpiksi kuin minä ;)

Nightkin sanoi:
Yksi vinkki aloittelijalle :) Jätä ne remmit pois, koita mavessakin vaikka sitten myötä/vastaotetta. Mä oon käyttäny remmejä koko treeniurani ja oon niinsanotusti riippuvainen niistä kun näpit eivät pidä, ja olen erikseen joutunut harjoituttamaan näppejä paljon. Mitä pidemmälle ilman remmejä sen parempi.

Kyllä minun mielestäni kannattaa ilman muuta käyttää remmejä. Jos kerta tarkoituksena on saada esim sjmv:ssa takareisiin rasitusta niin hölmöähän se on keskeyttää sarja kun näpit väsyy. Forkut voi treenata sitten erikseen. Näin siis jos treenaa bodya eikä voimailua.

Nightkin sanoi:

jos tarkotus on treenata bodya niin voiko oikeesti joku helvetti kertoa mulle mitä hyötyä niistä näppivoimista on?!

v: ei todellakaan mitään.

remmit vaan käyttöö ja lihat kasvaa bebe, turha sitä o oottaa että näppivoimat kasvaa ku voi suoraa rueta sitä selkää suurentaa.

mattiE sanoi:
jos tarkotus on treenata bodya niin voiko oikeesti joku helvetti kertoa mulle mitä hyötyä niistä näppivoimista on?!

v: ei todellakaan mitään.

remmit vaan käyttöö ja lihat kasvaa bebe, turha sitä o oottaa että näppivoimat kasvaa ku voi suoraa rueta sitä selkää suurentaa.

Eiköhän vielä tuossa vaiheessa kannata vaan treenata, eikä sen kummemmin "bodyilla" ;) Forkkujen ja näppien voimasta on hyötyä aina. Mitä vähemmän varusteita, sen parempi. Joudun itse käyttämään remmejä suurinpiirtein kaikessa, ja se ei pitemmän päälle ole hyvä homma, kun puristusvoimat ovat valovuoden esim. selän voimaa jäljessä.

Edit. Ja missähän luki että threadin aloittaja bodyilisi :D voiman hankinnan sijaan ;)

Nightkin sanoi:
Eiköhän vielä tuossa vaiheessa kannata vaan treenata, eikä sen kummemmin "bodyilla" ;) Forkkujen ja näppien voimasta on hyötyä aina. Mitä vähemmän varusteita, sen parempi. Joudun itse käyttämään remmejä suurinpiirtein kaikessa, ja se ei pitemmän päälle ole hyvä homma, kun puristusvoimat ovat valovuoden esim. selän voimaa jäljessä.

Edit. Ja missähän luki että threadin aloittaja "bodyilisi" (termi ei ole siis keksimäni) :D voiman hankinnan sijaan ;)

tottakai ymmärrän asian heti jos esim haluaa voimailla, jos haluaa kovat näppivoimat, tai jos muuten vaan on niin paljon varusteita vastaan.

mutta oon täällä jo parilla threadilla kertonu että mun mave sarjapainot esim tippuu yli 30kg ilma remmejä. SARJAPAINOT. ei siinä enää paljon selkää treenata.

Saattaapi joskus harmittaa jos alusta asti vetää remmeillä heti kun alkaa vähän polttelemaan forkuissa.
Jos niille ei edes ALOITTELIJA anna mahdollisuutta kehittyä, törmää siihen asiaan kyllä jossakin vaiheessa melko varmasti.
Eri asia jos on jo treenivuosia/kokemusta vyön alla reippaammin, jokainen pystyy silloin tekemään helpommin omat valintansa.
Mielestäni silti, aloittelijaa (oletan että kyseessä koska tämä aloittelijoiden osiolla) ei tulisi ikinä neuvoa käyttämään remmejä.

enpä neuvo sitten niin tekemään ketään kun kokemus puhuu toisin.

itsellä ei ole kun pari vuotta treenikokemusta ja vähän aikaa sitten remmit hankin koska sain tarpeekseni kesken jääneistä sarjoista sormien huonojen voimien takia.

S225T sanoi:
Mielestäni silti, aloittelijaa (oletan että kyseessä koska tämä aloittelijoiden osiolla) ei tulisi ikinä neuvoa käyttämään remmejä.
Okei, jos nyt olet ihan aloittelija tyyliin, että olet treenaillut ale 6 kuukautta, niin ei ehkä silloin. Mutta arvatkaapas mitä S225T? Mulla meni ensimmäinen treeni vuosi hukkaan selän kannalta vain sen takia, että mulla ei ollut remmejä! Kun treenasin selkää ilman remmejä, niin selän liikkeet meni käsille ja forkuille ja selkä ei tehnyt mitään, vaikka tein kuin puhtaalla tekniikalla. Puristin varmaan ihan liikaa, mutta se on mun tapa. Eli jos haluat rakentaa lihaa niin ainenkin kovemmissa sarjoissa kannattaa käyttää vyötä ja remmejä, jos taas voimaa niin ainenkin kovemmissa sarjoissa vyö. Itseäni niin ärsyttää, että vuosi meni harakoille..:itku:

Tää on vaan mun kohdallani, en sano että tää on yleistä. Kait tämä vetoremmi kysymys on ihan henkilökohtainen juttu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
NGV sanoi:
Okei, jos nyt olet ihan aloittelija tyyliin, että olet treenaillut ale 6 kuukautta, niin ei ehkä silloin. Mutta arvatkaapas mitä S225T? Mulla meni ensimmäinen treeni vuosi hukkaan selän kannalta vain sen takia, että mulla ei ollut remmejä! Kun treenasin selkää ilman remmejä, niin selän liikkeet meni käsille ja forkuille ja selkä ei tehnyt mitään, vaikka tein kuin puhtaalla tekniikalla. Puristin varmaan ihan liikaa, mutta se on mun tapa. Eli jos haluat rakentaa lihaa niin ainenkin kovemmissa sarjoissa kannattaa käyttää vyötä ja remmejä, jos taas voimaa niin ainenkin kovemmissa sarjoissa vyö. Itseäni niin ärsyttää, että vuosi meni harakoille..:itku:

Tää on vaan mun kohdallani, en sano että tää on yleistä. Kait tämä vetoremmi kysymys on ihan henkilökohtainen juttu.

itte teen ilman remmejä ja ei kovankaan sarjan jälkeen (esim. tiukka 4) tunnu lainkaan käsissä

Pari vuotta treenikokemusta ja 100kg ei pysy sarjan ajan käsissä?
Kannattaa oikeasti miettiä alkaako nysvätä remmien kanssa, takuulla joudut käyttämään remmejä muissakin liikkeissä. Onko se sitten kivaa olla riippuvainen remmeistä...? :rolleyes:

NGV sanoi:

Mielestäni menee paljon enemmänkin harakoille jos tuossa vaiheessa kokonainen treenivuosi voi olla vetoremmeistä kiinni.

Pitää muistaa: se mitä noilla remmeillä ja vöillä saavuttaa jossakin, on myös jostain pois. Ja se "poisjäävä" voi tulla joskus vastaan. Ei ehkä vielä 2 vuoden treenin jälkeen. Ehkei neljänkään. Mutta monella joskus.
Esim keskikropan tukilihaksille on kummasti käyttöä jossakin vaiheessa. Suorituksen kannalta ja terveyden kannalta.

Usein lähdetään väärästä päästä ratkomaan niitä ongelmia:
ote ei pidä: otetaan remmit
keskikroppa ei pidä kyykyissä tai souduissa: otetaan vyö
eli perse edellä puuhun.

Molempien em.varusteiden järkevälle käytölle on paikkansa (esim loppupuolella pitkää ja rankkaa selkätreeniä otteen hiipuessa. Tai kaikkein raskaimpien liikkeiden raskaimmissa sarjoissa.
Mielestäni Teidän suosittelemanne yleistysjulistus ei ole järkevää käyttöä.

Terska-Arska sanoi:
Forkut voi treenata sitten erikseen. Näin siis jos treenaa bodya eikä voimailua.
Öh. Jaksaako joku siis ihan oikeasti hinkata erikseen jotain forkkuliikkeitä? Pohkeiden ja vatsan treenaaminenkin on jo siinä rajoilla että viitsiikö erikseen vääntää...

S225T sanoi:
Hyvää settiä
Juurikin näin mitä S225T sanoi. Monen kannattaisi lukea ihan ajatuksen kanssa tuo teksti ja varsinkin avoimin mielin. Ei niillä vetoremmeillä kuitenkaan mitään ihmeitä tehdä tai saavuteta. Kyllä se muusta kiinni siinä vaiheessa jos koko vuoden treenit meni harakoille ilman vetoremmejä. Kuten sanottu, tässä mennään perse edellä puuhun, sama se otetaanko ne remmit käyttöön puolen vuoden vai kahden vuoden jälkeen. Sitten voidaan alkaa miettimään uudestaan kun aletaan oikeasti puhumaan isoista romuista, siis aikuisten oikeasti.

Ja vyötä on varsinkin nuorten kavereiden turha käyttää kovissa sarjoissakaan ellei sitten selässä ole ihan vakiona vikaa. Kannattaisi antaa tukilihasten vahvistua luonnollisesti niin ei sitten tarttee vanhempana kiroilla kun selkä ei kestä raskaita treenejä. Varsinkin kun kovin nuorena ei edes kannattaisi tehdä mitään helvetin raskaita maastaveto ja kyykkyjä. Kyllähän sillä vyöllä saa nostettua sarjapainoja mutta tukilihasten kehitys lopahtaa.

Kuten eräs viisas henkilö on joskus sanonut: Hard to see the dark side is, it is quicker, easier, more seductive.

Minä Itse sanoi:
Pari vuotta treenikokemusta ja 100kg ei pysy sarjan ajan käsissä?
Kannattaa oikeasti miettiä alkaako nysvätä remmien kanssa, takuulla joudut käyttämään remmejä muissakin liikkeissä. Onko se sitten kivaa olla riippuvainen remmeistä...? :rolleyes:

se 100 kg pysyy vielä käsissä, mutta kuten sanottu maveakin on vaan aika v:mäinen 20 toisto sarjoja tehä :D

ironbar: vyötä en koskaan käytä, enkä usko että koskaan alan käyttääkään. ei ole kyllä mitään syytäkään koskaan ollut..

mattiE sanoi:
se 100 kg pysyy vielä käsissä, mutta kuten sanottu maveakin on vaan aika v:mäinen 20 toisto sarjoja tehä :D

ironbar: vyötä en koskaan käytä, enkä usko että koskaan alan käyttääkään. ei ole kyllä mitään syytäkään koskaan ollut..

Hmm... En ala väitteleen mutta ilman vyötä mä en ikinä tee mavea 150kg painoissa. Keskitän aina suurimman huomion selän kasassa pysymiseen mutta vyö on sitä varten että sen kerran jos vahinko käy, niin mielestäni minimoin loukkaantumisriskin...

RHP taitaa saada kohta rinnalleen toisen luuserikategorian...
Kaikki RemmiVyöPellet, otetaan RVP-miitti!

mattiE sanoi:

En tiedä oliko vitsi vai ei, mutta mavea ei missään nimessä kannata tehdä 20 toiston sarjoina. Toiseksi kannattaa kuolettaa ne painot joka toiston välissä, se on helpompaa forkuille ja kehittää voimaakin paljon paremmin.
Jotenkin musta tuntuu, että nämä "heikko bodari" legendat tulee remmien käytöstä, kun voimaa on, mutta mikään ei pysy käsissä esim muuttohommissa.
Kannattaa todellakin miettiä, että haluaako remmejä ruveta käyttämään kun mavetulos on 100kg. Se on nimittäin aivan varmaa, että niistä tulee riippuvaisiksi kaikissa liikkeissä ennenpitkää eikä näppivoimat ainakaan parane.
Onko sit nättii kun vanhana ei edes mulkku pysy kädessä ilman remmejä?

S225T sanoi:
Pitää muistaa: se mitä noilla remmeillä ja vöillä saavuttaa jossakin, on myös jostain pois. Ja se "poisjäävä" voi tulla joskus vastaan. (...)

KYLLÄ! Kerrassaan erinomaista tekstiä Sammolta, jälleen kerran. :worship: Samoin Ironbar kirjoitti hyvin. Never underestimate the power of the dark side of the force :evil: ;)

Ja kyllä minäkin hieman ihmettelen, miten muka jo muutaman vuoden treenannut miespuolinen henkilö ei pystyisi tekemään mavesarjoja sadalla kilolla ilman remmejä? :confused: Haloo nyt, minä olen sentään heikko nainen, eikä minulla ole ollut ainoatakaan kertaa ongelmia otteen pitävyydessä maastanostossa. Ei edes niissä 100+ kilon sarjoissa. Njooh, en kylläkään tee 20 toiston sarjoja, mutta IMO sellaisia ei pitäisi mavessa tehdäkään.

Pesupallo sanoi:
En tiedä oliko vitsi vai ei, mutta mavea ei missään nimessä kannata tehdä 20 toiston sarjoina. Toiseksi kannattaa kuolettaa ne painot joka toiston välissä, se on helpompaa forkuille ja kehittää voimaakin paljon paremmin.
Jotenkin musta tuntuu, että nämä "heikko bodari" legendat tulee remmien käytöstä, kun voimaa on, mutta mikään ei pysy käsissä esim muuttohommissa.
Kannattaa todellakin miettiä, että haluaako remmejä ruveta käyttämään kun mavetulos on 100kg. Se on nimittäin aivan varmaa, että niistä tulee riippuvaisiksi kaikissa liikkeissä ennenpitkää eikä näppivoimat ainakaan parane.
Onko sit nättii kun vanhana ei edes mulkku pysy kädessä ilman remmejä?

ja tämähän tarkoitti tämä 20 toistoa sitä että JOS TEKISIN NIILLÄ PAINOILLA MITKÄ JAKSAN PITÄÄ ILMAN REMMEJÄ , niin ne painot olisivat sellaisia joilla on pakko tehdä 20 toiston sarjoja.

IMO aika vakio selkäpäivänä mavea viimeisenä liikkeenä 3x6-8

edit: en ole missään vaiheessa sanonut että teen 20 toiston sarjoja =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom