Vetoremmit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen sitä mieltä että niitä kannattaa käyttää. Olisi typerää jättää selän potentiaali käyttämättä koska sormet eivät pidä. Kaikki selkäsarjat jäisi sen 2-4 toistoa vajaaksi. Ja vaikkei tätä ilmenisi ekoissa sarjoissa niin treenin lopulla kyllä ilmenisi. Mie teen nykyään niin että ekoissa kovissa sarjoissa käytän remmejä, mutta muissa en. Niissä on yleensä sen verran vähemmän rautaa että ei tarvi.

Yksi hyvä esimerkki on esim maastaveto ja suorinjaloinveto. Jäisi takareisitreenit aika heikoiksi jos 15toistoksi tarkoitettu sarja jäisi sormivoimien puutteessa vaikka 10een toistoon.

arnold1987 sanoi:
Olen sitä mieltä että niitä kannattaa käyttää. Olisi typerää jättää selän potentiaali käyttämättä koska sormet eivät pidä. Kaikki selkäsarjat jäisi sen 2-4 toistoa vajaaksi. Ja vaikkei tätä ilmenisi ekoissa sarjoissa niin treenin lopulla kyllä ilmenisi.
Samaa mieltä. Itse olen ylistänyt noita remmejä, mutta sitten kaikki haukkuvat mut kilpaa pystyyn ja valittavat, että forkut eivät kehity, mutta eipä se selkäkään sitten kehity jos ei pysty viedä sarjoja loppuun. Mutta ei ehkä lämpäreissä sekä kevyissä sarjoissa kannata käyttää vasta niissä kovissa.:whip:

Onhan sitä jossain vaiheessa ihan hyvä alkaa jättää remmejä pois turhita liikkeistä. Mutta jos laji on kehonrakennus ja tekee sitä periaatteella isot raudat = isot lihakset niin mitä väliä sillä on jos ei pysy kuin 200kg näpeissä jos vetosarjat vedetään 250kilolla. Selkä on kuitenkin aivan varmasti paremmin kehittynyt kun pystyy vetämnään isommilla raudoilla. Voimanostossa tilanne onkin sitten kaksipiippuisempi. Mitä hyötyä on selän voimasta jos ne raudat ei pysy kisassa näpeissä. Mutta jos tahtoo vahvan selän niin mun nakkisormilla on pkko käyttää remeleitä.

itekki käytän pelkästään kovemmissa sarjoissa. 160kg pysyy vielä ihan kohtuudella näpeissä, mutta 180 eteenpäin pitää jo käyttää remmejä

mattiE sanoi:
näppivoimat ovat olleet paskat AINA. forkut ovat mulla olkapäitten kanssa isoimmat lihakset ja muuhun kroppaan nähden varsin näyttävät. ei niissä sormissa silti sitä voimaa ole paskaakaan.

Tässäpä meillä omituinen mies! Forkut ovat kropan isoimmat lihakset ja silti näpeissä ei ole voimaa??!! Otapas vaikka tennispallo käteesi ja purista sitä. Mitkä lihakset jännittyvät? No forkut, saatana. Ei sormissa ole juuri mitään lihaksia (minulla ainakaan), puristusvoima tulee kyynärvarren lihaksista eli niistä helvetin forkuista.

JunttiPussi sanoi:
Kiitos vastauksista :)

Mutta kyllä päädyn tai jo päädyin käyttämään remmejä... mavessa, teen selkätreenissä ensin ylätaljan ja alataljan salihanskoilla, sen jälkeen remmien kanssa maven, joka tuo jo remmien kanssakin hieman tuskaa :(
ennemmin just toisinpäin. mavessa on muutenkin loukkaantumis riski aika suuri ja se suurenee entisestään kun käytetään remmejä. taljat yms voi ja IMO kannattaakin tehdä remmeillä, koska niissä loukkaantumis riski on aika olematon ja remmeillä tehdessä voi keskittyä siihen selkään kunnolla.

Miksi se olis sen suurempi kuin siinä tapauksessa että sormivoimat olisivat se 20-30kiloa paremat?:(

arnold1987 sanoi:
Miksi se olis sen suurempi kuin siinä tapauksessa että sormivoimat olisivat se 20-30kiloa paremat?:(

Neutris kai meinas sitä suhteutettuna. Jos sulla pysyis tän hetkisestä 30kg enemmän ilman remmejä, sulla pysyis vielä siitä ne 30-40kg enemmän remmeillä.

Juu aivan. Tosi on. Mulla on aina vaan ollu selkä sen lähes 40 kiloa edellä. :rock:

Remmien poisjätön jälkeen ote maastanostossa alkaa useimmilla kehittyä aika nopeasti sellaiseksi, että sarja loppuu muuhun kuin otteen lipeämiseen. Hyvin harvoilla voimanostajilla on pitovaikeuksia. Toki jos ote ei millään vaan pidä, bodauksessa remmejä voi käyttää. Mutta kun siitä tangosta puristaa oikein kovaa, hermosto todella herää (kämmenlihakset ovat strategisen merkityksensä vuoksi kokoonsa nähden "yliedustettuja" aivoissa) ja stimulaatio kaikkiin mukana oleviin lihaksiin on todella kova.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaakos minun nyt alkaa käyttämään vetoremmejä vai mitä pitäisi tehdä kun ongelma on seuraavanlainen:

Mavessa on nyt 120kg jolla teen viiden sarjaa, eli ei mikään erikoinen lukema mutta pienelle miehelle se on paljon:D;).
Mutta nyt kun tuossa muutamia vuosia sitten työtapaturmassa olisi etusormen pää halunnut irtaantua muusta kehosta (onneksi vain halusi), niin jäljelle jäi vain hermovauriot muistoksi.
Nyt kun sain satasen maveen ja alan nostaa niin sormeani alkaa "kihelmöidä", ja nyt kun on jo 120kg tangossa niin ensimmäisellä nostolla on kihelmöinti niin paha että sormi on pakko oikaista ja vetää sormi suorana sarjat.
Tästä vielä seurauksena sormen pää on tunnoton pari seuraavaa päivää.
Olen nyt sitten jo vältellyt mavea mutta ajattelin nyt kohdata ongelman ja keksiä tähän ratkaisun muttakun threadin luin läpi niin osa suositteli hihnoja ja osa taas varoitteli että näpit jäävät heikoiksi.
Uskoisin että tankoon saisi ladata enemmänkin romua jo muttakun tosiaan menee koko homma sekaisin tuosta sormesta niin auttaakohan nuo hihnat tuohon?

Kannattaakos minun nyt alkaa käyttämään vetoremmejä vai mitä pitäisi tehdä kun ongelma on seuraavanlainen:

Mavessa on nyt 120kg jolla teen viiden sarjaa, eli ei mikään erikoinen lukema mutta pienelle miehelle se on paljon:D;).
Mutta nyt kun tuossa muutamia vuosia sitten työtapaturmassa olisi etusormen pää halunnut irtaantua muusta kehosta (onneksi vain halusi), niin jäljelle jäi vain hermovauriot muistoksi.
Nyt kun sain satasen maveen ja alan nostaa niin sormeani alkaa "kihelmöidä", ja nyt kun on jo 120kg tangossa niin ensimmäisellä nostolla on kihelmöinti niin paha että sormi on pakko oikaista ja vetää sormi suorana sarjat.
Tästä vielä seurauksena sormen pää on tunnoton pari seuraavaa päivää.
Olen nyt sitten jo vältellyt mavea mutta ajattelin nyt kohdata ongelman ja keksiä tähän ratkaisun muttakun threadin luin läpi niin osa suositteli hihnoja ja osa taas varoitteli että näpit jäävät heikoiksi.
Uskoisin että tankoon saisi ladata enemmänkin romua jo muttakun tosiaan menee koko homma sekaisin tuosta sormesta niin auttaakohan nuo hihnat tuohon?

Siis se että "näpit jää heikoks" ja sen takia ei käytä remmejä SELKÄREENISSÄ on todella tyhmää mun mielestä...

Ei se mikää ihme oo että selkä jaksaa vielä vaikka sormet väsyy, käytä ihmeessä remmejä... turha tehdä liian pienillä painoilla vaan sormia ajatellen.. niitä saa reenata erikseen jos on halua.

Siis se että "näpit jää heikoks" ja sen takia ei käytä remmejä SELKÄREENISSÄ on todella tyhmää mun mielestä...

Ei se mikää ihme oo että selkä jaksaa vielä vaikka sormet väsyy, käytä ihmeessä remmejä... turha tehdä liian pienillä painoilla vaan sormia ajatellen.. niitä saa reenata erikseen jos on halua.

Tyhmää on mun mielestäni myös jättää käsien pitovoimat niin pieniksi, etteivät ne jaksa pitää "selkäpainoista" kiinni. Ehkä pitkiä sarjoja tehdessä remmit ovat ok, mutta ainakin mulla loppuu usein muualta potku kuin käsien pidosta, jos teen esim. nelosia mavessa. Kenties mulla on sitten heikko ja huonosti kehittyvä selkä käsien pitovoimaan nähden.

Totean vielä, etten nostele esim mavea 200 kilolla, joten en voi kommentoida, olisiko remmit siinä vaiheessa pakolliset.

Tapaturman johdosta edellinen kysyjä voisi kuitenkin kokeilla remmien kanssa, jotta sormi ei menisi tunnottomaksi. Ja ehkä kevyemmät vedot ilman remmejä, niin ei voima katoa käsistäkään.

Tyhmää on mun mielestäni myös jättää käsien pitovoimat niin pieniksi, etteivät ne jaksa pitää "selkäpainoista" kiinni.

No suurin osa aktiivisista salilla käyjistä mun näkemän perusteella kyllä käyttää remmejä syystä tai toisesta, toki voit sanoa että on tyhmää mutta eiköhän remmejen suosio kerro onko järkee käyttää..

No suurin osa aktiivisista salilla käyjistä mun näkemän perusteella kyllä käyttää remmejä syystä tai toisesta, toki voit sanoa että on tyhmää mutta eiköhän remmejen suosio kerro onko järkee käyttää..

Sanoisin tuota jopa mielenkiintoiseksi perusteluksi. Viinan juonti on järkevää, koska sitä tekevät kovin monet.

Toisaalta oman kokemukseni mukaan aktiivisista salilla kävijöistä hyvin karkeasti arvioiden ehkä puolet käyttävät remmejä syystä tai toisesta. Olen kokeillut joskus vähän aikaa, mutta mitään syytä jatkuvalle käytölle en löytänyt.

Tämä keskustelu alkaa kyllä kiertämään taas ympyrää, koska suurin osa meistä (itseni mukaan lukien) puolustaa omaa näkemystään, jonka on hyväksi havainnut tai uskotellut itselleen pohtimatta asiaa syvemmin. Ehkä jokaisen tulisi kokeilla treeniä 6 kk remmeillä ja vastaava aika ilman, jonka jälkeen sopisi uudelleen miettiä kumpi tapa ajoi paremmin tarkoitusperänsä.

Jos jossain liikkeessä näppivoimat ei oikeasti riitä, kannattaa käyttää vetoremmejä, että saataisiin treenattua se lihas, joka on tarkoitus treenata eikä sormien puristusvoimaa. Saman asian toistoa, mutta kertaus on opintojen äiti.
Sitten on myös sellaista, että jossain liikkeesä jengi ottaa remmit käyttöön, vaikka jaksaisi tehdä ilmankin, sitten hyvin äkkiä havahdutaan siihen, kun puristusvoimat ovat ehtyneet. Itse joskus aloin tehdä leuanvetoa remmien kanssa, vaikka olisin jaksanut ilmankin. Pari kuukautta meni remmien kanssa, kunnes kokeilin sitten tehdä ilman remmejä ja hyvin oli näppivoimat ehtyneet. Onneksi olen saannut tilanteen korjattua ja nyt vetelen leuat ilman remmejä niin pitkälle kuin pystyn ja on järkevää.

Varmaan mainittu moneen kertaan tässä threadissa, mutta ennen teki tiukkaa jo 120-130 kiloa mavessa , kun tuntui ettei ote kestä --> remmit apuun, kunnes kerran kokeilin mankalla ja pysyi hyvin 160 kiloa handuissa vaikka kuinka kauan, enkä ole sen jälkeen remmejä käyttänyt. Eli kannattaa ainakin kokeilla mankall, saattaa yllättyä.

Jos jossain liikkeessä näppivoimat ei oikeasti riitä, kannattaa käyttää vetoremmejä, että saataisiin treenattua se lihas, joka on tarkoitus treenata eikä sormien puristusvoimaa.

Juuri näin, taitaa olla kohtuu epäselvä asia joillekki...
Mitä järkeä "reenata" selkää ilman remmejä jos selkää ei saa oikeasti kunnolla reenattua..? Ei mitn järkeä.

Ja toi alkoholi vertaus oli kyllä kohtuu typerä, luulin et tajuat mitä tarkotan..:rolleyes:

Nyt porukka meni hieman aiheesta ohi. Kyse ei ole siitä ettäkö näpeistä loppuisi voimat vaan minulta lähtee sormesta tunto.
Hermo on jotenkin vaurioitunut ja kun tarpeeksi on painoa niin tanko alkaa painaa sitä-> sormesta menee tunto kahdeksi päiväksi.
Tämän estämiseksi olisin remmejä ajatellut että tuleeko enää samalla tavalla paine sormille?

Nyt porukka meni hieman aiheesta ohi. Kyse ei ole siitä ettäkö näpeistä loppuisi voimat vaan minulta lähtee sormesta tunto.
Hermo on jotenkin vaurioitunut ja kun tarpeeksi on painoa niin tanko alkaa painaa sitä-> sormesta menee tunto kahdeksi päiväksi.
Tämän estämiseksi olisin remmejä ajatellut että tuleeko enää samalla tavalla paine sormille?

Ei tokikaan... kokeile ihmeessä niitä remmejä, ei siinä voi mitään menettääkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom