Vetoremmit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Gillyanne sanoi:
Ja kyllä minäkin hieman ihmettelen, miten muka jo muutaman vuoden treenannut miespuolinen henkilö ei pystyisi tekemään mavesarjoja sadalla kilolla ilman remmejä? :confused:

hyvä sinulle jos olet niin vahva!

näppivoimat ovat olleet paskat AINA. forkut ovat mulla olkapäitten kanssa isoimmat lihakset ja muuhun kroppaan nähden varsin näyttävät. ei niissä sormissa silti sitä voimaa ole paskaakaan.

Joo otevoimasta ja vetoremmeistä voisi kanssa tehdä stickyn aloittelijoiden palstalle. Näitä aukeaa ilmeisesti jotain 1-2 per viikko.

Konna sanoi:
Joo otevoimasta ja vetoremmeistä voisi kanssa tehdä stickyn aloittelijoiden palstalle. Näitä aukeaa ilmeisesti jotain 1-2 per viikko.

Tuleekos sinnekin sitten vääntöä puolesta ja vastaan?;)
Tässä asiassa on todella monta eriävää mielipidettä kaikilla.

Doggoned sanoi:

kyllähän tässä vääntöä on :)

mukava kuulla mitä kokeneet treenaajat sanoo. itse väännän remmeillä ( tosin ei mitään vöitä ym mitä täällä nostettu jo esiin ) ja jos joskus se osuu nilkkaa niin sitten pitää nuolla haavoja.

Doggoned sanoi:
Tulee.

Jokaisessa vetoremmejä ja/tai otevoimaa käsittelevässä threadissä on selkeästi edustettuna
1. voimailijoiden kanta: ei varusteita
2. bodareiden kanta: täydellinen kehitys treenattavalle lihakselle (takareisille / selälle) saavutetaan paremmin remmeillä, forkut voi treenata erikseen
ja jotain näiden väliltä.

Uusia thredejä aloittamalla ei saada uusia näkökulmia asiaan, vaan menee makuasioista kiistelyksi tms.

Konna sanoi:
Uusia thredejä aloittamalla ei saada uusia näkökulmia asiaan, vaan menee makuasioista kiistelyksi tms.

Näin on. Uudet threadit lietsovat vain jauhamaan samat asiat kuin jauhettiin jo edellisessä threadissa. Sticky olisi todellakin tarpeellinen.

En halua nyt vähätellä kenenkään tuloksia tai voimia, mutta kyllä joku osaalue ontuu ja pahasti, jos remmejä tarvitsee alkaa käyttämään vuoden treenin jälkeen. Eikö kuiten ole kysymys lajista jossa koitetaan rakentaa mahdollisimman tasavahvaa kroppaa? Kekittykää perusasioihin ja heittäkää niillä remmeillä vaikka vesilintua.

Miettikää treenaamista pyramidinä. Ei kannata rakentaa pyramidia ylhäältä alaspäin, vaan alhaalta ylöspäin. Ensimmäisten treenivuosien aikana kannattaa keskittyä vaan niihin pyramidin alimpiin kerroksiin, eli niihin perusasioihin.

Minua oikeasti alkaa aina välillä ärsyttämään täällä, kun nuoret innokkaat treenaajat jotka luulevat olevansa jo todella paljon tietäviä, jakavat tätä suurta tietämystään, jossa ei ole mitään järkeä, muille vielä enemmän aloittelijoille.

Jos on treenattu vasta vuosi, niin ei ole vielä edes koitettu ratkaista ongelmaa treenaamalla.
Anteeksi taisi tulla aika epäselvää.

Asiaa, muutkin näemmä dissaavat remmejä. Säälittävin näky mitä voi salilla nähdä on joku 60-kilonen pelle remmeillä ylätaljassa. Ihan uskomatonta. Mulla on kans aina ollut forkut heikoin lenkki mavessa ja niiden ehdoilla on menty, mutta pysyypä kroppa ainakin tasapainossa. Nyt vähän aikaa sitten ostin grippereitä ja vetelen parhaillaan myötäotteella kovatkin sarjat. En KOSKAAN vedä yli vitosia, ja jokanen toisto nollataan maassa. Mun ei tarvi edes ajatella enää forkkuja jos teen jotain kolmosia mavessa, saattaa myötäotteellakin mennä. Tajuttoman siistiä kun on vahvat forkut eikä tarvi missään liikkeessä keskittyä niihin. Lisäksi forkut on kasvanu ihan kiitettävästi vaikken ikinä ole niitä suoraan treenannutkaan.

Hassu fakta: (wannabe-)bodarin tunnistaa aina säälittävistä forkuista. Vaikka kuinka vitusti veivaatte niitä runkkuliikkeitä ja rannevääntöjä niin harvoin ne forkut olkavarsien tasolle kasvaa. Remmit on apuväline, joita tulis käyttää äärimmäisen harvoin, ehkä jossain räkkivedoissa korkeintaan. Ei IKINÄ leuoissa, taljoissa tai souduissa ja todella harvoin mavessa. Bodareilla on muutenkin ihme asenne että heikot lenkit vaan korvataan varusteilla, vaikka niiden vahvistaminen on PITEMMÄLLÄ AIKAVÄLILLÄ äärimmäisen tärkeää, ei pelkästään TERVEYDEN kannalta, vaan myös kehittymisen ja ulkonäön.

Niin, ja oikeasti voimakaista forkuista on arvaamaattoman paljon hyötyä kaikissa yläkropan liikkeissä. Lähes joka liikkeessä pystyy puskemaan isompia rautoja kun nämä pienet tukilihakset on niin vahvat. Jossain penkissäkin pystyy tukemaan ja puristaan sitä tankoa sellasella agrella että tanko suorastaan lentää ylös.

edit: tai no jaa, kai ne forkut kooltaan ihan riittävin isoiksi rannekäännöilläkin saa, mutta yleensä niillä joilla on helvetin kova puristusvoima on myös isoimmat forkut.

late83 sanoi:
En halua nyt vähätellä kenenkään tuloksia tai voimia, mutta kyllä joku osaalue ontuu ja pahasti, jos remmejä tarvitsee alkaa käyttämään vuoden treenin jälkeen. Eikö kuiten ole kysymys lajista jossa koitetaan rakentaa mahdollisimman tasavahvaa kroppaa? Kekittykää perusasioihin ja heittäkää niillä remmeillä vaikka vesilintua.

en ole vieläkään saanut yhtään vastausta siihen, mihin helvettiin niitä näppivoimia tarvitsee, jos ei ole koskaan aikomustakaan kisata? ja kun puhut lajista niin mulla ei ole mitään lajia. ei todellakaan. mulle ei ole mitään väliä onko mun sormissa voimaa vai ei. mulle riittää näppi voimiksi kun saan koskenkorva pullon auki ja että jaksan pitää kynästä kiinni koulussa ja naputtaa koneella.

tähän ku vielä lisätää että kuka helvetti joka käy salilla kropan takia välittää millaset näppi voimat o ? kuka niistä välittää ? ei kukaan.

jos quote vielä mun juttua NIIN KERTOKAA VASTAUKSIA SIIHEN MITÄ KYSYN, en tarvitse enää mitään : ne jäävät jälkeen, ei ole viisasta, vain 2 vuotta treeniä, tartteet niitä aina ym KÄYTÄN NIITÄ IHA MIELELLÄÄ AINA, enkä tartte niitä missää muussa ku mavessa ja joskus muodon vuoks kulmasoudussa PISTE!

EDIT : ja kun sanoit että joku osa alue ontuu ja pahasti, NIIN ONTUUKIN, näppivoimat. minua se ei vaan haittaa, eikä sillä ole mitään väliä :)

edit2 : mun forkut on ulkonäössä eellä mun käsivarsia, oikeestaan melkein joka paikkaa, vaikken enää mikää naru olekkaan

mattiE sanoi:
en ole vieläkään saanut yhtään vastausta siihen, mihin helvettiin niitä näppivoimia tarvitsee, jos ei ole koskaan aikomustakaan kisata? ja kun puhut lajista niin mulla ei ole mitään lajia. ei todellakaan. mulle ei ole mitään väliä onko mun sormissa voimaa vai ei. mulle riittää näppi voimiksi kun saan koskenkorva pullon auki ja että jaksan pitää kynästä kiinni koulussa ja naputtaa koneella.

tähän ku vielä lisätää että kuka helvetti joka käy salilla kropan takia välittää millaset näppi voimat o ? kuka niistä välittää ? ei kukaan.

jos quote vielä mun juttua NIIN KERTOKAA VASTAUKSIA SIIHEN MITÄ KYSYN, en tarvitse enää mitään : ne jäävät jälkeen, ei ole viisasta, vain 2 vuotta treeniä, tartteet niitä aina ym KÄYTÄN NIITÄ IHA MIELELLÄÄ AINA, enkä tartte niitä missää muussa ku mavessa ja joskus muodon vuoks kulmasoudussa PISTE!

EDIT : ja kun sanoit että joku osa alue ontuu ja pahasti, NIIN ONTUUKIN, näppivoimat. minua se ei vaan haittaa, eikä sillä ole mitään väliä :)

edit2 : mun forkut on ulkonäössä eellä mun käsivarsia, oikeestaan melkein joka paikkaa, vaikken enää mikää naru olekkaan

ei tässä nyt pelkästää susta oo kyse

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
S225T sanoi:
Usein lähdetään väärästä päästä ratkomaan niitä ongelmia:
ote ei pidä: otetaan remmit
keskikroppa ei pidä kyykyissä tai souduissa: otetaan vyö
eli perse edellä puuhun.

Molempien em.varusteiden järkevälle käytölle on paikkansa (esim loppupuolella pitkää ja rankkaa selkätreeniä otteen hiipuessa. Tai kaikkein raskaimpien liikkeiden raskaimmissa sarjoissa.
Mielestäni Teidän suosittelemanne yleistysjulistus ei ole järkevää käyttöä.
En tiedä tuosta remmeistä, mutta kyllä minä vyötä käytän ihan sen takia, että näin ennalta ehkäisen loukkaantumisia. Toki vain raskamissa sarjoissa, mutta kyllä jos kehonrakennus mielessä treenailee tai siis massan kasvatus mielessä treenailee niin kovimmissa sarjoissa käyttöön molemmat. Koska mitä enemmän puristat tankoa esim. ylätaljassa sitä enemmän liike menee käsille ja onko ylätalja tarkoitettu käsille vai selälle, siinäpä hyvä kysymys. Toki tämä on aivan ihmisestä kiinni jokainen on erilainen.

Lukisit tuon s225t:n postauksen, ja itseasiassa muitakin postauksia esim. tuossa "treeniasiaa normaalikehoiluun kyllästyneille" tjsp. sielläkin on monia loistavia postauksia koskien keskivartalon tukilihaksia.

NGV sanoi:
mutta kyllä minä vyötä käytän ihan sen takia, että näin ennalta ehkäisen loukkaantumisia.

Entäpäs ne mahdolliset loukkaantumiset vuosien päästä, kun tukilihasto ei ole kehittynyt lähestulkoon ollenkaan ja raudat senkun kasvavat esim. kyykyssä. Kahdella sarjalla vatsarutistuskonetta kerran viikossa ei kovin paljoa tuota keskivartalon "korsettia" rakenna. Tämä "korsetti" ei myöskään kehity jos käyttää kokoajan vyötä, tekee pystypunnerrukset aina istuen jne.

NGV sanoi:
mutta kyllä jos kehonrakennus mielessä treenailee tai siis massan kasvatus mielessä treenailee niin kovimmissa sarjoissa käyttöön molemmat. Koska mitä enemmän puristat tankoa esim. ylätaljassa sitä enemmän liike menee käsille

No tästä olen erimieltä, mutta kaikilla on oikeus eriäviin mielipiteisiin.:rolleyes: Olen sitä mieltä, että ylätaljassa (tai jossakin muussa) on mahdollista, ja jopa helppoa, pitää se rasitus selällä. Ainakin aloittelijoilla (itselläni) koska raudat ovat vielä senverran pienet.

NGV sanoi:
ja onko ylätalja tarkoitettu käsille vai selälle, siinäpä hyvä kysymys.
:jahas:
Ja tähän vielä yhtä hyödytön :offtopic: olen nähnyt salilla joidenkin tekevän hauiskääntöä vyön kanssa :eek: omaan silmään tuo ainakin näytti hivenen liioitellulta

edit: pahoittelen avautumistani

Voi helvetti että on taas monta asiantuntijaa montaa eri mieltä. Duudsoni osti remmit ja toivottavasti oppii niitä käyttämään.

Jos remmien käyttö auttaa tekemään liikkeen turvallisesti, hallitusti ja niin, että sen tarkoitusperä toteutuu (-> treeni menee perille), niin miksi ei niitä remmejä käyttäisi. Tottakai kannattaa mennä eteen päin ilman mm. taljaliikkeissä jos vaan ote pitää, mutta on myös varmasti helpompi keskittyä takareisien tai selän kurittamiseen kun voi keskittyä muuhunkin kuin tangon puristamiseen. Uskon tuon tuovan myös turvallisuutta suoritukseen, etenkin kun pienempiin toistomääriin mennään. Forkut voi tosiaan sitten treenailla erikseen, mikäli niille ei normaali selkäpäivä riitä. Itselläni ne huutelee hoosiannaa jo muitakin lihasryhmiä harjoittaessa...

Edit: the NGV: Piä vaan vyö tiukalla jos tuntuu pahalta ilman. Antaahan se korvaavaa tukea selälle, mutta siirtää myös painerasitusta selältä. Harvemmin varmaan kyykyllä alaselkää treenaatkaan. Itse olen aina lämmitellyt ilman vyötä mutta pienille toistoille otan aina mukaan varoiksi.

mattiE sanoi:
No jos sattuu vaikka olemaan fyysisessä työssä kerrankin eikä nettipodaamassa. Onhan se komeaa katsottavaa kun 200 kilon maastavetäjä ei saa 30 kilon muuttolaatikkoa rappusia ylös kun ei pysy käsissä viittä sekunttia kauempaa.

NGV sanoi:
Koska mitä enemmän puristat tankoa esim. ylätaljassa sitä enemmän liike menee käsille ja onko ylätalja tarkoitettu käsille vai selälle, siinäpä hyvä kysymys.
Jos se kahva siinä liikkuu niin kyllä rasitus menee selälle eikä forkuille. En ole kyllä vielä kenenkään nähnyt forkuilla tekevän ylätaljaa, mutta kai sekin sitten on mahdollista...

Vane Glide sanoi:
Ja tähän vielä yhtä hyödytön :offtopic: olen nähnyt salilla joidenkin tekevän hauiskääntöä vyön kanssa omaan silmään tuo ainakin näytti hivenen liioitellulta
Pistän vielä paremmaksi, olen nähnyt tehtävän reidenojennuksia vyön kanssa. Loukkaantumisriskin minimointiako? :lol2:

En kyllä henk. koht. usko tohon ylätaljan puristusteoriaan. IMO mitä enemmän puristat sitä, sitä paremmin saat voimaa kanavoitua siihen ja sitä isommilla kuormilla pystyt runttaileen siinä. Kun puristat näpit valkosina ja vedät kaikella voimalla niin kyllä saletisti selkä kuormittuu enemmän kun jos sidot kätesi remmeillä siihen kiinni ja lepuutat käsiäsi siinä sillain höntsysti pumppaillen ja tuntumaa katellen. Vähän asennetta peliin! LIGHT WEIGHT!!! :rock: :curs: :itku:

Pesupallo sanoi:
No jos sattuu vaikka olemaan fyysisessä työssä kerrankin eikä nettipodaamassa. Onhan se komeaa katsottavaa kun 200 kilon maastavetäjä ei saa 30 kilon muuttolaatikkoa rappusia ylös kun ei pysy käsissä viittä sekunttia kauempaa.:

podaan salilla.

nämä nyt on näitä klassisia josjosjos esimerkkejä. sama sanoa että on hyvä käyttää remmejä jos sattuu joskus joutuu sitoo jotai kiinni ni tietää helpot solmut ja niksit IMO heitimpä huonon.

Itse käytän vetoremmejä ainoastaan ylä ja alataljaan, mave pysyy helposti hyppysissä vastaotteella..

Olen voimailija, vedän pukeilta 30 kiloa yli mave-enkkani ihan hyvin ristiotteella ilman remmejä. Maastavedossa en remmejä suosittele kenellekään ikinä. Kehittää mahtavasti näppivoimia, vaihteleva ristiote ja kevyemmät sarjat myötäotteella. Oli bodari tai voimailija, keho ottaa enempi romua mitä useampi lihas työskentelee, vaikka sitten se forkku.

Suorin jaloin mavessa käytän remmejä, ote pitäisi ristiotteella, muttei myötä, ja koska on mietoja selkävaivoja ollut koitan keskittyä mahdollisimman kovin takaeisiini. Kulmasoudussa käytän myös remmejä. Toivottavasti joskus ei tarvitse remmejä noissakaan liikkeissä, mutta tällä hetkellä kun tule vedeltyä ja työnneltyä treeneissä runsaasti, ja on rakennuksilla töissä, koen että forkkuni pärjäävät ilman näiden parin liikkeen antamaa rasitusta paremmin.

Normibodarille joka ei käy fyysiusessä työssä suosittelisin kyllä sekä remmitöntä treeniä että grippi/forkkutreeniä erikseen, sen verran huomattava kokonaishyöty on bodauksenkin kannalta vahvoista forkuista.

Eipä tässä viestissä paljoa uutta näkökulmaa tullut, mutta sainpahan sanottua mielipiteeni tännekin.

Mä oon nyt miettinyt noita remmejä. Eilen oli lähellä loukkaantuminen, kun ote alkoi huonontua ja horjahdin taakseppäin hackissä. Mä teen kaikki liikkeet vapailla painoilla ja eilenkin tein 3x8x142,5kg hackkia tangolla. Tuntui, että ei saanut reisille kunnolla vastusta, vaan ongelmakohta oli sormien pito. Eli sarjat loppuu siihen, kun ote ei pidä.

Joudun pitämään myös polvitukia nostoissa. Ei sekään hyvä ole, jos nivelet falskaa nostojen aikana. Eihän ne ikinä sillä tavalla ainakaan vähempä alaa kolisemaan. Mulla petti 2 vuotta sitten sivuside ilman varusteita, joten riskejä en enää ota. Selässä on taas skolioosia ja välilevyssä painaumaa, joten raskaat sarjat aina vyön kanssa. Aina ei välineurheilu ole vain sen helppouden kannalta, vaan turvallisuuden kannalta ajateltu.

Kiitos vastauksista :)

Mutta kyllä päädyn tai jo päädyin käyttämään remmejä... mavessa, teen selkätreenissä ensin ylätaljan ja alataljan salihanskoilla, sen jälkeen remmien kanssa maven, joka tuo jo remmien kanssakin hieman tuskaa :(

Kuten sanoin niin aika surkeat nakkisormet omistan... ei pysy handuissa oikein mikään :S Pitää ostaa powergripit, tai millä nimellä ne sormipuristimet olikaan, jos niillä saisi omat treenit pystyyn :D

Back
Ylös Bottom