Nyt on tullut koeponnistettua pari viikkoa Haulin Hookseja (
www.hold-ons.com) ja on loppulaulun paikka.
Sillä välin, kun odottelin noita HH:ta saapuviksi, niin hätäpäissäni (oli pieni pelko persauksessa, josko tuli huti kun ei ole aiempia koukkuja itselläni) soittelin kaikille tutuille josko heiltä löytyisi koukkuja kokeiltavaksi ja yhdeltä onneksi löytyi, jotta sai vähän jotain verrattavaa. Hänen koukkusysteeminsä oli varsin yksinkertainen eli yksi pienehkö koukku joka oli "jotenkin" kiinnitetty ranteen ympärille tulevaan tukeen. Rannetuki oli niissä n. 2-3 cm leveä, pikemminkin melkein kuin vetoremmi kuin rannetuki, ja se jatkui yhtenäisenä osana koukuksi. Hieman hankala selittää, kun en ottanut kuvaa, mutta netistä löytyi
tällainen suht' samanlainen, josta saa vähän ideaa mitä tarkoitan.
Sitten varsinaiseen asiaan eli Haulin Hookseihin. Ne tulivat tosi hyvin pakattuina ja kun tilasin kerralla kaksi paria eli vaimolle ja itselleni, niin vähän isommassa boksissa tietenkin eli piti hakea paikallisesta postista. Ensimmäisenä huomio kiinnittyi siihen, että nämä olivat todella eri kaliberin vehkeet kuin mitä kaverilla testaamani. Siis todella erilaiset... ja positiivisessa mielessä onneksi ;)
Ranteen ympärille tuleva tuki on pehmeää neopreenia, varmaan 6-7 cm leveää ja kiinnitysnauha on riittävän pitkä aikamiehen ranteeseen. Kiinteänä osana tätä on myös vetoremmi, jonka saa kiinnitettyä rannetukeen mikäli ei aio sitä käyttää. Koukkujen korkeudelle on kolme vaihtoehtoista paikkaa ja itselleni sopi parhaiten keskimmäinen, vaikka minulla onkin kohtuullisen iso käsi ja pitkät sormet. Mielestäni kuitenkin vaikuttavin osa ovat itse koukut, jotka ovat todella jämerät ja niitä kokeilemalla voi uskoa, että luvatut 800 lb ne myös kestävät. Laatunsa puolesta siis aivan eri luokkaa, kuin mitkään koukut joita olen tähän mennessä nähnyt, tosin en voi kehua kovin monia näiden vuosien aikana katselleenikaan. Koukut myös näppärästi kääntyvät pois tieltä, kun tekee penkkiä tms., joten näitä ei edes tarvitse ottaa pois, niin halutessaan, muun treenin ajaksi. Tosin itse otan ne pois, ainakin vielä toistaiseksi.
Varsinaisen treenin osalta voin kyllä allekirjoittaa Haulin' Hooksien valmistajan "lift more" väitteen eli mavessa pystyin vetämään 2-3 toistoa pidempiä sarjoja heti ensimmäisillä kerroilla. Maksimia en ole nyt kokeillutkaan, enkä usko että näissä meikäläisen pikkuraudoissa (mave max. varmaan nyt n. 200 kg) suurta eroa ehkä maksimiin tulisikaan. Mutta toistojen määrä, se nousi heti. Samat kommentit tuli eilen myös paremmalta puoliskolta mavesta ja itse asiassa, hän nosti samalla sarjapainojakin 15 kg. Ensi viikolla laitan varmaan itsekin mavessa sarjapainohin sen 10-15 kg lisää, kun nyt voi tehdä aiemman 10x sijaan 13x ja viimeisetkin menevät puhtaasti, kun ei tarvitse pelätä että raudat tippuu.
Samoin myös mm. kulmasoutu ja ylätalja tuntuvat nyt selkeästi paremmin siellä missä niiden pitääkin, joten kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen tähän ostokseen ja sen laatuun. Vanhat remmit siirrettiin välittömästi roskikseen, mutta olihan noilla jo neljännesvuosisata ikääkin. Toivotaan, että HH:n mainostamaa "ikuista takuuta" ei tarvitse koskaan käyttää vaan näillä riuhdotaan sitten vielä eläkepäivilläkin.
Versa Grippsitkin varmaan tulee jossain vaiheessa hankittua, sen verran mielenkiintoa jäi. Tosin, sisäsoutuun ja salihanskojen korvikkeeksi tilasin
tällaiset (eBaysta maksoivat about 10 euroa kotiin kannettuna). Nuo menevät mukavasti myös HH:ien kanssa.
ps. Kävin toissa iltana näyttämässä näitä HH:ta aiemmin mainitsemalleni kaverille, jonka koukkuja sain kokeilla tässä odotteluaikana ja yhden illan treenin jälkeen heppu pisti saman tien tilauksen sisään itsekin, joten kaipa se on uskottavat, että ne ovat iha kelvolliset. Tosin, kaveri pisti heti paremmaksi ja tilasi "powerlifter pro" mallia. Epäilen tosin, että hän ei tule tuota 1250 lb. rajaa ihan kohta saavuttamaan, mutta onhan se kivat tietää ettei ainakaan vehkeistä kapasiteetti lopu kesken :D