Nyt mulla on Mirtazapinia, joka toimii niin arvaamattomasti etten tiedä uskaltaako niitä ottaa. Mulle on määrätty 1/2 tablettia iltaisin ja viimeksi kun otin sen puolikkaan, olin sillä täysin koomassa KOLME päivää (en pysynyt hereillä töissä, olin ajaa junalla pysäkin ohi jne.).
Mirtazapinista on joskus todettu, että se väsyttää niitä ihmisiä, joita myös antihistamiini väsyttää. Lääkäriltä tällaisen kuulin. Mä en ehkä ottaisi ennen tärkeätä haastattelua tuota sorttia. Vaikken itse ole lääkettä kokeillutkaan niin olen nähnyt kuinka tokkuraan siitä voi mennä.
Oletko kokeillut melatoniinia tai tavallisia rauhoittavia? Jotkut miedot rauhoittavat voivat auttaa nukahtamisessa ja parantaa unen laatua. Esimerkiksi semmoinen lääke kuin Oxamin saattaa toimia. (Itse kyllä vetelin joskus sekä Oxaminia että Stellaa tai Zopinoxia, ja silti toisinaan meinasi jäädä uni tulematta. :() Nykyisin muuten säännöllinen päiväunien nukkuminen - jos vain suinkin ehdin sellaiset vetää - auttaa paljon. Selviän huonosti nukutun yön jälkeen sillä, että tiedän voivani ehkä nukkua päikkärit ennen treenejä.
Itselläni noita uniongelmia setvittiin vuosia, eikä oikeastaan mitään yksittäistä syytä löytynyt. Nykyisin on paljon helpompaa kuin ennen, vaikka väliin niitä varsin vähäunisia öitä tuleekin. Tiedän, miten vituttavia ne kaikki "juo illalla lämmintä maitoa, nuku viileässä, älä stressaa" -tyyliset ohjeet ovat. Ne eivät silloin lohduta, kun uni ei vain tule.
Yhden yön valvominen ei vielä ole kauhean paha juttu, kaksi peräkkäistä huonosti nukuttua yötä on jo pahempi juttu. Koeta kuitenkin mieluummin nukkua luomu-unta vähän kuin pitkä tokkurainen lääkeuni. Jos sulla on Zopinoxeja vielä, ota ½-1 sellainen, yksi olut päälle ja tosi aikaisin nukkumaan! Voi kuulostaa pahalta, mutta voi myös auttaa nukkumaan. Ja koeta ajatella se haastattelu niin, että vaikka oisit ihan puolikuollut väsymyksestä niin sen aikaa pystyt tsemppaamaan. Piristääkö energiajuomat tai kahvi sua? Tai ylipäänsä joku virkistävä juttu ennen haastattelua voisi saada vireystasoa hieman ylemmäs.
Kilpirauhashormonit kannattaa ehdottomasti tutkia, jos tuollainen asia mietityttää.
PS. Yksi melko toimiva unilääke yhteen aikaan oli kunnon hiilaritankkaus. Olo ei ehkä siitä hirveästi kohene, mutta nukahtaminen helpottuu.
PS2. En sanonut mitään järkevää, mutta halusin vain kirjoittaa, kun tajuan sun fiilikset niin hyvin. Tuli surku! Toivottavasti joskus helpottaa. :haart: