Veroehdotus

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja mainitaan nyt vielä jos joku niin uuno näissä veroasioissa kun minäkin..eli oikaisua veropäätöksiin voi hakea vielä viiden vuoden takaakin.
Eli jos vaikka on matkakulut unohtunut laittaa joltain vuosilta tai muita vähennyksiä niin kannattaa hakea oikaisua verotukseen.
Nyt kolmelta vuodelta oikaistu verotus ja 4-numeroinen summa tullut jo takaisin..

Toisekseen, jos Kelalta on tullut takaisinmaksuvaatimus vanhoista opintotuista, niin niistä piti jossain vaiheessa hakea itse korvausta maksetuista veroista. Siis niistähän meni se vero suoraan ennenkun ne tuli tilille. En tiedä onko nyt jo muuttunut tuo systeemi, mutta itse maksoin takaisin kelalle 3-4 vuotta sitten puolen vuoden tuet ja sain palautusta muistaakseni noilta parilta vuodelta aika hyvin.
Siis jouduin itse hakemaan sitä muutosta verotukseen, ja kelalta taisi tulla joku kirjekuori asiaan liittyen, mutta tyhmänä heitin sen menemään enkä lukenut sitä.
 
Mihinkä toi opiskelijan tietokoneen vähennysoikeus perustuu? Ja mihinkä vähennykseen se pitäisi lykätä... tulonhankkimisvähennyksiin???? En nimittäin ole tuosta aiemmin kuullut...

Mutta jos pätee niin :kippis1:
 
440€ palautusta ilman työmatkoja
 
Ei oo vieläkään Jyväskylässä tullu laput meillä, eikä kellekään työkaverille. Kellään tietoo koska mahtas voida ootella?
 
Minulle tuli 9,8€ maksettavaa, joten sitä ei tarvitse maksaa. Tosin tuostakaan ei pääse hyötymään, kun matkakustannusten takia saa palautuksia. Mikäs mahtaa olla raja, milloin ei tarvitse maksaa takaisin valtiolle ja onko myös toisin päin, että valtio ei palauta hyvin pieniä summia?

Eipä saada oikein muulla tavalla kuin matkakustannuksilla saada vähennyksiä, jos on velaton ja duunarihommista johtuen esim. työhuonevähennykset ei tule kyseeseen? Jollakin tarkempaa tietoa siitä tietokoneen / nettiliittymän vähennyksistä opiskelijoille?
 
Timba79 sanoi:
Ei oo vieläkään Jyväskylässä tullu laput meillä, eikä kellekään työkaverille. Kellään tietoo koska mahtas voida ootella?

Ens viikon alkuun taitaa mennä. Perjantaina voi tippua osalle, vähän toi helatorstai hidastaa.
 
Oma veroehdotukseni on tullut yleensä vasta kesäkuun puolella, en sitten tiedä ovatko aikataulut muuttuneet.
 
Jahas tipahti palautuslappu luukusta... 552 euroa:hyper: :rock:.
 
Yli dona tuli himaa. Jengi on ihan liekeissä kun on massii. Massi on aina massii. Ja massii löytyy aina.
 
8,51 euroa palautuksia, elämä risaseks :D NO eih, ainahan se on parempi, että tulee rahaa kuin, että menisi!
 
Elcaco sanoi:
8,51 euroa palautuksia, elämä risaseks :D NO eih, ainahan se on parempi, että tulee rahaa kuin, että menisi!

Valitattavasti noin pieniä palautuksia ei edes makseta!

Sain 570 takas :worship:
 
Se vähennys tietokoneesta sen takia kun koulun takia joutuu tekemään jonkin verran etäopiskeluna tehtäviä ja harjoituksia joten netti ja tietokone välttämätön! Ainakin mul! Tän jutun sanoin mulle työkkärin yks työntekijä joka itsekkin opiskelee ja kertoi että nämä asiat käy vähennyksiin!

Et en tiiä sit!??

Ite en ole saanut vielä verolappua käteen niin en osaa sanoa mihin kohtaan nämä ko. asiat pitäisi kirjata!
 
On se vaan ihmeellistä, että jengi jaksaa riemuita lähes ilmaiseksi valtiolle antamastaan lainan takaisinmaksusta...

Jos olisi mahdollista, en maksaisi veroja vuoden aikana ollenkaan, ja maksaisin kerralla koko potin, sitten vasta kun verotus on vahvistettu.
 
fish sanoi:
On se vaan ihmeellistä, että jengi jaksaa riemuita lähes ilmaiseksi valtiolle antamastaan lainan takaisinmaksusta...

Jos olisi mahdollista, en maksaisi veroja vuoden aikana ollenkaan, ja maksaisin kerralla koko potin, sitten vasta kun verotus on vahvistettu.

Vähän sama homma kuin Jussilalla :D
 
Back
Ylös Bottom