Veroehdotus

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
cartman74 sanoi:
No mä en tuosta sinun tapauksesta tiedä miten siinä voi menetellä kun matka on noinkin pitkä.
Itse asun Vantaan puolella ja käyn töissä Espoon puolella. Kuukausi seutulippu maksaa 61 ? ja "omavastuu" on 500 ?. Eli 11 (kesälomakuukausi pois luettuna) * 61 ? = 671 ?.

671 ? - 500 ? = 171 ? saan palautusta noista matkoista.

Jotenkin tuolleen se menee? Kai vissiin... :D

Edit: Ja ne kulukorvaukset pitää itse anoa eli verokarhu ei niitä siihen itse sisällytä.

Jees.. kiitti tiedosta. Ite kuljen myös bussilla ja kk.siihen menee n. 130?. Täytyy käydä täs loppuvuodesta kyselemäs verotoimistosta että miten pitää toimia!
:)
 
Oon joka vuonna saanut palautuksia,viime vuonna tuli 1400€.Arvatkaa miltä tuntuu sen ekan kerran kun tulee takkiin,oksennan varmaan verta... :urjo:
En tiedä vielä miten tänä vuonna käy.
 
Nyt jos en ihan väärin muista niin niissä on yläraja. Mikä se on, ei pienintäkään hajua. Aiemmin mainitun pikkulinnun mukaan Poriin ja lähiseudulle veroehdotukset ehtii ehkä tän viikon lopussa.
 
MJ45 sanoi:
Jees.. kiitti tiedosta. Ite kuljen myös bussilla ja kk.siihen menee n. 130?. Täytyy käydä täs loppuvuodesta kyselemäs verotoimistosta että miten pitää toimia!
:)

Jos muutoksia haluaa veroehdotukseen niin korjattu veroehdotus pitää palauttaa kesäkuun johonkin päivään mennessä. Eli jos tahdot tän vuoden joulukuussa noita kulukorvauksia niin otappas asioista piakkoin selvää ja laita muutos ehdotus meneen.
 
297€ tuli palautuksia. Jouluksi ei osteta siis pelkkää kinkkua, vaan kokonainen possuperhe.
 
Saatanan työnantaja unohti viimekesänä ottaa multa tilistä verot... Käskin sen sitte ottaa seuraavasta tilistä enemmän... Se unohti sitten ottaa enemmän. Mätkyjä tuli päälle 380€ ja ei oo opiskelijalle yhtään hauskaa :itku:
 
233,88 palautuksia
div223.gif


Kyllä on kivaa olla korvia myöten opintoveloissa...
 
cartman74 sanoi:
Itse asun Vantaan puolella ja käyn töissä Espoon puolella. Kuukausi seutulippu maksaa 61 € ja "omavastuu" on 500 €. Eli 11 (kesälomakuukausi pois luettuna) * 61 € = 671 €.

671 € - 500 € = 171 € saan palautusta noista matkoista.

Jotenkin tuolleen se menee? Kai vissiin... :D
Jotenkin, mutta ei ihan: Tuon 171 euroa saat vähentää tuloistasi, ja vähennystä verosta saat marginaaliveroprosenttisi mukaan, yleensä noin puolet tuosta.
 
Veroehdotuksen mukana tuli veroehdotusopas, joka on unohtunut lukea nähtävästi ihmisiltä:)

Eli seutulipun vähennys on 65 euroa per 30 päivää ja 11 kk saa vähentää, eli 715. Omavastuu 500, joten 215 tulee hyvitystä.
 
[QUOTE=MJ45]Jees.. kiitti tiedosta. Ite kuljen myös bussilla ja kk.siihen menee n. 130?. Täytyy käydä täs loppuvuodesta kyselemäs verotoimistosta että miten pitää toimia!
:)[/QUOTE]



No luonnollisesti sun pitää toimia sillai että täytät veroilmoituksen johon erittelet matkakustannukset, eli toisinsanoen palautat veroehdotuksesi korjattuna.
Olisikohan kohta 41 jos en väärin muista ja kysehän on siis viime vuoden matkakustannuksista..
eli niinkuin joku sanoikin 11 kk/vuosi ja 22-24 pv/kk, riippuen paikasta.
Julkista liikennettä käytettäessä vähennys lienee lasketaan kk-lipun tms mukaan miinus omavastuu.
Mutta siis jos sulla on matkakuluja jo viime vuodelta niin ei kannata jäädä mitään loppuvuotta odottelemaan..
 
Palautusta on tullut aina. Käyn aina ennakkoon verotoimistossa lasketuttamassa sellaiset prosentit etten joudu maksumieheksi. Hyvin toimii.

:D
 
Nojoo, about 550 egeä takasin ja työmatkakulut pitäis vielä ilmotella.

Oman auton käytölläkin on joku yläraja, en nyt muista kuinka paljon. Yleensähän verottaja on sitä mieltä, että oisit voinut mennä julkisilla. Nuo säännöt oli aika persiistä kun niitä tuossa toissa vuonna kelasin. Jos vaan bussi/juna/metro kulkee suurinpiirtein kodin ja työpaikan väliä vaikka kuinka monella vaihdolla niin sillä sitä on verottajan mielestä kuljettava.
 
No prkl. Hyvin on porukalla tullu takaisin.

Minä tein jo vuoden alussa veroilmoituksen, joten sitä jännätään vielä monta kuukautta, että mikä se lopullinen niitti tulee olemaan *jaiks*

Vaimon ehdotusta ei ole vielä tullut... missäköhän se muuten viipyy?
 
Kymppiä nuo olisi palauttamassa.

Mutta jos ehdotus kusee käsille, tässä tapauksessa tein vuoden alusta duunia edellisen vuoden porrasverokortilla, eli sain sellaisen 1000€ verottomana muistaakseni, koska uusi verokortti myöhästyi postissa. Kuitenkin ehdotuksessa lukee, että on maksettu 18% veroa, eikä sitä hemmetin palkkakuittia löydy mistään. Pitäisikö asiasta soittaa verotoimistoon ja selvittää, yrittää saada silloiselta työnantajalta tietoa vai antaa asian olla? Eivät ne kai siellä verokonttorilla vääriä tietoja huvikseen lähettelisi?
 
Mulle tulossa takas 980€ mutta siitä puuttui matkakustannukset niin nousee johonkin 1300€!!!Jee!

Tiedoitus!
Jos olet opiskelija esim. Ammattikorkeassa ja jos ostat tietokoneen tai avaat nettiyhteyden (ilmeisesti myös osa kk. maksuista) kotiin niin näiden tapahtumien pitäisi käydä verovähennyksiin!
 
Jeme sanoi:
Tiedoitus!
Jos olet opiskelija esim. Ammattikorkeassa ja jos ostat tietokoneen tai avaat nettiyhteyden (ilmeisesti myös osa kk. maksuista) kotiin niin näiden tapahtumien pitäisi käydä verovähennyksiin!

Kelpaako lukio?
 
Back
Ylös Bottom