Veroehdotukset vuonna 2012/13, tuliko mätkyjä vai palautuksia, mitä saat vähentää?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Verotus :curs:

Oliko se nyt huhtikuussa, kun saadaan tietää paljon saadaan palautuksia, niin Vouti halusi antaa minulle n.500e. No pistin työmatkoja n. 1700e vielä maksuun. Omalla kierolla ajatusmaailmalla minun siis tulisi saada 500e+1700e takaisin.. Miksi vitussa minulta keksitään viedä nyt 740e jtn työtulovähennystä? Nytkö se sitten viedään, kun laittaa matkat vähennyksiin?

Joku sanoo, että mätkyt on halpaa lainaa, mutta onhan se nyt kunnon "jouluboonus" aina jees.. Kannattaako siis alkaa laskemaan, että palautuksia ei tulisi ollenkaan? Lisäilee vaan matkat sitten.. Miten tässä tavan köyhä voi pärjätä.. Just eilen vielä tilasin töihin uuden verokortin, jotta ei tänä vuonna paukkus tulorajat yli, kun hommat vaihtu kannattavempaan suuntaan..
 
Reipas 31000 eskoo mätkyjä :D Suomi on hieno maa. Toivottavasti menee johonkin hyödylliseen, mutta todennäköisesti rötvääjät nostaa noi sossusta ja vetää alkon kautta takaisin valtiolle.

Eihän tuolla pitäs merkitystä olla vaikka makselee kunnolla mätkyjä, onko sulla ollut tuolle rahalle sitten jotain järkevää käyttöä tällä välillä ?
Ei kuitenkaan tarvi mitään lisäkuluja maksella tuosta "lainasta" eli pelkät verot vain ? Harvoin mätkyjä saanut maksella.
 
Oliko se nyt huhtikuussa, kun saadaan tietää paljon saadaan palautuksia, niin Vouti halusi antaa minulle n.500e. No pistin työmatkoja n. 1700e vielä maksuun. Omalla kierolla ajatusmaailmalla minun siis tulisi saada 500e+1700e takaisin.. Miksi vitussa minulta keksitään viedä nyt 740e jtn työtulovähennystä? Nytkö se sitten viedään, kun laittaa matkat vähennyksiin?

Ei kai tuota työtulovähennystä tuossa tilanteessa viedä pois. Tosin palautukset olet myös laskenut väärin. Se menee niin, että sun bruttotulosta vähennetään (1700-600e) jonka mukaan verotus toimitetaan. 600e on omavastuu. Eli jos sun veroprosentti yläpäässä ois vaikka 30 niin saisit takaisin 1100*0.3= 330e.
 
n. 600€ palautuksia ja emäntäkin saa n.300€, ihan kiva vaikka omiahan ne on kun liikaa maksanut veroja.
Mut kyllähän noilla jo jouluruokaa ja lahjoja ostelee...
 
Ei kai tuota työtulovähennystä tuossa tilanteessa viedä pois. Tosin palautukset olet myös laskenut väärin. Se menee niin, että sun bruttotulosta vähennetään (1700-600e) jonka mukaan verotus toimitetaan. 600e on omavastuu. Eli jos sun veroprosentti yläpäässä ois vaikka 30 niin saisit takaisin 1100*0.3= 330e.

No se on varma, että väärin on kyllä laskettu :D Pistetäämpä tarkemmalla summalla.

On se vain täysinkin maalaisjärjen vastaista, että jos ennen "korjauksia" ilman matkoja saisin 500e. Lähetän sitten 2100e matkoja josta otetaan se omavastuu 600e, niin ei se vain mene mun jakeluun. Veroprosentti on ollut 20.
 
Reilu tonttu tulossa takaspäin, joka vuosi nostan prossalla prosenttia niin aina tulee takaspäin jotain.
 
Veroehdotukset vuonna 2012, tuliko mätkyjä vai palautuksia, mitä saat vähentää?

En kyl tajuu et mihin mun kupongin on verottaja laittanu, oli ~400 mätkyjä tuloillaan ja ilmotin kilsat ja nyt sit jännitän et miten ne vaikuttais, veikkaus on et pari hunttii tulis palautuksia. Ens viikol sen lapun olis melkein kai pakko tulla, eikö?
 
4000 ja rapiat päälle tulossa takasin. Kyllä kannatti vähentää töitä radikaalisti :D

Hehe, joo. Siksi minäkin saan yli puoltoista tonnia takasin. Olin puoli vuotta vuorotteluvapaalla viimevuonna ja en jaksanut säätää veroprosenttia alemmas.

Ens vuonna mahiksia 40.000 vuosiansioihin. Voi vittu se tietää taas veroprosentin nousua. Kyllä kannattaa painaa duunia. NOT!
 
Hehe, joo. Siksi minäkin saan yli puoltoista tonnia takasin. Olin puoli vuotta vuorotteluvapaalla viimevuonna ja en jaksanut säätää veroprosenttia alemmas.

Ens vuonna mahiksia 40.000 vuosiansioihin. Voi vittu se tietää taas veroprosentin nousua. Kyllä kannattaa painaa duunia. NOT!

Mä väänsin alkuvuoden ihan hulluna duunia ja maksoin itteni kipeeks veroja. Syyskuussa sitten päätin lopettaa toiminimen kokonaan ja jäin pelkkään palkkaduuniin ja mä kyllä tiputin jo siinä vaiheessa verot nollaan. Vähän jännitti, että tuleeko mätkyjä, mutta näköjään ei.
 
Veroehdotukset vuonna 2012, tuliko mätkyjä vai palautuksia, mitä saat vähentää?

Pitkästä aikaa tuli lisää maksettavaksi kolme ja puoli tonnia. Ei ollut oikein kuin pääomatuloja Suomessa viime vuonna kun olin muualla duunissa ja kämppä oli vuokralla. Tänä vuonna tuleekin sitten varmaan elinajan ennätys tuloveron maksussa.
 
Nouvokaa nyt viisaammat meikäläistä. Eli jos perustan toiminimen päätyön rinnalle niin nouseeko tuon päätyön verotus paljonkin vuodessa?
Esim. Jos tienaan 40k vuodessa ja verotus olisi 24% normaalisti niin paljonko toiminimestä tienattu 10k vuodessa vaikuttaisi??
Soitin verotoimistoon ja kysyin asiaa,mutta se virkailija vaan sekoitti mun pään sanomalla,että ei suoranaisesti vaikuta,mutta silti vaikuttaa.....
 
Laske paljonko saat palkkatuloa vuoteen (50k) ja sen mukaan veroprosentin. Saat koko vuoden verokertymän. Sä voit maksaa vaikka 20% päätyöstä ja 45% sivutyöstä tai toisinpäin kunhan vaan se verokertymä tulee kasaan.

Lopulta se maksettu verosumma on kuitenkin sama.
 
Jatketaanpas tätä taas kun on ajankohtainen.

Oma paperiversio ei vielä ole tullut, mutta www.vero.fi nuot on jo! Mutta en kyllä löydä sieltä mätkyjä tai palautuksia. Mutta tuota pääsee jo täydentään!!

Kysymys kuuluu matkakuluista. Asumme siis nykyään niin että pitäisi saada heittämällä oman auton käyttö. Se ei ole se kysymys, vaan että miten nämä merkitään? käytetäänkö tuossa jotain wirallista työpäiväkerrointa? Eli millä kaavalla tuo lasketaan esim. mun kohdalla kun on matkat yhteenä 30 km per päivä?

Vaimolla vähän haastavampi kun sillä kolme työantajaa ja ne sen matka ei todellakaan ole samat joka päivä. Joutuuko se laskemaan ihan päivittäin yhteen vai miten nämä ylipäätään menee? Pystyy sen tekemään, mutta on vähän vitullinen työ...

Ekaa kertaa päästään näitä nyt vähenteleen...
 
Back
Ylös Bottom