Veroehdotukset vuonna 2012/13, tuliko mätkyjä vai palautuksia, mitä saat vähentää?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Niinpä:jahas:
Niin, toiset ovat pitäneet pientä veroprosenttia ostaakseen sillä Nokiaa pitkin vuotta. Joten kyllähän tuo veronpalautus on siihen verrattuna tuottoisaa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, toiset ovat pitäneet pientä veroprosenttia ostaakseen sillä Nokiaa pitkin vuotta. Joten kyllähän tuo veronpalautus on siihen verrattuna tuottoisaa...

Jopa uuden auton ostamine on Nokian ostamisen rinnalla ollut "tuottoisaa".
 
Palautusta 160e. Puhdas vahinko yleensä otan verottajalta "lainaa" n. 20-400e. Edellisistä palautuksista niin paljon aikaa, etten edes muista. Ainakin 10 vuotta.
 
Kumminkin suurinosa ihmisistä lepuuttelee rahojaan aivan ilmaiseksi pankeissa, niin miksei verottajalat voisi ottaa yli 3 kertaista tuottoa pankkiin verrattuna:D
Lainattu Nordea
"Käyttötilin korko Avainasiakkaalle Erittely Korko Käyttötilille maksettava korko 0,15%"
Lainattu verottaja
"Palautuskorko on kuitenkin aina vähintään 0,5 %. Palautuskoron määrä tarkistetaan vuosittain"
Matikkaa tämä vaan on;)


Pieni fail. Ainakin muutama pankki maksaa yli tuon:
Käyttelytilit
Pankki
Aktia 0.00-0.75%
Evli Pankki 0.75%
FIM 0.00-0.55%

Lähde: Kauppalehti

Puhumattakaan säästö-, talletustileistä tai korkorahastoista.
Vaikka ei olisi suurista summista kyse, niin periaattesta. Itse en ainakaan mielellään lainaa puoli ilmaiseksi valtiolle mitään, ihan tarpeeksi suuren siivun ottaa muutenkin

Toisille näillä ei ole väliä, toisille on.

Noista pääkaupunkiseudun matkakorteista sen verran että 11kk liput voi vähentää (lomia ei lasketa, siksi 11kk) eli yhteensä 993,30 seutulipulle. Ja omavastuuhan näissä oli se 600e

Lähde: http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Veroilmoituksen_antaminen/Alueelliset_matkakulutiedot_ja_seutulipu%2819931%29
 
Palautuksia vajaa 600 euroa, nousee reiluun tonniin kun laitan työmatkavähennykset. Epähuomiossa kävi näin, koska asuntolainan korkovähennykset pääsivät unohtumaan(en laskettanut veroprosenttia uudelleen vuoden 2011 alusta). Aikaisemmin olen hoitanut veroprosentin "nahkoilleen", en kannata ilmaista lainaa valtiolle. Enkä sijoittele ylimääräisiä mihinkään, kärsivällisyys ei riitä moiseen.
 
Mätkyjä 83 euroa. Tosin pistin matkakuluja vähennyksiin yli 7tonnin edestä, saa nähdä kyseleekö kukaan, että kuinka on ehtiny olla koulun ohes 9 kuukautta töissä :D Ainakin ennen menny läpi ja tulojen puolesta toi 9kk on ihan linjassa. Eli eiköhän sieltä nyt vähintään tonni tuu takasin! :)
 
Pieni fail. Ainakin muutama pankki maksaa yli tuon:

Vaikka ei olisi suurista summista kyse, niin periaattesta. Itse en ainakaan mielellään lainaa puoli ilmaiseksi valtiolle mitään, ihan tarpeeksi suuren siivun ottaa muutenkin
Mutta pankille annat puoli-ilmaista rahaa?:rock: Novitsivitsi..

150 takas. Työmatkakuluja nyt tulee vielä vähän vähennyksiin. Mut aika nappiin osui.
 
Fataali verottaja iski sakset suoraan pernaan. Mätkyjä noin 7000e ja tässä pitäisi vielä talo rakentaa. No onneksi tuosta saa matkakuluilla yms aika paljon pois.
 
Pistän paremmaksi. Sama tilanne, mutta mätkyjä vielä 2k€ enemmän.
 
Katotaan mihin ne mun lähes 5k:n mätkyt asettuu kun laitoin kaiken mahdollisen vähennyksiin mitä nyt vain laillisesti voi pistää ja pystyn perustelemaan. Tän vuonnamuutenkin hyvin menoja kun tuli opintotukien takisinperintä 8kk:lta vuodelta 2010...
 
Listaappas kasvain vähän mitä laitoit vähennyksiin. Itse en muuta osannut kuin kilometrit, päivälehden ja työhuoneen. Remppaa en ole tehnyt, niin kotitalousvähennystä ei saa.
 
2000e palautuksia. Tuntuu ihan hyvältä, varsinkin kun joutu vetää pari kuukautta loppuvuodesta 60%, kun kävin verotoimistossa tarkistamassa asiat.... Piti meinaan tulla vielä 400e mätkyjä, jännä juttu...
 
Back
Ylös Bottom