Veroehdotukset vuonna 2012/13, tuliko mätkyjä vai palautuksia, mitä saat vähentää?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Takaisin 900€, miten olen voinut laskea noin väärin?

Pitäisi tulla vielä lisääkin, kun pistän pari tonnia vähennyksiä kirjoista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka tämä on ilmaista lainaa valtiolle, niin tuntuuhan tää paljon paremmalla kuin mätkyt. Etenkin kun niitä mätkyjä on harvemmin mihinkään tuottavasti sijoitettu...

Se on just noin. Mä oon kolmisen vuotta nyt onnistumaan huitelemaan siinä +-200€ ja se on omasta mielestä ihan hyvä. Eikä se ilmaista ole, eikö siihen joku mahtava korko makseta :D
 
Se on just noin. Mä oon kolmisen vuotta nyt onnistumaan huitelemaan siinä +-200€ ja se on omasta mielestä ihan hyvä. Eikä se ilmaista ole, eikö siihen joku mahtava korko makseta :D

Juu, varmaan jopa enempi mitä esim. Nordea maksaa käyttötilille, jossa ei kyllä ikinä ole rahaa. :D
 
hmm...matkavähennykset kyllä verottajan kanssa koskaan aika selviä ole :rolleyes:
Neliraajahalvaantuneen bussikortti taitaa olla verottajalle ainoa selvä oikeutettu matkavähennys. Kaikki muu vaikuttaa arpapeliltä.
 
Neliraajahalvaantuneen bussikortti taitaa olla verottajalle ainoa selvä oikeutettu matkavähennys. Kaikki muu vaikuttaa arpapeliltä.

Totta, itse kulkenut samassa duunissa vuodesta -98 ja aina laittanut matkavähennykset oman auton mukaan, vissiin 3 kertaa mennyt läpi ja muina vuosina tullut vähennykset yleisten mukaan.
 
hmm...matkavähennykset kyllä verottajan kanssa koskaan aika selviä ole :rolleyes:

Mulla aina mennyt juuri niin kuin olen ehdottanut.

- - - Updated - - -

Takaisin 900€, miten olen voinut laskea noin väärin?

Pitäisi tulla vielä lisääkin, kun pistän pari tonnia vähennyksiä kirjoista.

Oletko ennen noita kirjoja laittanut? Ammattikirjallisuutta parilla tonnilla? Jonkun verranhan vähennetään automaattisesti?
 
Oletko ennen noita kirjoja laittanut? Ammattikirjallisuutta parilla tonnilla? Jonkun verranhan vähennetään automaattisesti?
En ole ennen pistänyt. Mutta ajattelin perustella ammattitaidon ylläpitämisellä. Kirjojen aiheet vaihtelevat kvanttifysiikan polkuintegraaleista johtamisstrategioihin.
 
Mulla aina mennyt juuri niin kuin olen ehdottanut.

- - - Updated - - -



Oletko ennen noita kirjoja laittanut? Ammattikirjallisuutta parilla tonnilla? Jonkun verranhan vähennetään automaattisesti?
Muistaakseni se oli reilut 600€, mitä se verottaja vähentää automaattisestin.
Eli kyllä siihen muutaman kirjan saa vähennettyä tai työvaatteita:D
 
n.30ekeä takasi. odotin n.4000e mätkyjä mutta olikin automaatitsesti hyväksytty noita matkoja vähennyksiin. Ei uskalla mistään reklamoida että etteivät vaan ala muuttamaan noita mitä on jo hyväksytty, sen verran mielivaltaista on aina noiden matkoja yms yms läpimeno. Ei saa alkaa ahnehtiin, haukkaa vielä kakkaa :D
 
Mites tuo työvaatteiden vähennys menee?
Mitä kaikkee siihen saa laitettua. Kenkää ja vaatetta tulee ostettua kiitettävästi vuoden aikana. Ja kuinkas tarkasti ne syynää kuitteja?
 
joku kolme tonnia mätkyjä. Viime vuonna tuli 9000€.
Molemmat hyviä, sillä ilmainen laina kelpaa aina.
 
n.30ekeä takasi. odotin n.4000e mätkyjä mutta olikin automaatitsesti hyväksytty noita matkoja vähennyksiin. Ei uskalla mistään reklamoida että etteivät vaan ala muuttamaan noita mitä on jo hyväksytty, sen verran mielivaltaista on aina noiden matkoja yms yms läpimeno. Ei saa alkaa ahnehtiin, haukkaa vielä kakkaa :D

Joo, en minäkään alkaisi tuossa kohtaa vinkumaan muutamasta kilsasta.

Mutta noin muuten kyllä ei se verovirkailija varmastikaan mielivaltaisesti voi päättää hyväksytäänkö oman auton käyttöä vai ei, vaikka se itse saattaakin silleen kuvitella. Valitusta vaan menemään jos perusteet oman auton käytölle löytyy ja verottaja ei sitä hyväksy.

Saas nähdä joudunko itse tästä tappeleen. Työkaverit eivät ole joutuneet kun ei tänne teollisuusalueelle pääse julkisilla. Ja kirjoitan tänne koska taas vaihteeksi töissä.

Minäkin ajattelin mennä ns varman päälle ja hakea matkakulut vaan noiden ns. virallisten työpäivien mukaan vaikka paljon on lauantaitakin tullut ylkässä tehtyä.
 
En ole ennen pistänyt. Mutta ajattelin perustella ammattitaidon ylläpitämisellä. Kirjojen aiheet vaihtelevat kvanttifysiikan polkuintegraaleista johtamisstrategioihin.
Olet oikeasti ostanut kirjoja 2000 eurolla vuoden aikana ja kuitit löytyvät? Muista sitten ilmoittaa, kun lopullinen verotus vahvistuu.

- - - Updated - - -

Mites tuo työvaatteiden vähennys menee?
Mitä kaikkee siihen saa laitettua. Kenkää ja vaatetta tulee ostettua kiitettävästi vuoden aikana. Ja kuinkas tarkasti ne syynää kuitteja?
Mulla käsitys, ei tieto, että ns. normaalit työvaatteet (farkut, puvut, nahkakengät) eivät mene läpi. Turvakengät, työhaalarit, luotiliivit yms menevät taas läpi. Mutta nuohan yleensä työnantaja kustantaa.
 
Veroehdotukset vuonna 2012/13, tuliko mätkyjä vai palautuksia, mitä saat vähent

Olet oikeasti ostanut kirjoja 2000 eurolla vuoden aikana ja kuitit löytyvät? Muista sitten ilmoittaa, kun lopullinen verotus vahvistuu.

Kuitit löytyvät, kun klikkaan Amazonin nappia "Tilaukset" ;)
 
Mulla käsitys, ei tieto, että ns. normaalit työvaatteet (farkut, puvut, nahkakengät) eivät mene läpi. Turvakengät, työhaalarit, luotiliivit yms menevät taas läpi. Mutta nuohan yleensä työnantaja kustantaa.
Eli tää on alakohtasta?
Mä kulutan ohjatessa muutamat kengät vuodessa ja työnantaja ei kuitenkaan kustanna kuin yhet vuoteen.
 
Tarkalle vedettiin. 43 euroa mätkyjä. Nyt tosin tajusin että tuloja yli opintotuen ensimmäisenkin kuukauden. Voi perse. Joutuu maksamaan niitä takaisin jonkun 1700 euroa. Shit!!!!
 
Eli tää on alakohtasta?
Mä kulutan ohjatessa muutamat kengät vuodessa ja työnantaja ei kuitenkaan kustanna kuin yhet vuoteen.

No ei se mitään alakohtaista ainakaan pitäisi olla. Mutta siis nuo kuuluu noihin tulonhankkimisvähennyksiin, mihin menee nuo em. kirjat, työvälineet ja ne vaatteet. Ja 620 euroa on sinunkin verotuksessa vähennetty jo automaattisesti. Jos olet yli 620 eurolla hankkinut vaatteita yms, niin sen ylimenevän osan voit vielä lisätä ilmoitukseen. Kuitteja ei mielestäni tarvi lähetellä.

Edit: Niin, se merkintätapa kannattaa vielä tarkastaa, että pitääkö merkata vaan yli 620 euron menevä osa, vai kaikki.


Virka tai työpukukustannukset

Verovelvollisen työssä käyttämästä vaatetuksesta aiheutuneet menot ovat yleensä elantokustannuksia. Niitä ei tämän vuoksi useimmiten voida pitää vähennyskelpoisina.

Jos työ- tai virkapuvun hankintakustannukset puvun rajoitetun käytön tai työn aiheuttaman vaatetuksen erityisen kulumisen vuoksi tahi muusta sellaisesta syystä kuitenkin ovat olennaisesti epäsuhteessa siihen, mitä verovelvollisen vaatetusmenot muutoin olisivat, voidaan hänelle myöntää vähennystä virka- tai työpuvun käyttämisestä aiheutuneista kuluista kohtuullinen määrä.


Noin kertoo verottaja. Eli sulla ilmeisesti lenkkareita yms. kuluu työkäytössä melkoinen setti, joten ovat myös vähennyskelpoisia.
 
Back
Ylös Bottom