Veroehdotukset vuonna 2012/13, tuliko mätkyjä vai palautuksia, mitä saat vähentää?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Huhhuh, tolla tekee jo pari mukavaa reissua. Jotain isompia vähennyksiä mukana?

Itsellä meni kerrankin siten miten suunnittelin, rontti 200€ takaisin jouluostoksiin. Oon koittanut olla suhteellisen lähellä nollia, mutta varmistaen kuitenkin, että olen hitusen tulopuolella (joojoo, omia rahoja).
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Reipas 31000 eskoo mätkyjä :D Suomi on hieno maa. Toivottavasti menee johonkin hyödylliseen, mutta todennäköisesti rötvääjät nostaa noi sossusta ja vetää alkon kautta takaisin valtiolle.

Huhhuh :D Ei tunnu omat 170e mätkyt enää missään kun tän luki.
 
Reipas 31000 eskoo mätkyjä :D Suomi on hieno maa. Toivottavasti menee johonkin hyödylliseen, mutta todennäköisesti rötvääjät nostaa noi sossusta ja vetää alkon kautta takaisin valtiolle.

Komiaa! Oletko maksanut ennakkoveroja ollenkaan? :D Itsellä ei varmaan pää kestäisi moisia kertamätkyjä... Onneksi tämmöinen tavallinen palkansaaja maksaa rosvoprosenttia pitkin vuotta, niin ei tunnu niin pahalta. Sammakon keittämisessä kai sama homma... kun lämpö nousee pikku hiljaa niin kokonaiskusetus ei valkene kuin vasta ihan viime metreillä jos silloinkaan. :lol2:

Itselle palautuksia tonnin verran. Ensi vuodelle tulossa reiluhko palkankorotus, jonka myötä veroja ja veronkaltaisia maksuja menee liksasta kai yli 40%... Noh, saavatpa Zorbakset sluibailla vielä ensi vuonnakin.
 
Reipas 31000 eskoo mätkyjä :D Suomi on hieno maa. Toivottavasti menee johonkin hyödylliseen, mutta todennäköisesti rötvääjät nostaa noi sossusta ja vetää alkon kautta takaisin valtiolle.

Voisit pistää samantein kiinteän kuukausittaisen suoraveloituksen menemään noiden Kampin kulmilla hengailevien tyyppien tileille :D Tai perustaa Alkoon oman tilin, jonka piikkiin nuo voi käydä ostoksilla....
 
Komiaa! Oletko maksanut ennakkoveroja ollenkaan? :D Itsellä ei varmaan pää kestäisi moisia kertamätkyjä... Onneksi tämmöinen tavallinen palkansaaja maksaa rosvoprosenttia pitkin vuotta, niin ei tunnu niin pahalta. Sammakon keittämisessä kai sama homma... kun lämpö nousee pikku hiljaa niin kokonaiskusetus ei valkene kuin vasta ihan viime metreillä jos silloinkaan. :lol2:

Itselle palautuksia tonnin verran. Ensi vuodelle tulossa reiluhko palkankorotus, jonka myötä veroja ja veronkaltaisia maksuja menee liksasta kai yli 40%... Noh, saavatpa Zorbakset sluibailla vielä ensi vuonnakin.

Kyllähän tossa tuli ennakkojakin maksettua mutta ei tarpeeksi. Mut noi nyt on laskettu jo alkuvuodesta, joten ei mikään ylläri.
 
Ylimääräisenä bonuksena matalan verotuksen maahan muuttamisesta verottaja palauttaa reilut pari tonnia Suomessa maksettuja veroja, koska lähdin kesken vuoden ulkomaille ja sen vuoden tulot Suomessa siis jäivät nysäksi. Verottaja tekee kyllä aivan kaiken mahdollisen kannustaessaan lähtemään pois Suomesta.
 
1500 palautuksia...solidaarisuusvero olis poikaa..
 
Muistaakseni 360€ ja hilut päälle palautuksia. Noista 300€ olen jo käyttänyt, koska tiedän, mistä tulee sen kokoinen lasku juuri siellä paikkeilla, kun veronpalautuksetkin tulevat. Ihan sopiva, just tommonen 50-500€ on sopiva joko palautusta tai mätkyä.
 
Osaisiko joku kertoa, että voiko tuosta veropäätöksestä valittaa vielä?

Laitoin tuossa keväälle verottajalle tiedot viime vuoden työmatkoista koituneet kustannukset, sen mukaan minun pitäisi saada n. 1000e - omavastuu. Omavastuu on 600e, mutta kuulin tänään opiskelukavereilta, että se omavastuu pienenee samalailla opiskelijoilla kuin työttömilläkin kun on vaan n. 4kk töissä. Eli mun omavastuun olisi pitänytkin olla n. 200e joten mun kuuluisikin saada matkakorvauksista 800e vaikka siinä verolappusessa mun muistaakseni oli merkitty omavastuuksi 600e. Tässä on mahdollisuutena, että opiskelukaveri puhuu puutaheinää / mä muistan väärin / mun lappusen käsittelyssä tapahtunut virhe tai sitten tyytyä kohtalooni.

Muuten palautuksia tulee reilut 800e
 
Palautuksia napsahti 654€, mutta vielä en ole optimistinen :) Vuosi sitten parin sadan hjuuron palautukset kääntyivät loppuviimein 300€:n mätkyiksi.
Ei sentään muuttuneet mätkyiksi. 180e palautuksia.
 
Back
Ylös Bottom