Veroehdotukset vuonna 2012/13, tuliko mätkyjä vai palautuksia, mitä saat vähentää?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tällä kertaa ollaan näköjään viimeisten joukossa, koska lappuset eivät ole vielä tulleet. Tosin jänskättää mikä on lopputuomio. :D Ensimmäinen vuosi vasta täyspalkkaisena työntekijänä takana. :) Edellisinä vuosina olen aina 100-400 e saanut takaisin.
 
Tällä kertaa ollaan näköjään viimeisten joukossa, koska lappuset eivät ole vielä tulleet. Tosin jänskättää mikä on lopputuomio. :D Ensimmäinen vuosi vasta täyspalkkaisena työntekijänä takana. :) Edellisinä vuosina olen aina 100-400 e saanut takaisin.
Ei ole tännekkään vielä tippunut. Palautuksia pitäisi kyllä tulla kun unohdin loppuvuodesta rukata prosentin pari liian korkean veron alemmas.
 
Modet voi perustaa oman ketjun jos laitoin tämän väärään paikkaan. Onko kellään muulla tullut jo semmoista tunnetta että liika on liikaa verojenmaksussa? Itselläni on pikkuhiljaa ruvennut enemmän ja enemmän tuntuu siltä että jotenkin vitun epäoikeudenmukaista, viimeiset niitit on nyt kun jokusen aikaa sitten myin monta sijoitusasuntoa pois ja nyt tulee veroseuraamuksia, tuntuu jotenkin turhalta maksaa noita veroja, etenkin Himas ja Hautala ja Urpilaisen kokouspalkkioiden jälkeen, että tämänkö takia minä maksan veroja suomeen. Mitä järkeä on enää osallistua "yhteisen hyvän" ylläpitoon jos hallitus perseilee kokoajan, "lainataan" rahaa "mustalaisille" miljardeja, työnnetään Afrikkaan ja kotimaahan turhuuksiin miljardeja kokoajan ja herrat vain tienaa ja nauraa matkalla pankkiin.
 
Modet voi perustaa oman ketjun jos laitoin tämän väärään paikkaan. Onko kellään muulla tullut jo semmoista tunnetta että liika on liikaa verojenmaksussa? Itselläni on pikkuhiljaa ruvennut enemmän ja enemmän tuntuu siltä että jotenkin vitun epäoikeudenmukaista, viimeiset niitit on nyt kun jokusen aikaa sitten myin monta sijoitusasuntoa pois ja nyt tulee veroseuraamuksia, tuntuu jotenkin turhalta maksaa noita veroja, etenkin Himas ja Hautala ja Urpilaisen kokouspalkkioiden jälkeen, että tämänkö takia minä maksan veroja suomeen. Mitä järkeä on enää osallistua "yhteisen hyvän" ylläpitoon jos hallitus perseilee kokoajan, "lainataan" rahaa "mustalaisille" miljardeja, työnnetään Afrikkaan ja kotimaahan turhuuksiin miljardeja kokoajan ja herrat vain tienaa ja nauraa matkalla pankkiin.

Onko sijoitusasuntojen veroseuraamuksissa tapahtunut jotain muutosta viime vuosien aikana?
 
Ei ole, mutta tuntuu jotenkin kohtuuttomalta että olen ostanut asunnon vaikka pari vuotta sitten ja nyt myyn sen vaikka noin 8te voitolla ja siintä maksan veroa noin 2,5te, eli melkein vuoden vuokran verran. Tuntuu käsittämättömältä riskeihin nähden ja siihen että osan asunnoista olin rempannut ja nyt maksan vittu melkein vuoden nettovuokran verran veroja että joku Himanen saa rahaa tai joku somali saa uuden iphonen tai Jutta saa tonnin kokouspalkkion. Jotenkin vain tullut mittari täyteen Suomen verotusta.
 
Itse olen kirjoittanut 5 vuotta aika tarkkaan näin: epäsäännölliset työajat ja tarvitsen omaa autoa töissä. Aina mennyt läpi.
Ainoastaan tj voi vedota siihen että tarvitsee omaa autoa työpäivän aikana. Muutoin työnantajan on järjestettävä työntekijälle auto, jos moista kesken päivän tarvitsee.
Epäsäännöllisillä työajoilla taas on merkitystä.

Ja se 2h raja on nimenomaan odotusta. Työmatka julkisilla voi olla vaikka 4h/suunta, eikä omaa autoa saa käyttää vaikka samaan matkaan kuluisi 1h omalla autolla. Ainoastaan jos päivän päätteeksi pitää odotella ja on vielä vaikkapa vaihto välissä (tai pelkkä vaihto on tosi pitkä), näissä odotuksissa jos se 2h menee rikki niin on perusteltua kulkea omalla autolla.
Ja julkisille tarvitsisi kävellä jos kävelymatka / suunta on alle 2km (eli yhteensä kotoa pysäkille ja pysäkiltä töihin).
 
Muuta pois. Ei kukaan velvoita aikuista miestä asumaan Suomessa.

Kyllä minä ainakin ymmärrän SirMaxin tuskan. Ihan oikeati vituttaa välillä ja huolella katella tilinauhoista sun muista sitä verottajalle menevää osuutta kun tietää paljonko niistä rahoista perseillään ties minne. En yhtään ihmettele että moni downsiftaa kun ei huvita maksaa enää. Ei ole vaivan arvoista.
 
Sellaiset 1100 € mätkyjä. Ainoa vähennys mitä voin tehdä on elatusmaksut.
Vituttaa vaan kun tuntuu, että maksetuille veroille ei saa oikein mitään vastinetta.
 
Kyllä minä ainakin ymmärrän SirMaxin tuskan. Ihan oikeati vituttaa välillä ja huolella katella tilinauhoista sun muista sitä verottajalle menevää osuutta kun tietää paljonko niistä rahoista perseillään ties minne. En yhtään ihmettele että moni downsiftaa kun ei huvita maksaa enää. Ei ole vaivan arvoista.

Tämähän se on. Ei verojen maksussa mitään väärää ole kunhan siitä menisi etes iso osa suhteessa viisaisiin kohteisiin mutta hyvävelijärjestöt kyllä osaa pyörittää meidän tavantallaajan eurot omiin taskuihin ja päättömiin sijoituksiin.

Itse olen siinä onnekkaassa asemassa että koen että saan otettua suuren osan veroeuroista takaisin "uravalintani" takia. Suomen terveydenhuolto,tiestöt ymsyms, moni muukin on kyllä verotukseen nähden aika vitsejä.
 
Vajaa 300 euroa takaisin, kuten kuvittelinkin. Jännä juttu oli se että työmatkavähennykset olivat valmiiksi laskettuna, ensimmäistä kertaa. Saan siis vähentää työmatkakulut verotuksessa oman auton mukaan 3-vuorotyöstä/huonoista julkisista johtuen. Kiva ettei tarvitse tehdä mitään muutoksia ehdotukselle. :love:
 
Back
Ylös Bottom