Veroehdotukset vuonna 2012/13, tuliko mätkyjä vai palautuksia, mitä saat vähentää?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huh, ei vieläkään elämän ensimmäisiä mätkyjä. 554 e palautuksia.
 
Itse olen siinä onnekkaassa asemassa että koen että saan otettua suuren osan veroeuroista takaisin "uravalintani" takia. Suomen terveydenhuolto ,tiestöt ymsyms, moni muukin on kyllä verotukseen nähden aika vitsejä.

Tästä kyllä olen eri mieltä, vaikka kuntien ja kaupunkien terveysasemia laadullisesti solvataankiin niin monelle ne ovat tärkeitä, koululaisten ilmainen hammashuolto, neuvolat. Mielestäni ei niinkään vitsi. Toki en tiedä muitten maitten terveyshuollosta mutta onko väliä, jos Belgiassa vaikka olisi ilmaista huipputerveydenhuoltoa tarjolla maan kansalaisille niin mitäpä se meitä hyödyttää:)
 
Terveydenhuolto on Suomessa huippuluokkaa, etenkin jos olet tarpeeks kipeä. Se on ihan totta, että perusterveydenhuollossa on parantamista omalääkäriaikojen yms suhteen.
 
Ensimmäiset mätkyt ikinä. :D 115 euroa maksella valtiolle takas. Ensi vuonna pitäiski saada palautuksia reilu 400 euroa takas matkavähennysten takia...
 
Mitenköhän sitä lähtis matkakuluja hakemaan oman auton käytöstä kun kahta työtä teen ja usein
joutuu suoraan toisesta työstä toiseen lyhyellä väliajalla ja usein myös lyhyellä varoitusajalla?
 
1002e takaisin. KIITOS!
 
1700€ takaisin ja tuosta vielä puuttuu työmatkavähennykset koko vuodelta. Vaimokin sai reilun tonnin takaisin, joten mukavat joulurahat tulee. Joojoojoo, ilmaista lainaa jne. jne. mutta ainakin omalta (ja etenkin vaimon) kohdalta voin sanoa, että jos olisi menty pienemmällä veroprosentilla ja olisi jäänyt näppiin enemmän rahaa, niin ne rahat olisi jo mennyt taivaan tuliin. Voi siis sanoa, että jos olisin maksanut vähemmän veroja viime vuoden aikana, olisin vajaa pari tonnia köyhempi ensi jouluna ;)
 
No molempiin töihinhän sinä olet ajanut kotoa-töihin-kotiin, hyvin yksinkertaista.

menikös kaava km korvausten laskuun esim näin. 18(km etäisyys kotoa työpaikkalle)*2(edestakainenmatka)*20(työpäivät/kk)*11(kuukaudet -pois laskien kesäloma)*0,25(eurot kilometriäkohden)= 1980€ joka ilmoitetaan verottajalle.
 
Pari tonnia palautuksia mutta toisaalta ajoin eilen parin tonnin ylinopeussakon, joten menee samantien takaisin valtiolle :D

Karman laki! :D
 
Back
Ylös Bottom