Ei mennyt!!
No kerro nyt tyhmälle että miten, ekaa kertaa noita oman auton kilsoja laittamassa :jahas:
Oliko niitä työpäiviä 22 kuukaudessa vai missä meni vikaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei mennyt!!
No kerro nyt tyhmälle että miten, ekaa kertaa noita oman auton kilsoja laittamassa :jahas:
Oliko niitä työpäiviä 22 kuukaudessa vai missä meni vikaan
Ajoin aamuisin 105 km konttorille. Konttorilta lähdin ajelemaan asiakkaille. Näistä asiakaskäynneistä sain km-korvaukset. Kodin ja konttorin väliset ajot laitoin vähennyksiin. Ilmoitus tuli, että kodin ja konttorin välisen matkan olisin voinut kulkea bussilla, joten sen mukaista taksaa on käytetty. Oman auton käyttö ei ollut kuulemma perusteltua. Käytännössä kuitenkin omalla autolla oli kuljettava; millä olisin jatkanut muuten sitten konttorilta asiakkaisiin, jos olisin saapunut konttorille julkisilla? Onko minulla vastaan sanomista tässä kohtaa vai miten asia menee?
On kyllä selkeästi mainittu vero-ohjeissa ja verottajan sivuilla, että verotuksessa ei hyväksytä matkoja oman auton kustannusten mukaan mm. näillä perusteilla:
- Oma auto on nopeampi kuin julkinen.
- Tarvitset työssäsi autoa.
- Viet lapsen päivähoitoon/kouluun työmatkalla.
Tiedä sitten kuinka järkevää tuo on.
Kiitos selkeästä vastauksesta. Mun työmatka julkisilla sinne 105 km päähän olis kestänyt jonkun 3-4 h suuntaan, kun taas omalla autolla riitti 55-65 min ruuhkasta riippuen ...mutta se tosiaan on minun ja silloisen työnantajan murhe.
Millos yrittäjän veropäätöksiä alkaa tulemaan luukusta? Joillekin tullut jo paperia?
Ei palauteta 0.20€