Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JOJ sanoi:
tais olla alkuvuodesta kun tuli tekstari oudosta numerosta mallia: "Moi mitä sulle kuuluu? Kiinostaisko tulla kuuntelemaan mitä mä nykyään teen". Siinä jokunen tekstiviesti vaihdettiin, jotta sain selville lähettäjän. Lopuksi totesin vaan, että jos tähän kuuntelemiseen liittyy millään tavalla kavereille kaupaustelu tai jonkun sortin pyramidi niin unohda. Ei tullut vastausta :D
En tiedä mikä "yritys" oli kyseessä.
E: kyllä mulla oli mielessä mennä pelipaikoille kattomaan ja nauhoittamaan se saarna, mutta ei laiska jaksa. Toisaalta ei oikein kiinnostanut tätä henkilöäkään tavata.
Ja kannattaa tosiaan muistaa myös, että homma täyttää usein myös rikollisen pyramidihuijauksen tunnusmerkit. Eli nekin, jotka tienaavat, tienaavat laittomasti, ja homman paljastuttua joutuvat maksamaan kaiken rikoksella saamansa hyödyn valtiolle/huijatuille. Tähän päälle vielä mahdolliset sakot tai jopa vankeustuomio, jos riittävän isosta tekijästä on kyse.Yleinen mielipide varmaankin se, että huijausta koko juttu. Ne kaverit jotka näillä tienaa taitaapi olla siellä vähän "korkeammalla".
Ite en kyllä tähän lähde edelleenkään mukaan.
Joo tota noin, gnld ei liity mitenkään samaanluokkaan näiden pyramiidi juttujen kanssa. Oot tainnut sekoittaa tai tietämättömyyttä...
Ai? Mene kuuntelemaan tilaisuus, minulla ei mitään tarvetta ole tässä alkaa perustelemaan sinulle mitään. Sen nyt vain voin sanoa että jos yritys on toiminut yli 50 vuotta jo suomessa, eikä kaatunut kuten kaikki muut mihin olette tätä verranneet.Heitähän vielä perustelut perään. Muuten voit olla hiljaa.
Ai? Mene kuuntelemaan tilaisuus, minulla ei mitään tarvetta ole tässä alkaa perustelemaan sinulle mitään. Sen nyt vain voin sanoa että jos yritys on toiminut yli 50 vuotta jo suomessa, eikä kaatunut kuten kaikki muut mihin olette tätä verranneet.
Eli näin lyhyesti sanoen: ei ole laiton, joten ei se ei ole pyramidihuijaus. Rahaa tulee jos tekee töitä ja tuossa ei millään sijoituksilla pelailla.
Turhaan sinä täällä pädet tietämättömyydellä. No offence
Tämähän nyt on aika normaalia joka työssä. On vain eri asia haluaako myydä saippuaa ym. päivittäistavaraa "kaverilta kaverille".Ai? Mene kuuntelemaan tilaisuus, minulla ei mitään tarvetta ole tässä alkaa perustelemaan sinulle mitään. Sen nyt vain voin sanoa että jos yritys on toiminut yli 50 vuotta jo suomessa, eikä kaatunut kuten kaikki muut mihin olette tätä verranneet.
Eli näin lyhyesti sanoen: ei ole laiton, joten ei se ei ole pyramidihuijaus. Rahaa tulee jos tekee töitä ja tuossa ei millään sijoituksilla pelailla.
Turhaan sinä täällä pädet tietämättömyydellä. No offence
Ai? Mene kuuntelemaan tilaisuus, minulla ei mitään tarvetta ole tässä alkaa perustelemaan sinulle mitään.