Verkostomarkkinointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teenpä noston neljä vuotta vanhaan treadiin, sillä tänään tuli eteen uusi "myyjä" kauppaamaan verkostomarkkinointia, GNLD:stä siis kyse. Muuten olis ollu ihan vakuuttavakin esitys, mutta tullut jo pari kertaa aiemminkin törmättyä samankaltaisiin tekijöihin. Pari vuotta sitten kaveri koitti saada mukaan Moveen tai johonkin sellaseen, en kuitenkaan lähteny ku kuullosti sen verran hullulta.

Mites muilla, onko tullu viime aikoina eteen näitä kavereita jotka hehkuttaa sitä miten helposti saa rahaa yms.? Yleinen mielipide varmaankin se, että huijausta koko juttu. Ne kaverit jotka näillä tienaa taitaapi olla siellä vähän "korkeammalla".

Ite en kyllä tähän lähde edelleenkään mukaan.

tais olla alkuvuodesta kun tuli tekstari oudosta numerosta mallia: "Moi mitä sulle kuuluu? Kiinostaisko tulla kuuntelemaan mitä mä nykyään teen". Siinä jokunen tekstiviesti vaihdettiin, jotta sain selville lähettäjän. Lopuksi totesin vaan, että jos tähän kuuntelemiseen liittyy millään tavalla kavereille kaupaustelu tai jonkun sortin pyramidi niin unohda. Ei tullut vastausta :D

En tiedä mikä "yritys" oli kyseessä.

E: kyllä mulla oli mielessä mennä pelipaikoille kattomaan ja nauhoittamaan se saarna, mutta ei laiska jaksa. Toisaalta ei oikein kiinnostanut tätä henkilöäkään tavata.

tais olla alkuvuodesta kun tuli tekstari oudosta numerosta mallia: "Moi mitä sulle kuuluu? Kiinostaisko tulla kuuntelemaan mitä mä nykyään teen". Siinä jokunen tekstiviesti vaihdettiin, jotta sain selville lähettäjän. Lopuksi totesin vaan, että jos tähän kuuntelemiseen liittyy millään tavalla kavereille kaupaustelu tai jonkun sortin pyramidi niin unohda. Ei tullut vastausta :D

En tiedä mikä "yritys" oli kyseessä.

E: kyllä mulla oli mielessä mennä pelipaikoille kattomaan ja nauhoittamaan se saarna, mutta ei laiska jaksa. Toisaalta ei oikein kiinnostanut tätä henkilöäkään tavata.

Joo, tutulta kuulostaa. Itellä kun ensimmäisen kerran kuulin tästä Movesta, niin olin salilta lähdössä ku kaveri soitti ja kysy kiinnostaisko tienata helpolla rahaa. Menin sitten sovittuun paikkaan ja siinä oli sitten toinen kaveri puku päällä selittämässä silmät kirkkaina miten saa helppoa rahaa :D En kuitenkaan lähteny mukaan. Kaiketi kolme kaveria ainaki lähti mukaan, mutta eipä oo kuulunu mitään sen kummempaa sen jälkeen. En oo asiasta viittiny enää kysellä ku tuntuu ettei niitä se puheenaihe kiinnosta :rolleyes:

Joo, mutta nyt olis sitten torstaina "kokous", johon tulee joku tyyppi kertomaan tästä GNLD:stä. Mietin jos käyn kuuntelemassa huvikseni mitä kaverilla on sanottavana. Mukaan en kuitenkaan lähde, se on varma!

Yleinen mielipide varmaankin se, että huijausta koko juttu. Ne kaverit jotka näillä tienaa taitaapi olla siellä vähän "korkeammalla".

Ite en kyllä tähän lähde edelleenkään mukaan.
Ja kannattaa tosiaan muistaa myös, että homma täyttää usein myös rikollisen pyramidihuijauksen tunnusmerkit. Eli nekin, jotka tienaavat, tienaavat laittomasti, ja homman paljastuttua joutuvat maksamaan kaiken rikoksella saamansa hyödyn valtiolle/huijatuille. Tähän päälle vielä mahdolliset sakot tai jopa vankeustuomio, jos riittävän isosta tekijästä on kyse.

Moven tapauksessahan taisi hovioikeudelta tulla vapauttava päätös, vai miten se nyt oli, mutta huijaustahan nuo on yhtä kaikki.

No tuo GNLD on toiminut suomessa jo pelkästään yli 50 vuotta, eikä todellakaan ole mitään humpuukia. Tiedän monia tuttavia jokka tekevät töitä tämän kanssa ja mersuilla ne ajelee.
Nuo ternimaito sun muut eivät todellakaan liity mitenkään tähän GNLD:seen, ihan eri hommaa nimittäin on.

Tarkoitat ilmeisesti GLDN:ia (GoLDeN). Varmasti niitä löytyy jotka ajelee mersulla ja moista tekee, kyllä minulla on kaveri joka elää opintotuella ja silti ajaa mersulla.

Vaan kun katsoo niitä palkkiotaulukoita, niin ilman pyramidin kasvattamista alapuolelle ei niillä ansioille pääse. Tämä jos mikä on merkki pyramidikusetuksesta; aina siinä joku rikastuu. Niiden alempien rahoilla. Sekä tietysti systeemin pyörittäjät.

Jos palkkiot ovat muuttuneet, viitsitkö ystävällisesti laittaa uudet tiedoksemme? 2006 alkuvuodesta muistaakseni jossain moiset näin (mitkä gldn-jäsen vahvisti oikeiksi).

Ei gnldn homma todellakaan mitään kusetusta ole. Kyllä sieltä rahaa saa, jos on vain valmis tekemään työtä sen eteen. Sitä saakin sitten tehdä 72h vuorokaudessa ainakin alkuun, jos todella haluaa sitä rahaa..itsellä ei pää kestänyt sitä tahtia ja tuli se paljon puhuttu burn out ja into lopahti koko hommaan ja nyt ei voisi vähempää kiinnostaa.

Muistin juuri erään hauskan tapauksen Liittyen tähän verkostomarkkinointiin.

Noin 4 vuotta sitten "eräs tuttu" soitteli mulle ja pyysi erääseen yökerhoon tulemaan noin klo.18.00 aikaan, Yökerho oli varattu kyseiseen tilaisuuteen. Kysyin suoraan, että Mikä juttu tää on?
Sano vaan että tuu sinne tilaisuuteen niin kaikki selviää, jotain helpon rahan kanssa oli tekemistä. En mennyt.

Soitteli vielä noin 3 kertaa ja ei kertonut suoraan mikä sen koko jutun idea oli. Mutta kuulemma hyvää sijoitus olisi. Myöhemmin selvisi että kyseessä oli Wincapital pyrämidihuijaus.:wtf:

Ihmettelin aikanaan, miks vitussa ei voi sanoa suoraan asiaansa. Joten jääkööt.

Karutotuushan on se, ettei kukaan kerro toiselle jos keksii helpon tavan tehdä rahaa. Vaan käärii hän itse rahat, eikä inahda kellekkään hyvästä rahan lähteestä.:rock:

aina ku joku tulee teille näitä tarjoomaan "helppoja rahoja" ni miettikää nyt mistä se raha tulee sinne helposti, jotakuta kusetetaan aina, yleensä teitä.. mahdoton yhtälö tuo "helppoa rahaa" siltikin vuosittain suomessa tuhannet ja tuhannet ihmiset uskovat näihin rahan saarna miehiin.. on se vaan älytöntä et nää menee läpi aina..

Tiedän parin vuoden takaa omilta opiskeluajoiltani yhden tapauksen, eräs tampio juuri täytettyään 18 upotti sukulaisiltaan lahjaksi saamansa 2000e autorahat verkostokoijaukseen... Yritti epätoivoisesti saada luokkalaisia mukaan mutta ei siihen kukaan lähtenyt. Vaikka kuinka monesti kaverien kanssa sille tyypille perusteltiin miksei lähdetä mukaan ja yritettiin selittää että sitä huijataan se silti tuntui sokeasti uskovan että vielä joku päivä tulee Ferrarilla kouluun ja näyttää meille. :david:

Joo tota noin, gnld ei liity mitenkään samaanluokkaan näiden pyramiidi juttujen kanssa. Oot tainnut sekoittaa tai tietämättömyyttä...

Joo tota noin, gnld ei liity mitenkään samaanluokkaan näiden pyramiidi juttujen kanssa. Oot tainnut sekoittaa tai tietämättömyyttä...

Heitähän vielä perustelut perään. Muuten voit olla hiljaa.

Heitähän vielä perustelut perään. Muuten voit olla hiljaa.
Ai? Mene kuuntelemaan tilaisuus, minulla ei mitään tarvetta ole tässä alkaa perustelemaan sinulle mitään. Sen nyt vain voin sanoa että jos yritys on toiminut yli 50 vuotta jo suomessa, eikä kaatunut kuten kaikki muut mihin olette tätä verranneet.
Eli näin lyhyesti sanoen: ei ole laiton, joten ei se ei ole pyramidihuijaus. Rahaa tulee jos tekee töitä ja tuossa ei millään sijoituksilla pelailla.
Turhaan sinä täällä pädet tietämättömyydellä. No offence

Ai? Mene kuuntelemaan tilaisuus, minulla ei mitään tarvetta ole tässä alkaa perustelemaan sinulle mitään. Sen nyt vain voin sanoa että jos yritys on toiminut yli 50 vuotta jo suomessa, eikä kaatunut kuten kaikki muut mihin olette tätä verranneet.
Eli näin lyhyesti sanoen: ei ole laiton, joten ei se ei ole pyramidihuijaus. Rahaa tulee jos tekee töitä ja tuossa ei millään sijoituksilla pelailla.

Mikäs se GNLD:n toimiala nyt sitten on? Mitä tuotteita myyvät? Niin ja mikä on se niiden liiketoimintamalli? :rolleyes:

Tämähän nyt on aika normaalia joka työssä. On vain eri asia haluaako myydä saippuaa ym. päivittäistavaraa "kaverilta kaverille".

Perustitko ihan nimimerkin mainostaaksesi goldenin erinomaisuutta? Oletko vasta nyt itse höyrähtänyt tuohon. Tule sitten vaikka parin kuukauden päästä kertomaan oletko saanut mersurahat hankittua, mitään pankkilainaa tai rahoitusta ei sitten lasketa.

Ai? Mene kuuntelemaan tilaisuus, minulla ei mitään tarvetta ole tässä alkaa perustelemaan sinulle mitään.

Ihan kuin olisin kuullut tämän aikaisemminkin..

Koskahan verkostomarkkinamiehet tajuavat, miltä tälläiset lausahdukset saavat koko homman vaikuttamaan? Selitetään suu vaahdossa siitä miten hyvä ja mahtava ja upea homma on, mutta ei tiedetä koko hommasta lopulta yhtään mitään tai osata edes antaa summittaisia vastauksia. "Mene sinne tilaisuuteen niin kaikki kerrotaan". Joo. En halua mennä tilaisuuteen tuhlaamaan aikaani kuullakseni mahdollisesti vastausta kysymykseeni, todennäköisesti erittäin hyvän puhujan vastaamana joko koko kysymyksen kiertäen tai kääntäen kysymykseni käytännössä päälaelleen. Haluaisin sen yhden vastauksen, mihin kenellä tahansa asiasta jotain hajua omaavalla menisi se 30 sekuntia selittää.

Nämä jotain hajua omaavat tuntuvat vaan olevan aika harvinaisia.

Verkostoylimielisyys puetaan lähes poikkeuksetta noihin "ei minulla ole tarvetta selittää" sanoihin keskusteluforumeilla. Toinen vaihtoehto on, ettei ole aikaa selittää. Samaan hengenvetoon kyseinen verkostouskovainen on kuitenkin saanut selitettyä (yleensä katastrofaalisella kieliopillisella ilmaisulla) sivutolkulla vaahtosuu-tekstiä, jonka kirjoittamiseen olisi pikakirjoittajallakin palanut aikaa tunti poikineen.

Mutta se kai tässä on tarkoituskin, kuten Winclubissa ja capitassa ja muissakin oli; tehdään ns. houkuttelevaa tekstiä, josta fiksummat tajuavat että nyt ei ole ihan kaikki mutterit laatikossa ja kiertävät homman kaukaa. Ne vähän höntimmät sitten saattavat innostua ja lähteä mukaan. Fiksummat kun voisivat esittää liian vaikeita kysymyksiä, heidät voisi olla liian vaikea puhua ympäri ja vaikka kumpikin edeltävistä onnistuisi, ongelmien ilmaantuessa he saattaisivat tajuta tehdä asialle jotain. Tälläiset henkilöt eivät ole niitä, joita verkostot joukkoihinsa haluavat.

Tais olla sama firma joka soitteli itselleni (gnld), numeron sai "kaveriltani".
"Tuu kuuntelee, tää on niin mahtava juttu."
No mitä te teette?
"Ei tätä voi kertoa puhelimessa, se on niin monimutkainen juttu!"
Myytte jotain?
"Ei sitä pysty selittää, se pitää nähdä!"
No vittu jos et osaa sanoa mitä te teette ni ette kyl osaa sitä sieläkään sanoa.
"No tuu kuuntelee niin selviää."

Tätä jatkui noin 5min, kyselin vaan koko ajan mitä te teette ni tuli tuommoisia, tuu katsoo :D

Eräs vaimon puolituttu yritti rekrytoida vaimoani verkostomarkkinointiin. En tiedä mikä firma, mutta myytävät tuotteet olisivat olleet jotain siivoustuotteita, saippuaa, hammastahnaa yms.

Vaimo näytti jälkeenpäin ne laput mitä se nainen oli antanut. Niissä puhuttiin yli 50 000 euron vuosiansioista yms. Se nainen vaan sattuu ajamaan jollain ruosteenraiskaamalla Ritmolla ja vaatteet ovat Halpa Hallin alerekistä. Kai se pistää ne viiskyt tonnia sukan varteen. Sen verran mitä muutenkin olen nähnyt verkostomarkkinoinnissa mukana olevia ihmisiä, niin eivät he rahoissa kieri. Päinvastoin. Tuttuja ja naapureita vaan vituttaa, kun ne yrittävät koko ajan hieroa kauppoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom