Verkostomarkkinointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä se kertoo toiminnasta, jos se ei kestä googlettamista?
No voisithan verrata tätä vaikka puhelinmyyntiin periaatteessa. Monet puhelinmyynti yritykset ovat kusetusta ja eivät maksa palkkaa. Joukosta löytyykin sitten yhtiö joka toimii ja hoitaa palkan maksun, mutta kaikki tuomitsevan sen kuitenkin luulien sitä vain paskaksi sontaläjässä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No en nyt sanois että senttihuutokaupat olis rehellistä toimintaa, tai no riippuu vähän näkökulmasta... Eihän siellä mainita että he eivät saisi itse huutaa omiin tuotteisiinsa boteilla ynnä muilla. :puntti:
Niin ja miksi puolustelen? Koska tunnen muutaman henkilön jotka tekevät tällä rahaa vakuuttavasti.:kuola:

Arvostat rahaa riippumatta siitä vaikka se olisi tehty rikollisilla keinoin?

Se, että joku tienaa ei tarkoita sitä, että se olisi hyvä juttu. Jos edes tienaa eikä pidä kulissia yllä, mutta se on eri asia.

Arvostat rahaa riippumatta siitä vaikka se olisi tehty rikollisilla keinoin?
Kyllä tuon oikein paketoimalla saa lailliseksi meillä, ei ongelmaa siinä. Tuotteet ovat siis lähes pelkästään väline jolla pyramidi laillistetaan.

Se, että joku tienaa ei tarkoita sitä, että se olisi hyvä juttu. Jos edes tienaa eikä pidä kulissia yllä, mutta se on eri asia.
Näin. Avainhenkilöiden (pyramidien yläpään) näyttävät kulissit ovat eräs pyramidien peruspilari; "katso kuinka paljon fyrkkaa olen tehnyt" (liising-auto a'la Petteri Jussila, ranta-rolex, kultakorut).

Edelleen kai se suurin ja helposti ymmärrettävin pointti mikä pitäisi noihin hurahtaville saada perille on se, että noissa systeemeissä muutama prosentti tienaa, loput maksaa. Yksinkertaisesti siitä syystä ettei merkittävää lopputuotteiden myyntiä verkoston ulkopuolelle ole. Verkosto vaan siirtää rahaa keskenään; eikä niinkuin palopuheissa opetetaan "kaikista meistä voi tulla ja tulee menestyjiä"

Yhden tutun raskaana oleva muija oli just huijattu mukaan.

"Mikä on teidän unelmanne?". *huoh*.

Edtit: Kyllä noissa verkostomarkkinoinnissa voi pärjätä. Se vaatii kyllä aika karismaattisen ja kusipäisen opportunistin. Jos sua kiinnostaa toisten hyvinvointi, niin ei kannata lähteä. Ja jos on kanttia viedä köyhien viimeiset rahat, niin sen voi tehdä itsekkin.

Ja movettajilla oli Ferrari vai Vette vai mikälie. Liisingit, pätkät ja tarve näyttää tekee ihmeitä. Tokihan on mahdollista, että jos kaiffa on maaorganisaation yläpäässä voi sillä päästä ihan ylemmän toimihenkilötason liksaan. Impressive.

Ihan se omiin nimiin tuon osti, sitä en tiedä paljonko on velan osuus. Ei kai kukaan terve järkinen ole goldenissa mukana kymmentä vuotta jos ei siitä jotain saa irti.

Ihan se omiin nimiin tuon osti, sitä en tiedä paljonko on velan osuus. Ei kai kukaan terve järkinen ole goldenissa mukana kymmentä vuotta jos ei siitä jotain saa irti.

Puoli pohjanmaata odottaa yhä että WinCapitan sivut aukeaa ihan kohta...

Movellahan oli se esittely jossain torilla, hienoja autoja pysäköity piha täyteen, tälläisiä voi ostaa kun rahaa tulee ovista ja ikkuinoista. Jokaisen auton omistaja oli muuten GE rahoitus.

Niin ja mskp, nuo eivät ole postilaatikkoja. GNLD toimii noissa kyseisissä valtioissa.

Kyse ei tainnut olla siitä toimiiko GNLD kyseisissä valtioissa vai ei. On se kumma miten jaksat väännellä ja käännellä näitä vastauksia niin, että koko alkuperäinen pointti sumentuu täysin.

Jaaha pakko nostaa threadia ylös, kun alkoi niin vituttaa. Pari sukulaista nimittäin on hurahtanut Amwayhin ja koitti meikäläistäkin saada mukaan. Sai houkuteltua mut epämääräisillä jutuilla kuuntelemaan juttuja, kuten: "Mulla on sulle yks juttu, tuu käymään huomenna, ei voi selittää, näet sitten." Tästä jo aavistelin tulevaa, mutta menin uteliaisuuttani käymään. Näin muutaman muun ihmisen, fläppitaulun ja tuotteita pöydällä. Sanoin samalla sekunnilla, että: "Jaaha tiedänkin mistä on kysymys ja mulle on sitten aivan turha alkaa tota myymään. En lähde mukaan."

Kerran aiemmin olin kahvilassa kuuntelemassa jonkun tädin esitelmää asiasta, kun oli kuulemma "bisnesjuttuja." En lähtenyt ja otin sen lisäksi asioista hieman selvää. Nyt kun sukulaisiakin on tohon jo hurahtanut, niin alkaa entistä enemmän vituttaa, että miten joku voi olla niin saatanan tyhmä, että tohon lähtee? Menestyminen siinä taitaa tarkoittaa aivan järkyttäviä työmääriä, jos se ylipäätään on edes mahdollista enää nykyään. Kaikki jotka ylipäätään ovat siitä kiinnostuneet, ovat jo mukana. Milläs nouset pyramidissa ylöspäin?

Toisekseen koko homma on vähintäänkin epäilyttävää, enkä yhtään ihmettele, että yrityksen toimintaa on tutkittu ja sitä koskevia kanteita on nostettu suuri määrä. Kolmanneksi mun korvaan koko homma kuulostaa olevan enemmänkin jonkinlainen kultti tai uskonto. Sellaisella kiihkolla siinä mukana olevat siihen suhtautuvat.

Luulin, että avautuminen asiasta helpottaa, mutta paskan marjat. Alkoi vituttaa vielä enemmän kaikki saatanan Amway-hihhulit, joilla ei ole omaa järkeä ja ymmärrystä pysyä tollaisista paskoista erossa. Seuraava kun tulee tollasta ehdottamaan mulle, saa vastaansa aika suoraa puhetta muutamalla voimasanalla höystettynä.

Itteäni koitetttii houkutella BETTERLIFE verkostopaskaan, ois pitäny myydä vitamiineja kuukausannos vaan 30€/kk.

ihmettelin vähän kun äijä höpötti mulle tunnin, no aloin sitten ottaa asioista selvää niin jostain kumman syystä poistettu kaupparekisteristä koko lafka jo maaliskuus

Joskus aikanaa mun kaveri soitti mulle sen legendaarisen bisnes ehdotus puhelun ku menin paikanpääle niin siellä oli sitten porukkaa puvut päällä kertomassa mulle jostain pyramiidi rakenteesta ja kuinka sillä tienata.Avoimena ihmisenä en teilannut ajatusta. Kuuntelin ja kävin jossain tapahtumassakin kun matkat sekä safkatkin kerta maksetaan.

Kaikki olivat todella ystävällisiä ja ryhmähenki oli korkealla ja mä sain ilmasia kahveja, bissejä etc kunhan vain kävin poikkeamassa. Näin siihen asti ainakin kunnes rupesin kyselemään liikoja. Paljoko tienaatte kuukausittain? Kuika kauan olette hommaa tehneet? Tunnetteko KETÄÄN kuka tienaa?

Puhelut "kavereilta" loppuivat kuin seinään sillä pitää olla utelias muttaa ei liian utelias näemmä. Tämä verkosto markkinointi firma meni nurin jolloin entisten kavereitteni haaveet murkaituivat.Myöhemmin sain kaveriltani puhelun jossa hän pyyteli anteeksi ja anteeksi hän saikin kyllä sitten myöhemmin.

Firman nimi oli siis s2e (shop to earn) jossa jo pelkän firman nimi luo paradoxin todellisuuden kanssa. Se on jotenkin outoa että kun ihmiset haluavat tarpeeksi uskoa johonkin, helpompaan elämään tässä tapauksessa, he ovat valmiita uskomaan mitä tahansa. Varmasti monet kehittivät puhetaitojaan myymällä mutta loogisen ajattelun kyvyn kehittämiseen suosittelen matematiikka enkä verkosto markkinointi pyramidejä.

En lukenut koko thrediä, mutta tässä omia kokemuksia:

Ketkäs ovat tavanneet Jussila vainaan ennen ternimaito-bisneksiä? Itse törmäsin ukkoon mauttomaan sähkönsiniseen pukuun ja oranssiin solmioon pukeutuneena hehkuttamassa Golden-kusetusta aikoinaan -90 luvulla.
Ei homma yllättäen tärpännyt minun kohdalla. Sanoin, että en ala saippuakauppiaaksi yms.

Tuon aivopesutilaisuuden jälkeen haistoin kaukaa sitten myöhemmin 2000-luvulla iskeneen Move-kusetuksen.

Molempiin hölmöyksiin olivat työkaverini sekaantuneet ja yrittivät saada minua siihen mukaan. En tiedä kertooko tämä jotain työkaverista vai minusta?

Itteäni koitetttii houkutella BETTERLIFE verkostopaskaan, ois pitäny myydä vitamiineja kuukausannos vaan 30€/kk.

ihmettelin vähän kun äijä höpötti mulle tunnin, no aloin sitten ottaa asioista selvää niin jostain kumman syystä poistettu kaupparekisteristä koko lafka jo maaliskuus
Ite kävin kuuntelemassa saman "firman" edustajaa kun kaveri naamakirjassa houkutteli kuuntelemaan yhen "kaverin projektia".
Ekan kuuntelukerran aikana mietin jo että miten on mahdollista että mukana on 20 000 jäsentä, mutta vain n.25 tienaa sen luvatun 2000e/vko. Better lifen tarjoamat vitamiinit olivat kuulema huippulaatua, ja esim. parantavat selkäkivut ja syövän. Luontaistuotekaupoissa myytävät möllerit ja multivitat ovat kuulema heikkotasoisia eivätkä niissä kerrotut määrät ole oikeita.:jahas:
Edustaja puhui niin pirun hyvin että olihan sitä pakko sopia uusi tapaaminen, lähes väkisin. Vielä lähtiessäni mulle sanottiin että muille ei kannata kertoa mitään asiasta, koska en osaa oikein myydä tuotetta. Netistä tiedon ettiminenkään ei kuulema ollut suotavaa, sillä netissä on paljon kateellisia:rolleyes: (eli himassa suoraan nettiin).

Seuraavalla tapaamisella kun kerroin että ei homma oikein kiinnostanut, sekä annoin mielestäni hyvät perusteet, sain edustajan melkein kimppuuni. Kaverilla hajos korttitalo ihan totaalisesti. Oma kaveripiirini oli kuulema outoa kun mm. ei säästäminen kiinnosta.

Kellään muulla enemmän tietoja kyseisestä betterlifesta?

Kellään muulla enemmän tietoja kyseisestä betterlifesta?

Nostetaanpa vanhaa aihetta.

Kävin eilen kyseisen lafkan eventissä kun sain kaverilta ilmaiseksi lipun. Melkoiset puitteet oli, pyroefektejä ja kaikenlaista. Oli myös stand-up koomikko Ismo Leikola hommattu paikalle ja joku norjalainen valmennusäijä Oddmund Berger, halukkaat voi googletella.

Kuten nettisivuilta selviää, yityksen konsepti on siis Better Life-etukortti, johon kilpailutetaan mukaan paikkakunnittain 10% yrityksistä toimialoittain. Kortilla saa alennusta ostoista, sekä yritys myy yhteistyöyritysten lahjakortteja alennettuun hintaan, eli satasen lahjakortin liikkeeseen X voit ostaa betterlifeltä esim. hintaan 95€. Yhteistyöyritys hyötyy, koska saa rahat heti sen sijaan että kuluttajalta kestäisi pidemmän aikaa käyttää sama summa normaalisti. Kortinhaltija hyötyy saamalla alennusta, tuolla käytetyn esimerkin mukaan henkilö haluaa vaikkapa ostaa sukset, menee kauppaan ja katsoo sopivat, ostaa nettikaupasta lahjakortit ja hakee haluamansa sukset itselleen, ja rahaa säästyy. Yhteistyöyrityksistä löytyy nettisivuilta lista, suurimmaksi osaksi pieniä yrityksiä mutta myös joitain tunnetumpia, ja kuulemma lisää tulee koko ajan.

Kortin voi siis tässä vaiheessa saada vain tulemalla kutsutuksi mukaan ohjelmaan jonkun toimesta, jolla kortti jo on. Kun on päässyt mukaan, vaaditaan vuosittain 60 "pisteen" verran näitä lahjakorttiostoja kortin aktivoimiseksi. Mitä tuo 60 pistettä on euromääränä ostoina ei selvinnyt.

Keräämällä 250 pistettä saa oikeuden jakaa 10 korttia tutuilleen. Aiemmin tähän kai vaadittiin Wellnutritionin vitamiinivuositilaus, jonka hinnaksi löysin wellnutritionin nettisivulta 33,90€/kk. En tajua kuka haluaa maksaa tollasen määrän jostain vitamiineista, kun samat setit saa halvemmalla syömällä terveelliesti ja ostamalla ne vitamiinit marketista jos niitä nyt tarvii. Itsekin vedän omegakolmosia ja multivitamiineja, mutta en nyt tohon hintaan. Anyway, nyt pistemäärän voi kartuttaa itselleen myös noilla lahjakorttiostoilla, missä on sitten enemmän valinnanvaraa ja näemmä ihan oikeita tuotteita, kuten Dressmann-lahjakortteja. Kun on ne 10 etukorttia jakanut niin näistä ihmisistä halukkaat voivat sitten tehdä samoin, ja perinteiseen tapaan kaikista omissa "linjoissa" olevien ostoista kertyy sitten provikkaa itselle, maksimissaan 2100€ viikossa, mitä tuolla hehkuteltiin joidenkin parhaimmillaan jo tienaavan.

Joku osaava voisi kai halutessaan vääntää laskelmat tuosta, miten monelle tuo 2100€/vko on mahdollista ennen kuin siihen vaadittaisiin esim. koko Suomen väkiluvun verran aktiivisia ostajia pyramidin jalkaan. Tarkoitus on siis tosiaan saada etukorttiohjelmaan mukaan suurin osa suomalaisista ja sen jälkeen laajentaa toimintaa myös ulkoimaille.

En itse lähtenyt mukaan vaikka pyydeltiin, seuraan kuitenkin mielenkiinnolla miten homma kehittyy. Puheet oli kovat euroopan- ja maailmanlaajuisesta etukorttiohjelmasta.

Kuulostaa kyllä taas aivan täydeltä paskalta. Mä en tajua, kuka edes jaksaa tuollaistaa säätämistä joidenkin lahjakorttien ja muutaman säästetyn euron tähden. Kuka tahansa normituloinen voi kävellä kauppaan, kytätä hieman alennuksia ja ostaa haluamansa tuotteen kun hinta ja laatu mielestään kohtaa.

Ketkä tuohonkin viritelmään lähtee mukaan? Opiskelijat ja työttömät?

Nostetaanpa vanhaa aihetta.

Kävin eilen kyseisen lafkan eventissä

Vaikuttaa täsmälleen samalta kuin joka ikinen verkostomarkkinointi, taas menee jengiltä rahaa kun liittyy tuohon ja kukaan ei saa latiakaan takas, tottakai siellä jo jotkut tienaa "2100 egee viikossa" ainahan niitä on, niillä saadaan vatipäät mukaan. Yhtä suurella todennäköisyydellä rupeat tuolta tienaamaan yli 1000 euroa viikossa kuin että löytäisit pari 500 euron seteliä viikottain rappukäytävästä. Vuodesta vuoteen typerät ihmiset menee näihin, en todellakaan käsitä miksi..

Onko mitään toimivaa verkostomarkkina ideaa olemassa?
Edit. jotain hyvää ja halpaa lisäravinnemerkkiä voisin ihan hyvin kuvitella myyväni verkostomarkkina tyylillä.

Viimeksi Teatterissa käydessäni eräs tyttönen kysyi muutaman minuutin keskustelun jälkeen: "Ootsä joskus ollut mukana Movessa?"

Hyvän vaikutelman ilmeisesti annan itsestäni :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom