- Liittynyt
- 10.5.2004
- Viestejä
- 1 363
Verkostomarkkinointia voisi verrata ajatuksen tasolla vaikka kommunismiin, kuulostaa hyvältä mutta ei toimi käytännössä koskaan. Jo pelkästään ihmisten kateus ja katkeruus tekee kaupankäynnin omassa sosiaalisessa verkostossa vaikeaksi. Kyse ei ole tuotteista, vaan siitä että kaveri hyötyy toisen kustannuksella. Oli tuote sitte vaikka Pirkkaa tai Goldenia.
Itse olin mukana gnld:n toiminnassa muutaman vuoden ja kyllähän se oli erikoista aikaa. MIlloinkaan en ole ollut yhtä luottavainen tulevaisuuteen, enkä yhtä innostunut panostamaan omaan tulevaisuuteen. Vaikka päätä lyötiin seinään useamman kerran, tuli kollegoilta tukea. Jotkut sanovat sitä lahkolaisuudeksi. Tämä tulisikin pitää mielessä kun puhutaan verkostomarkkinoinnista. Se on ihan turha haukkua ihmisiä luusereiksi tai alkaa muuten mollaamaan heitä henkilöinä, tavallisia ihmisiä siinä on mukana, ei mitään "kusipää-tyrkyttäjä-huijareita".
Yhden suuren virheen verkostofirmat ovat tehneet rantauttaessaan toimintaansa Suomeen. He ovat kopioineet jenkkilläisen myynti- ja toimintamallin suoraan ja siirtäneet sen suomeen. Siksi kaikki puheet rikkauksista ja onnesta, urheiluautoista ja huviloista kuulostaa suomalaisen korvaan hieman kornilta. Saman asian takia kaikki esittelytilaisuudet ja rekryt ovat melkoista jenkkisoopaa ja showta. Lopputulemana tästä on verkostomarkkinoinnin varsin erikoinen imago. Siihen kun lisätään tuotteiden, markkinointimallin ja johtoportaan turha hypetys, niin soppa on valmis.
Omasta mielestä gnld:n tuotteet ovat vähintäänkin hyviä, hintavia tosin. Vieläkin on käytössä useampi tuote, varsinkin ravintolisä puolelta.
Itselle jäi käteen säännöllisesti ihan mukavasti kuukausittain, mutta suhteutettuna ajankäyttöön, ei tuntipalkka ollut mikään kaksinen. Kovemman tulotason saavuttamiseksi olisi pitänyt lisätä tunteja aika lailla.
Vinkkinä niille jotka aikovat kokeilla verkostomarkkinointia, pidä jalat maassa ja järki kädessä koko ajan. Äläkä missään nimessä riskeeraa kaveruus- ja ystävyyssuhteita mahdollisen prospektin nimissä.
Itse olin mukana gnld:n toiminnassa muutaman vuoden ja kyllähän se oli erikoista aikaa. MIlloinkaan en ole ollut yhtä luottavainen tulevaisuuteen, enkä yhtä innostunut panostamaan omaan tulevaisuuteen. Vaikka päätä lyötiin seinään useamman kerran, tuli kollegoilta tukea. Jotkut sanovat sitä lahkolaisuudeksi. Tämä tulisikin pitää mielessä kun puhutaan verkostomarkkinoinnista. Se on ihan turha haukkua ihmisiä luusereiksi tai alkaa muuten mollaamaan heitä henkilöinä, tavallisia ihmisiä siinä on mukana, ei mitään "kusipää-tyrkyttäjä-huijareita".
Yhden suuren virheen verkostofirmat ovat tehneet rantauttaessaan toimintaansa Suomeen. He ovat kopioineet jenkkilläisen myynti- ja toimintamallin suoraan ja siirtäneet sen suomeen. Siksi kaikki puheet rikkauksista ja onnesta, urheiluautoista ja huviloista kuulostaa suomalaisen korvaan hieman kornilta. Saman asian takia kaikki esittelytilaisuudet ja rekryt ovat melkoista jenkkisoopaa ja showta. Lopputulemana tästä on verkostomarkkinoinnin varsin erikoinen imago. Siihen kun lisätään tuotteiden, markkinointimallin ja johtoportaan turha hypetys, niin soppa on valmis.
Omasta mielestä gnld:n tuotteet ovat vähintäänkin hyviä, hintavia tosin. Vieläkin on käytössä useampi tuote, varsinkin ravintolisä puolelta.
Itselle jäi käteen säännöllisesti ihan mukavasti kuukausittain, mutta suhteutettuna ajankäyttöön, ei tuntipalkka ollut mikään kaksinen. Kovemman tulotason saavuttamiseksi olisi pitänyt lisätä tunteja aika lailla.
Vinkkinä niille jotka aikovat kokeilla verkostomarkkinointia, pidä jalat maassa ja järki kädessä koko ajan. Äläkä missään nimessä riskeeraa kaveruus- ja ystävyyssuhteita mahdollisen prospektin nimissä.