Verkostomarkkinointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Verkostomarkkinointia voisi verrata ajatuksen tasolla vaikka kommunismiin, kuulostaa hyvältä mutta ei toimi käytännössä koskaan. Jo pelkästään ihmisten kateus ja katkeruus tekee kaupankäynnin omassa sosiaalisessa verkostossa vaikeaksi. Kyse ei ole tuotteista, vaan siitä että kaveri hyötyy toisen kustannuksella. Oli tuote sitte vaikka Pirkkaa tai Goldenia.

Itse olin mukana gnld:n toiminnassa muutaman vuoden ja kyllähän se oli erikoista aikaa. MIlloinkaan en ole ollut yhtä luottavainen tulevaisuuteen, enkä yhtä innostunut panostamaan omaan tulevaisuuteen. Vaikka päätä lyötiin seinään useamman kerran, tuli kollegoilta tukea. Jotkut sanovat sitä lahkolaisuudeksi. Tämä tulisikin pitää mielessä kun puhutaan verkostomarkkinoinnista. Se on ihan turha haukkua ihmisiä luusereiksi tai alkaa muuten mollaamaan heitä henkilöinä, tavallisia ihmisiä siinä on mukana, ei mitään "kusipää-tyrkyttäjä-huijareita".

Yhden suuren virheen verkostofirmat ovat tehneet rantauttaessaan toimintaansa Suomeen. He ovat kopioineet jenkkilläisen myynti- ja toimintamallin suoraan ja siirtäneet sen suomeen. Siksi kaikki puheet rikkauksista ja onnesta, urheiluautoista ja huviloista kuulostaa suomalaisen korvaan hieman kornilta. Saman asian takia kaikki esittelytilaisuudet ja rekryt ovat melkoista jenkkisoopaa ja showta. Lopputulemana tästä on verkostomarkkinoinnin varsin erikoinen imago. Siihen kun lisätään tuotteiden, markkinointimallin ja johtoportaan turha hypetys, niin soppa on valmis.

Omasta mielestä gnld:n tuotteet ovat vähintäänkin hyviä, hintavia tosin. Vieläkin on käytössä useampi tuote, varsinkin ravintolisä puolelta.

Itselle jäi käteen säännöllisesti ihan mukavasti kuukausittain, mutta suhteutettuna ajankäyttöön, ei tuntipalkka ollut mikään kaksinen. Kovemman tulotason saavuttamiseksi olisi pitänyt lisätä tunteja aika lailla.

Vinkkinä niille jotka aikovat kokeilla verkostomarkkinointia, pidä jalat maassa ja järki kädessä koko ajan. Äläkä missään nimessä riskeeraa kaveruus- ja ystävyyssuhteita mahdollisen prospektin nimissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun luokkakaveri kauppaa noita GNDL vitamiini systeemejä. Se sano, että ne on täysin luonnollisista lähteistä tehtyjä, esim yhteen karoteeni tabuun oli käytetty 120kiloa porkkanaa - indeed. Ja sitten, että nämä luontaistuote kaupassa myytävät vitamiini valmisteet sisältää vain 15% luonnollista vitamiinia yms. ja ihmisen DNA tunnistaa onko kyseessä luonnolinen vitamiini vai keinotekoisesti valmistettu. Tästä johtuen keinotekoisesti valmistetut vitamiinit ei edes imeydy! :D
Jotain tämmöstä se höpötti. Olihan se hauska puhe jos ei muuta.

hash pipe sanoi:
Mun luokkakaveri kauppaa noita GNDL vitamiini systeemejä. Se sano, että ne on täysin luonnollisista lähteistä tehtyjä, esim yhteen karoteeni tabuun oli käytetty 120kiloa porkkanaa

:jahas:

Ihan todellinen repeäminen, ei jumalauta :lol2:

Kaikki verkostomarkkinointi ei ole puhdasta sontaa, osassa asia voi _teoriassa_ toimia, kun olet itse taitava myyjä, ja osaat rekrytä _taitavia myyjiä_ joita asia kiinnostaa.

Olen myyntialalla ollut erinäisiä vuosia, ja opiskellut erilaisia tekniikoita tapoja jne. Monia näistä verkostopuolen jutuista on tarjottu, mutta lähdin ihan koemielessä mukaan Natures Owniin. En ole herkkäuskoinen, ja se tuntui ainoalta jutulta mikä teoriassakaan voi toimia.

Laskin että sijoitan siihen 200-300euroa, minkä voin koemielessä vaikka menettää täysin. Mutta päätin jo alussa että en puhu muutamalle parhaalle ystävälleni siitä mitään, ellei asia tule muuten esille, ja he _kysele_ jotain.
Päätin myös että tutuilleni esitän asian diplomaattisesti, periaattella että : Mun mielestä tämä voi toimia, jos haluut tu kuunteleen, mutta sen jälkeen en kysele enää sinulta asiasta. Otat itse aloitteen.
Aika useat piipahti kuunteleen, muistaakseni 2 sanoi että tuttu juttu, ei kiinnosta.

Asiassa kävi aika pitkälti niin kuin arvelin. Kohtuulyhyessä ajassa sain 3 mukaan, ja muutaman kiinnostuneen. Mutta se kaatui juurikin siihen vaikeuteen että myös niiden muiden pitäisi osata myydä, sekä teknisesti että aktiivisesti.
Eli tähän asia kuihtui, jatkoa ei ollut, ja en tosiaan tuntemattomille halunnut siitä saarnatakaan.

Oma saldo oli olla kokemusta rikkaampi, kokeillen kuitenkin mahdollisuutta joka _olisi voinut onnistua_ riippuen muiden työtaidosta.
Rahallisesti menetin sen 250e, mutta olin sen valmis maksamaan kokeilusta, ja jotain käyttökrääsäähän sillä sai vastineeksi (joka ei niin paljon olisi maksanut kaupassa mutta kuitenkin).

Ja parasta on se että kaikki kaverit jotka piipahti tilaisuuksissa, on edelleen ihan samalla tavalla kavereita, ja vain yhdeltä joskus kuulin kysymyksen että rikastuitko, tai oletko ylipäätään touhussa mukana, tämä hemmo tosin on irvileuka muutenkin.. :)

Eli ydin on se että jotkut verkostohommat voi toimia, mutta pitää sitä pelisilmää olla kavereiden suhteen, tyrkytys pilaa maineen ja kaverien välit.
Velipoika tuosta on sivutienestejä saanut, itselle se ei ollut se juttu.

Tähän vielä kaneetiksi, että en ole ollut vuoteen tekemisissä NO:n kanssa mitenkään.

Wondadog sanoi:
Kaikki verkostomarkkinointi ei ole puhdasta sontaa, osassa asia voi _teoriassa_ toimia, kun olet itse taitava myyjä, ja osaat rekrytä _taitavia myyjiä_ joita asia kiinnostaa.

Olen myyntialalla ollut erinäisiä vuosia, ja opiskellut erilaisia tekniikoita tapoja jne. Monia näistä verkostopuolen jutuista on tarjottu, mutta lähdin ihan koemielessä mukaan Natures Owniin. En ole herkkäuskoinen, ja se tuntui ainoalta jutulta mikä teoriassakaan voi toimia.

Laskin että sijoitan siihen 200-300euroa, minkä voin koemielessä vaikka menettää täysin. Mutta päätin jo alussa että en puhu muutamalle parhaalle ystävälleni siitä mitään, ellei asia tule muuten esille, ja he _kysele_ jotain.
Päätin myös että tutuilleni esitän asian diplomaattisesti, periaattella että : Mun mielestä tämä voi toimia, jos haluut tu kuunteleen, mutta sen jälkeen en kysele enää sinulta asiasta. Otat itse aloitteen.
Aika useat piipahti kuunteleen, muistaakseni 2 sanoi että tuttu juttu, ei kiinnosta.

Asiassa kävi aika pitkälti niin kuin arvelin. Kohtuulyhyessä ajassa sain 3 mukaan, ja muutaman kiinnostuneen. Mutta se kaatui juurikin siihen vaikeuteen että myös niiden muiden pitäisi osata myydä, sekä teknisesti että aktiivisesti.
Eli tähän asia kuihtui, jatkoa ei ollut, ja en tosiaan tuntemattomille halunnut siitä saarnatakaan.

Oma saldo oli olla kokemusta rikkaampi, kokeillen kuitenkin mahdollisuutta joka _olisi voinut onnistua_ riippuen muiden työtaidosta.
Rahallisesti menetin sen 250e, mutta olin sen valmis maksamaan kokeilusta, ja jotain käyttökrääsäähän sillä sai vastineeksi (joka ei niin paljon olisi maksanut kaupassa mutta kuitenkin).

Ja parasta on se että kaikki kaverit jotka piipahti tilaisuuksissa, on edelleen ihan samalla tavalla kavereita, ja vain yhdeltä joskus kuulin kysymyksen että rikastuitko, tai oletko ylipäätään touhussa mukana, tämä hemmo tosin on irvileuka muutenkin.. :)

Eli ydin on se että jotkut verkostohommat voi toimia, mutta pitää sitä pelisilmää olla kavereiden suhteen, tyrkytys pilaa maineen ja kaverien välit.
Velipoika tuosta on sivutienestejä saanut, itselle se ei ollut se juttu.

Tähän vielä kaneetiksi, että en ole ollut vuoteen tekemisissä NO:n kanssa mitenkään.

toisinsanoen sä menetit rahat ja varmaan puolitutut on kiitollisia siitä että pyysit heitä "kahville".

Volmari sanoi:
Omasta mielestä gnld:n tuotteet ovat vähintäänkin hyviä, hintavia tosin. Vieläkin on käytössä useampi tuote, varsinkin ravintolisä puolelta.

Perustele kokemuksesi, kiitos.

Miksi kannattaa ostaa sinun kokemuksiisi perustuen tuplasti kalliimpi GNLD-vitamiini kuin mitä luontaistuotekaupassa oleva on?

Ja nyt omiin kokemuksiisi perustuvat faktat esille, eikä mitään jokikisen verkostoyrityksen myyntiliirumlaarumeita...

hash pipe sanoi:
Mun luokkakaveri kauppaa noita GNDL vitamiini systeemejä. Se sano, että ne on täysin luonnollisista lähteistä tehtyjä, esim yhteen karoteeni tabuun oli käytetty 120kiloa porkkanaa - indeed. Ja sitten, että nämä luontaistuote kaupassa myytävät vitamiini valmisteet sisältää vain 15% luonnollista vitamiinia yms. ja ihmisen DNA tunnistaa onko kyseessä luonnolinen vitamiini vai keinotekoisesti valmistettu. Tästä johtuen keinotekoisesti valmistetut vitamiinit ei edes imeydy! :D

Näin hänet on opetettu sanomaan.

hash pipe sanoi:

Maailmalla kärsitään nälänhätää ja GNLD mainostaa käyttävänsä yhteen karoteenipilleriin 120kg porkkanoita eli purkilliseen (90 kpl:n) puristeita käytetään yli 10 TONNIA porkkanaa.

Kohta loppuu maailmasta porkkanat...

jarre55 sanoi:
Perustele kokemuksesi, kiitos.

Miksi kannattaa ostaa sinun kokemuksiisi perustuen tuplasti kalliimpi GNLD-vitamiini kuin mitä luontaistuotekaupassa oleva on?

Ja nyt omiin kokemuksiisi perustuvat faktat esille, eikä mitään jokikisen verkostoyrityksen myyntiliirumlaarumeita...

No itsellä ainakin allergiset reaktiot (heinänuha) olivat harvemmassa, pakki toimi paremmin (ennen vähän herkkää maitotuotteiden kanssa), iho oli parempi, flunssa ei iskenyt kolmeen vuoteen ja muutenkin oli virkeämpi ja parempi olo. Ja hintaa tuli aika lailla, varsinkin ne karoteenivalmisteet olivat aika kalliita. Ei ne tuotteet mitään syöpälääkkeitä ole, eikä niillä mitään ihmeitä tehdä. Sääli vaan kun jotkut niitä semmosina markkinoi.

Toi 120 kiloa porkkanaa tungettuna yhteen tabuun on kyllä aika hupaisa juttu. :hyper:

Volmari sanoi:
No itsellä ainakin allergiset reaktiot (heinänuha) olivat harvemmassa, pakki toimi paremmin (ennen vähän herkkää maitotuotteiden kanssa), iho oli parempi, flunssa ei iskenyt kolmeen vuoteen ja muutenkin oli virkeämpi ja parempi olo. Ja hintaa tuli aika lailla, varsinkin ne karoteenivalmisteet olivat aika kalliita. Ei ne tuotteet mitään syöpälääkkeitä ole, eikä niillä mitään ihmeitä tehdä. Sääli vaan kun jotkut niitä semmosina markkinoi.

Toi 120 kiloa porkkanaa tungettuna yhteen tabuun on kyllä aika hupaisa juttu. :hyper:

:thumbs:

Volmari sanoi:

Meneehän kilon kepsuttipulloonkin 2kiloa tomaatteja, mikä on melkein yhtä käsittämätöntä sekin :D

Jasoni sanoi:
Volmari, ihan mielenkiinnosta kysyn mitä kaikkia ravintolisiä söit?

Kaikkia :D . Monivitamiini/hivenaine, Kalsium-magnesium, karoteenivalmiste, e-vitamiini, flavonoideja, ristikukkais-nappeja, omega-3, c-vitamiini, acidophilus-valmiste ja valkosipuli puriste. Eli melkoinen sekakäyttäjä :) .Suurinta osaa vastaavista tuotteista varmaan pakkiksen lukijatkin käyttävät, eri vahvuuksisena ja eri valmistajilta.

Eilen oli uutisissa juttua Norjasta jossa joku verkostomarkkinointifirma oli hävittänyt sijoittajien rahaa taivaan tuuliin satoja miljoonia. Markkinoinnissa oli käytetty hyväksi mm. tv-tähtiä, muusikoita ja urheilijoita. Että silleen...

Volmari sanoi:
Kaikkia :D . Monivitamiini/hivenaine, Kalsium-magnesium, karoteenivalmiste, e-vitamiini, flavonoideja, ristikukkais-nappeja, omega-3, c-vitamiini, acidophilus-valmiste ja valkosipuli puriste. Eli melkoinen sekakäyttäjä :) .Suurinta osaa vastaavista tuotteista varmaan pakkiksen lukijatkin käyttävät, eri vahvuuksisena ja eri valmistajilta.

Noihin menee rahaa ihan simona ja täysin turhaan vielä. Itekin GNLD:tä tehneenä voisin väittää, että pesuaineet on ihan toimivia mutta ravintolisistä en söisi muuta kuin kalmag:ia. Muut on aivan hemmetin kalliita kun vertaa apteekki ja luontaistuotekauppoihin.

C-vitamiinipurkki on yksi parhaista esimerkeistä.

Apteekin tabuissa on 500 mg c-vitskua verrattuna GNLD:n 60 mg. Apteekin purkissa on 200 kpl tabuja ja GNLD:n 90 kpl. Apteekin purkki maksaa vähemmän kuin GNLD:n purkki. Äläkä ala selittää mulle mitään synteettisten aineiden ja luonnonmukaisten eroista - ihan samaa ascorbiinihappo kummassakin.

Joo. Jokunen vuosi sitten olin välillä myyntihommissa, kun eräänä päivänä joku täysin tuntematon mies sitten soitti mulle töihin ja lupaili myyntihommia. Oli saanut numeron vaimoltaan tai joltain muulta (johon olin myyntiasioissa ollut yhteydessä), eikä kertonut asiasta sen enempää puhelimessa. No, aattelin sitten tavata kun äijä sitä välttämättä halusi. Varovaisen toiveekkaana elättelin toiveita jostain kunnon myyntihommasta, mutta vitut. Aquasourcea olis pitänyt alkaa myymään. Kunnon esittelyt yms toki pidettiin... Auto oli kuulemma vaihtunut bemariin, muuta työtä ei tarvinnut, jne. No, lupasin kuitenkin harkita ja kehotin soittamaan reilun kuukauden päästä uudestaan. Eka puhelu tuli parin viikon päästä, ja sen jälkeen säännöllinen häiriköinti jatkui kolmisen kuukautta ennenkuin tämä neropatti uskoi lopulta etten ole lähdössä mukaan. Pääsin jopa jollekin ihme aquasource-sms -listalle koska sieltä tuli aina välillä myyntiin liittyviä viestejä. :curs: Vitsi on siinä että ilman tota häiriköintiä olisin saattanut lähteäkin mukaan. Alkoi vaan vituttaa niin paljon ettei periaatteen vuoksi kiinnostanut enää yhtään. :rolleyes: No, eipä ole harmittanut.

Dragon sanoi:
Noihin menee rahaa ihan simona ja täysin turhaan vielä. Itekin GNLD:tä tehneenä voisin väittää, että pesuaineet on ihan toimivia mutta ravintolisistä en söisi muuta kuin kalmag:ia. Muut on aivan hemmetin kalliita kun vertaa apteekki ja luontaistuotekauppoihin.

C-vitamiinipurkki on yksi parhaista esimerkeistä.

Apteekin tabuissa on 500 mg c-vitskua verrattuna GNLD:n 60 mg. Apteekin purkissa on 200 kpl tabuja ja GNLD:n 90 kpl. Apteekin purkki maksaa vähemmän kuin GNLD:n purkki. Äläkä ala selittää mulle mitään synteettisten aineiden ja luonnonmukaisten eroista - ihan samaa ascorbiinihappo kummassakin.

Rahaahan noihin meni, mutta kaikki maksettiin myynnin katteilla. Eikä sitä sillai ajatellut ja tehnyt hintavertailuja, kun oli tuotteita hylly täynnä. Olisi tuntunut hieman oudolta jos olisi itse syönyt muita tuotteita ja sitten kaupannut toisille toisia.

Dragon sanoi:

Niin, niin, mutta kun yhteen GNLD:n c-vit.puristeeseen on käytetty 12 kiloa appelsiinejä!

Jasoni sanoi:
Niin, niin, mutta kun yhteen GNLD:n c-vit.puristeeseen on käytetty 12 kiloa appelsiinejä!
Jep, ja Formula 4 -tablettiin on murskattu 8 Williamsia, 6 Ferraria ja muutama Jaguar.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom