Verkostomarkkinointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
eikös tuo GNLD ole just sitä saippuakaupaa? Moisessa kokouksessa 15v sitten käyneenä on siellä melkoinen hurmos ja amerikan meininki. Ei ihan uponnut itselle. Mun mielestä se tilaisuus lähenteli komiikkaa sillä hehkutuksella.

Kutsuja selitti tolkuttomista summista, siitä miten hän ei oikeastaan tee mitään ja rahaa tulee. Hiukan latisti se vanha ruosteinen jenkkibiili millä hän siitä pihasta kaasutti menemään. Luulisi tuollaisen mammonan ihannoijan nyt ostavan mersun tai bemarin vähintään heti ekasta tilistä. Ainakin kannattaisi näyttää, että kyllä sitä rahaa on. Ei oikein vakuuttanut mua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai? Mene kuuntelemaan tilaisuus, minulla ei mitään tarvetta ole tässä alkaa perustelemaan sinulle mitään. Sen nyt vain voin sanoa että jos yritys on toiminut yli 50 vuotta jo suomessa, eikä kaatunut kuten kaikki muut mihin olette tätä verranneet.
Eli näin lyhyesti sanoen: ei ole laiton, joten ei se ei ole pyramidihuijaus. Rahaa tulee jos tekee töitä ja tuossa ei millään sijoituksilla pelailla.
Turhaan sinä täällä pädet tietämättömyydellä. No offence
Klassista aivopestyn tekstiä. Olen kuullut useamman noiden verkostoheebojen palopuheet (viimeisin jonka kuulin ei ajanut ritmolla, Se ajoi vanhalla mannemersulla ja vaahtosi 20.00 aikaan illalla 200 km himasta "fyrkan määrästä ja ajankäytön vapaudesta") ja kaikissa homma perustuu samaan asiaan
- myydään unelmaa rikkaudesta (ihan kuin Jussilan ternimaitopuaska aikoinaan) eli tuotteiden jne. sijaan paasataan taloudellisesta riippumattamuudesta, ajankäytön vapaudesta jne.
- annetaan aseet asiaan kriittisesti suhtautuvia vastaan "ne on kateellisia"
- ansaintalogiikka on helvetin monimutkainen ettei "itsenäinen liikkeenharjoittaja" tajuaisi ettei noilla mitään fyrkkaa oikeasti tehdä
- ideana ei ole oikeastaan myydä tuotteita vaan tehdäkseen rahaa pitäisi rekrytä oma alaverkosto

Vaikka teoreettisella tasolla noihin tahtoisi uskoa niissä on seuraavat fundamentaaliset viat noin liiketoimintana ajateltuna
- markkinointi on käsittämättömän tehotonta. Minkälaisiin volyymeihin muka päästään kun Pera kutsuu Ripan ja Rapen kuuntelemaan puhetta siitä miksi kantsii ostaa puolen kilon paketti FGHKLERPTZ pyykinpesuainetta hinnalla millä saa 3 kilon säästöpakkauksen Omoa Citymarketista
- aivan surkea logistiikka. Pikkupakettien perässä juokseminen, kulut ja viiveet pitävät viimeistään pitävät huolta ettei homma lennä

Yritys voi olla laillinen, mutta siltikin luonteeltaan pääosin pyramidi. Amway, gnld whatnot perustuu seuraavaan yksinkertaiseen konseptiin. Muutama hassu pyramidin (tai "verkoston" if u prefer) huipulla tienaa sillä että verkoston jäsenet (käytetään näistä vaikka termiä "peelot") ostaa noita ylihintaisia tuotteita.

Minä en ole kateellinen, trust me. Pokkana väitän omaavani paremmat vuositulot parilta viime vuodelta kuin kukaan noihin kuvioihin suomessa hurahtanut. Tarkistappa huviksesi paljon on GLND Finlandin TJ:n verotettavat tulot viime verotuksesta. Ai johtajan henkilötietojen tai yrityksen toimitilojen osoitteen löytäminen on vaikeaa? Surprise, surprise...

Suosittelen noita rekrytilaisuuksia kaikille. Sisältävät tosielämän komiikkaa lähes tasolla Nykäset tai Mikkoset :hyvä:

Lisäinfoa kiinnostuneille löytyy esim.

http://www.merchantsofdeception.com/

Tarina Amway. Säysin sama juttu kuin GLND; samaa P"#¤%a eri kuorrutuksella.

Ai? Mene kuuntelemaan tilaisuus, minulla ei mitään tarvetta ole tässä alkaa perustelemaan sinulle mitään.
...

No miksi ihmeessä menisin? Jotta voisin menettää rahani, kaikki kaverit ja ystävät? Perustele nyt, että miksi se gnld on niin hieno juttu, että sinne tilaisuuteen menisin. Todistusvelvollisuus kun kuitenkin on sinulla kun niin olet väittänyt.

Vai hetkinen. Sinä et ilmeisesti osaa edes itse sanoa. Turhaan sinä sitten täällä pädet tietämättömyydellä. No offence

Mä en edes ymmärrä miten jollain voi olla pokkaa pyytää kavereitaan kusetettavaksi. Pyydettiin itseänikin lukioaikoina paikalliselle huoltsikalle kuuntelee, en tosin menny kun kuulosti niin oudolta, ettei sitä tärkeetä asiaa voi saman tien kertoa. Seuraavana päivänä ko jätkät sitte koulussa itki, et "no ei sit, jos sua ei helppo raha nappaa". Olivat kuulemma laittanu Viperin kuvat seinälle ja julistivat, et pari vuotta ja sit tilataa autot. Ei oo vipereita näkyny. Btw vässy74:ltä todella hyvä postaus!!!!!

- ideana ei ole oikeastaan myydä tuotteita vaan tehdäkseen rahaa pitäisi rekrytä oma alaverkosto.

Tämähän on päivänselvää. Myyntiin pätee yksi sääntö: Osta halvalla, myy kalliilla. Myyntihommiin rekrytoimiseen ei tartte mitään tilaisuuksia, kärjistettynä riittää se, että kerrotaan sisäänostohinta, annetaan ulosmyyntihinta ja kehoitetaan myymään. Tyhmempikin tajuaa että tuollaisten tuotteiden myynti pienelle verkostolle ei ole kannattavaa eikä sillä rikastu. Näissä on aina taustalla pyramidi jossa tuleva raha on peräisin näistä uusien myyjien "aloituspaketeista" sun muista "aloituskuluista".

Monessako työpaikassa joudut ensin itse maksamaan jotta saat tehdä töitä. Meet myyjäksi johonkin kodinkoneliikeeseen niin sun pitää ensin ostaa niitä laitteita mitä sitten alat myymään.

Ei tsiisus että ihmiset on tyhmiä. Hävettää.

Minuakin yritettiin kerran kusettaa noilla verkostomarkkinointijutuilla.

Reilu vuosi sitten intin jälkeen yritin etsiä töitä, ja tuli sitten jätettyä Työkkärin sivuille oma "profiili", jonka kautta mahdolliset kiinnostuneet työnantajat voisivat ottaa yhteyttä.

Eräänä päivänä tuli sitten tekstari jossa sanottiin että ois töitä tarjolla, tapaaminen huomenna tietyssä paikassa tiettyyn aikaan. Kovasti sitten kiinnosti tietää että minkähänlaisista hommista olisi kysymys, joten yritin soittaa tekstarin lähettäneelle henkilölle. Hän ei tietenkään vastannut puhelimeen, vaan laittoi taas tekstarin jossa kertoi olevansa palaverissa ja haluavansa keskustella huomenna siellä tapaamisessa.

Kysyin vielä tekstarilla itsekin että voisiko hän kertoa minkälaisista töistä on kysymys (homma alkoi kuulostaa liian hyvältä ja olin päättänyt, että puhelinmyyntiin en suostu, joksi sitä aluksi epäilin).

Vastaus oli suurin piirtein: "Nyt ei kerkeä selittään, mutta jutellaan huomenna lisää. Tervetuloa!"

No menin sitten paikalle ja alussa tuntui kuin olisi saapunut vieraan maan johtajana valtiovierailulle. Ovat avattiin ja toivoteltiin tervetulleeksi ja tarjottiin kahvia ja pullaa ja kyseltiin kuulumisia ja tietoa taustasta ja aikaisemmasta työkokemuksesta...

Kun olin selvittänyt että lukio on käytynä ja työkokemusta löytyy raksahommista ja että aion aloittaa syksyllä yliopisto-opiskelut, toinen tilaisuudessa olleista äijistä sanoi: "Näissä hommissa ei vaikuta tausta, eikä sun kannata lähteä opiskelemaan, sillä me tarjoamme sinulle mahdollisuuden rikastua helposti!"

Sitten se aloitti myyntipuheensa, jossa kertoi ennen olleensa palomies, mutta se ei enää kannattanut, sillä näissä hommissa kuulemma tienasi paremmin. Lisäksi hänen vaimonsa oli parantunut varmaan kuolemaan johtavasta syövästä aloittamalla GNLD(vai mikä se nyt oli)-tuotteiden käytön.:wtf:

Sitten tämä ilmeisesti korkeammassa asemassa oleva herra mainosti kaavioiden avulla näiden GNLWTF?-tuotteiden paremmuutta ja lupasi 60k €:n vuosiansiot, jos ja kun homma alkaa toimimaan. Minut paikalle kutsunut mies ei sanonut varmaan sanaakaan koko tilaisuuden aikana, mutta tämä korkeamman tason guru esitteli hänet "Reimaksi, joka oli ennen muurari".

Lopulta kun kieltäydyin kohteliaasti todeten, etten näe hommassa järjen hiventäkään, nämä herrat vakuuttivat "kunnioittavansa päätöstäni", joskin vieressä kahvia keitellyt rouva piikittelevään sävyyn kertoi minun tekevän tyhmän päätöksen.

Jokseenkin oli kyllä huvittava kokemus, vitutti vain kun bussimatkoihin meni yhteensä 8€.

Minä itse en tee töitä tämän GNLD kanssa. Enkä tehnyt nimimerkkiä tullakseni tänne kehuskelemaan sitä. Mutta kuten sanoin menkää sinne tilaisuuteen tutustumaan miten homma toimii. En minä koita teitä rekrytä :D Korjailin vain teidän vääriä olettamuksia ja kuten sanoin GNLD:lla ei ole mitään tekemistä pyramidi verkostojen kanssa.

Niin ja joku vissiin sano että ei löydy konttoria? Niin nopeasti katsottuna w kertoo että löytyy ne konttoreiden yhteystiedot: http://www.gnld.com/worldwidelocations.aspx?STORE_ID=1&NAV_CATEGORY_ID=3222&CATEGORY_ID=3251

Turhaan te kaikkia yleistätte kusetuksiksi, jos ette itse vain töitä ole jaksaneet tehdä...

Niin ja tuohon miksei ne puhelimessa halua selittää teille miten se toimii.. Vastaus on yksinkertainen.. Jos sulle sanotaa puhelimessa mikä se homma on ja miten se toimii, niin te tietenkin menette ensimmäiseksi nettiin googlettamaan mikä juttu on kyseessä.. Ja netistä löytyy näitä yleistyksiä joita yleensäkkin katkerat tai työn teossa epäonnistuneet ovat kirjoittaneet. Joukossa on tietenkin myös oikeita juttuja, joissa joitakin on huijattu WinCapitan tapaisissa pyramideissa. Ymmärrän kyllä täysin. :)

Omaankin tuttavapiiriin kuuluu yksi GNLD:n hommilla tienaava. Sillä on jopa -08 535 DA farkku, tosin tuontiauto ja maksoi vain 70 tonnia. Epäilen vahvasti että on kaupannut yhtään tuotetta, mutta hyvä verkosto sillä ilmeisesti on. Puuhaillu homman kanssa viimeiset 10 vuotta.

Sama kaveri pärjäisi varmasti myyntialalla ja monessa muussakin hommassa. Mutta ihan samalla tavalla se on joutunu tuon eteen tekemään töitä kuten muutkin jotka menestyy. Monesti tuota työn tekoa ei muisteta mainita näissä kullanvuolentahommissa.

Eräs vaimon puolituttu yritti rekrytoida vaimoani verkostomarkkinointiin. En tiedä mikä firma, mutta myytävät tuotteet olisivat olleet jotain siivoustuotteita, saippuaa, hammastahnaa yms.

Vaimo näytti jälkeenpäin ne laput mitä se nainen oli antanut. Niissä puhuttiin yli 50 000 euron vuosiansioista yms.
Ensimmäinen kannattaisi aina miettiä homman perusajatus. Jos ajatuksena on myydä saippuaa ja hammastahnaa, niin jokainen voi laskea, että paljonko pitää myydä saippuaa ja hammastahnaa, jotta pääsisi tuollaisiin 50 keuron vuosiansioihin? Kulujen jälkeen erinomainen kate tuollaisissa tuotteissa voisi olla vaikka 20 prosenttia. Äkkiä huomaa, että sitä saippuaa pitäisi myydä aika hurja läjä joka päivä. Onko se mahdollista? Tuskin.

Verkostoihin ihmisiä houkuttelevat tahot kumoavat tuon laskelman vetoamalla siihen, kuinka verkostosta tulee rahaa niin että ranteet paukkuu. Taas kannattaa miettiä, että mistä se raha tulee verkostossa? Verkosto ei synnytä rahaa, vaan se ainoastaan siirtää sitä heirarkiassa alempana olevilta ylöspäin kohti pyramidin huippua. Huipulla on varmaan hyvä olla, mutta jokaisen kannattaa miettiä, kuuluuko hän verkostossa rahoittajiin vai hyötyjiin?

Niin ja tuohon miksei ne puhelimessa halua selittää teille miten se toimii.. Vastaus on yksinkertainen.. Jos sulle sanotaa puhelimessa mikä se homma on ja miten se toimii, niin te tietenkin menette ensimmäiseksi nettiin googlettamaan mikä juttu on kyseessä.. Ja netistä löytyy näitä yleistyksiä joita yleensäkkin katkerat tai työn teossa epäonnistuneet ovat kirjoittaneet.
Mitä se kertoo toiminnasta, jos se ei kestä googlettamista?

Niin ja joku vissiin sano että ei löydy konttoria? Niin nopeasti katsottuna w kertoo että löytyy ne konttoreiden yhteystiedot: http://www.gnld.com/worldwidelocations.aspx?STORE_ID=1&NAV_CATEGORY_ID=3222&CATEGORY_ID=3251

Kuten edellä mainittu, niin postilaatikotko luetaan nykyisin konttoreiksi?

Korjailin vain teidän vääriä olettamuksia ja kuten sanoin GNLD:lla ei ole mitään tekemistä pyramidi verkostojen kanssa.

Siis hetkinen. Et ole vielä edes koittanut millään järkevällä tavalla korjata kenenkään ns. vääriä olettamuksia. Olet vain kiertänyt kaikki kysymykset ja muut väärät väitteet käskemällä väärien mielipiteiden omaavat henkilöt menemään kuuntelemaan herätepuhetta. Sinulla ei siis edelleenkään ole mitään faktaa väitteittesi perustaksi, vaan pyhällä uskolla pitäisi juttujasi seurata.

Minä itse en tee töitä tämän GNLD kanssa. Enkä tehnyt nimimerkkiä tullakseni tänne kehuskelemaan sitä. Mutta kuten sanoin menkää sinne tilaisuuteen tutustumaan miten homma toimii. En minä koita teitä rekrytä :D Korjailin vain teidän vääriä olettamuksia ja kuten sanoin GNLD:lla ei ole mitään tekemistä pyramidi verkostojen kanssa.
Woe, woe, usko on kuin mustiin helikoptereihin salaliittoteoreetikolla. Minä kun sattumalta tiedän miten nuo systeemit toimii (tai oikeammin ei toimi). Olen laskenut yhden tuollaisen "ansaintalogiikan" auki, homma johon noin 99.9% kyseisten verkostojen jäsenistä ei pysty.

Turhaan te kaikkia yleistätte kusetuksiksi, jos ette itse vain töitä ole jaksaneet tehdä...
LOL. Yleistän tuon kusetukseksi koska ymmärrän kyseisenkaltaiset järjestelmät varsin syvällisesti ja ennenkaikkea pidän toimintatapaa vastenmielisenä (ystävyys/perhesuhteiden kaupallistaminen). Töitä en tekisi moisen roskan eteen sekuntiakaan, haluan/saan duunistani korvauksen jollaista noissa kuvioissa ei saa kuin muutaman pyramidin yläpää.

Niin ja tuohon miksei ne puhelimessa halua selittää teille miten se toimii.. Vastaus on yksinkertainen.. Jos sulle sanotaa puhelimessa mikä se homma on ja miten se toimii, niin te tietenkin menette ensimmäiseksi nettiin googlettamaan mikä juttu on kyseessä.. Ja netistä löytyy näitä yleistyksiä joita yleensäkkin katkerat tai työn teossa epäonnistuneet ovat kirjoittaneet. Joukossa on tietenkin myös oikeita juttuja, joissa joitakin on huijattu WinCapitan tapaisissa pyramideissa. Ymmärrän kyllä täysin. :)
LOL2. Puhelimessa ei selitetä, koska hurmoshenkistä "unelma rikkaudesta" mielikuvamyyntiä ei voi tehdä puhelimessa.

Kuten todettua, en ole katkera/kateellinen enkä koskaan ollut moisessa touhussa mukana. Tutustuin aiheeseen aikoinaan varsin perinpohjaisesti kun eräs minulle läheinen henkilö oli tuohon roskaan hurahtanut. En myöskään ole pahemmin työnteossa tai elämässä epäonnistunut; et tule löytämään suomesta montaa joka näillä verkostomarkkinoinneilla saa aikaan paremmat tulot kuin minulla.

Ymmärrän kyllä täysin. :)
:rolleyes: Ehkä jonain päivänä. Juuri nyt olet varsin kujalla.

Krusifiksi sanoi:
Omaankin tuttavapiiriin kuuluu yksi GNLD:n hommilla tienaava. Sillä on jopa -08 535 DA farkku, tosin tuontiauto ja maksoi vain 70 tonnia. Epäilen vahvasti että on kaupannut yhtään tuotetta, mutta hyvä verkosto sillä ilmeisesti on. Puuhaillu homman kanssa viimeiset 10 vuotta.
Ja movettajilla oli Ferrari vai Vette vai mikälie. Liisingit, pätkät ja tarve näyttää tekee ihmeitä. Tokihan on mahdollista, että jos kaiffa on maaorganisaation yläpäässä voi sillä päästä ihan ylemmän toimihenkilötason liksaan. Impressive.

Verkostomarkkinointi ala Amway, GLND...
Laillista? Kyllä, oikein paketoituna.
Toimivaa/tuottoisaa? Vain muutamalle, muut "rikastujat" maksaa näille.
Kusetusta? Definately kyllä, käytetään ihmisten unelmia ja ymmärtämättömyyttä siekailematta hyväksi.

Toisaalta ei ihme, että asd11 ei yritä onkia ketään sen enempää tällä foorumilla GNLD:n kelkkaan, vaan huutelee osallistumista herättäjäisiin. Netissä kun ei voi sanojaan perua ihan tuosta vain. Vuonna 94 GNLD on tuomittu 500 000 markan uhkasakolla olematta värväämättä ihmisiä pilviin piirrettyihin lupausten perusteella.

"MARKKINATUOMIOISTUIMEN RATKAISU

Markkinatuomioistuin kieltää Oy Golden Products Ab:tä ja Golden Products Aktiebolagia SopMenL:n 1 ja 6 §:n nojalla viidensadantuhannen (500 000) markan sakon uhalla elinkeinotoiminnassaan värväämästä uusia jälleenmyyjiä

a. vetoamalla heidän henkilökohtaisiin taloudellisiin toiveisiinsa ja esittämällä arvioita ansioiden tuomasta ostovoimasta, ilman että samalla esitetään riittävää selvitystä värvättävien taloudellisen turvallisuuden kannalta tarpeellisista tiedoista, kuten perustietoja markkinatilanteesta, liikevaihto-odotuksista, todennäköisestä kulurakenteesta ja hinnoittelumahdollisuuksista (1-3), ja

b. käyttäen tässä värväystyössä muita organisaatioon kuuluvia jälleenmyyjiä antamatta näille riittävää tietoa toiminnan kannalta olennaisista seikoista (4).

Kieltoja on noudatettava heti."

Ai? Mene kuuntelemaan tilaisuus, minulla ei mitään tarvetta ole tässä alkaa perustelemaan sinulle mitään. Sen nyt vain voin sanoa että jos yritys on toiminut yli 50 vuotta jo suomessa, eikä kaatunut kuten kaikki muut mihin olette tätä verranneet.
Eli näin lyhyesti sanoen: ei ole laiton, joten ei se ei ole pyramidihuijaus. Rahaa tulee jos tekee töitä ja tuossa ei millään sijoituksilla pelailla.

Voit vaikka kertoa niitä perusteluja. Alkaen nyt.

Voisko sitten vaikka kertoa miten se homma toimii käytännössä eikä mitään selityksiä, että menkää katsomaan. Ei se aika ole ilmaista.

Voi pahus, joko tämä väittely lopahti. Olin jo hakenut kaupasta popcornit ja limpsat.

Tule nyt asd11 vielä takaisin viihdytt.. eiku vakuuttamaan meitä, pliis! :pano:

No perskele, kuten aiemmin sanoin että en itse tätä harrasta niin en osaa alkaa teille toimintaa valistamaan. Ihmisillä nyt on vain ennakkoluuloja kaikkia verkostomarkkinoita kohtaan kuten huomaamme.
Tuosta oikeusjutusta en tiedä sen enempää mutta voin kysästä sukulaiselta joka tätä hommaa tekee.
Mutta eikös ne laittomat bisnekset kaadu melko nopiaa? Käsittääkseni suomen laki kieltää kaikki pyramidi järjestelmät ja silti GNLD on pystyssä... Selitähän se, jos väität sitä pyramidiksi.
Ei mua kyllä kiinnosta yhtää alkaa täälä netissä väittelee asiasta jota en harrasta, mutta tosia asia on että nyt lähden salille ja kaljan hakuu

No perskele, kuten aiemmin sanoin että en itse tätä harrasta niin en osaa alkaa teille toimintaa valistamaan. Ihmisillä nyt on vain ennakkoluuloja kaikkia verkostomarkkinoita kohtaan kuten huomaamme.
Tuosta oikeusjutusta en tiedä sen enempää mutta voin kysästä sukulaiselta joka tätä hommaa tekee.
Mutta eikös ne laittomat bisnekset kaadu melko nopiaa? Käsittääkseni suomen laki kieltää kaikki pyramidi järjestelmät ja silti GNLD on pystyssä... Selitähän se, jos väität sitä pyramidiksi.
Ei mua kyllä kiinnosta yhtää alkaa täälä netissä väittelee asiasta jota en harrasta, mutta tosia asia on että nyt lähden salille ja kaljan hakuu
Aika kauan Wincapitakin oli pystyssä.

Kaikki tuollaiset missä tulo ei tule suoraan tuotteiden myynnistä on enemmän tai vähemmän kusetusta.

PS. Jos et firmaa tunne niin miksi ihmeessä sitä puolustelet? Sinun mielestäsi senttihuutokaupatkin on rehellistä liiketoimintaa?

Aika kauan Wincapitakin oli pystyssä.

Kaikki tuollaiset missä tulo ei tule suoraan tuotteiden myynnistä on enemmän tai vähemmän kusetusta.

PS. Jos et firmaa tunne niin miksi ihmeessä sitä puolustelet? Sinun mielestäsi senttihuutokaupatkin on rehellistä liiketoimintaa?
No en nyt sanois että senttihuutokaupat olis rehellistä toimintaa, tai no riippuu vähän näkökulmasta... Eihän siellä mainita että he eivät saisi itse huutaa omiin tuotteisiinsa boteilla ynnä muilla. :puntti:
Niin ja miksi puolustelen? Koska tunnen muutaman henkilön jotka tekevät tällä rahaa vakuuttavasti.:kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom