Verkostomarkkinoinnista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja holmu
  • Aloitettu Aloitettu
vielä tosta verkostomarkkinoinnista. mulle meinaa käydä kans samalla tavalla kuin teille monelle on jo käynyt. elikkäs: kaveri soitti eilen ku on mukana siinä ternimaitojutussa että "klo 18 radisson sas vaasa. Muuta en pyydä kuin mene sinne. näet kuin hyvä tuote se on." mä olen kyllä jo kantani ilmaissut ettei ole mun juttu. Esittelijänä toimii oikein Miljonääri-Petteri ja oliko peräti vielä seikkailija-Jutta. Voi kissanviikset.

no mitä teet sitten kun kaveri soittaa että millainen esittely oli? - Juu en ollu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitikin tuon GillyAnnen tämä threadi taas kaivaa, kävipä sitten niin että eilen illalla vaimon puhelin soi...:eek:

No sielläpä soitteli tämän jo aiemmin mainitsemani ternimaitopariskunnan kauniimpi puolisko. Oli kuullemma perustanut jo sitten yrityksen tämän touhunsa ympärille. Ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista siihen malliin, että miehensäkin kuulemma irtisanoo kohta itsensä "oikeasta" työstään.:D

Pyysi meitä viikonloppuna järjestettäviin "ternimaitobileisiin", joissa kuullemma "ei sitten ole mitään tyrkytystä yms.":lol1: Vaimo kieltäytyi kohteliaasti.

Mielestäni on ihan oikeasti hyvä asia ja mukavaa, jos joku tienaa tai menestyy. Mutta kenties itse en ole sitten tarpeeksi kateellinen persoona lähteäkseni itse moista "miljoonabisnestä" tekemään. Elämäni on aivan hyvin kohdallaan tällä hetkellä ja saan (huomatkaa SAAN) tehdä ihan normaalia työtä jolla tienaan sen minkä tarvitsen ja välillä jää vähän sukanvarteenkin. Pidän kenties noita sukulaisuus- ja ystävyyssuhteita sitten tuota mammonaa tärkeämpänä. Lähipiirissänikin lukuisia esimerkkejä missä raha (vaikkakin olematon määrä) meni näiden suhteiden edelle.

Originally posted by Suppo78
vielä tosta verkostomarkkinoinnista. mulle meinaa käydä kans samalla tavalla kuin teille monelle on jo käynyt. elikkäs: kaveri soitti eilen ku on mukana siinä ternimaitojutussa että "klo 18 radisson sas vaasa. Muuta en pyydä kuin mene sinne. näet kuin hyvä tuote se on." mä olen kyllä jo kantani ilmaissut ettei ole mun juttu. Esittelijänä toimii oikein Miljonääri-Petteri ja oliko peräti vielä seikkailija-Jutta. Voi kissanviikset.

no mitä teet sitten kun kaveri soittaa että millainen esittely oli? - Juu en ollu.

Tuohon painostus-/syyllistämispaskaan tuo usein perustuukin.:mad2:

Sano "kaverillesi" että en ollut tilaisuudessa, koska EI KIINNOSTA.
Sano ottavasi itse häneen sitten yhteyttä asian tiimoilta kun alkaa kiinnostamaan. Tämän voi sanoa aivan asiallisesti ja ystävällisesti. Jos tuosta loukkaantuu, niin sitten loukkaantuu.

NO HUH HUH!!!!

-----------------------------------------------------------------------------------
Jos myyjäksi ryhtyminen edellyttää jonkinlaista hurmoshenkeä ja/tai taloudellista panostusta on hommassa jotain todella pahasti vialla.

Haloo! Kaikki jotka tykkäätte myyjän työstä, oikeita myyjän työpaikkoja on aina auki. Hyvät myyjät ovat hyvin kysyttyjä työmarkkinoilla
-----------------------------------------------------------------------------------
Tässä kohtaa on ihan pakko kommentoida! Verkostomarkkinoinnissahan on kysymys YRITYSTOIMINNASTA! Joo ja sitten yks valopää ei ymmärrä, että rahaa pitää ihan itse sijoittaa jos rupee yrittäjäksi. Jokatapauksessa sijoitus on naurettavan pieni ja siinähän onkin se suurin syy miksi 99% antaa heti periksi. On niin helppo antaa periksi kun ei oo juurikaan mitään menetettävää. Itse olen tällä hetkellä "eläkkeelle" vm:stä siirtynyt. Tein päätoimisesti 4 vuotta huuhaa GNLD:tä, jonka seurauksena toteutin unelmani ja olin vuoden ulkomailla tekemättä töitä. En tee enää VM:ää aktiivisesti vaan olen ihan muissa hommissa johon muuten pääsin puhtaasti VM:n ansiosta. Mistäkö sen tiedän? Työhaastattelijat kertoivat jälkikäteen, että kokemukseni VM:stä ja erityisesti, että olen pystynyt rakentamaan päätyön kyseisestä "huuuuhaaaa" toiminnasta oli voitto muista hakijoista. Onhan se silti paskamaista kun tää "huuhaatoiminta" seuraa mua joka paikkaan! Lisäansioita päätyöni ohessa tulee edelleen n.800 eskoa kuukaudessa ja voi sitä työmäärää... Joudun tekemään tilauksen kerran kuukaudessa ja toimittamaan tuotteet niitä tarvitseville. Joo ja joutuu vielä tuputtamaankin niin pirusti... tosiasiassa en oo soittanut mun asiakkaille kertaakaan viimiseen kahteen vuoteen, mutta silti ne vaan haluu näitä ylihintasia ja paskoja tuotteita vaikka kaupasta saisi paljon halvemmalla ja parempia. Loppuun voisin sanoa tähänkin keskusteluun osallistujille, että ennenkuin alatte arvostelemaan yhtään mitään niin ottakaa asioista ihan oikeesti selvää!!!!!!

Re: NO HUH HUH!!!!

Originally posted by Little Butcher
Tässä kohtaa on ihan pakko kommentoida! Verkostomarkkinoinnissahan on kysymys YRITYSTOIMINNASTA! Joo ja sitten yks valopää ei ymmärrä, että rahaa pitää ihan itse sijoittaa jos rupee yrittäjäksi. Jokatapauksessa sijoitus on naurettavan pieni ja siinähän onkin se suurin syy miksi 99% antaa heti periksi. On niin helppo antaa periksi kun ei oo juurikaan mitään menetettävää. Itse olen tällä hetkellä "eläkkeelle" vm:stä siirtynyt. Tein päätoimisesti 4 vuotta huuhaa GNLD:tä, jonka seurauksena toteutin unelmani ja olin vuoden ulkomailla tekemättä töitä. En tee enää VM:ää aktiivisesti vaan olen ihan muissa hommissa johon muuten pääsin puhtaasti VM:n ansiosta. Mistäkö sen tiedän? Työhaastattelijat kertoivat jälkikäteen, että kokemukseni VM:stä ja erityisesti, että olen pystynyt rakentamaan päätyön kyseisestä "huuuuhaaaa" toiminnasta oli voitto muista hakijoista. Onhan se silti paskamaista kun tää "huuhaatoiminta" seuraa mua joka paikkaan! Lisäansioita päätyöni ohessa tulee edelleen n.800 eskoa kuukaudessa ja voi sitä työmäärää... Joudun tekemään tilauksen kerran kuukaudessa ja toimittamaan tuotteet niitä tarvitseville. Joo ja joutuu vielä tuputtamaankin niin pirusti... tosiasiassa en oo soittanut mun asiakkaille kertaakaan viimiseen kahteen vuoteen, mutta silti ne vaan haluu näitä ylihintasia ja paskoja tuotteita vaikka kaupasta saisi paljon halvemmalla ja parempia. Loppuun voisin sanoa tähänkin keskusteluun osallistujille, että ennenkuin alatte arvostelemaan yhtään mitään niin ottakaa asioista ihan oikeesti selvää!!!!!!

Aivan aluksi haluan kysyä, miksi hermostut? Ja miksi ihmeessä haukut mielipiteensä ilmaissutta keskustelijaa "valopääksi"???
Mielestäni (muista, MINUN mielipiteeni) kaksi em. asiaa syövät jo puolet tarinasi mielenkiinnosta minun silmissäni. Ja huom, en väitä kuitenkaan että puhuisit paskaa.

Kuten aiemmissa tapauksissa tässä viestiketjussa on todettu, jokainen on tuonut oman kokemuksensa asiasta esille. Tuskin ihmisen tarvitsee olla 5 vuotta verkostomarkkinointia tehnyt pystyäkseen muodostamaan mielipidettään tai keskustelemaan siitä. Voidaanhan me keskustella vaikka kännykkäteollisuudesta, vaikka välttämättä kaikki osallistujat eivät ole kännykkäteollisuudessa ikinä "olleetkaan mukana". Ei se seikka mielestäni syö kenenkään mielipiteen uskottavuutta aiheesta, miksi joku Nokian malli on paska/hyvä. Jokaisen omiin kokemuksiinhan se perustuu tavalla tai toisella.

Kuten sanottu, täällä ihmiset ovat tuoneet oman kantansa ja kokemuksensa esille, sinä omasi. Sinun tienaamasi x euroa kuukaudessa ei todellakaan poista esim. minulta sitä tunnetta, mitä koen tyrkyttämistä ja painostamista kohtaan.

Kuten sanoin jo aiemmassa viestissäni, hieno juttu, jos sinä olet menestynyt. Minä aion elämässäni "menestyä" toisella tavalla. Ja tämän sanoin aivan vilpittömästi.:kippis1:

Loppuun voisin sanoa tähänkin keskusteluun osallistujille, että ennenkuin alatte arvostelemaan yhtään mitään niin ottakaa asioista ihan oikeesti selvää!!!!!!

Jos luit tarkkaan minun postini niin huomasit, että esim. minulla on henkilökohtaista kokemusta VM:sta. Ei tosin GLDN:sta, mutta kuitenkin - periaatehan näissä yrityksissä on pääpiirteittäin sama. Kai huomasit myös sen, että totesin VM:n varmasti sopivan joillekin, mutta että ITSELLENI ei? Ja että nuo tuotteetkin ovat varmasti ihan yhtä hyviä kuin ns. kaupan tuotteet (vaikka hinta VM-tuotteissa eittämättä onkin kyllä kohtuuton)?

Kritiikkini kohdistuikin lähinnä tuohon tuputtamiseen - sitä esiintyy ja paljon! - sekä siihen fanaattisuuteen, jota myös voisi tietynlaiseksi hurmoshengeksi kutsua, tuon VM-porukan keskuudessa. Tyyliin MEIDÄN tuotteet on PARHAITA ja YLIVERTAISIA ja muut ovat lähinnä maan tomua tjsp. ja kai sinäkin nyt käytät pelkästään MEIDÄN TUOTTEITA! Ja jos et ollut aivan "puhdasoppinen", niin kylläpä sitä jaksettiin kauhistella ja puhua pahaa selän takana, hyvä kun ei häpeäpaaluun naulattu... :rolleyes:

Summa summarum: bisneksenä - järkevästi toteutettuna sellaisena - verkostointi on varmasti ihan toimiva idea. Mutta valitettavasti nuo sen mukana tulevat lieveilmiöt pilaavat koko jutun, ainakin minun silmissäni.

Re: Nature's own

Originally posted by Andy
Tämä Nature's own on siitä erilainen, itse asiassa ainoa mielestäni fiksulta vaikuttava, että siinä ei luvata kuuta taivaalta. Kaikilla on palkkakatto, olikohan 1600 € viikossa tai jotain. Ei ole värväystilaisuuksia tyyliin "Kuinka moni teistä on ostanut uuden auton kuukauden sisällä, minä olen".
Anteeksi nyt mutta minä en ymmärrä mikä "myyntivaltti" palkkakatto on? Palkkatakuu olisi ymmärrettävämpi. Silti nämä kaverit näytti mulle paperilta pyramidiansa ja ja näytti että "tämä tyyppi tässä laittoi pallonsa tähän, se tienaa AINASKI 10 000€ VIIKOSSA!!!". Tossa vaiheessa valkeni, ihan samanlaista paskanjauhantaa ku GNLD:kin.

Tässä kohtaa on ihan pakko kommentoida! Verkostomarkkinoinnissahan on kysymys YRITYSTOIMINNASTA!

No HUH HUH!!!!111!X

Siinä sinun subjektiivinen mielipiteesi, tässä minun: Verkostomarkkinoinnissahan on kysymys KUSETUSTOIMINNASTA! Aina löytyy valopäitä jotka todellakin ostavat YLIHINTAISIA PASKATUOTTEITA, kun eivät tiedä paremmasta, sinulla on käynyt tuuri kun olet löytänyt tarpeeksi monta valopäätä. Asian kääntöpuoli on ne kymmenet epäonnistujat yhtä onnistujaa kohti, VM:ssä paska nimittäin valuu alaspäin ja raha ylöspäin. Myytävän tuotteen laadulla ja hinnalla ei ole merkitystä, vain hypellä on merkitystä tuotteen markkinoinnissa. Toivon että kukaan ei menisi koskaan ostamaan verkostomarkkinoijalta mitään, loppuisi sekin kusetus.

Vaikka sen millä termeillä-kuluttajaverkosto,people´s franchising ym.paskaa-yrittäisi kierää,niin systeemi ei mihinkään muutu.
Perushoukutin on se,että raha ylemmäs virtaa uusien systeemiin hönötettyjen aloituspakettien tms.kautta.Pientä lisäansiota voi yrittää kaupallistamalla ihmissuhteensa eli ns. suosittelusysteemi.
Kävin näitä ternimaitosivuja vilkaisemassa.Siististi ja asiallisesti sinänsä tehty.Paitsi sitten tämä myyntimallin esittely.Hirveällä palikkakielellä väkerretty selkeä pyramidisysteemi,johon ei täysijärkisen luulisi hurahtavan.

Euran Daltoneista kaksi vapaana olevaa eivät kestäneet normaaleja töitä,mutta ovat ilmoittaneet siirtyvänsä markkinointialalle,tuotteina kosmetiikka ja pesuaineet.

Ohessa faktaa verkostomarkkinointiyrityksistä, joita löytyy Suomen markkinoilta:

Olen tutkinut useaa VM-yritystä mm. tuotteiden ja palkkiojärjestelmien kohdalla (Golden-Neo Life Diamite, Natures Own, Herbalife, WGI, Freeway 100, SimplyCD, NWI -jos sitä nyt voi VM-yritykseksi kutsua-,AmWay, RoyClub,Quorum ja tietty AMT eli ternimaitofirma)

Mikään muu yritys ei ole niin raskas palkkiojärjestelmältään, niin kallishintainen tuotteiltaan ja niin poikittain syvältä kuin tämä GNLD.Tiedän kun olin siinäkin pari vuottamukana.

:urjo:

SITÄ PAITSI: jos haluat käyttää ternimaitotabletteja ja todella uskot niihin, osta niitä LUONTAISTUOTEKAUPASTA äläkä miltään yksittäiseltä myyjäkusettajalta. Säästät vielä rahaakin etkä paisuta huijari-Jussilan kukkaroa entisestään

:kippis1:

Originally posted by jarre55
SITÄ PAITSI: jos haluat käyttää ternimaitotabletteja ja todella uskot niihin, osta niitä LUONTAISTUOTEKAUPASTA äläkä miltään yksittäiseltä myyjäkusettajalta. Säästät vielä rahaakin etkä paisuta huijari-Jussilan kukkaroa entisestään

:kippis1:

Oletko muuten saletti, että luontaistuotakaupasta osteassasi et paisuta Jussilan kukkaroa?

Luulisin, että myös herra/rouva Luontaistuotekauppias on myös "bisneksessä" mukana, kun on tuotteen hyllyilleen saanut. Siis ainakin jos puhutaan tästä Colostrum-vaimikäseoli -ternimaitotabletista. Toki jos vastaan tulee jonkin muun niminen valmiste, niin sitten rahat eivät ainakaan (toivottavasti) P.J.:lle mene.

Ternimaito jutun myötä olen taas törmännyt samaan ilmiöön kuin 5-6 v. sitten jolloin tuttavapiirissäni oli paljon goldeniin hurahtaneita. Olin itse goldenin jälleenmyyjä, mutta into loppui hyvin lyhyeen eli lopetin parissa kk:ssa. Mutta asiasta seurasi jotain hyvääkin eli tuolloin opiskelin sosiologiaa pääaineenani ja sain loistavan gradun aiheen. Vuonna -97 tein graduni parissa kuukaudessa, loppuaika aivan maitohapoilla.
Pari päivää sitten pengoin laatikoitani ja löysin yhden gradudiskettini, jossa oli raakileversio kirjoitusvirheineen.. Jos aihe kiinnostaa niin käykääpä lukemassa:
http://koti.mbnet.fi/hiihoo/GRADU/GOLDENGRADU.htm
Mielenkiintoisin anti on luvusta 7 eteenpäin..

Kävin nopeasti vilkaisemassa Veijo Esson gradua, ja hyvänen aika! Kappale 7.1.2. Liiketoimintaesittely sisälsi melkein 100% SANASTA SANAAN juuri ne argumentit, joita itsekin noissa esittelyissä kuulin ja joilla meitä myyjiä pyrittiin innostamaan - vaikka yritys, jossa olin mukana, ei siis suinkaan ollut Golden! :eek:

Tosi mielenkiintoinen gradu, luen sen varmasti kokonaan heti kun ehdin!

Originally posted by veijo esso
Mielenkiintoisin anti on luvusta 7 eteenpäin..
Mielenkiintoista luettavaa. *Alkaa pohtimaan omaa verkostomarkkinointi yritystä*

Juu. Nämä ternimaitopurkit, joita myydään luontaistuotekaupoissa on eri firman kuin sen, jonka paskaa jussila tuo Suomeen.

Molemmat kylläkin tuodaan Uudesta-Seelannista.

Kun kerran hoidit oikeata yritystoimintaa niin tuliko hoidettua verot ym maksut niin kun pitää? Niitä nimittäin kertyy aika paljon jos tuottoa on niin paljon että sen varassa voi viettää sapattivuoden. On tietenkin mahdollista tienata suunnattomiakin summia lyhyessä ajassa ja näennäisesti vähällä vaivalla. Onhan tästä hyviä esimerkkejä lähimenneisyyden Internetbuumissa. Mutta missään ei ole kehitetty sellaista systeemiä ja rahasampoa joka leipoo järjestelmällisesti tahvoista miljonäärejä. Tajuaahan sen kauppakoulun käymätönkin ettei sitä rahaa noin vain synny vaan se on aina joltain muulta pois. Jos silloin joku saa sitä kahmalokaupalla niin se on paljon suuremmalta joukolta veke. Näistä jolta se on veke niistä ei ikinä tule miljonäärejä - ainakaan tuolla systeemillä.

http://koti.mbnet.fi/hiihoo/GRADU/GOLDENGRADU.htm

Tämä sen sijaan oli tosi mielenkiintoinen. Koska minulla ei ole mitään omakohtaista kokemusta kyseisistä systeemeistä on aika vaikea tajuta miten kukaan putoaa noihin. Ulkopuolelta tarkasteltuna ne vaikuttaa niin ilmeiseltä kusetukselta ettei kukaan voi olla noin tyhmä. Mutta tietenkin asia on toinen kun sen itse elää ja kokee. Jotenkin tuli mieleen Scientologit. Hyvin on samanoloiset systeemit.

Juu. Nämä ternimaitopurkit, joita myydään luontaistuotekaupoissa on eri firman kuin sen, jonka paskaa jussila tuo Suomeen.

Muistakaa kuitenkin varmistua ennenkuin ostatte.:D :D :D

FENNO NATURAN !

Pätkä uusimmasta Apu-lehdestä!

Telkkariin

Matti Nykäsenkin managerina tunnettu tamperelainen ökymiljonääri Petteri Jussila kaupittelee Jutta-vaimonsa kanssa ternimaitokapseleita kameraryhmä kintereillään. - Meistä tehdään tv-dokumenttia. Tässä ei ole enää kyse tavallisesta bisneksestä, vaan peräti ilmiöstä, Jussila kertoo.

:hmmm:

Re: Pätkä uusimmasta Apu-lehdestä!

Originally posted by Esmak
Telkkariin

Matti Nykäsenkin managerina tunnettu tamperelainen ökymiljonääri Petteri Jussila kaupittelee Jutta-vaimonsa kanssa ternimaitokapseleita kameraryhmä kintereillään. - Meistä tehdään tv-dokumenttia. Tässä ei ole enää kyse tavallisesta bisneksestä, vaan peräti ilmiöstä, Jussila kertoo.

:hmmm:

Ihmetyttää tuo media (vai pitäisikö siitä meitä kuluttajia syyttää paremminkin), kun antavat noiden kaikenmaailman bisnesmiesten paistatella aina noissa lehdissä ja kohta sitten näköjään jo telkkarissa.

Mutta jonkin aikaa asiaa pohdittuani nostan hattua (oikeasti!) Petteri Jussilalle sen vuoksi, että kyllä kundi on ainakin osannut oikeista naruista nykiä oikeaan aikaan. Siinä suhteessä P.J. on kyllä ilmiö...:cool:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom