Verkostomarkkinoinnista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja holmu
  • Aloitettu Aloitettu
Tuolla dope-puolella sivuttiin Petteri Jussilaa, joten ajattelin tästä aiheesta aloitella topiccia.

Mitä ihmiset on mieltä, sanotaan nyt vaikkapa P. Jussilasta, tai verkostomarkkinoinnista noin yleensä? Itse olen törmännyt verkostomarkkinointiin useampaankin otteeseen vuosien varrella ja voin kertoa, että aika säälittäviä tapauskertomuksia on vastaan tullut.

Tällä hetkellä juuri eräs tuntemani henkilö markkinoi näitä Jussilankin markkinoimia ternimaito-vaimitävittuaneoli-kapseleita. Sitähän vouhotettiin jo Seiska-lehdessäkin, että miten hieno laihduttava vaikutus näillä on. Ainakin tämä "ystäväni" on mielestäni turvonnut entisestään ruvettuaan näitä käyttämään...(ei välttämättä pelkästään kapseleiden vaan ruokailutottumusten syytä). Nyt sieltä on sitten tulossa kuulemma lähiaikoina joku "läpimurtohitti-tuote" ulos, eivät vaan kuulemma vielä itsekään tiedä mikä...lol.

Ja tuosta P. Jussilan aiemmasta verkostomarkkinointi-firmasta löytyy yllinkyllin "keskusteltavaa", todennäköisesti myös monella muulla palstalaisella on kokemusta???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
VM

Joo kokemuksia löytyy mutta perisuomalaista -vittumitäpaskaa- komenttia ei multa saa. Vm on bisneksenä suhteellisen toimiva, harmi vaan että siinä niinkuin muissakin bisneksissä voi toimia kusipäitä jotka antavat alalle huonon maineen. Bisnes kyllä toimii jos on asennetta. Ja Petterillä on. Paljon.

PS:En ole itse mukana missään vm-yrityksessä.
:mad:

Re: VM

Originally posted by pexxi
Joo kokemuksia löytyy mutta perisuomalaista -vittumitäpaskaa- komenttia ei multa saa. Vm on bisneksenä suhteellisen toimiva, harmi vaan että siinä niinkuin muissakin bisneksissä voi toimia kusipäitä jotka antavat alalle huonon maineen. Bisnes kyllä toimii jos on asennetta. Ja Petterillä on. Paljon.

Taas huomaan törmänneeni perisuomalaiseen verkostomarkkinoinnin puolestapuhumiseen.

Miksi et siis ole mukana missään vm-yrityksessä, jos kerran tiedät kertoa, että vm on "bisneksenä suhteellisen toimiva"?

Lopetin kun ei toiminut MULLE (niinkuin ei toimi monille muillekaan) mutta paskan makua ei jäänyt.nuff said.;)

Käytännössä sen toimivuudesta ja siitä, mitä se on ei pysty kommentoimaan kovin syvällisesti (muuten kuin suomi täyttyy kun kaikki lähtee mukaan) jos ei ole ollut tilaisuuksissa tai mukana.
Ymmärrän monien katkeran asenteen...mutta silti.:p

Eipä noista verkostomarkkinointijutuista hyödy muut, kuin pyramidin huipulla olevat, eli homman alullepanijat. Kaikki varsinaisesti työtä tekevät ovat ne, jotka jäävät pennittömiksi.

Kaikilla sama mahdollisuus, jotkut tekevät enemmän töitä.
Alussa kaikkien vaikeinta kun homma ja yritys on tuntematonta koko maassa, joten alussa on ollut vaikempaa mutta koviten silloin työskennelleet menestyvät hyvin!!:cool:

Originally posted by Dangerous_Dave
Eipä noista verkostomarkkinointijutuista hyödy muut, kuin pyramidin huipulla olevat, eli homman alullepanijat. Kaikki varsinaisesti työtä tekevät ovat ne, jotka jäävät pennittömiksi.

Tässäpä se tuli kiteytettynä mitä olin itsekin sanomassa. Sitä paremmin/helpommin rahaa tulee mitä aikaisemmin olet touhuun lähtenyt=pyramidin huipulla. Eipä sitä hilloa pahemmin tipu jos olet se 50nes myyjä...

plus tällä touhulla on hyvä tehdä sukulaiset ja kaikki tuttavat hulluksi ;) "saako olla saippuaa?"

Tässä olisi aika laaja tietopaketti verkostomarkkinoinnista:

Pyramidisivut

Sivut ovat tosin jo "siirtyneet eläkkeelle", eli niitä ei päivitetä enää, mutta kaikenkattavaa asiaa aiheesta laajemmin.

P.S. Kukaan ei ole vielä ilmaissut mielipidettään P. Jussilasta...:cool:

Eikös tällainen pyramidiajattelu ole meidänkin yhteiskunnan perusta? Mun kokemusten perusteella olipa instituutio mikä tahansa, niin aina pyramidin huipulla liksakin on kovempi.. Näin on ainakin jokaisessa firmassa tai organisaatiossa (iso tai pieni) jonka mä tiedän. Verkostomarkkinoinnissa homma on tuotu vaan niin konkreettisesti "kansan" keskuuteen.. Ja sitten meitä köyhiä vituttaa... kun ei ole älytty liittyä hommaan mukaan tarpeeksi aikaisessa vaiheessa.

Originally posted by Danger
Eikös tällainen pyramidiajattelu ole meidänkin yhteiskunnan perusta? Mun kokemusten perusteella olipa instituutio mikä tahansa, niin aina pyramidin huipulla liksakin on kovempi.. Näin on ainakin jokaisessa firmassa tai organisaatiossa (iso tai pieni) jonka mä tiedän. Verkostomarkkinoinnissa homma on tuotu vaan niin konkreettisesti "kansan" keskuuteen.. Ja sitten meitä köyhiä vituttaa... kun ei ole älytty liittyä hommaan mukaan tarpeeksi aikaisessa vaiheessa.

Pyramidirakenne on melko luonnollinen ihmiselle, usein siitä poiketessa kyseessä onkin vinouma, virhe jne. (esim väestön ikäjakauma). Verkostomarkkinoinnissa tämä ei olekaan pointti vaan se että pyramidi alemmat kerrokset elättävät ylempää ja koska pyramidi ei voi kasvaa loputtomiin on pyramidin väistämättä kaaduttava jossain vaiheessa. On totta että monet tarpeeksi ajoissa liittyneet ja asiansa osaavat henkilöt ehtivät tuona aikana netota rahaa (huom, toisten hyväuskoisten kustannuksella)mutta kuka haluaa ottaa riskin liittyä mukaan juuri kun pyramidi alkaa heikkenemään joka väistämättä jossain vaiheessa toteutuu??

Re: VM

Mutta olet ollut mukana hommassa... Pakottiko ne siellä "tilaisuudessa" vannomaan ettei ikinä sano pahaa sanaa verkostomarkkinoinnista.. ;)

Totta hemmetissä vm on BISNEKSENÄ toimiva niille jotka sattuvat olemaan "pyramidin huipulla", rahaa tulee niin ettei tiedä mihin sen kaiken laittaisi. Mutta juuri tästä johtuen (miljoona välikättä vetämässä välistä) vm-tuotteet ovat usein mitä ovat, hinta-laatusuhde on siis persiistä. Ketjukirjekin saattaa bisneksenä toimia, jos löytyy tarpeeksi höynäytettäviä.

Jostain syystä kaikki tuntemani vm-bisneksessä mukana olevat ovat juuri näitä pyramidin alapäässä olevia epätoivoisia "aloituspaketin" ostajia, joilla on himassa kymppitonnin edestä saippuaa joka pitäisi saada myytyä.

PS: Minulla ei ole sitä kymppitonnin aloituspakettia himassa :kippis1:

Kaikilla sama mahdollisuus, jotkut tekevät enemmän töitä.

Entäs siinä vaiheessa, kun kuusi miljardia ihmistä on värvätty mukaan, onko niillä viimeisilläkin sama mahdollisuus? Kenelle myydään kun kaikilla on nurkat täynnä vm-paskaa? Löytyisiköhän andromedan galaksista potentiaalisia asiakkaita...

Kyllä mullakin on pari kaveria hurahtanut ja puolen vuoden sisään saanut tarpeekseen.

Eniten mua vituttaa se fanaattisuus, jolla tuotteita mainostetaan.

Jossain opinahjossa meillä kävi muutama kaveri sauhuamassa verkostomarkkinoinnista puhuen pelkkää PASKAA käyttäen vähän väliä sanaa "fantastinen".

Paljon myöhemmin yksi mun hyvä kaveri, menestyvän ravitsemusliikkeen omistaja (!) kertoi että halusi tavata ja että hänellä olisi yks kiinnostava projekti johon haluaisi mut mukaan.
Tietysti kaverina luotin että nyt on jotain mielenkiintoista tulossa enkä kysellyt sen enempää: jätkä kiikutti mut jonkun tällaisen verkostohelvetin pääkallonpaikalle saarnahurmostilaisuuteen.
Sairaan näköiset ylisliipatut fanaattissilmäiset in-their-30's - kaverit otti meidät vastaan ovella tervehtien kaveriani kuin vanhaa ystävää tai rakastettua ja mua kuin seuraavan illan potentiaalista hoitoa (kaveri oli ollut ehkä 2 kk mukana) ja siinä sivussa laskutti siltä käteisellä mun osallistumismaksun(!!)

Saarna alkoi enkä kommentoi siitä kuin kliimaksikohdan, josta vieläkin näen painajaisia: yksi lavalla puhuvista jätkistä kysyy yleisöltä "Käsi ylös sellaiselta, joka on viimeisen puolen vuoden aikana ostanut uuden auton!" yksi tai kaksi nousi, jätkän OMA käsi mukana.
"No, kuinkas moni on sitten viimeisen puolen vuoden aikana ostanut uuden isomman asunnon?" Kukaan ei nosta kättään paitsi tää kiehuva itsekeskeisyyden keitos siellä lavalla.

Ne ei yhdelläkään kommentilla siellä saanut mua pienimmässäkään määrin vakuuttuneeksi että siinä vaiheessa tolla hommalla voisi tehdä rahaa/että ALENTUISIN tyrkyttämään mun vittu perheelle jotain saatanan paskaa ja kallista saippuaa joka kerta kun käyn siellä!

Lähdettiin ulospäin ja tää yks kyylä tuli heti kimppuun iloisena:
käytiin seuraava keskustelu: M:minä V:verkosto-fucker

V: no, sellaista, mitäs pidät? tulikos selkoa tästä meidän jutusta? (taputtelee selkään)
M: tulihan siitä joo
V: no, mitäs pidit
M(kohteliaisuutta tavoitellen): no, onhan siinä hommaa teillä
V: Lähdet siis mukaan?
M: En tällä hetkellä missään tapauksessa.
V: Mikset ?
M: No ei tää oikei vaikuta mun jutulta.
V(Loukattuna, jo punaisena ärtymyksestä): Miksei?
M: Mulla on jo duunipaikka eikä tällaiselle ole aikaa/kiinnostusta
V: Sanohan mulle, tienaatko mielestäs tarpeeksi nykyisessä duunissasi? Ootko siihen tyytyväinen?
M: No en, mutta oon vasta duunit aloittanut.
V:No´miksi sitten et lähtisi mukaan? Voit unohtaa tollaiset tavalliset duunit hyvin pian. Jos et oo tyytyväinen, mikset tee asialle jotain?
M: Eipä ole siihen tässä vaiheessa elämää nyt tarvetta. Kiitos nyt kuitenkin.
V(tarttuu vastahakoisesti tarjottuun käteen, irrottaa ja kävelee pois).

Kaverilleni totesin hädissäni ja ymmälläni jotain ympäripyöreää, että palataan asiaan. Koskaan en ole sen jälkeen hänestä kuullut.

Tässä mun henkilökohtaisten verkostokokemusten kerma.

:urjo:

Mullekkin tuli tässä taannoin kuntosalilla KESKEN TREENIN (!) eräs tutun-tutun-tuttu mies vuosien takaa (ex-urheilija, nyt jo varsin plösähtänyt) tyrkyttämään Colostrum-oppaitaan...Torjuessani äijää kyrpiintyneenä, hän intti : "katso kun mullekin on ollut niin huimaa tuo kehitys kun nyt 6kk olen käyttänyt näitä ternimaitokapseleita"! Siinä hänen suurimmat perustelunsa, miksi juuri minunkin tulisi moista roskaa ostaa kalliilla...Ko. keskikehonrakentaja/velttomakaroni-tyyppiä lievää enemmän alentuvasti silmäten totesin: "Todellako? No senhän huomaa...:evil: "

Jätti mut lopulta rauhaan, treenit meni kyllä vituralleen sillä kerralla kun suututti niin saamaristi, ettei edes salilla saa rauhassa olla...mitä seuraavaksi: kerjäläiset tunkee kolikkoa pyytään kesken kovan kyykkysarjan?! :mad:

Tulee noista kaupparatsuista ihan mieleen uskonnolisen kultin värvääjät, joilla on myös tarjolla "pelastusta" ja "todellista ratkaisua ongelmiin". Kaupatun idean tai uskomuksen hyväksymättä jättäminenkin tarkoittaa vähintään palamista ikuisessa helvetin tulessa tai muuten huonoa elämää! Ja kyllähän tuo verkostomarkkinointikin melkoista uskoa vaatii... Samaan kastiin jehiksien ja verkostomarkkinoijien kanssa laskisin myös lomaosakekauppiaat. Siinä vasta sitkeitä ja kieroja kauppamiehiä on! Oikein pahaa tekee, kun sitä touhua katsoo. Ja mikä ihmeellisintä, osa ihmisistä uskoo niitä ja antaa niille rahaa! :confused:

Oli muuten aika tutun kuuloinen tarina S225T:llä. Mullakin muutama vuosi takaperin joku heppu alkoi salilla tekemään tuttavuutta ja oli niin kaveria että!! No, kohta alkoi tarjoamaan osakkuutta johonkin projektiin ja kutsui mut johonkin tilaisuuteen. No, oikein autolla sinne sitten mentiin ja äijä maksoi munkin ósallistumismaksut ja oli just niin helvetin hyvää pataa kaikkien kanssa ja tunsi kaikki. Aika pian homma valkeni ja tuli nää "koskas oot viimeksi uuden auton/talon/veneen/huvilan/naisen hankkinut" -kyssärit. Siinä sitten tarjoilivat kahvia ja yrittivät sitten koko ajan värvätä ja siinä ei "ei kiinnosta" kelvannut. Salilla tää yks jatkoi värväystään, mutta kai sille jossain vaiheessa meni perille, ettei musta Goldenin miestä tule. :mad:

Petterin ASENTEESTA

Bisnes kyllä toimii jos on asennetta. Ja Petterillä on. Paljon.

Vaatii tosiaan asennetta nostaa Goldenilta 300 000 mk:n bonuksia kuukaudessa ja samalla ilmoittautua työttömäksi ja nostaa työttömyyskorvausta KELAlta. Sitten kun hommasta jää usean vuoden päästä kiinni, niin voi todeta, että enpä vahtimestarin koulutuksella tiennyt tuosta verojen maksamisesta yhtään mitään.

Asennetta tarvitaan myös, kun kikkaillaan käräjäoikeuden törkeistä talousrikoksista langettama puolentoista vuoden ehdoton vankilatuomio hovioikeudessa ehdolliseksi. Kaikkein paras saavutus lienee kuitenkin oikeudenkäyntikulujen maksattaminen valtiolla (rahaton, kun on ), kun samaan aikaan mainostaa Seiskassa ostaneensa Jutalle hopeisen luxus BMW:n oman kultaisen luxus BMW:n vierelle.

Kävin itse lukioikäisenä Tampereella Goldenin värväystilaisuudessa. Kotipaikkakunnan salilta noin puolet oli "mukana toiminnassa" ja vietiinhän minutkin kuuntelemaan Jussilan Petterin evankeliumia... Muistaakseni silloin ihmisten päitä olivat käännyttämässä myös herrat Tuhkasaari ja Aitto-Oja, jotka bodiväelle ovat ehkä tuttujakin nimiä..? Jussila oli tilaisuudessa oikeastaan taustalla vaikuttava "jumala", jota nämä kaksi sitten ylistivät kilpaa... Aitto-Ojalla oli muuten kisadieetti menossa ja tyyppi joutui poistumaan estradilta heikon olon takia... :rolleyes:

Kyseisistä kavereista Jussila taitaa ollakin sitten ainoa, joka löi rahoiksi bisneksellään..? Tuhkasaaren hieno bemarikin taisi olla pankin rahalla ostettu..?

Verojen maksaminen verkostomarkkinoinnissa jäi minulle hämäräksi ja silloin mietinkin, mitä esim. Jussila mahtaa bonuksistaan valtiolle pulittaa... Sitten sainkin lukea lehdistä, että linnatuomio tuli... :rolleyes:

Olisi kiva tietää, millä mallilla Goldenin verkostomarkkinointi tällä hetkellä makaa? Vieläkö Treen rautatieaseman vieressä käy satamäärin ihmisiä kehumassa toisiaan ja vakuuttelemassa, miten joskus aletaan tienata isoja rahoja, "niinku Petterikin, joka on pelkkä portsari..." :hmmm:

Originally posted by S225T

Eniten mua vituttaa se fanaattisuus, jolla tuotteita mainostetaan.

Voi, kyllä! Kuinkahan moni ystävyys- tai kaverisuhde on kaatunut tämän verkostomarkkinointi-ilmiön ansiosta? Jos tuossa aikoo menestyä, niin varmasti on ennemmin sääntö kuin poikkeus, että kavereita, ystäviä, tuttuja ja vanhoja luokkakavereita on PAKKO vainota systemaattisesti. Mulle on ainakin 4, jos ei 5 GNLD-messiasta tullut raamattu kädessään ja sädekehä pään päällään selittämään GNLD:n ihanuudesta ja kyselemään kysymyksiä kuten "Oletko tyytyväinen nykyiseen työhösi?", "Tienaatko tarpeeksi", "Montako SL-Mercedestä olet TÄNÄ vuonna ostanut?" ja "Jos verkostomarkkinoijaa läimäyttää avarilla naamaan, eikä kukaan ole kuulemassa - sattuuko se ihan saatanasti?".

Mut on 2 eri kertaa HUIJATTU verkostomarkkinointiorgioihin, jossa mikään ei ollut pyhää, perseet pyyhittiin 100 000 mk:n shekillä, ruokajuomana juotiin viimeisen ehtoollisen viiniä graalin maljasta, lahkolaisten 600 SL -Mercedesten ja 750i-Bemareiden sutiessa parkkipaikoilla seinää vasten. Olipa yhdellä kerralla porkkanana jopa seksi. Kyllä - seksi. Eräs tyttö parin vuoden takaa soitti ja halusi ta-va-ta. Antoi ymmärtää että illalla on luvassa hubaa. Hubaa olisi ollut - masokistille. Treffit olivatkin - verkostomarkkinointiorgiat. Kävelin pois ja sitä ennen kerroin tytölle ystävällisesti, että hän on puoliaivoinen idiootti.

Noh, onneksi tuo ilmiö ainakin GNLD:n muodossa oli ja meni. Jenkeissä on tällä hetkellä suuressa huudossa erään ison matkapuhelinoperaattorin palveluiden verkostomyynti, "joka on tehnyt miljardeista tavallisista amerikkalaisista tziljardöörejä - päivässä." Siinäkin ideassa ihmiset käyttävät halpaa operaattoria, suosittelevat sitä toiselle, (josta saavat bonukset), joka sitten alkaa puolestaan suosittelemaan tuotetta toisille, jne., jne..

Mitähän seuraavaksi myydään pyramidissa?

no mulla ois tällanen ihan uus proteiinilaastariverkostomarkkinointijuttu menossa ja jos sua Tomi tai ihan ketä vaan kiinnostaa ni ottakaa yhteyttä; minäkinhaluanmukaan@hotmail.com ja sovitaan tapaaminen.

nää tosiaan viedään käsistä ja ihan on semmonen kutina et eka miljoona menee vielä tänä kesänä rikki.

plaaplaajoojoo:hmmm:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom