viime mittauksessa pinnistin äärimmilleni ja sain 184/75 syke jotai 85 silloin. Itse mitatessa 130-140 yläpaine ja alapaine sen 74-78. Leposyke nykyään vain ~52-60 (aamuisin tai iltaisin sängyssä) kun se vielä reilu vuosi sitten silloin enemmän aerobista harrastaneena oli 43-54bpm.
Mulla on aina ollut korkea leposyke ja toi painekin mitattii fitnessmessuilla sillain juostenkusemalla, mutta ei se ainakaan korkea ole. Tuntuu laskevan vaan...
Viimeksi mitattaessa pari vuotta sitten (eikä se lie paljon muuttunut) oli painetta 118/66. Noissa lukemissa se on aina pyörinyt. Lepopulssi oli juuri äsken mitattuna 48. Olenkin käynyt viime aikoina ahkerasti hiihtämässä.
Mulla paineet huitelee aika lailla yläkantissa...sukuvika :curs: Ja niistä kyllä lääkärisetä saa joka kerta huomautella...
Paineet on luokkaa 150/95, leposyke on 45... onneksi edes syke alhaalla.
Jotain 140/75. Yläpaine yllättävän koholla, alapaine laskenut normaalin rajoihin kun yleinen kunto on parantunut ja paino vähän pudonnut. Leposyke vähän yli 50 - vajaa 60.
yläpaineellahan ei niin väliä - se voi olla luonnostaan parikinkymmentä pistettä korkeammalla toisilla kuin toisilla ilman, että siitä yhtään mitään terveydellisiä haittoja olisi.
Alapaine on se suure jonka heilahtelemisessa täytyy olla tarkkana. Pari tyyppiä ainakin sai armeijasta vapautuksen kun alapaine oli jatkuvasti ~100.
Olen naiskoviksen kanssa samassa sarjassa... 100/55.. alin mitattu on ollut 96/50..
leposyke on siinä 55-60 paikkeilla.
Lääkäri sanoi joskus että tytön pitäisi juoda pullo kossua päivässä ja lisätä kilo suolaa joka ruokaa että sais paineet ylös
:kippis1:
mutta kumpaakaan ei ole tullut tehtyä
Ainoa haitta alhaisessa paineessa on ton vintin pimeneminen aika usein ja tahdikkaasti.
Joo no mul on ollu aina toi yläpaine suht korkeena ja siitä saa palautetta lääkärissä, mut miten helvetissä sitä saa alemmas?? Alapaine on taas sit suht matala :(