Verenpaine

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ture
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ajattelin kysäsitä tietäviltä ihmisiltä sellaista asiaa että olen huomannut kun olen treenannut sellaisen vuoden niin verenpaine arvot ovat kasvaneet aloittamisesta nykypäivään huomattavasti. Mittaukset teen aina puoli tuntia levänneenä ja muutenkin freshinä. Kysyisin että voiko kova treenaminen nostaa verenpaine arvoja pysyvästi vai johtuuko aivan eri asioista tämä verenpaineen nousu? :jahas:

Ylikunto ainakin nostaa verenpainetta.

Tää menee vähän ohi aiheen, mutta kerrotaanpa nyt. Mulla oli pari viikkoa treenitaukoa tuossa taannoin ja sitten vedin ekaks kovan jalkatreenin. Noh, seuraavana päivänä oli lääkärintarkastus ja verenpaine oli todella korkea. Siinä vähän kerkes jo huolestua, että mitä vittua. No, kotona mittasin varmaan tuosta kuukauden päästä verenpaineen ja siitä parina kertana myöhemmin, niin oli ihan normaali.

Tossa huomattiin taas, kuinka iso shokki tollanen treenaaminen muutaman viikon tauonkin jälkeen onkaan keholle.

Jos aattelee, että aloittelija alkaa treenaamaan ja nostaa painoaan vuoden aikana n. 15 kg, niin ei oo kyllä varmaan outoa, jos verenpaine vähän nousisikin (?), kun on kehoon saatu lisää massaa nopeassa ajassa ja treenattu kovaa koko vuosi.

ravinnolla väliä

Tuli vaan mieleen että jos alkaa treenata ja syödä reippaasti enemmän kuin ennen, jauhelihaa ja kananmunia ja muuta sellaista naamaan jatkuvasti, voihan tuo alkaa jo nostaa verenpainetta, itse tein joskus sen virheen että aloitin treenaamisen ja söin lihaa ja juustoa sun muuta paljon entistä enemmän, ja samalla jätin ruokavaliosta mm. margariinin pois kun en ymmärtänyt että ois ollut tärkeää syödä oikeanlaisia rasvoja. Kyllä siinä vähän kolesteroliarvot nousi ja myös verenpaine.

Ture sanoi:
Kysyisin että voiko kova treenaminen nostaa verenpaine arvoja pysyvästi vai johtuuko aivan eri asioista tämä verenpaineen nousu?

Liikunta alentaa verenpainetta(pitkällä tähtäimellä). Alkoholi lisää verenpainetta. Suolan voi vaihtaa mineraalisuolaan.

Täälläkin nousi painon mukana verenpaine, ja sitten dieetillä taas tippui. Positiivista on se, että dieetin lopussa paineet ovat alemmat kuin bulkin alussa. Nyt paineet ovat ihan hyvät, 130/80. Pahimmillaan taisi olla jotain 170/105 tjsp.

Eli ei se liikunta haittaa, mutta kilot ja väärä safka kylläkin.

Mullakin terkkari aluks grillas että miks oon saanut armeijasta vapautuksen ja kun olin vähän aikaa toistanut että sitä salaisuutta en sille sisarelle kerro ni olikin aika ottaa verenpaine (mies 22v 82kg) ja mittari näytti hh 157/85. :curs: Pelostututti kyllä mut ku mittasin ite pari viikkoo myöhemmin koululla ni näytti jotain 130/80.
Verenpaine on se arvo jota voi manipuloida parhaiten. :thumbs:

Ylikunto voi nostaa verenpainetta, sitä olla monessa muodossa.
lepopulssin nousu, väsymys ja usein nuha,joka ei kuitenkaan ole oikeata nuhaa vaan limakalvojen ärsyyntymistä..,

Jostain luin joskus että ne mittaritkaan ei ole suunniteltu paksukäsisille. Koittelin tuossa kaverin luona ja paineet oli 152/54 ja oli niin kummat lukemat, että uskoin tuon teorian suosiolla, varsinkin kun homma toistettiin kahtena päivänä pariin kertaan.

Minulla itseasiassa verenpaineet tipahti kun aloitti treenaamaan ja syömään vähän tarkemmin. Ennen 130/80 nyt 114/62

Bloo sanoi:
Minulla itseasiassa verenpaineet tipahti kun aloitti treenaamaan ja syömään vähän tarkemmin. Ennen 130/80 nyt 114/62

Tässäkin suunnnassa verenpaineet tippui. Ei kylläkään noin alas kuin sinulla, vaan tippui 120/80. Kuulemma oli ihan "ideaali verenpaine".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom