Venytyksistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bodom
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pieni yhteenveto:

Originally posted by fysio
Kokeile ensin vaikka hierontaa. Jos ei muuta, niin ainakin saat palautteen siitä miltä lihaksesi tuntuvat ja sitten miettiä jatkoa...

Tässä on vaan yks pikku ongelma, mua on tosi vaikee hieroo. Oon nimittäin niin ihme jätkä että kutian aivan hillittömästi. Ja kyllä, on kokeiltu myös ammattitaitoisen hierojan kanssa.
Eli mua ei pahemmin oo ikinä hierottu. En kyllä tunnu ikinä olevan mitenkään edes jumissa. Kai mä oon vaan niin tottunu...

Puutuminen

Ylempänä jo jotain juttua puutumisesta, mutta oma tilanne huolettaa sen verran, että pakko saada kysellä omakohtaisesti (ennen lekurille menoa...)
Homma menee siis näin:
Harrastan taekwondoa ja aloitin tosi kovan venyttelyjakson n. kuukausi sitten. Oon nyt alkanut huomaamaan, että alaraajat puutuu aina ajoittain tosi pahasti. Esim. istuin kerran bussissa ja jalka ehti huomaamatta puutua. Oma pysäkki tuli ja oli pakko jäädä bussiin, koska jalalle ei vaan pystynyt varaamaan painoa :eek:
Homman tekee tosi ahdistavaksi se, että sain joulukuussa kampylobakteeritartunnan ja lääkärit kertoi erilaisista komplikaatiomahdollisuuksista, joihin lukeutui Guillain-Barrén oireyhtymä sekä ihan "perushalvaantuminen" :wtf:
Pitääkö nyt kelata, että tässä se elämä sitten meni, sain GB:n, vai voiko olla, että johtuu tosta venyttelystä?

Jejee, huomenna lääkäriin.

Kannattaa googlettaa Pavel Tsatsouline - Loaded Stretching. Ihan pro-tip. Voimaharjoittelua venyttelyn muodossa. Nam. Esim ennen kyykkyä tehdään tämmönen:

- Mennään polvilleen maahan
- Työnnetään lantio eteenpäin, selkä kaarelle taaksepäin, taivutetaan pääkin taakse (eli leuka niin ylös kuin pystyy) ja lähetään taivuttaan taaksepäin
- Laskeudutaan hitaasti ja hallitusti ja kosketaan päälaella maahan, tai pysäytetään siihen pisteeseen kun tuntuu ettei kertakaikkiaan mene pidemmälle
- Pidetään 10sek
- Palautetaan liike tai otetaan käsillä vastaan ettei lihasten tarvi tehdä sitä ylimääräistä työtä ennen voimaharjoittelua/punttihommia.

Kriittisen tärkeää pitää kokoajan lantio edessä.

Noita vaikka 3x10s ennen kovaa kyykkysarjaa, sitten testiä miten rauta liikkuu pikkasen erillälailla kuina aiemmin. Haluaisin että joku punttispede kokeilis tätä ja toteais onko tästä mitään hyötyä. Itelle ainakin kovat jalkasarjat (pistoolit, shrimpit, vert-hypyt tai ihan levytankokyykyt) saa ihan mielettömän buustin tuosta drillistä. Eikä kestäkkään ku pari minsaa. Testiin vaan! Tänne raportteja! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom