Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä keinoja herra jto sitten suosittelisi liikkuvuuden lisäämiseksi? Eli mulla ei tällä hetkellä riitä liikkuvuus mennä kyykyssä kovinkaan syvällle ilman että alaselkä pyöristyy ja myös rintarankakin saisi olla liikkuvampi. Viime vuoden puolella venyttelin puoli vuotta aktiivisesti useita kertoja viikossa ja tein jopa 3-5 minuutin pituisia venytyksiä, mutta oikeastaan ilman minkäänlaista parannusta liikkuvuuteen. Voiko tästä päätellä, että staattinen venyttely ei tehoa kaikille?lämmittely ja venyttely on täysin eri asia. kuten sanottua aiemmin, venyttelyn tarve ja hyödyt on hyvin yksilöllisiä. kyllä mä tiedän hyvin vahvoja tyyppejä eri lajeista, jotka ns. joutuu venytteleen paljon ja silti tehoja löytyy. tää ei kuitenkaan mitenkään oo yleistettävissä. pääasiassa kuitenkin lämmittelyvaiheen tulis valmistaa hermostoa tulevaan koitokseen ja sillon venyttely on vähiten hyödyllistä. käytännössä haitallista hieman yleistäen. palautteluvaiheessa hyödyt voi olla suuremmat ja liikkuvuuteen se on yks keino, muttei ainoo.
Meni vähän ohi tuo venytys. Tarkoitatko siis että menen istumaan penkille hajareisin ja siitä kallistun napa penkkiä kohtin? Vielä noista venytyksistä että hölmökin tajuaa: 5s, lihaksen rentoutus, 5s... jne? Nyt ei noita mittoja ole tähän hätään heittää, mutta kiitos jo noista vinkeistä!kyllä venytellä voi ja kannattaa ihan vaikka vaan senkin takia, jos sen tuntuu kivalta. senkin sanoin jo aiemmin. lähinnä mun kirjoituksen tarkotus oli hieman ravistaa pois siitä venyttelyn oletusasetuksellisuudesta kaikessa treenissä.
niggajou: ei tarvi herroitella. lisäpainoilla liikelaajuushaut on hyviä. venyttely edelleen myös, koska sä tarvit tiettyy liikkuvuutta siinä liikkeessä -> tarve. eka pitäs nähä sun teknikka, oiskos siinä jotain parannettavaa, usein on. mee hajareisin penkin päälle jalat leveelle. siitä sit napaa kohti penkkiä ja muutamassa viikossa et tunnista entistä kyykkytyyliäs enää. tollaset ylipitkät venyttelyt ei välttämättä ollenkaan ollu sun juttu. tiedän kyllä tyyppejä, joille ne on jopa välttämättömiä melkein. tee useempia sarjoja, mutta lyhyinä, 8-12*2-5s/ lihas esimerkiksi. tota mun mainitsemaa liikkuvuusjuttua penkin päällä voit tehdä myös tanko hartioille, eli istuen jullena. mikä sun omapaino on ja paljonko kyykkäät mittasyvyydestä? jalkojen leveys ja jalkaterien asento?